Přejít na obsah

Doporučené příspěvky

Vloženo

Zajímalo by mě jaké máte zkušenosti s nastartováním motoru, jde mi o rozdíl teplého a studeného startu.

Teplý motor naskočí okamžitě, studený motor cca 2/3 vteřiny (upozorňuji že nemám zkušenost  s Rapidem za teplého počasí). Přešel jsem z dieselu 1,9 TDI Octa 2 ta chytala okamžitě nehledě na počasí.

 

Rapid 1.2 TSI/63 kW r.v.2014

 

Dík za Vaše postřehy.

 

 

Vloženo

Už se mi párkrát stalo, že jsem sedl do auta, začal startovat a nějak automaticky pustil klíček těsně před nastartováním. :kol-17:  Už si dávám pozor a prostě točím déle, i když si v duchu říkám, že už musí chytit... :wallbash:

Vloženo

Mám vypozorované že záleží na tom jak je auto promrzlé. Při promrznutí to opravdu startuje pár vteřin. Ani tak nejde o studený motor vs. teplý, ale o takové to delší stání na mrazu. Jinak mezi teplým a studeným startem bude rozdíl vždycky, ale u mne to není nijak výrazné.

  • o 2 týdny později...
Vloženo

po otevreni dveri mi tam taky neco kratce zahuci - jakoby to palivove cerpadlo... pak ale nechapu proc se po otoceni klicem znovu neco ozve a proc musim cekat nez muzu nastartovat [ nez zhasnou kontrolky ]...

Vloženo

A proč a na co musíš čekat? Na smrt z překvapení? Nedělejte ze startování takovou kovbojku. Nasednu a rovnou startuji. Dělám to tak dvacet let. Tak v čem je problém?

Vloženo

"problém" je len v tom že v octávke len brnknem a naštartuje.. ale Rapid hlavne keď stojí viac ako 24 hodín musím držať klúč a točiť startérom asi 2-3 sekundy než naštartuje.. teraz už o tom viem a robím to tak, ale prvýkrát som si myslel že je niečo zle keď som na prvýkrát nenaštaroval.. nejak mi to nesedí na nové auto, tuším aj škodovka pred 10-timi rokmi mi štartovala rýchlejšie :D 

Vloženo

Tak o tom se tady psalo už u FII 1.2 TSI. Mně to tedy nepřijde, že by to třeba po víkendu po odstavení startovalo až tak dlouho. Nicméně nějaký vliv na to asi bude mít, než se natlakuje vysokotlaká část palivové soustavy. Což jaksi to elektrické čerpadlo neumí.

Vloženo

Je to tak, vetsinou to trva kolem 5ti otoceni starteru +- . Je to vlastnost. U drivejsich aut nebo i u manzelky Thalie i za nejvetsiho mrazu staci 2-3 otacky. Je to ale vlastnost.

  • o 2 týdny později...
Vloženo

Mne uz nestal ani nepamatuji [emoji1] Ale na delce startu ma vliv rada veci, aktualni poloha natoceni vacky atd. To mi kdysi bylo vysvetlovano v AS proc to jednou startuje 2s jindy 1s atd.

  • o 1 rok později...
Vloženo

Téma trochu staršia ,ale zaujímavá... Neviem či ste mali na mysli staršie motory 111 keďže výkon 77kW, ale  u 211 ťky 66kW rok 2016 je situácia obdobná - dlhšie státie znamená dlhší štart, fakt hodne dlhší, to je pár pretočení. Teplý,prípadne nie dlho vypnutý motor, okamžite naskočí. Presne ako tu píšete. Ja mám ale skúsenosti iba pri chladnejšom počasí ba až mrazoch, tak uvidím čo v lete. Akurát ja sa netrápim že ako dlho držať kľúčik - toto na moje prekvapenie (myslel som si že to tak dobre odhadujem...) rieši elektronika ! Mne stačí brnknúť do kľúča a pustiť , auto si točí štartérom koľko potrebuje... Konečne jedna výhoda toho inak blbého štart/Stop systému... Zvykol som si na to raz-dva, je to veľmi návykové.

A ešte jedna perlička - stojíte, rozjazd, nepodarí sa - motor skape (to sa stane raz dva, nie je to Felícia čo odpustila aj nemožné v tomto smere), ale akonáhle vymačknem spojku (na doraz) ,že chcem znovu naštartovať, tak to auto urobí samo !! Tak ako keď máte systém aktívny a idete sa rozbiehať pri zhasnutom motore - vymačknutá spojka ho naštartuje. Toto ma hodne prekvapilo... Zrejme musí byť Štart/Stop aktívny ,to teraz neviem na isto. Ďalšie a asi už posledné pozitívum tohoto systému.

  • o 2 roky později...
Vloženo

Zdravím,

 

mám Rapida r.v. 2014, 1.2 TSI, 77 kW, nyní najeto cca 78 tis km. V souvislosti s nástupem parného počasí jsem už několikrát měl různé problémy při startování teplého motoru. Např. to hodně dlouho točí než to chytne (třeba 7-8 vteřin), jednou se mi taky stalo, že to chytlo, ale hned to chcíplo, a až asi při třetím nastartování už to "drželo", manželce se tento týden stalo, že točila startérem asi 10s a nechytlo to vůbec, až napodruhé....Nezkoušel jsem nikdy přišlapávat plyn teda podotýkám....Mám teda docela strach, aby se jednou nestalo, že to nechytne vůbec (třeba na dovolené v Itálii, kam se chystáme...). Připomíná to chování staré stodvacítky, ale Rapid jaksi karburátor nemá, aby se z něj vypařilo palivo že..:-) Ještě jsme zkoušeli s kolegou z práce napíchnout na diagnostiku (VCDS) - žádná chyba...Netušíte někdo, resp. nemáte někdo podobnou zkušenost? Stalo se mi to už loni, tak jsem to při garanční prohlíce v autoriz. servisu zmínil, a tehdy mi řekli, že taky na diagnostice žádné chyby nejsou, takže nevědí....Nejhorší typ závady, bojím se, že příp. řešení bude tedy jedině metodou pokus-omyl, což se může dosti prodražit že...

 

Jinak ty dlouhé studené starty, co se rozebírají výše, mohu též potvrdit, je potřeba si na to zvyknout no...

 

Předem díky

  • o 2 týdny později...
Vloženo

Když diagnostika nic neukáže, tak je potřeba projít hlavní částí auta, které jsou zodpovědné za startování (palivo, vzduch, komprese, jiskra).

Začal bych tím, že se ze zamyslím, kdy se naposled měnily svíčky a vzduchový filtr (výměna palivového filtru u benzínu je na delší diskuzi).

Případně kouknout jak je na tom škrtící klapka vzduchu. Ta když je zanesena špínou, tak nedovírá a pak to blbě startuje v důsledku špatné směsi (poměr paliva a vzduchu). Tohle jsem zažil párkrát s Fábii MPI.

U TSI to můžou být zakarbonované sací ventily ( https://www.auto.cz/skoda-rapid-po-100-000-km-rozebrali-jsme-ji-do-sroubku-129793 ) viz obrázek v galerii.

 

Na druhou stranu: nízká komprese, vadný vstřik nebo nezapálení směsi (vadná svíčka), nízký tlak paliva, .... to by všechno měla ŘJ poznat a hodit auto do nouzáku a zároveň rozsvítit kontrolku motoru.

 

Vloženo

Jirko, díky za tvůj přínosný příspěvek, vesměs lze se vším souhlasit a též za link na zajímavý článek! Přiznám se, že jsem od začátku obecně k TSI motorům značně skeptický, nicméně ten článek na mě zapůsobil mírně pozitivně...:-) Jinak zaujala mě ale jako možná příčina mých potiží ty zakarbonované sací ventily (příp. klapka atd.). Máme ještě Opel Corsa 1.2. r.v.2008 a pamatuji se, že jsme s ní také měli jeden čas peklo ohledně startování, taky jsme leccos zkoušeli, a nakonec s největší pravděpodobností tehdá pomohlo vyčištění silně zakarbonované škrtnící klapky, protože od této chvíle se to už pak nikdy nestalo, a že už je to nějaký pátek....No takže jsem se nakonec rozhodl do žádného autorizování servisu nejezdit (auto už má stejně po záruce, tak už v tom nevidím žádný moc přínos...) a začnu tím, že začnu používat nějaké účinné aditivum do benzínu a uvidím...Koneckonců, stane se to já nevím v jendom z dvaceti teplých startů, stejně to pak nakonec chytí, na diagnostice nic, tak co s tím že...? Asi by bylo předčasné začít nějakým vyměnováním jednotlivých komponent týkajících se zapalování...Tož tak, když tak pak po čase písnu, jaký je u mě progres, a ještě jednou dík za příspěvek! Zdar

Vloženo

Kde by se vzal karbon ve škrtící klapce? Na ni i ventily jsou aditiva jen placebo. Chtěl jsem ji zkusmo vyčistit na O1 po 100.000km, ale nebylo co čistit i servise čuměli. Prý auto dost honím a měli pravdu, couračky provozuju od 100 do 300km. Takže do servisu zajeď pokud jezdíš jen kadlakadla kolem komína nech si ji vyčistit jak píše kolega nahoře.

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...