Přejít na obsah
Zobrazit v aplikaci

Lepší způsob procházení. Dozvědět se více.

ŠKODA Forum - SKODAHOME.cz

Celoobrazovková aplikace na vaší domovské obrazovce s push notifikacemi, odznaky a další.

Pro instalaci této aplikace na iOS a iPadOS
  1. Klepněte na ikonu Sdílet v Safari
  2. Posuňte menu a klepněte na Přidat na plochu.
  3. Klepněte na Přidat v pravém horním rohu.
Pro instalaci této aplikace na Android
  1. Klepněte na tři tečky (⋮) v pravém horním rohu prohlížeče.
  2. Klepněte na Přidat na plochu nebo Nainstalovat aplikaci.
  3. Potvrďte klepnutím na Nainstalovat.

Doporučené odpovědi

Armyk: Leon Coool  v zaklade bez akeholvek priplatku je interier nic moc oproti Fabii Style. Uz len budiky (zakladne  + cb Radio nic moc).

preco som ja vybral Leon je: doplatil som dost veci, cize som to trochu zlepsil, dalej je to auto o triedu vacsie, tiez aj bezpecnost je inde v porovnani s Rapidom.

 

 

To nespochybnujem, tiez by som ho mozno zvazoval, keby mali vtedy take iste podmienky financovania (1%) ako mala skodovka a zaroven moznost kombinacie zliav.

Ukludnujem sa len tym, ze ked som ho zazil nazivo, tak spracovanim sa mi tak nepaci. Dokonca ani style.. volant bol sice kozeny, ale ten, co je v skodovke ma hrubsi veniec a prijemnejsiu kozu na dotyk. Sedacky su tie z na dotyk lacne posobiaceho materialu. Mozno je to praktickejsie na udrzbu na druhej strane, to neviem. No bral som to cisto po dizajnovej stranke, takze ani palubovka ma tak nenadchla atd.

To, ze je auto vacsie, je hlavne badatelne v pozdlznom smere na zadnych sedackach. Vpredu to az tak nevnimam. Co sa vsak vsimnut da, ze auto je vnutri mensie ako octavia. Prirovnal by som ho mozno k aurisu TS.

Je to tak, Rapid má předek podvozek z Fabie II (upravený) a zadní náprava z Oct I tour, takže klasika, což ale nevadí. Leon je platforma Golfu, to je úplně jinde. Je to širší, robustnější, ikdyž i tam je sranda ohledně CRASH testů : http://www.autoforum.cz/zajimavosti/vw-golf-propadl-v-novem-crash-testu-adac-pohorel-i-megane-civic-prosel/

Všíchni šetří jak můžou, nejen VW. V dnešní době bude asi lepší kupovat tvz. globální auta jako Civic nebo Focus, protože ty musí projít i přísnějšími crash testy v USA.

Jinak např. Ceed pohořel v bočním nárazu do sloupu, takže také šetří...

 

Sorry.. ale toto tvoje tvrdenie musim upravit. Nie je pravdou, ze ak je vozidlo predavane aj napr. v USA, ze automaticky dostanes rovnako bezpecne aj pre EU trh. Je to aj logicke, ide o daleko vyssie naklady jednak na personal, ako aj na material a tak je bezne, ze sa auto vyraba specialne ako vybava pre severoamericky trh. Samozrejme nemozem dat ruku do ohna, ze to tak plati pausalne a je to rovnake u vsetkych znaciek.

 

Crash testy nemá cenu řešit. Stačí do toho trochu vidět

Armyk:

Vnutro u O3 je trochu vacsie ako v Leone. Ked to ale porovnam s O2, tak je to rovnake. Bratova priatelka  porovnala Leon vs. fabia po nasadnuti, len skonstatovala. Je to rozdiel, tu clovek nesedi vedla seba ako v autobuse............ miestom na zadnych sedadlach to sa neda ani porovnat. To je o tom C vs. B segment.

 

Pri vybere bol Rapid ( prelom rokov 2013/2014 ) to som nechcel vieme este co tam bolo. Dalej Golf 7 a Leon. Nakoniec som uprednostnil Leona preto, ze Golf by nemal vybavu ( vyhrievane sedacky, tempomat, parkovaci asistent........) Chcel som lepsiu vybavu.

 

Bratovi som tiez hovoril pri vybere ci neche Leona, neprekusol zakladnu vybavu a vzhlad interieru, tak bral FC Style.

Losky 83:

podla mna ma, pretoze ak v nejakom parametri aj v crash testoch vychadza nieco zle, tak v realite to bude este horsie.(vacsinou)

 

houmr:
no jo, je to tak..

Armyk: NCAP nezpochybňuji, jen vše okolo nich[emoji2]

Upraveno od Losky83

NCAP = jj hvězdičky nejdou brát vážně, neboť jejich počet ovlivňjí i ptákoviny jako hlásič nezapnutého pásu. Ale co se týče těch map přetížení na těle, tam není co dodat, lidské tělo je v tomhle zmapované - co vydrží orgány, vazy, svaly, kosti...

NCAP robi test s presahom 40% karoserie. IIHS s presahom 15%. Drviva vacsina klasickych europskych modelov pri nich prepadava. Akoby chceli napasovat bezpecnost na standardny test (to mi nieco pripomina :) )

Kdyz u te bezpecnosti je to jak s emisemi

Laboratorni podminky, konstantni rychlosti, normovane uhly... v realu ale Tatra nezna bratra...

Je to dobre voditko, ale spolehat se na to taky neda. Bohuzel...

Všeobecne by malo asi platiť, čím novšie, väčšie a ťažšie vozidlo, tým bezpečnejšie. Fabia v tomto asi nebude žiadna hviezda. Celkovo modely škody sú ľahké autá. Čo kategória, to necelých 100kg navyše, takže ani superb nie je zrovna ťažký.

To si zrovna nemyslim. Zalezi od vyrobcu ake materialy pouzije. Vysokopevnostna ocel je lahsia a pevnejsia ako nejaka zliatina, takisto treba vytvorit dobru deformacnu zonu, aby auto pohltilo vacsinu energie pri naraze. Radsej by som sedel vo Fabii ako v nejakom o 300kg tazsiom indickom/cinskom "zazraku".

Neviem kolko z nas tu jazdi na indickych/cinskych zazrakoch.
Samozrejme ze pevnejsia karoseria je urcite pozitivna vec, ale aj tak by som sa nechcel zrazit s nejakym 2 tonovym terenakom vyrobenym kludne 15 rokov dozadu. Testy su fajn, ale vacsinou sa auta zrazaju navzajom a nevrazaju do pevnych prekazok s presnym prekrytim :) Obcas niekto urobi nezavisly test zrazky maleho a velkeho auta. Je logicke, ze takymi vysledkami sa nikto chvalit nebude.

sice hodně velký OT, ale věř tomu, že týpek v 15 let starým těžkým off-roadu, by dopadl minimálně stejně, jak ty v opravdu moderním autě segmentu C... deformační zóny, pytle apod. jsou víc než váha, přece jenom pevnost kastle je jedna věc, druhá věc je, aby to vydrželo tělo...

Mas pravdu, je to OT, lebo sme predsa v segmente B a nie C ;)
Inak to OT nie je.. zacali sme porovnavanim bezpecnosti aut v segmente. Len som to prirovnal, ze to zmysel nema, ak ide niekomu primarne o bezpecnost, kupi si vacsie auto. To plati vzdy. Ked by som to totiz prehnal a povedal, ze to stare auto bude mat niekolko nasobne vyssiu hmotnost, napr. nejaky lahsi nakladak. Tak z pohladu tela si vodic vo vacsom nemusi ani vsimnut, ze do niecoho vrazil. Takze urcite hmotsnost hra svoju rolu.

To je fyzika, vždy těžší auto zdevastuje to lehčí. Dřívější auta byly z pořádného železa, dnes je to vše ťitěrné, jen je to vylepšené o def zóny. Ale ani airbagy nezastaví přední podélník z auta co váží dvě tuny. Škodovka, v které bych se cítil bezpečněji začíná až O3, to se s papundeklem v podobe F3 či Rapidem nedá srovnat. Je tam sakra velký rozdíl z čeho jsou ty předky dělané.

Zrovna předku bych se nebál, díky motorům řady EA211 je ve Fabii přední část z modulární platformy MQB narozdíl od Rapidu.

Upraveno od los pakos

No, nevím, kde MQB je, ale rozhodně přední motorová část to nebude ;-)

Stačí vidět holé karoserie a je vidět ten obrovský rozdíl.

Upraveno od Losky83

Fábie III nemá MQB, ale spočívá na starší platformě PQ 26 (Polo, Ibiza).

Upraveno od bobanHTP

Fabia je sestavena z MQB, PQ26 a PQ25 v poměru 50/40/10.

Možný to je, ale oproti O3 to je trabant, nehledě na to, že O3 používá vysokopevnostní plechy.

Fabia III taky, jenom je podíl odlišný. U OIII cca 20%, u Fabie 8%. U Octavie jde navic hlavne o podlahovy modul.

Vim, kde jsou, vidím je skoro denně. Jenže na F3 jsou z jiného materiálu.

To klidne muzou, pro uvedeny podil plechu je rozmezi 1000-1200 MPa.

O3 má tuším 1300-1650 MPa, ale to je jedno. Jen prostě předek je u Fabie dost pofidérní v porovnání s tou O3

Není to jedno, stejně časem v tom někdo zařve i ve Volvu se to může stát.

Zatím ale ty dvě zdokumentované nehody s autem na odpis pasažéři naprosto v pohodě i čelní sklo OK.

Připojte se k diskuzi

Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.

Host
Odpovědět na toto téma...

Podobný obsah

Aktivovat mobilní záhlaví

Chrome pro Android
  1. Klepněte na ikonu zámku vedle adresního řádku.
  2. Klepněte na Povolení → Oznámení.
  3. Upravte své preference.
Chrome pro desktop
  1. Klikněte na ikonu zámku v adresním řádku.
  2. Vyberte Nastavení webu.
  3. Najděte Oznámení a upravte své preference.