Přejít na obsah
View in the app

A better way to browse. Learn more.

ŠKODA Forum - SKODAHOME.cz

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Doporučené odpovědi

Nechápu, co tím chce básník říct. Nejdřív natvrdo prohlásí, že Room skončí v květnu 2015 a že druhá "dženerejšn" bude vyráběná v Poznani na bázi Caddyho - a teď k tomu vynesou cosi ve smyslu, že snížený zadní okna jsou marketingovej požadavek rodin s dětma, ale že dřív jak za další 2 roky to nebude... Fuc.kt nevím, co si o prohlášeních koncernu mám pomyslet - každopádně to dělá dojem, že pravá ruka neví co dělá levá.

podla mna v clanku je zmes bludov ktore su v rozpore s Kabanovymi vyjadreniami ;)

Taky tomu nevěřím, že by Room byl vyráběn ještě přes dva roky. Zas tak úspěšný model to není.

A přitom http://www.auto.cz/ojeta-skoda-roomster-1-4-16v-mpv-ideal-po-cesku-83812

 

tady se píše docela dost pozitivního. Asi se rooma nikdy nebudou prodávat desetitisíce ročně, ale svůj díl na trhu si obhájil víc než zdatně. Akorát autor článku by se měl poněkud polepšit, postavil roomstera na kompletní podvozek z fábule = nějak mu asi šéfredaktor pozapomněl říct, že room má zadní vlečnou kyvadlovou nápravu původem z "jedničkový octy" a z toho plyne jeho někdy až překvapivě dobrá stabilita v zatáčkách...

Jednou dělá článek na auto, jindy na make-up[emoji2]

  • 2 týdny později...

Nový Room, 2015. A neptejte se proč, kde a jak [emoji6]

Losky - tohle se ví už zhruba rok. Včetně toho, že nebude z Kvasin a ani ne odjinud z Česka, ale z Poznaně = bejvalý fabriky Polonez.

 

Dohady jsou jen na téma design, platforma a motory - o tom toho zatím nic moc neprosáklo. Můj odhad je MQB platforma, motory jako Rapid možná bez nejvýkonnějších variant a design odvozenej od Caddyho stejným způsobem, jakým "vzniklo" Citigo z Up!-a = jiný zadní skupinovky, jiný loho na masce a na volantu, pár droboulinkejch úprav na designu doplňků.

 

Toť vsjo - maximální unifikace a tím snížení logistickejch nákladů na výrobu dvou (nebo ještě víc) "různejch aut" v jedný fabrice a pokud možno i na jedný lince je Svatým Grálem...

Bylo to téma na KDY, tohle mám z důvěryhodného zdroje. [emoji2]

  • 2 týdny později...

Tak nevím, jestli opravdu jen zbytečně mlží, nebo jestli se na původním rozhodnutí ukončit výrobu první generace Rooma v Kvasinách v květnu 2015 přeci jen na poslední chvíli ještě něco nezměnilo...:

http://zpravy.aktualne.cz/ekonomika/auto/skoda-kvasiny-hlasi-rekord-novy-sef-ted-chysta-vyrobu-suv/r~6f16fc2070b111e48ee3002590604f2e/?utm_source=centrumHP&utm_medium=newsbox&utm_campaign=B&utm_term=position-2

 

odpověď zhruba v půlce článku.

Moje info bylo měsíc staré a příští rok má jet nový Roomster, Snowman a Superb. Navíc nový SupB vypadá dost sportovně oproti současné nudné verzi. Co se týče new Passatu, tak zpracování špatné a nic se na něm nedaří. Že by konečně Superb zabodoval s lepším zpracování a cenou? [emoji6]

  • 1 měsíc později...

Vzhledem k tomu že Roomster vzniknut tak že poskládali auto z toho co přebývalo ve skladech, se domnívám že hned tak nástupce nepříjde :D

 

Hlavně spoustu lidí neustále rozděluje.

Kvitku ....si zabil ..... riadnu ...

Jako že Roomster je "skládačka" je nepopiratelný - ale že ta skládačka vznikla až na základě víc než rok vypiplávanýho konceptu a designový studie, obojího postavenýho na podvozkový platformě "jedničkový" oktávie, to už moc lidí neví (určitě ne ti, kterým je líno si o Roomu něco zjistit).

Roomster vzniknul v letech 2001-2003 jako studie na téma  "užitkovej vůz pro celou rodinu". Podvozek měl navrženej v obou variantách "jedničkový" oktávie jako části, která se v provozu velmi dobře osvědčila jak z hlediska jízdních vlastností, tak i spolehlivosti - tzn, jak jenom předokolka se zadní vlečenou klikovou nápravou, tak i jako 4x4 s "Haldexem". Karosérie byla 2-prostorová, se zcela prosklenýma zadníma "lichýma" dveřma - i když byly v podstatě jen čtvrtý, protože návrh nemá levý zadní dveře. Namísto nich má vpravo vzadu dveře posuvný jako má Caddy. Všechny sedadla byly navrhovaný jako individuálně posuvný, přední i otočný až o 180°. Střecha byla původně navržená jako podélně prosklená ne v celý ploše, ale ve dvou pásech nad hlavama cestujících s pevným podélným středním pásem-výztuhou. Maketa v měřítku 1:1 je k dispozici v muzeu v Mladý Boleslavi. Dostat se tenhle návrh do výroby, byl by hooodně vysoko na žebříčku konkurenceschopnosti na trhu - kam by se sral nějakej Touran. Ten koneckonců je v podstatě varáběnej v rozměrech původního návrhu Roomstera.

Jenže pak přišli cifršpióni a začali osekávat. Jako první vyhodili posuvný zadní dveře, pak i přední část platformy z octavie/passata, kterou nahradila přední náprava z jedničkový fábule/pola. Tím zanikla možnost mít Rooma "čtyřkolku" a Room dostal dnešní užší čenich včetně menšího (užšího) prostoru "v loktech" na předních sedačkách. Následovalo čelní sklo - a nakonce se celej design přední části až po přední hranu dvěří a horní hranu skla a i s celou palubní deskou sjednotil s tehdy současně vyvíjenou druhou generací fábule. Mezi užší "fábulovskou" přední část a širokou zadní nápravu , která jako jediná spolu s nádrží zůstala z původního konceptu označitelnýho jako "spodek oktávka I" se naprojektovala nová podlaha a celek pak vypadá a jezdí tak, jak je.

 

Dá se tak říct, že pod novou stylistickou studii se schovalo oškubaný šasi seskládaný kvůli úsporám z už osvědčenejch částí, který nebylo potřeba znovu (a draze) vyvíjet - a svýma vlastnostma vyhovělo velký části původních záměrů kladenejch na "vůz MPV ze Škodovky" - a taky zároveň aniž by ohrozilo konkurenceschopnost souběžně vyráběnýho Tourana "ze stáje VW". Nic se nehledalo ve skladech, ale hledala se kombinace jak to udělat, aby se Čechům dovolilo vyrábět MPV, který by jak cenově, tak užitně "nepřeskakovalo" obdobně predikovaný vozy "od mateřinky"...

Zajímavé informace. Ať je to, jak chce, Room je první auto v mém životě, které jsem si pořídil druhé v řadě. Prostě mi maximálně vyhovuje, tak jak je postavený a jinak bych to asi nechtěl.

Honzo nechci se hádat, ale když je to druhé auto v tvém životě, proč máš v podpisu toto?

 

různý šrot 90-98;  felda 1,3 98-03;  fabka I 1,4 03-08; "hnujdaj" 08-10;  Roomster 1,4 10-14;

Upraveno od Kvitek

Ty jseš ale víqět, to se hned pozná....

 

On tím říká, že Room je první typ auta, který si koupil PODRUHÝ v řadě - protože zatím všecky předchozí ho v něčem zklamaly, ty moulo. 

 

Neboli v letech 2010 - 2014 měl jednoho Rooma s 1,4 a aktuálně má druhýho s 1,2TSI - a před tím prvním měl nejrůznější šroty včetně feldy, fabky a hnůjdeje...

Ekkar_z_Bastlírny: Domnívám se, že tam máš pár nepřesností.

  1. Roomster vzniknul v letech 2001-2003
    Na konceptu Roomsteru se začalo pracovat v listopadu 2002. Tak to tvrdil tehdejší šéf vývoje Harald Ludanek. V jednom Škoda magazínu psal, že to bylo v pátek odpoledne, a že mu kvůli tomu uletělo letadlo domů :-) Concept představen v září 2003.
     
  2. Maketa v měřítku 1:1 je k dispozici v muzeu v Mladý Boleslavi.
    Maketa? Je to stejnej kus, kterej byl na autosalonech. Pochybuju, že by jich bylo postaveno víc
     
  3. Ten (Touran) koneckonců je v podstatě varáběnej v rozměrech původního návrhu Roomstera.
    V zásadě ano, až na tu délku: Roomster Concept 4055 mm, Touran 4494 mm.

Návrhů bylo víc, první zmínky o možnosti navrhnout pro škodovku auto formátu MPV jsou opravdu už z roku 2001 - ten cca rok trvalo, než se z mnoha myšlenek "vylíhnul" grafickej návrh a než vedení vůbec povolilo, aby se začalo opravdu dělat na fyzický podobě konceptu. 

 

Maketa je to proto, že nemá většinu zařízení funkčních, nebo jsou vyrobený v návrhový podobě = není to reálně použitelný auto, i když může bejt i pojízdný, něco jako byl "vision D" - ten taky jezdil, i když jen krokem ...

  • 3 týdny později...

Volně navazuji na příspěvek Kukyho...

http://www.auto.cz/volkswagen-caddy-ctvrta-generace-oficialne-85589

 

Toto by mělo údajně mít s novým Roomsterem hodně společnýho. Mě to spíš připadá jako další facelift 11 let starého Caddy. Jsem zvědav na škodovku a jejího "velmi pěkného následníka".

Po pohledu na interiér S III začínám střízlivět z velkolepých slibů škodovky. Ale i tak bude nový roomster jistě dobrý, ale přesně v mezích daných vedením koncernu...

 

Nevíte někdo jakou má nový caddy techniku - mluvilo se o MQB, ale tipoval bych vzadu listová péra... :kol-32:

Caddy je jenom facelift (jina elektrika, motory...)

no som zvedavy co vykuzlia pre skodovku 

ked tak pozeram prelis okolo SPZ ... tak staci otocit a bude z toho škodifka  :kol-27:

 

 

post-2382-0-14157300-1423150638_thumb.jp

Upraveno od LUKY-007

Veru,vzadu urobia trojuholníkový prelis,hodia logo Škoda, a room je na svete... 

Připojte se k diskuzi

Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.

Host
Odpovědět na toto téma...

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.