Jump to content

2.0TDi BKD - řazení za studena


Pawlisko
 Share

Recommended Posts

Dobrý den,

 

už delší dobou pozuruju, že se mi za studena (ráno nastartuju auto) špatně řadí 1. a 2. rychlostní stupeň. Nechávám auto stát na rovince se zařazeným 1. rychlostním stupňem a kolikrát musím 3x sešlápnout spojku, abych mohl dát zpátečku (vyjíždím z garáže). Jakmile se auto zahřeje, tak je řazení v pořádku.

 

Podobné téma jsem nenašel. Před rokem jsem nechal měnit u známého olej v převodovce (original). Co bude tentokrát špatně? Nebo stačí promazat řadící páku (čím)?

Mám najeto cca. 170t km a letos už mě čeká zřejmě komplet spojka s dvouhmotovým setrvačníkem. Má to s tím nějakou spojitost?

 

Díky za Vaše názory, které jistě pomohou i ostatním :)

 

Mějte se

Pavel

Link to comment
Share on other sites

Protože je už chycený dvouhmotový setrvačník a ten se mění komplet se spojkou (spojková sada se setrvačníkem).

 

A jak se mi to projevuje?
- za studena když se rozjíždím, tak to má takovej škaredej zvuk
- když zastavím kolikrát na křižovatce, tak se ozývají lehké vibrace
- to řazení není co bývalo, řekl mi to i kámoš, kterému mu měnili nedávno spojku s dvouhmotou a mohl to porovnat

Kapalina ve spojce? To jsem ještě neslyšel, myslel jsem, že olej je jenom v převodovce. Kam se ta kapalina leje a jaká přesně? Nemáš odkaz? Na lana řazení se zkusím taky zaměřit.

 

Díky :)

Link to comment
Share on other sites

170 000km (r.v. 2009) je brzo na dvouhmotu? Já co čtu diskuse, tak to mění klidně i ve 150 000. Ještě není v háji, klidně ještě vydrží (v autorizáku mi řekl, že to má daleko do výměny), ale když to stejně budu muset vyměnit, tak s tím už nějak počítám a dávám prachy bokem. Na tu brzdovku na ovládání spojky mrknu jestli něco najdu. A seřízení lan je otázka pár minut? Není někde nějaký manuál? Já tomu až tak nerozumím...

Link to comment
Share on other sites

270t km je slušný nájezd na originální díly. To já už mám nové turbo, repas vstřiků, teď novou váhu vzduchu a nový svazek na vstřikovačích. Kupoval jsem auto se 120t km od Škodovky (Škofin) a myslel jsem, že to bude kvalita. A ono h.....

Edited by Pawlisko
Link to comment
Share on other sites

turbo sem taky nedavno delal sice zbytecne ale delal,jinak je baterka druha a predni klouby jinak podvozek spojka vstriky sou puvodni,jednou se delaly kotouce a desky,me zas treba trapi vybrace od kardanu kazdy ma svoje no,jinak k tomu serizeni:budes muset vyklopit fitrbox nebo ho demontovat,pak se dostanes k ose razeni co trci z prevodovky a na ni sou ty tahla razeni,z boku ti bude trcet takova hokejka tou otocis doleva a budes se ji snazit tlacit dovnitr a zaroven budes ty tahla tlacit v ose dolu do prevodovky az ta hokejka zajede dovnitr tim to zaaretujes,pak na lanech razeni zatlacis ty cerne konce na doraz a zaaretujes pootocenim te cerne jakoze matice doprava,tak udelas obe,v interieru oddelas manzetu radicky a uvidis tam nalitek s dirkou a druhou dole do nich strc neco stejneho prumeru treba vrtak-tim zafixujes radici paku,pak uvolni aretaci na lanech pootocenim te matice doleva,a nakonec odjistis tu hokejku a to je vse,ja nemumim vysvetlovat tak snad ti to neco rekne,je to otazka fakt chvilky,nejlepsi by bylo kdyby sem nekdo hodil dokumentaci z DP z obrazku by se to urcite pochopilo lepe

Link to comment
Share on other sites

:kol-31: s těma dnešníma servisama to je fakt sranda.

 

Zkusím pohledat někoho, kdo to zmákne (asi budu za vola, když to většina z nich nebude ani znát), ale třeba se najde. Tímto kdyby se někdo našel v Olomouckým kraji, ozvěte se :)

Každopádně myslíš, že to mechanické seřízení může mít vliv na řazení za studena? Když se auto zahřeje, tak to už problémy nedělá. Hledám tu souvislost...

Link to comment
Share on other sites

Seridit si to urcite zvladnes i sam. Taky jsem to delal sam a slo to v pohode. Ten navod od foxdivemaster to popisuje presne. :kol-47:

 

Nicmene pochybuju, ze by ti to s tim razenim jakkoliv pomohlo. Spis bych zkusil vymenit olej. Sice jsi ho nechaval menit, ale je otazka, co ti tam nalil. Na spatne razeni se dava tusim G 052 512. :kol-28: Nebo pro zacatek alespon zjistit, co tam teda mas za olej (ne jen ze je to original, ale i jeho oznaceni).

Link to comment
Share on other sites

Jak nebude venku taková kosa (asi v sobotu), tak se na to mrknu podle toho návodu a uvidím co bych s tím mohl udělat.

 

Ohledně oleje, pravda, vůbec nevím co tam dal :| A teď už to určitě taky nezjistím. Výměna je asi to nejlevnější řešení, co s tím udělat. Zítra ještě zkusím nahrát zvuk motoru při startu a rozjezdu za studena. Za mě tam je nějaké zlo...

Teď jsem koukal, že original G05 217 1A2 stojí přes 7 stovek za litr a co vím, tak já jsem se vlezl do tisícovky, takže ten original tam asi není...

Edited by Pawlisko
Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

Chlapci, řeším teď ten samý problém, za studena dám zpátečku, vyjedu od baráku, chci tam dát jedničku a jdu hodně na krev, někdy musím dát znovu zpátečku a až potom tam jednička skočí. Po zahřátí je všechno OK a řadí to přesně... Před 2 roky mi do oleje nalili nějakou sračku a to pomohlo a byl minulou zimu klid, teď to dělá zase. Takže chci měnit olej a u nás řekli, že dávají klasický olej do převodovek a k tomu nějakou lahvičku od Škodovky... Chci se zeptat, co tedy po nich chtít. Mám koupit radši dle uvedené specifikace v horním příspěvku olej a dát jim ho, nebo jak s tou výměnou? Mě řekli cenu cca 1400,- i s práci a materiálem. Podle toho co ti píšete je za litr toho originálu 700kč a bude třeba koupit 2l do převodovky ne? Tak to je jen olej za tu cenu co mi řekli...

Edited by Stringo
Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...

Tak jsem po výměně (najeto cca 200 000km), nalito přesně 2l nového G05 217 1A2. Vytekl sice dost světlý a řídký, ale nikterak znečištěný starý olej. Výplach jsem tedy nedělal a při dolití na rysku to vyšlo na přesně 2l nového oleje (dle papírů by mělo být v převodovce 2,3l). Po ujetí cca 500km je to znát, řadit jde ráno mnohem lépe, ačkoli zpátečka tam jde stále o něco hůře. Možná už je to známka staré spojky (zatím původní, ale zatím neklepe do pedálů a řadí se normálně, jen občas je cítit při vypnutí motoru dvouhmota)... takže určitě ta výměna oleje je znát. Cena za olej 2x 869kč a práce 500kč

Edited by Stringo
Link to comment
Share on other sites

No ptal jsem se Suriho a říkal ať tam dám originál, že nic lepšího tam stejně nedám, takže je tam zpátky originál pro 6man.převodovky. Seřízení sem nedělal, protože jsem byl rád, že mě vzali narychlo (kvůli brzdám). Takže seřízení dělané není ale i tak je rozdíl markantní.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

čau kluci,

 

tak jsem si před cca. 3 týdny nechal vyměnit brzdovou kapalinu a minulý víkend jsem půjčil auto ségře (respektive jejímu budoucímu). Jel na svatbu cca. 60km daleko, vypnul motor a spadl pedál spojky až na zem. Tak jsem zařídil odtah a v servise mi zjistili cosi s ložiskem spojky. Najeto mám 197 tisíc, takže se doporučila rovnou celá spojka. Jsem rád, že jsem to auto neprodal, protože by mi to někdo omlátil za měsíc o hlavu a já bych mu musel platit novou spojku. Takhle vím, že tam budu mít novou a ještě nějaký rok si auto nechám, minimálně jako záložní.

 

Jsem zvědav, jestli se mi spraví i řazení. Logicky se mění spojka, nikoli převodovka, ale uvidíme.

 

Jinak mě nechutně sere, že si servisy dělají business ne na práci, ale na dílech. Bohužel na auto spěchám (příští týden vezu nevěstu) a všechny servisy full. Našel jsem "známého", který mi výměnu spočítal na 23 tisíc s DPH. Je to krutý, když ten set stojí na skoda-dily.cz 12 tisíc s DPH, běžně si řeknou za práci co jsem četl 4 tisíce a nakonec skončím u 23 tisíc. A to ještě jak mi dá slevu, že to normálně stojí 27 tisíc :D

 

Nemám nic proti tomu zaplatit servisákovi za práci 500 na hodinu jako v autorizáku, ale ještě si brát takovou řachu na materiálu? Tu spojku sežene stejně za 12 tisíc a dalších 11 tisíc má za práci a za svou vychcanost.

 

Kdybych měl čas a auto bylo pojízdné, tak zajedu za Humlem do Brna, ale za odtah tam bych zaplatil dardu.

V pátek mám mít hotovo, tak dám vědět, jestli se aspoň něco změnilo. 

Jinak mění se při výměně spojky převodový olej? Ještě jsem ho neměnil, tak nevím jeslti se na to ptát. Co vím, tak k němu už nepojedu, by si vzal za olej 5 tisíc :D

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Similar Content

    • By Nobody.12
      Zdravím,
       
      Mám motorizaci 1,4 g-tec,
      U mého auta už od začátku, co jsem jej koupil pozoruji, že když řadím zpátečku, tak opravdu často o sebe nepěkně škrkne ozubení v převodovce.
      Potom, co se mi tohle stalo vícekrát po sobě se to tak nějak uklidnilo (asi se to více sedřelo?) ale stále se to periodicky opakuje. Řazení rychlostí 1-6 je víceméně bez problému.
      Předpokládám, že to značí nějaký rozjetý vnitřní problém?
      Řešil už někdo tohle u 6-st manuálu?
    • By STOCKER
      Ahoj,
      nemáte někdo zkušenost, nebo jste někdo neslyšel o šelestu spojkového ložiska? Mám na karoqu 1,5tsi, 4 x 2, 04/2021 najeto teprve 11tis. km a začíná se ozývat šelest od spojky (nepravidelně, za studena i po zahřátí). Po vyšlápnutí spojkového pedálu to ztichne. 
      Dík za každý postřeh. 
      video.mp4  
    • By adela10
      Dobry den, 
       
      Koncom augusta som kupovala jazdenu fabiu combi 3 (r. 2018, najazdene do 60tisic km) so 6-stupnovou manualnou prevodovkou. Pri kúpe auta a presune napriec Slovenskom bolo všetko vporiadku. 
       
      O par dni na to (3.9.) som isla do servisu na povinny velky servis do autorizovaneho servisu, kde menili olej a odvzdusnili prevodovku.
      Od vtedy isla tazsie, ale myslela som, ze to musim "rozchodit". Zda sa mi ale, ze sa to zhorsuje:
      Mam problem hlavne pri radeni do 1 a 2, ale aj pri ostatných stupnoch citim isty odpor. Ak sa rozbehnem prudie a nasledne preradujem, citim vibrovanie na spojke (pri pomalom radenie nie).
       
      Je to normalne? Nechce sa mi verit, ze som mohla "znicit" prevodovku za jeden mesiac. Nejazdim denne, skor víkendy.
       
      Auto je este v zaruke, no mam obavu, ze mi daju akúkoľvek opravu preplatit.
       
      Ako postupovat? 
      Dakujem vopred.
       
       
       
       
    • By Toby98
      Ahoj, omlouvám se za dlouhý příspěvek, ale moc prosím o radu, už jsem z toho zoufalý...
      .
      .
      .
      snažil jsem se najít nějaké téma ohledně tuhého řazení (rychlosti špatně zapadají) u Supa 3, ale nic jsme nenašel, jak tady, tak nikde jinde. 
      U žádného auta jsem tento problém ještě nezažil a opravdu mě to za jízdy vytáčí.
       
      Kdy jsem auto pořídil?
      Před 3 měsíci jsem koupil ojetého Superba 3 (150tkm) přes Škoda Plus, s celou servisní historií v autorizáku, na oko v dobrém stavu, testovací jízda bez problémů, problém jsem u ní nepozoroval.
       
      Jak se problém projevuje?
      Již od koupě se objevuje problém s řazením - je to opravdu namátkové, někdy je to velmi zřetelné, někdy je to opravdu minimálně (proto jsem u testovací jízdy nic nepoznal) zkrátka rychlosti dost tuze zapadají, někdy je to lepší někdy horší (Teplota vozu na to nemá vliv..) nejvíc to jde poznat u 1 a 2, ale POUZE ZA JÍZDY, když auto má nějaké otáčky...
      Když auto není v pohybu, stojí, např. nenastartované jde řazení krásně jak po másle.
      A ano domačkávám spojkový pedál až na podlahu :D
       
      Řazení je každou jízdu opravdu jiné, někdy pozoruju že jde hůř i 3 a 4 (ale zde rychlost pořád zapadne celkem sama), často 6, někdy řadící páka jakoby poskočila o milimetr zpět jak ji zařadím atp. atp. zdá se mi to celé takové nesladěné, jinými slovy naprostá šílenost, když sedím v "Limuzíně" a mám si užít pohodlnou jízdu.
       
      Předtím jsem měl 25 let staré auto a řazení bylo mnohem lepší, vůbec jsem nad tím nemusel přemýšlet, nyní při jízdě v jednom kuse musím rychlost zarvat až na sílu ať vůbec vyjedu z kruháče..
       
      Oprava
      Tím že mám ojetinu škoda plus, využil jsem toho před měsícem, kdy mi pánové v autorizovaném servisu problém "opravili" - seřídili lanovody a označili reklamaci za vyřešenou, vůbec to můj problém nevyřešilo. A já nevím jak jím vysvětlit, že to prostě není ono. Zde je opravdu těžké diagnostikovat problém..

      Slyšel jsem že problém může být i ve spojce, avšak ta zabírá hezky dole, nepůsobí opotřebovaně.
       
      Auto řídit jde, ale točí mě to, plus mám strach, že auto bude díky tomu do roka třeba i nepojizdné a já dám 50k do spojky nebo něco takového.
      Moc děkuji za jakékoliv rady, ať už co mám říct ve škoda plus autosalonu u reklamace, nebo co by mohla být příčina tohoto problému, nejsem mechanik a je pro mě dost složité vysvětlit pánům co mají opravit..
       
       
       
    • By Lucaso444
      Dobrý den,
       
      koupil jsem si své první auto, Octavii II 1.8 TSI  (bzb) 2007, najeto 221 800 km. 

      Auto se prvních 14dní moc nepoužívalo (doteď jsem s ním najel do 500km) A po 14 dnech, asi po půl hodine jízdy, když jsem zastavil na křižovatce, nemohl jsem se znovu rozjet. 
       
      Zastavil jsem, zařadil jedna a nic. Auto jen řvalo, když jsem ho vytočil na vysoké otáčky tak jen tak mírně popojíždělo. A šel cítit silný smrad pálení asi plastu / gumy. 

      Hned ten týden, jsem auto hodil k mechanikovi. Ten auto projel a řekl, že je v pořádku. Prý spojka chytá krásně, rozjezdy v pohodě. Tak jsem to nějak neřešil. 
       
      Ale teď po měsíci, se mi to stalo 3x za jednu jízdu po městě. Auto jsem nechal napíchnout na diagnostiku a diagnostika vyhodnotila tuto chybu:
      012600 - řízení sacího potrubí řada válců 1 p3138 - 000 - regulační odchylka. 
       
      Myslíte, že to může být tím ? Předchozí majitel říkal, že měnil lamelu spojky, která má najeto cca 1500km. Rozvody mají najeto 40 000km, vodní pumpa 30 000km. Pak měněny méně podstatné věci jako: svíčky a baterka. 
       
      Moc děkuju za tipy a rady, jsem v autech celkem laik. 
×
×
  • Create New...