Přejít na obsah

Závada přestavovače vačkového hřídele


Pawouk

Doporučené příspěvky

Tak já mám 1,4 103 kw rok 2014. Ráno po prvním nastartování to rachotí jakoby zůstal viset pastorek startéru na cca 2 s. Po jakémkoli dalším startování je klid. Stačí když auto cca 2 hod stojí a start je podobný jako po ránu. Vložil bych i soubor se zvukem ale mám ho nahrátý z mobilu jako MPEG-4 a ten se sem prý nesmí vložit.

Jestli je to tohle, tak to je normální http://forum.skodahome.cz/topic/130529-hluk-p%C5%99i-studen%C3%A9m-startu/

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...

Původně jsem myslel že už to nebudu řešit ani sledovat ale nějak mi to nedá. Tak dnešní ráno start jak u "novýho" auta - bez rachotu, Auto stálo 2 dny a 2 noci v garáži pod barákem -   žádná zima.  Kdyby přestavovač čekal na olej od čerpadla tak by přece musel zarachotit pokaždý. To mi nejde na rozum jak je konstruovaný. Odborníci tvrdí že to rachotí do doby než olej ........... Kdyby to rachotilo vždy asi bych to možná skousnul ale takhle mě napadá že asi bude záležet na tom v jaké poloze se to zastaví při vypnutí motoru. To je myslím ta nejhorší varianta. Asi budu muset koupit nějaký starší auto abych tohle nový mohl nechávat na pozorování po servisech - autorizovanejch. :wallbash: To je pitomost žejo.  Napadají mě takové otázky jestli to mají stejné i motory 1.4 a výše, jestli jim to taky rachotí a mají s ním problémy. Jiné značky mají taky přestavovač který rachotí? Vím jsou to jenom řečnické otázky a taky vím že je jenom na mě jak to vyřeším. Ale chlapi musím říct že jsem si koupil nový auto abych měl pár let od pokoj, ale tohle mě začíná hodně vadit. A to píšu hodně slušně. 

Zdravím, uvažuji právě úplně stejně jako vy :-) Ta různá rachocení jsem považoval za daň, že máme malé přemáhané turbo motory a tak občas něco nebude tak dobré jako u staré atmosféry. Jenže pak mi kamarád dal sjet s Fordem Fiestou 1.0 Ecoboost. Auto bylo studené v zimě, odpoledne pro změnu teplé - žádné rachocení, žádné cukání za studena. Podlě mě je opravdu něco konstručkně špatně v TSI motorech. Divné je, že dokonce slavné HTP to má také. Občas mi to rachotí škaredě při startu, občas ne (a nejen mě). Nemá na to vliv snad nic, co bych mohl vypozorovat, olej, vyměná sada rozvodů, včetně napínáku, kvalita benzínu, zima, prostě náhodně a celkem často HTP rachotí při startu. Začlo to tak od 70tis. km....

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jak to tak sleduji, tak je jistě něco konstrukčně špatně, ale ve tvé hlavě. Zatím tady na foru jen spamuješ a vyvoláváš flame. Ale to dlouho trvat nebude. To ti můžu garantovat. S HTP a Ecoboostem se odeber do patřičných končin. Neumíš číst? Toto téma je o jiném motoru a jiných problémech.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...

Bobane HTP, to co tady píšu vůbec neznamená že s tímhle autem nejsem spokojenej a už vůbec  si nemyslím že by tenhle motor byl nějak při běžném provozu přemáhanej. Naopak jsem spokojenej a i mi tato 1,2 plně postačuje a vyhovuje neb není ani nikde brzdou. Přitom nepozoruju žádný cukání, ani žádné jiné rušivé zvuky či chování auta s vyjímkou onoho občasného sekundového zarachoceni při ranním startu.  On bude asi problém v něčem úplně jiném. Sám bych v tom kratičkém zarachocení asi neviděl problém, kdybych tady o tom nečetl  a nezačal to více sledovat. Nejprve jsem v garáži sledoval každý studený start při otevřených dveřích, protože při zavřených to slyšet vůbec není.  A venku si toho nevšimneš ani když máš dveře otevřené – pakliže o problému nevíš a vysloveně to nesleduješ. Později jsem nenápadně sondoval u známého pak i u příbuzného a i poslouchal ranní startování jedné jednadvojky na parkovišti. Každému to možná ani ne sekundu zarachotí jako u mého auta. Nikdo z nich o ničem ale neví, o ničem „nešpekuluje“ a všichni jsou  spokojení  protože nic neslyší.  Proto jsem to už přestal sledovat. Auto mi dělá radost tak jsem mu koupil maličký doplňky a už se tím netrápím. (navíc ještě 2  r. záruka) Takže tak!!!!!!!!! :kol-47:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...

Tohle je důvod, proč se to dělá

"U vozidel z omezeného výrobního období se může stát, že se zlomí řemenice přestavovače vačkové hřídele. Následkem toho může dojít k výpadku funkce přestavovače vačkové hřídele a poškození řemenového pohonu motoru."

Toto servisní opatření se netýká všech vozidel! V každém případě je nutno před opravou zkontrolovat zda se na vozidlo skutečně vztahuje toto servisní opatření!

U všech postižených vozidel je nutno vyměnit přestavovač vačkové hřídele.

Zdravím, a Ty bys mohl zjistit, jestli se na mou oktávu servisní akce vztahuje?? Děkuji za odpověď.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zdravím. Mám to v plánu na nadcházející týden. Omlouvám se, pokud můj první dotaz byl hloupý, ale Oktávku (rok výroby 11/2013 , 1 reg. 1/2014 - najeto 35000 km, Elegance+ )jsem koupil teprve v pátek a tak zbírám veškeré postřehy a rady.Navíc je to moje první Oktávka, takže mé budoucí dotazy prosím berte schovívavě a nehněvejte se jestli vyplodím nějakou stupiditu :kol-44: . Takže stačí přijet do servisu a zeptat se na servisní akci 15F2. Kolik si tak servis za tu opravu účtuje? Nebo je to v rámci záruky zdarma?? Mám prodlouženou na 4 roky.

Editováno: , autor: czbob
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Děkuji za rychlou odpověď Pawouku.  A pokud má někdo nějaké rady, postřehy, co bych měl ještě na autě nechat prověřit, sem s nimi :-)   Koukal jsem, že na Boleru mám starý soft.(č. zař. 5E0035819A, Hardware: 040, Software: 0421) ale předpokládám, že aktualizace zdarma do záruční opravy nespadá. Kolik si za upgrade cca účtují??

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 týdny později...

Odkedy som na motortalk.de v r 2014 prvý raz dočítal o problémoch s prestavovačom, som s autom jazdil na dlhé cesty dosť nervozny či ma to cestou niekde v tramtárii nepostihne. Pol roka dozadu mi to ako som v predchádzajúcom príspevku uvádzal spravili v rámci servisnej akcie a odvtedy som bol kľudný. Minulý týždeň som bol v Alpách, cca 900 km, konečne bez stresu si tak šoférujem na dialnici a bum! Zrazu auto začalo trhať , skákať a strácať výkon. Bolo to na nemeckej dialnici za Salzburgom smerom na Innsbruck (kto to pozná - sú tam kopcovité úseky úzkou dialnicou bez odstavného pruhu s intenzívnou premávkou). Paráda. Toto mi robilo ako som po chvíli zistil vždy pri strednom až silnejšom zošlapnutí plynového pedálu. Auto som  po pár km odstavil na prvom odstavnom ostrovčeku a kontroloval či pod prestavovačom nie je potečený olej. Nebol. Naštastie auto došlo do cieľa spôsobom že som len jemne pridával plyn. Na druhý deň som rovno šiel do servisu, kde zistili odpálenú zapalovaciu cievku na druhom valci a pravdepodobne aj vadnú sviečku (mám najazdených 38 tis. km). Oprava prebehla v rámci záruky (auto bolo posledný mesiac v zákonnej záruke).  Teším sa na dalšiu dlhšiu cestu plnú príjemných prekvapení s mojim Lenonom 1.2 tsi 77 kw.

Editováno: , autor: bigtoudy
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Třeba to že se při příznaku závady za Salzburgem velice polekal že ho postihla známá závada s přestavovačem a vidina ztroskotání daleko od domova není nic příjemnýho. Ono jezdit s časovanou bombou v podobě toho přestavovače není zrovna příjemný i když proběhla servisní výměna. Při jízdě okolo komína je to celkem sranda, ale v cizině může to být drahá sranda, zejména po záruce.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 měsíc později...

Ahojte,dlho som nebol,ale sledujem to.Mam v rodine 1.2 tsi 66kw uz tiez s remenom a kryt rozvodov nie je problem zhodit tak som na to mrknul.Prestavovac ma 088AN vraj novsi,ale co ma zarazilo tak na volnobeh cele rozvodove koleso aj s nastavovacom radialne hadze asi 1-2mm a tym padom napinacia kladka stale pracuje a vyraba klepot,beha ukazatel napnutia hore dole.Mozete na to niekto juknout ci vam to tiez tak cvici?Okrem toho pri vypnutom motore je jazicek napinacej kladky 2mm za znackou do plusu cize prepnuta.Dik za kazdy podnet.

Editováno: , autor: Jony33
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 rok později...

Při pročítání vlákna sem docela zklamaný, myslel sem si že u O3 je tohle všechno vyřešené. Problémy s nastavovačem sem měl i u své 1.6 FSi, výměna za asi 20tis kč a je klid. Takže to nemá nic společného s malým oturbeným motorem, prostě ty přímovstřikový motory ve VW neumí.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...