Přejít na obsah

Žárovky


Pavel M

Doporučené příspěvky

 Potřebuji poradit ,chtěl jsem vyměnit původní H4 za OSRAM Silverstar 2.0 H4 60/55W, a skončil jsem na tom , že nejsem schopen stáhnout konektor ze žárovky. Podle manuálu se má zmáčknout pojistka konektoru a pak jej vyviklat. K.rva co to je ta pojistka,  konektor jsem mačkal z boků a viklal, pak pro jistotu  i shora, zdola , málem jsem vytáhnul žárovku i s pružinama  a konektor drží jak přilepený. 

 

post-95858-0-47815800-1454183435_thumb.j

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...

Po půl roce zkoušení jsem zůstal na osram cool blue intense v potkávačkách a philips extreme vision v dálkach. Je to podle mě nejlepší možná varianta. Ve svítivosti mezi NBU a extreme vision vede s přehledem philips. A intensky a NBU mají skoro stejnou svítivost ale intensky vic osvetlují značky,chodce atd a maji jasnější světlo. Jinak kdyby někdo chtěl tak potkávačky a dálkový vyměním do 5 minut všechny :-D :-D :-D

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pokusil se někdo vyměnit v mlhovkách H8 za H11? Jde to vůbec? Konektor velmi podobný a co na to ŘJ?

 

Jde to bez problému, stačí na žárovkách přibrousit plíšek naproti konektoru (viz. foto). ŘJ na to nic neříká a jiné problémy nepozoruju. Mám tam 2500K Nokya.

post-91286-0-91068600-1456072248_thumb.j

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

žárovky by měly být opravdu stejné. Ale H11 Má více jak 2x větší příkon, takže je tu riziko horkých přívodních kabelů. Dále má oproti H8 o více jak 1300lm navíc (800lm vs. 2100lm), takže to už nejde říct jinak než že v nočních hodinách bude oslňovat. Mlhovky obecně při nesprávném použití (v dešti) nedělají ostatním účastníkům dobrotu, ale to jen tak na okraj. No a životnost je na úkor svítívosti. takže H8 - (B3 = 400h a Tc = 800h > průměr kolem 600h) a H11 (B3 = 250h a Tc = 500 hodin > průměr kolem 350h)

 

 

Záleží na zvážení každého zdali se mu vyplatí investovat peníze do něčeho co v mlze v podstatě nefunguje a navíc to použije 3x za rok a stejně zbytečně.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Co vy na to , kteří měníte žárovky, už to někdo použil pro prodloužení životnosti H7 jak to čtu ty vaše žárovky žádná láce http://www.htcar.cz/ochranna-kabelaz-pro-zarovky-h7-1-par/d-70750/

já mám ještě doma 12 kusů klasických H7 od firma narva, takže asi zásoba na dost dlouho, ale asi i tak to prodloužení koupím , jak to tu čtu jaký to je opruz při výměně tak bych to dal hned na všechny 4.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Máme lepší řešení - nesnižovat napětí pro žárovky trvale, ale jen po dobu těsně po zapnutí tak, aby se nenažhavovaly skokem, ale plynule.

 

Tady máš popsanej důvod PROČ: http://forum.skodahome.cz/topic/86708-ochrana-žiaroviek-h7-pri-zapínaní-svetlometov/?p=1685904

 

a tady způsob JAK (jinak než odporama v přívodech): http://forum.skodahome.cz/topic/86741-fi-schéma-spínač-h7-ochrana-žárovek/?p=1434252

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 týdny později...

15 000 km bude tak 200 hodin, možná i víc.

 

A v souladu s normou IEC 810 byly definovány jako standardní následující hodnoty poruchovosti:
Hodnota B3 udává, za kolik hodin vykáže 3% zkoušených světelných zdrojů poruch (přestane svítit).
Hodnota Tc představuje výpadek 63,2% světelných zdrojů.
Životnosti žárovek se měří při zkušebním napětí 13,2V a jsou následující:
H7 12V…B3-330 hod, Tc-550 hod. *
H7 NBR+ 12V…B3-150 hod, Tc-250 hod.*
*zdroj: OSRAM
Jinými slovy minimální garantovaná životnost žárovky H7 NBR+ je 150 hodin. Tato životnost platí pro napětí 13,2V. S každým navýšením napětí o desetinu voltu klesá životnost o 5% až 10%.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

15 000 km bude tak 200 hodin, možná i víc.

 

A v souladu s normou IEC 810 byly definovány jako standardní následující hodnoty poruchovosti:

Hodnota B3 udává, za kolik hodin vykáže 3% zkoušených světelných zdrojů poruch (přestane svítit).

Hodnota Tc představuje výpadek 63,2% světelných zdrojů.

Životnosti žárovek se měří při zkušebním napětí 13,2V a jsou následující:

H7 12V…B3-330 hod, Tc-550 hod. *

H7 NBR+ 12V…B3-150 hod, Tc-250 hod.*

*zdroj: OSRAM

Jinými slovy minimální garantovaná životnost žárovky H7 NBR+ je 150 hodin. Tato životnost platí pro napětí 13,2V. S každým navýšením napětí o desetinu voltu klesá životnost o 5% až 10%.

No a když mám dle obd po nastartování 13,1 tak je to ok. Takže líp svítí míň vydrží. Stojí to peníze, ale každá sranda něco stojí.  Počkáme na nový vynález z ameriky, mají zatím pro normální žárovky nově upravována vlákna. Tolik to pak nehřeje.

Editováno: , autor: mpiotrovsky
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No ještě když připočítám to, že se přes zimu díky Coming home/Leaving home rozsvítí při každém odemknutí auta, tak to bude asi OK.

 

Otázka je, co teď.

 

Znovu NB, nebo něco s "xenon lookem"?

 

Nejspíš ale Bosch Gigalight Plus 120: http://www.carspneu.cz/doplnky/arovka-bosch-12v-h7-55w---gigalight-plus-120-sada-2ks-1987301107-1-987-301-107/

Editováno: , autor: mp390
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...