Přejít na obsah

Motor EA 211 1.2 TSI (66 a 81 kW)


Pawouk

Doporučené příspěvky

Srovnáváš neporovnatelný - F1 má píst pomalu jak fichtl, zatímco ta lokomotiva jak hrnec na polívku pro 8člennou rodinu - co bys pak řek o lodním dieselu, který dělá třeba holandská Värtsila - na vejšku je jako dvougenerační barák, má podle potřebnýho výkonu 10 až 24 válců a každej ten válec má objem v řádu stovek litrů = jedna vstřiková dávka nafty do něj se odměřuje kýblem ...

 

Já to nesrovnávám, jen poukazuji na to , že konstrukce spalovacích motorů může být velmi rozdílná s ohledem na aplikaci v provozu a roubovat jedno dogma na všechny motory nemusí být nutně ta  správná cesta. 

at se kazdy ke svemu auto chova jak uzna za vhodne, ja na svem 1,2TSI 63kW beru 2.000 otacek jako minimum a pod to nejdu.

At si nesmyslny kecalek razeni placa co chce a at mi radoby odbornici vysvetluji, ze dneska jsou uz motory prece "jine" a i takovy prcek jako objem 1,2 litru umi prece jet skoro na volnobeh.

Motor se musi tocit a mit vykon, stare skodovky se pri podtaceni odvdecily krasnym zvonenim ventilu (to bylo namisto dukladneho nakopani ridice do zadku) bohuzel dneska si to nechava motor libit, a tise trpi a trpi....

Takze denne najezdim ca 90 km do prace a zpet, a pri kazde jizde mam dva rovne useky kde trojku poctive silneji vytocim nad 4 tisice a hned radim dal.

Motor ma najeto 80 tisic, prede jak hodinky, a spotrebu ma dlouhodobe 5,8 litru. A verim ze kdybych kouknul na usazenej karbon, tak ho tam spis moc nenajdu.

Naprostý souhlas. První řádek, po první čárku. Mimochodem, neuvádíš jestli máš  EA 111 nebo EA 211

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Asi jsem se rozhodl pro levnější variantu motoru (66kw) protože jsem se podíval na jiná běžná auta za kolik maj 0 - 100 a docela mě to překvapilo. Třeba základní motor honda civic za 13s (fabia 66kw 11s), nový vw golf 7 s 1.2 63 kw za 10,9s, docela mě překvapilo že pidiauta jako je citroen c1 nebo peugeot 107 (stejné motory 1.0 50kw) na které jsem četl před několika lety recenze a všude psali jak je to strašně živý, jak to neuvěřitelně akceleruje a zrychlení to má lepší než  jiný auta s podstatně větším objemem motoru tak 0 - 100 za 13,7 :) teď ty nový maj se silnějšim motorem za 10,9 a slabší 13s. Pak jsem zapátral v minulosti za kolik měli 0 - 100 starý auta který byli tehdy považovaný za "trhače asfaltu" třeba kolem roku 1998 ... opel vectra 2.0i 11s, nebo opel omega 2.0i asi 11,6  ... a to byli auta který měli až přebytek výkonu, když s tim někdo chtěl "zamachrovat" tak to při rozjezdu hrabalo na suchym asfaltu snad ještě na dvojku až se čoudilo od kol ... a dneska když má fabie 0 - 100 za 11s tak to spoustě lidem přijde málo , jasný je že se vyrábí silnější auta než dřív ale jenom tím to přece není, po silnicích se rychleji nejezdí ... 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ano turbo motor je na tom lépe. U atmošky musíš podřadit. Opravdu záleží na projevu motoru, sladění převodů atd.

Jezdím denně po ČR a opravdu lidi jezdí rychleji než před 15ti léty. Bodový systém prakticky zrušili poplatkem za odmítnutí bonzovat. Ten platí jen, když někoho zastaví na místě.

Edit: Spíš bych řekl, že za těch 15 let se rychlost více rozdělila na extrémy. Pomalu, normálně, rychle, bezhlavě.

Editováno: , autor: motosman
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

V dnesni dohe nema zabeh zadny smysl. Jezdete tak jak jste zvykly. Do 1500km by se akorad nemel motor pretacet nebo pohybovat se v blizkosti cerveneho pole. Nema cenu myslet na zabeh. Pokud budete jezdit proste normalne je to idealni stav. Ideal vidim jezdit do max 4tis otacek.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

motosman : O těch autech jsem psal hlavně proto, že jsem si uvědomil že i ta fabia 1.2 tsi 66 kw je vlastně rychlý auto. A kde teda jezdí lidi rychleji než dřív? Najde se pár "blbů" co zkoušej jak jim to jede ale jinak je většina lidí normálních a chtěj dojet vcelku a taky při normálním ježdění nechci mít celou dobu oči na šťopkách jak kdybych jel nějakej závod a to nemluvim o to tom když jedeš ve více lidech.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zdvihový objem. Ale to by byla diskuse offtopik.

Zdvihový objem není zárukou výkonu a už vůbec ne dobrého průběhu točivého momentu. Zato objem nasátého vzduchu o něčem vypovídá. Ale to je offtopik.

Editováno: , autor: McMatej
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...

Jenom tak pro zajímavost , jak to že o proti 1.2 tsi 66 kw který má točivý moment 160 Nm a 0-100 za 11s (combi) má 1.4 diesel 66 kw kterej má točivý moment 230 Nm  0 - 100 za 11,3 ? Chápu že o proti benzínu má menší rozsah využitelných otáček ale zase 230 Nm o proti 160 Nm mi přijde velkej rozdíl. už ta silnější 1.2 má jen o 15 Nm víc než ta slabší a znát je to prý dost.

Editováno: , autor: kkaktus_Baxton
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

To však neznamená, že pri tak malom rozdiele to nemôže v skutočnosti niekto s tdi natrieť niekomu s tsi. Predsa je to mix všetkých možných aspektov. Váhy, sprevodovania, využiteľného rozsahu otáčok a správneho radenia. Navyše aj benzín s vyšším výkonom má vlastne vždy nižší krutak oproti porovnateľnému dieslu, takže nič nové.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Hodnota kroutícího momentu je vypovídající jen v případě porovnávání dvou podobných aut, v jiném případě je lepší počítat s hodnotou přepočtenou na Nm/kg a pak je třeba porovnávat. Nelze porovnávat jabka s hruškama, Zetor má taky 60 kW a 300 Nm a nemá lepší zrychlení než Fabia.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Nm/kg můžeš porovnávat jen za předpokladu, že bereš Nm na kolech a ne na motoru a máš stejný průměr kol a to ještě jen ve stejné rychlosti. Mezi motorem a kolama je ještě převodovka, která v tomhle porovnání krouťáků motorů udělá pěknou paseku. Motor s menším krouťákem ve větších otáčkách a lehčím zpřevodováním může mít stejnou nebo ještě větší hnací sílu na kolech než motor s větším krouťákem při menších otáčkách a tím pádem těžším zpřevodováním. Lepší je porovnávat výkon, ten bude na kolech po odečtení ztrát stejný jako na motoru bez ohledu na převod.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ja by som to vysvetlil tak, ze ten diesel ma ten "velkej kroutak" v nizkych otackach 1700 az 2500 a tym ma dobru pruznost a pocit zo zrychlenia na zaciatku, ale ked merias zrychlenie 0-100 tak to zrychlenie vyuzijes len na zaciatku na jednotke a potom uz pouzivas vykon len vo vysokych otackach! A pre zjednodusenie vykon=kroutak x otacky, tak pre priklad: ten benzin ten vykon dobehne 6000 otackami x mensi tocak 140Nm a ten diesel ide len do 4000 otacok a vtedy ma uz len 190Nm a aby dobehol vykonovo to ze ma o 2000 ot. menej co je 50%, tak by potreboval o 50% viac tocaku, co je 140+70=210Nm. Takze pri rovnakej vahe by na zaciatku bol ten diesel rychlejsi, ale na konci by uz bol pomalsi. Je to len zjednoduseny priklad, tak to berte s rezervou. :kol-28:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Medzi  autami s 1.4 TDI a 1.2 TSI cca rovnakého výkonu nie je až taký rozdiel, po rozdielnom sprevodovaní stáleho prevodu to vychádza na kolesách +/- rovnako, len ten TDI je o čosi tažší, má väčšiu pohyblivú hmotu a tiež väčšie turbo, teda zrýchlenie je o čosi menšie, lebo je ten motor trochu lenivejší a musí rozhýbať pár kg navyše.

 

Potvrdzujem to "cvaknutie od bŕzd" - test ESP pri 40km*h-1 u 81kW FIII, zatiaľ čo u 63kW FII je to pri 20km*h-1. Neviem či to súvisí s generáciou Fabie 2/3, alebo veľkosťou bŕzd, 81kW má väčšie brzdy (aj 77kW FII) Ako to máte u 66kW?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...