PattaBlack Vloženo 10. Srpen 2015 Sdílet Vloženo 10. Srpen 2015 Srovnáváš neporovnatelný - F1 má píst pomalu jak fichtl, zatímco ta lokomotiva jak hrnec na polívku pro 8člennou rodinu - co bys pak řek o lodním dieselu, který dělá třeba holandská Värtsila - na vejšku je jako dvougenerační barák, má podle potřebnýho výkonu 10 až 24 válců a každej ten válec má objem v řádu stovek litrů = jedna vstřiková dávka nafty do něj se odměřuje kýblem ... Já to nesrovnávám, jen poukazuji na to , že konstrukce spalovacích motorů může být velmi rozdílná s ohledem na aplikaci v provozu a roubovat jedno dogma na všechny motory nemusí být nutně ta správná cesta. at se kazdy ke svemu auto chova jak uzna za vhodne, ja na svem 1,2TSI 63kW beru 2.000 otacek jako minimum a pod to nejdu. At si nesmyslny kecalek razeni placa co chce a at mi radoby odbornici vysvetluji, ze dneska jsou uz motory prece "jine" a i takovy prcek jako objem 1,2 litru umi prece jet skoro na volnobeh. Motor se musi tocit a mit vykon, stare skodovky se pri podtaceni odvdecily krasnym zvonenim ventilu (to bylo namisto dukladneho nakopani ridice do zadku) bohuzel dneska si to nechava motor libit, a tise trpi a trpi.... Takze denne najezdim ca 90 km do prace a zpet, a pri kazde jizde mam dva rovne useky kde trojku poctive silneji vytocim nad 4 tisice a hned radim dal. Motor ma najeto 80 tisic, prede jak hodinky, a spotrebu ma dlouhodobe 5,8 litru. A verim ze kdybych kouknul na usazenej karbon, tak ho tam spis moc nenajdu. Naprostý souhlas. První řádek, po první čárku. Mimochodem, neuvádíš jestli máš EA 111 nebo EA 211 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
lulinak Vloženo 11. Srpen 2015 Sdílet Vloženo 11. Srpen 2015 netusim co to je za EA, vyrobeno v dubnu 2012. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
melonsvk Vloženo 11. Srpen 2015 Sdílet Vloženo 11. Srpen 2015 EA111 je prva generacia 1.2 TSI s retazou (Fabia 63, 77kw), EA211 je druha generacia 1.2 TSI s remenom (Fabia 66, 81kw) Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
kkaktus_Baxton Vloženo 11. Srpen 2015 Sdílet Vloženo 11. Srpen 2015 Asi jsem se rozhodl pro levnější variantu motoru (66kw) protože jsem se podíval na jiná běžná auta za kolik maj 0 - 100 a docela mě to překvapilo. Třeba základní motor honda civic za 13s (fabia 66kw 11s), nový vw golf 7 s 1.2 63 kw za 10,9s, docela mě překvapilo že pidiauta jako je citroen c1 nebo peugeot 107 (stejné motory 1.0 50kw) na které jsem četl před několika lety recenze a všude psali jak je to strašně živý, jak to neuvěřitelně akceleruje a zrychlení to má lepší než jiný auta s podstatně větším objemem motoru tak 0 - 100 za 13,7 teď ty nový maj se silnějšim motorem za 10,9 a slabší 13s. Pak jsem zapátral v minulosti za kolik měli 0 - 100 starý auta který byli tehdy považovaný za "trhače asfaltu" třeba kolem roku 1998 ... opel vectra 2.0i 11s, nebo opel omega 2.0i asi 11,6 ... a to byli auta který měli až přebytek výkonu, když s tim někdo chtěl "zamachrovat" tak to při rozjezdu hrabalo na suchym asfaltu snad ještě na dvojku až se čoudilo od kol ... a dneska když má fabie 0 - 100 za 11s tak to spoustě lidem přijde málo , jasný je že se vyrábí silnější auta než dřív ale jenom tím to přece není, po silnicích se rychleji nejezdí ... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
motosman Vloženo 11. Srpen 2015 Sdílet Vloženo 11. Srpen 2015 Bohužel jezdí. Důležitější je pružné zrychlení a nakonec jedna stará poučka. Objem ničím nenahradíš.... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
kkaktus_Baxton Vloženo 11. Srpen 2015 Sdílet Vloženo 11. Srpen 2015 (editace) To nejezdí , nikde se maximální povolený rychlosti nezvyšovali a navíc je bodovej systém. Můžeš specifikovat kde se podle tebe jezdí rychleji než před zhruba patnácti lety ? A to pružné zrychlení má právě lepší ten turbomotor. Editováno: 11. Srpen 2015, autor: kkaktus_Baxton Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
motosman Vloženo 11. Srpen 2015 Sdílet Vloženo 11. Srpen 2015 (editace) Ano turbo motor je na tom lépe. U atmošky musíš podřadit. Opravdu záleží na projevu motoru, sladění převodů atd. Jezdím denně po ČR a opravdu lidi jezdí rychleji než před 15ti léty. Bodový systém prakticky zrušili poplatkem za odmítnutí bonzovat. Ten platí jen, když někoho zastaví na místě. Edit: Spíš bych řekl, že za těch 15 let se rychlost více rozdělila na extrémy. Pomalu, normálně, rychle, bezhlavě. Editováno: 11. Srpen 2015, autor: motosman 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
bicista Vloženo 11. Srpen 2015 Sdílet Vloženo 11. Srpen 2015 V dnesni dohe nema zabeh zadny smysl. Jezdete tak jak jste zvykly. Do 1500km by se akorad nemel motor pretacet nebo pohybovat se v blizkosti cerveneho pole. Nema cenu myslet na zabeh. Pokud budete jezdit proste normalne je to idealni stav. Ideal vidim jezdit do max 4tis otacek. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
McMatej Vloženo 11. Srpen 2015 Sdílet Vloženo 11. Srpen 2015 Bohužel jezdí. Důležitější je pružné zrychlení a nakonec jedna stará poučka. Objem ničím nenahradíš.... Když tomu já moc nevěřím A objem čeho se myslí? Zvihový objem motoru nebo objem nasátého vzduchu? ;-) Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
motosman Vloženo 11. Srpen 2015 Sdílet Vloženo 11. Srpen 2015 Zdvihový objem. Ale to by byla diskuse offtopik. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
kkaktus_Baxton Vloženo 11. Srpen 2015 Sdílet Vloženo 11. Srpen 2015 motosman : O těch autech jsem psal hlavně proto, že jsem si uvědomil že i ta fabia 1.2 tsi 66 kw je vlastně rychlý auto. A kde teda jezdí lidi rychleji než dřív? Najde se pár "blbů" co zkoušej jak jim to jede ale jinak je většina lidí normálních a chtěj dojet vcelku a taky při normálním ježdění nechci mít celou dobu oči na šťopkách jak kdybych jel nějakej závod a to nemluvim o to tom když jedeš ve více lidech. 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
motosman Vloženo 11. Srpen 2015 Sdílet Vloženo 11. Srpen 2015 Projeď se třeba na Louny, Most, nebo Kolín, popř. Budějice. I když je pravda, že tyhle motory umí dobře zrychlovat. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
McMatej Vloženo 11. Srpen 2015 Sdílet Vloženo 11. Srpen 2015 (editace) Zdvihový objem. Ale to by byla diskuse offtopik. Zdvihový objem není zárukou výkonu a už vůbec ne dobrého průběhu točivého momentu. Zato objem nasátého vzduchu o něčem vypovídá. Ale to je offtopik. Editováno: 11. Srpen 2015, autor: McMatej 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
lubikSK Vloženo 12. Srpen 2015 Sdílet Vloženo 12. Srpen 2015 EA111 je prva generacia 1.2 TSI s retazou (Fabia 63, 77kw), EA211 je druha generacia 1.2 TSI s remenom (Fabia 66, 81kw) EA211 vo verzii EURO5 je taktiež 63 a77kW (napr. v OIII), čiže nie je možné generalizovať tvrdenie, že všetky 63 a 77kW sú EA111 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Pepav Vloženo 21. Srpen 2015 Sdílet Vloženo 21. Srpen 2015 To svaknutí při prvním rozjezdu, při rychlosti 20 - 40 km, o kterém píše Mattik, je podle mě bezpečnostní zamknutí dveří - aby nemohl žádný z pasažérů za jízdy otevřít dveře. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
mp390 Vloženo 21. Srpen 2015 Sdílet Vloženo 21. Srpen 2015 Ne, jde to od pedálů. Beru to jako test ESP/ABS, jak tu někdo popisoval a neřeším. Dveře se zamykají při 17km/h a rozsvítí se tlačítko zamknutí. Cvaknutí od pedálů přijde při překročení 40km/h. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
kkaktus_Baxton Vloženo 28. Srpen 2015 Sdílet Vloženo 28. Srpen 2015 (editace) Jenom tak pro zajímavost , jak to že o proti 1.2 tsi 66 kw který má točivý moment 160 Nm a 0-100 za 11s (combi) má 1.4 diesel 66 kw kterej má točivý moment 230 Nm 0 - 100 za 11,3 ? Chápu že o proti benzínu má menší rozsah využitelných otáček ale zase 230 Nm o proti 160 Nm mi přijde velkej rozdíl. už ta silnější 1.2 má jen o 15 Nm víc než ta slabší a znát je to prý dost. Editováno: 28. Srpen 2015, autor: kkaktus_Baxton Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Pavel M Vloženo 28. Srpen 2015 Sdílet Vloženo 28. Srpen 2015 Je to proto, že TDI je jednak těžší a druhak se při řazení dostává mimo rozsah maximálního výkonu. Na krouťáku motoru "nezáleží", když nemáš stejné zpřevodování. Podstatnějším ukazatelem je výkon. 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Armyk Vloženo 28. Srpen 2015 Sdílet Vloženo 28. Srpen 2015 To však neznamená, že pri tak malom rozdiele to nemôže v skutočnosti niekto s tdi natrieť niekomu s tsi. Predsa je to mix všetkých možných aspektov. Váhy, sprevodovania, využiteľného rozsahu otáčok a správneho radenia. Navyše aj benzín s vyšším výkonom má vlastne vždy nižší krutak oproti porovnateľnému dieslu, takže nič nové. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
los pakos Vloženo 29. Srpen 2015 Sdílet Vloženo 29. Srpen 2015 Hodnota kroutícího momentu je vypovídající jen v případě porovnávání dvou podobných aut, v jiném případě je lepší počítat s hodnotou přepočtenou na Nm/kg a pak je třeba porovnávat. Nelze porovnávat jabka s hruškama, Zetor má taky 60 kW a 300 Nm a nemá lepší zrychlení než Fabia. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Pavel M Vloženo 29. Srpen 2015 Sdílet Vloženo 29. Srpen 2015 Nm/kg můžeš porovnávat jen za předpokladu, že bereš Nm na kolech a ne na motoru a máš stejný průměr kol a to ještě jen ve stejné rychlosti. Mezi motorem a kolama je ještě převodovka, která v tomhle porovnání krouťáků motorů udělá pěknou paseku. Motor s menším krouťákem ve větších otáčkách a lehčím zpřevodováním může mít stejnou nebo ještě větší hnací sílu na kolech než motor s větším krouťákem při menších otáčkách a tím pádem těžším zpřevodováním. Lepší je porovnávat výkon, ten bude na kolech po odečtení ztrát stejný jako na motoru bez ohledu na převod. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
los pakos Vloženo 29. Srpen 2015 Sdílet Vloženo 29. Srpen 2015 Chtěl jsem jen naznačit, že srovnávat zrychlení benzínu a nafty podle kroutícího momentu je nesmysl. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Jaroě Vloženo 29. Srpen 2015 Sdílet Vloženo 29. Srpen 2015 (editace) vn Editováno: 29. Srpen 2015, autor: Jaroě Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
mimoxx Vloženo 29. Srpen 2015 Sdílet Vloženo 29. Srpen 2015 Ja by som to vysvetlil tak, ze ten diesel ma ten "velkej kroutak" v nizkych otackach 1700 az 2500 a tym ma dobru pruznost a pocit zo zrychlenia na zaciatku, ale ked merias zrychlenie 0-100 tak to zrychlenie vyuzijes len na zaciatku na jednotke a potom uz pouzivas vykon len vo vysokych otackach! A pre zjednodusenie vykon=kroutak x otacky, tak pre priklad: ten benzin ten vykon dobehne 6000 otackami x mensi tocak 140Nm a ten diesel ide len do 4000 otacok a vtedy ma uz len 190Nm a aby dobehol vykonovo to ze ma o 2000 ot. menej co je 50%, tak by potreboval o 50% viac tocaku, co je 140+70=210Nm. Takze pri rovnakej vahe by na zaciatku bol ten diesel rychlejsi, ale na konci by uz bol pomalsi. Je to len zjednoduseny priklad, tak to berte s rezervou. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
lubikSK Vloženo 29. Srpen 2015 Sdílet Vloženo 29. Srpen 2015 Medzi autami s 1.4 TDI a 1.2 TSI cca rovnakého výkonu nie je až taký rozdiel, po rozdielnom sprevodovaní stáleho prevodu to vychádza na kolesách +/- rovnako, len ten TDI je o čosi tažší, má väčšiu pohyblivú hmotu a tiež väčšie turbo, teda zrýchlenie je o čosi menšie, lebo je ten motor trochu lenivejší a musí rozhýbať pár kg navyše. Potvrdzujem to "cvaknutie od bŕzd" - test ESP pri 40km*h-1 u 81kW FIII, zatiaľ čo u 63kW FII je to pri 20km*h-1. Neviem či to súvisí s generáciou Fabie 2/3, alebo veľkosťou bŕzd, 81kW má väčšie brzdy (aj 77kW FII) Ako to máte u 66kW? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Doporučené příspěvky
Zapojit se do konverzace
Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.