Přejít na obsah

Vibrovanie s DSG pri nízkych otáčkach


e1.

Doporučené příspěvky

Otázka primárne asi na Galviho, ale aj na na každého s DSG.
Keď ideš na nízke otáčky, cítiš vibrovanie? Ja som s tým doteraz nemal problém, ale v poslednom čase ak tam mám D7 medzi 1250-1400 rpm, tak to vibrovanie cítiť, ako keď dusím motor, alebo trápim dvojhmotku na nafte. Ak neidem do kopca, pri 1400 to prestane. Všímam si toho posledných niekoľko sto kilometrov. Skúšal som to u kamoša na DSG, ale u neho som to neregistroval. On má ale najazdených o 17 tisíc km menej a novšie auto aj trochu iný typ prevodovky, tak možno že ho to ešte čaká.
Napadlo ma aj to, že on v poslednom čase tankuje prémiovú 99-ku, a práve s vysokooktánovým benzínom majú 1.2 TSI menšiu tendenciu ísť na bohatú zmes. Tak som nabral takmer pol nádrže 99-ky aj ja (kurvadrát, bola viac ako 0,30 € drahšia za liter), a najazdil som už odhadom nejakých 200 km, ale žiadna zmena nenastala.

Je mi jasné, že jazdiť pod 1400 rpm nie je úplne ideálne, ale nejak sa mi nechce s automatom radiť stále manuálne.
Osobne by som bol najradšej, keby sa na prevodovke režim D dal premapovať tak, aby mi prevodovka v automatickom režime radila tak, že by motor okrem jednotky vždy držal otáčky nad 1400 rpm.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Vibruje mi to, ale jen ve specifických situacích... Například jedu po rovince na 7°cca 55 km/h prostě to nejnižší a pak přidám mírně plyn, tak jde cítit, že to trochu vibruje, ale jakmile přidám trochu víc, hodí 6°a je to OK, pokud nepřidám víc, tak pomalinku zrychli a u cca 1300 ot vibrovat přestane. To stejné při jízdě do kopce, kdy než si podřadí tak také chvíli zavibruje, jinak ne. Při ustálené jízdě nevibruje nic.

 

Co se týče paliva, tankuji "Supertech95" u Agip napříč republikou za cca 35-36 kč/litr se slevou a jezdí to bez problému. Sice jsem se odhodlával na Benzinu na 100 oktanů, ale je mi líto těch peněz za to - rozdíl 3-5 kč/litr mi přijde nepřijatelný.  :D Jinak můj nájezd je teď něco přes 78 000 km.

 

S kamarádem máte stejný rozměr pneumatik - tedy 16"?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Na 16tkach mi to pri rozjazdoch zavibruje, ale skor mam pocit ze to lomcuje motor ... neviem to posudit. Od kedy mam zimne 15tky tak sa to nevyskytuje, ale na tych 16 uz mam podozrenie aj na pneu.Takze vobec neviem urcit pricinu ... a zo servisami mam skusenost, ze kym im sam neukazem prstom na miesto ktore treba opravit tak mi to stale vratia ze zavada nezistena ... inak v lete pri rocnej prehliadke vramci nejakej akcie mi nahravali novy soft do DSG plus menili olej, slo o vymenu synteticky za mineralny,alebo naopak, uz neviem. A ano, ma aj sucha 7st DSG olej :) mam cez 60t KM.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

S kamošom mám rovnaký rozmer pneu, 205/45 R16. Pneumatikou to ale určite nebude. Inak dnes večer som to zase sledoval, už to vibrovanie nebolo tak silné, ale možno som to iba tak neregistroval, lebo išiel som domov inou trasou a tam je nekvalitná cesta. Inak včera som sem písal zlý údaj, lebo som to nejak zle spočítal. Na 99 oktánový benzín som doteraz najazdil iba nejakých 140 km, vrátane dnešného dňa. Takže nejaká zmena by mohla nastať aj vďaka postupnej adaptácií RJ. Uvidím, ak budem mať dobrú náladu, tak si možno priplatím 15 € a zoberiem ešte jednu plnú nádrž 99-ky.

David C3: u mňa 1-2 v poriadku. Prosím ťa! nestraš. :-)

sakioda: Kedy bolo tvoje auto vyrobené, prípadne ak máš k dispozícií diagnostický kábel, aké je číslo tvojej prevodovky a jej verzia SW? To len tak pre zaujímavosť. Inak výmena oleja za syntetický je akcia ktorá prebieha v celej VAG pri týchto prevodovkách, akurát u mňa nie. Podľa informácií ktoré som našiel na webe, podľa roku výroby by som teoreticky mal mať túto výmenu oleja ja ja, ale nemám na to žiadnu zvolávačku. Inak olej som si už nechal vymeniť aj ja, ale iba pre svoj dobrý pocit.

A nakoniec ešte otázka. Niekto kto máte možnosť sa pozrieť v ETKA. Majú tieto naše kúsky dvojhmotku?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

e1: vyrobene bolo presne 4.2.2011, preberal som auto az zaciatkom marca. diagnostiku nemam ...

 

David C3: presne ako pises ... trhne to pri preradeni z 1 na 2st tak okolo 1300 - 1400 otacok, ale je zaujimave ze nie vzdy ... vecsinou to pozorujem cestou domov a nie rano, co je fakt divne ...existuje na to kulancia ? alebo nejaka ina moznost spolupodielu z MB na oprave ak to uplne lahne ? resp. da sa iba vymenit ta spojka ? pretoze obcas mam pocit akoby preklzovala ?

 

akurat skoda,ze mi pred mesiacom skoncila zaruka sakra ...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 měsíc později...

sic nemám 1.2 TSI ale 1.4 v Toledu a najeto 2500km 2 měsíce starý, a pozoruju to taky, podtáčí se to na 1200ot, nyní dokonce při rozjezdu cítím vibraci spojek a hučení převodovky při dojezdu na nižší kvalt a při rozjedu někdy taky. Zpožděné reakce při startu a občas nervozní přeřazení podřazení 1-2-3 při lehké noze. Když je prostor a odpalim to tak je to jak F1 :kol-47: Budu to hned reklamovat ať to je v záznamech, jelikož se mi to vůbec nelíbí. Kupoval jsem si nový auto právě kvůli automatu, jelikož je už preferuju posledních 15 let a se starými auty jsou jen pak trable.  

 

DSG mě v tomto zklamalo, třeba v mírném kopci se tím nedá skoro zaparkovat mezi dvě auta či manévrovat, musím si pomáhat ručkou, jelikož když pustím brzdu nic, musím tomu pomoct plynem, pak to prudce vyrazí a jak šáhnu na brzdu zas to rozpojí spojku a couvá. To není automat, to je vopruz.  

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Oproti klasickému automatu to je iné, to je bez debaty, ale čo sa týka správania, chce to zvyk. Časom už budeš vedieť, že kedy a ako reaguje a potom už budeš narábať s plynom podľa toho. Zároveň si musíš uvedomiť, že DSG je vlastne robotizovaná dvojspojková prevodovka, takže jeho správanie je skôr bližšie k bežnému manuálu ktorého správanie sa aj snaží napodobňovať. A hlavne si treba uvedomiť, že oproti bežnému automatu DSG neznižuje výkon motora.
Ale to podtáčanie motora vadí čoraz viac aj mne. Najviac ma to serie na poslednom prevode, keď idem 60 a chcem jemne zrýchliť na nejakých 70. Vtedy tam je to dunivé vibrovanie. Nad 70 km/h to už je v pohode, ale zrýchlenie zo 60 na tých 70 na sedmičke ma naozaj serie. Najradšej by som bol, keby sa do RJ prevodovky dala nahrať nejaká mapa, ktorá by radila prevody 4-7 tak, aby otáčky nikdy neboli pod 1400.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

 

Ale to podtáčanie motora vadí čoraz viac aj mne. Najviac ma to serie na poslednom prevode, keď idem 60 a chcem jemne zrýchliť na nejakých 70. Vtedy tam je to dunivé vibrovanie. Nad 70 km/h to už je v pohode, ale zrýchlenie zo 60 na tých 70 na sedmičke ma naozaj serie. Najradšej by som bol, keby sa do RJ prevodovky dala nahrať nejaká mapa, ktorá by radila prevody 4-7 tak, aby otáčky nikdy neboli pod 1400.

Teď se možná zeptám blbě, ale DSG nemám, jak by se to chovalo při režimu "S"?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

pawouku pokud tam dáš Sko, tak on ti tam nezařadí 6 ani 7 stupeň při cca 70km/h, takže pak to auto zase řve.... to samy po pomalé jízdě ve městě.

 

@ledit co chceš reklamovat sím tě? Hold nastavení od výroby na emise nebo spotřebu. Ovšem souhlas je to špatně(u 1.6 Tdi to je o dost horší ještě než u TSI, vyzkoušenu na toledu). Pokud nechceš aby to takhle řadilo tak sis měl koupit manuál nebo auto s 6 válcem.

Editováno: , autor: kokta7
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jestli si to dobře pamatuji, tak to drží kolem 2500-3000 otáček +-, takže celkem nahouby... Hlavně pak na té okresce když se blížíš k 90km/h rychlosti, tak ti to tam prostě nehodí nejvyšší kvalt, kde už to nevadí vůbec.

 

Takže jedete po městě 65km/h a už vám to tam rve 7 stupeň,prostě šílený. U toho 1.6 TDI ještě o dost horší projev viz video, prostě to tam hodí 7 stupen..

Editováno: , autor: kokta7
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

pawouku pokud tam dáš Sko, tak on ti tam nezařadí 6 ani 7 stupeň při cca 70km/h, takže pak to auto zase řve....

 

@ledit co chceš reklamovat sím tě? Hold nastavení od výroby na emise nebo spotřebu. Ovšem souhlas je to špatně. Pokud nechceš aby to takhle řadilo tak sis měl koupit manuál nebo auto s 6 válcem.

6 válců už jsem měl snad 10, i 5ti, 8mi, ale chtěl jsem nový dostupný auto. Jinak s DSG jsem najezdil dost v různých modifikacích, všude se to chovalo jinak vzhledem ke stáří, nahoru skoro vždy pěkně, dolu jak kde, dost jich ale taky mělo přes 200.000km, nejlepší je to ale v 2.0TDI, tam to k tomu autu sedí.

 

Jinak svézt se s 1.4TSI v DSG byl nadlidský úkol, musel jsem se propracovat k referenckýmu Rapidu že škodovky, měl najeto 22tkm rok a půl starý po nehodě výbava reference a stál jak moje nové Toledo :-) . Jenže co poznáš ve 30ti nad nulou a na trase 6km kolem komína.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Řve na pětku v této rychlosti? Kolik by to TSI točilo? 

 

Režim S nie je dobrý na bežné jazdenie. V meste to drží už zbytočne vysoké otáčky na nižších prevodových stupňoch, hučí to, a samozrejme aj zvyšuje spotrebu. Hlavne rozbiehanie z nuly, alebo z nízkych rýchlostí sú úplne na hovno, lebo tam dlho drží 2 aj 3 vo vysokých otáčkach, pritom s ohľadom na mieru (tj. jemnej) akcelerácie by tam už dávno mohol byť ďalší prevod. Ďalšia vlastnosť na S je to, že ak ideš ustálenou rýchlosťou (ideálne tempomatom), tak po čase ti to aj tak zaradí najvyšší možný prevod tak, ako keby si bol v režime D. Takže reálne jediné normálne riešenie je jemné premapovanie RJ prevodovky/motora tak, aby to nejazdilo na tak extra nízke otáčky. Ja osobne by som nepotreboval veľa, akurát, aby neakceleroval od nejakých 1250-1300 rpm, ale až od 1400-1500 (nech máme aj nejaký plachtiaci režim bez turba, resp. na jeho dochladenie).

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

K 6°DSG sa vyjadriť nedokážem, s tým som nejazdil, ale 7°DSG po čase určite začne radiť vyššie prevody. Choď niekam na okresku a zapni tempomat, alebo udržiavaj  stálu rýchlosť. Ak RJ "vidí", že udržiavaš rýchlosť, tak prestane držať vysoké otáčky a začne jazdiť úspornejšie. Akurát pri opätvonej akcelerácii zareaguje oveľa skôr, a oveľa viac ako v režime D.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 měsíce později...

Tak moj problem bol v spojke. Auto prezreli a hned prisli s navrhom,ze aj ked uz mam 5tisic Km po zaruke, tak mi Skoda na kulanciu vymeni spojku na svoje naklady a zaplati 30% prace... Tak som to vzal samozrejme,lebo s autom sa uz nedali jazdit, resp. rozbiehat. Vymena sa podarila az na druhy pokus, lebo po prvej vymene nova spojka vydrzala 2tisice Km, diagnostika hlasila "Mala vola spojky 2"... Trochu smutne ze spojka vydrzala iba 65t Km , jazdim normalne, nebrzdim pod plynom, nikdy som ju nenechaval presmykovat ... snad vadny kus,aj ked neviem presne na co bola kulancia ...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 6 let později...

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...