Duben 6, 20169 r Armyk: Leon Coool v zaklade bez akeholvek priplatku je interier nic moc oproti Fabii Style. Uz len budiky (zakladne + cb Radio nic moc). preco som ja vybral Leon je: doplatil som dost veci, cize som to trochu zlepsil, dalej je to auto o triedu vacsie, tiez aj bezpecnost je inde v porovnani s Rapidom. To nespochybnujem, tiez by som ho mozno zvazoval, keby mali vtedy take iste podmienky financovania (1%) ako mala skodovka a zaroven moznost kombinacie zliav. Ukludnujem sa len tym, ze ked som ho zazil nazivo, tak spracovanim sa mi tak nepaci. Dokonca ani style.. volant bol sice kozeny, ale ten, co je v skodovke ma hrubsi veniec a prijemnejsiu kozu na dotyk. Sedacky su tie z na dotyk lacne posobiaceho materialu. Mozno je to praktickejsie na udrzbu na druhej strane, to neviem. No bral som to cisto po dizajnovej stranke, takze ani palubovka ma tak nenadchla atd. To, ze je auto vacsie, je hlavne badatelne v pozdlznom smere na zadnych sedackach. Vpredu to az tak nevnimam. Co sa vsak vsimnut da, ze auto je vnutri mensie ako octavia. Prirovnal by som ho mozno k aurisu TS.
Duben 6, 20169 r Je to tak, Rapid má předek podvozek z Fabie II (upravený) a zadní náprava z Oct I tour, takže klasika, což ale nevadí. Leon je platforma Golfu, to je úplně jinde. Je to širší, robustnější, ikdyž i tam je sranda ohledně CRASH testů : http://www.autoforum.cz/zajimavosti/vw-golf-propadl-v-novem-crash-testu-adac-pohorel-i-megane-civic-prosel/ Všíchni šetří jak můžou, nejen VW. V dnešní době bude asi lepší kupovat tvz. globální auta jako Civic nebo Focus, protože ty musí projít i přísnějšími crash testy v USA. Jinak např. Ceed pohořel v bočním nárazu do sloupu, takže také šetří... Sorry.. ale toto tvoje tvrdenie musim upravit. Nie je pravdou, ze ak je vozidlo predavane aj napr. v USA, ze automaticky dostanes rovnako bezpecne aj pre EU trh. Je to aj logicke, ide o daleko vyssie naklady jednak na personal, ako aj na material a tak je bezne, ze sa auto vyraba specialne ako vybava pre severoamericky trh. Samozrejme nemozem dat ruku do ohna, ze to tak plati pausalne a je to rovnake u vsetkych znaciek.
Duben 6, 20169 r Armyk: Vnutro u O3 je trochu vacsie ako v Leone. Ked to ale porovnam s O2, tak je to rovnake. Bratova priatelka porovnala Leon vs. fabia po nasadnuti, len skonstatovala. Je to rozdiel, tu clovek nesedi vedla seba ako v autobuse............ miestom na zadnych sedadlach to sa neda ani porovnat. To je o tom C vs. B segment. Pri vybere bol Rapid ( prelom rokov 2013/2014 ) to som nechcel vieme este co tam bolo. Dalej Golf 7 a Leon. Nakoniec som uprednostnil Leona preto, ze Golf by nemal vybavu ( vyhrievane sedacky, tempomat, parkovaci asistent........) Chcel som lepsiu vybavu. Bratovi som tiez hovoril pri vybere ci neche Leona, neprekusol zakladnu vybavu a vzhlad interieru, tak bral FC Style.
Duben 6, 20169 r Losky 83: podla mna ma, pretoze ak v nejakom parametri aj v crash testoch vychadza nieco zle, tak v realite to bude este horsie.(vacsinou) houmr:no jo, je to tak..
Duben 6, 20169 r Armyk: NCAP nezpochybňuji, jen vše okolo nich[emoji2] Upraveno Duben 6, 20169 r od Losky83
Duben 7, 20169 r NCAP = jj hvězdičky nejdou brát vážně, neboť jejich počet ovlivňjí i ptákoviny jako hlásič nezapnutého pásu. Ale co se týče těch map přetížení na těle, tam není co dodat, lidské tělo je v tomhle zmapované - co vydrží orgány, vazy, svaly, kosti...
Duben 7, 20169 r NCAP robi test s presahom 40% karoserie. IIHS s presahom 15%. Drviva vacsina klasickych europskych modelov pri nich prepadava. Akoby chceli napasovat bezpecnost na standardny test (to mi nieco pripomina )
Duben 7, 20169 r Kdyz u te bezpecnosti je to jak s emisemi Laboratorni podminky, konstantni rychlosti, normovane uhly... v realu ale Tatra nezna bratra... Je to dobre voditko, ale spolehat se na to taky neda. Bohuzel...
Duben 7, 20169 r Všeobecne by malo asi platiť, čím novšie, väčšie a ťažšie vozidlo, tým bezpečnejšie. Fabia v tomto asi nebude žiadna hviezda. Celkovo modely škody sú ľahké autá. Čo kategória, to necelých 100kg navyše, takže ani superb nie je zrovna ťažký.
Duben 8, 20169 r To si zrovna nemyslim. Zalezi od vyrobcu ake materialy pouzije. Vysokopevnostna ocel je lahsia a pevnejsia ako nejaka zliatina, takisto treba vytvorit dobru deformacnu zonu, aby auto pohltilo vacsinu energie pri naraze. Radsej by som sedel vo Fabii ako v nejakom o 300kg tazsiom indickom/cinskom "zazraku".
Duben 9, 20169 r Neviem kolko z nas tu jazdi na indickych/cinskych zazrakoch.Samozrejme ze pevnejsia karoseria je urcite pozitivna vec, ale aj tak by som sa nechcel zrazit s nejakym 2 tonovym terenakom vyrobenym kludne 15 rokov dozadu. Testy su fajn, ale vacsinou sa auta zrazaju navzajom a nevrazaju do pevnych prekazok s presnym prekrytim Obcas niekto urobi nezavisly test zrazky maleho a velkeho auta. Je logicke, ze takymi vysledkami sa nikto chvalit nebude.
Duben 9, 20169 r sice hodně velký OT, ale věř tomu, že týpek v 15 let starým těžkým off-roadu, by dopadl minimálně stejně, jak ty v opravdu moderním autě segmentu C... deformační zóny, pytle apod. jsou víc než váha, přece jenom pevnost kastle je jedna věc, druhá věc je, aby to vydrželo tělo...
Duben 10, 20169 r Mas pravdu, je to OT, lebo sme predsa v segmente B a nie C Inak to OT nie je.. zacali sme porovnavanim bezpecnosti aut v segmente. Len som to prirovnal, ze to zmysel nema, ak ide niekomu primarne o bezpecnost, kupi si vacsie auto. To plati vzdy. Ked by som to totiz prehnal a povedal, ze to stare auto bude mat niekolko nasobne vyssiu hmotnost, napr. nejaky lahsi nakladak. Tak z pohladu tela si vodic vo vacsom nemusi ani vsimnut, ze do niecoho vrazil. Takze urcite hmotsnost hra svoju rolu.
Duben 10, 20169 r To je fyzika, vždy těžší auto zdevastuje to lehčí. Dřívější auta byly z pořádného železa, dnes je to vše ťitěrné, jen je to vylepšené o def zóny. Ale ani airbagy nezastaví přední podélník z auta co váží dvě tuny. Škodovka, v které bych se cítil bezpečněji začíná až O3, to se s papundeklem v podobe F3 či Rapidem nedá srovnat. Je tam sakra velký rozdíl z čeho jsou ty předky dělané.
Duben 11, 20169 r Zrovna předku bych se nebál, díky motorům řady EA211 je ve Fabii přední část z modulární platformy MQB narozdíl od Rapidu. Upraveno Duben 11, 20169 r od los pakos
Duben 11, 20169 r No, nevím, kde MQB je, ale rozhodně přední motorová část to nebude ;-) Stačí vidět holé karoserie a je vidět ten obrovský rozdíl. Upraveno Duben 11, 20169 r od Losky83
Duben 11, 20169 r Fábie III nemá MQB, ale spočívá na starší platformě PQ 26 (Polo, Ibiza). Upraveno Duben 11, 20169 r od bobanHTP
Duben 11, 20169 r Možný to je, ale oproti O3 to je trabant, nehledě na to, že O3 používá vysokopevnostní plechy.
Duben 11, 20169 r Fabia III taky, jenom je podíl odlišný. U OIII cca 20%, u Fabie 8%. U Octavie jde navic hlavne o podlahovy modul.
Duben 11, 20169 r O3 má tuším 1300-1650 MPa, ale to je jedno. Jen prostě předek je u Fabie dost pofidérní v porovnání s tou O3
Duben 11, 20169 r Není to jedno, stejně časem v tom někdo zařve i ve Volvu se to může stát. Zatím ale ty dvě zdokumentované nehody s autem na odpis pasažéři naprosto v pohodě i čelní sklo OK.
Připojte se k diskuzi
Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.