Přejít na obsah

Octavia 1,9 TDi 81 kW netáhne / ztráta výkonu


xaker

Doporučené příspěvky

Zdravím Vás, mam trochu jiný problém. Octavia 1.9 TDi 81kw 2003. Do 1800 ot. cítím že auto lehce polevuje a přidává ve výkonu (opravdu lehce, není to sugesce, porovnáno s jinou oktavií), při 1800 ot. ztratí na chvíli výkon (citlivé škubnutí, vynechání, nejintenzivnější při studeném motoru) a při 2000 ot. sepne turbo a vše ok, raketovej zátah. Do nouzáku nepadá, diagnostika bez chyby, bezproblémový chod až do 180Km/h víc jsem nezkoušel. Když si nechám VAGem vypsat graf plnícího tlaku, skutečný tlak kopíruje předepsaný s menšími odchylkami, dle opravárenské příručky v normě. Týden od týdne je to škubnutí při 1800 ot. citelnější. Při plné forsáži to není tolik cítit.

Předchozí závady, které by s tím mohly souviset: Když jsem auto koupil, VAG psal chybu, zkrat na kostru ventil N75. Auto jelo bez problému, nicméně byl to pro mne impulz chybu opravit. Kabeláž opravena, byl prodřený kabel v upevňovací svorce. Auto ztratilo výkon. Zjistil jsem, že na ventilu byla upadaná hadička - hadička nasazena, ostatní překontrolovány, vše OK. Potom asi po 3 týdnech se pomalu začal projevovat výše popsaný problém.

'Děkuji za odpověď

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak v sobotu po cestě do hranic se mi stalo to, že se mi celou cestu nespínalo turbo. Mohla jsem pedál dát až na podlahu, ale téměř žádný tah. Potom po cestě zpátky už bylo vše OK. Já doufám, že si ze mě auto udělalo jen dobrý den, ale pokud je to předzvěst něčeho???

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Seknou se najklápěcí lopatky turba.

Po vypnutí motoru a opětovném nastartování je to zase OK do dalšího momentu velké zátěže.

Nikdy, nebo téměř nikdy, to neudělá při vytočení motoru na 4000 ot. na 1. nebo 2. stupeň, ale při trojce a víc je už pravděpodobnost větší hraníčící s jistotou.

Je to tím, že při 1. a 2. stupni není požadavek na výkon a tím plnění turba takový jako když už jedeme na 3. a víc a chceme to "ohulit".

A bývá to tím, že jak se lopatky najklápějí tak v krajní poloze to je míň vychozené (laicky řečeno) a pak to tam zadrhává.

Dělá mi to taky a na mojí "naději" že se to vychodí, jsem dostal odpověď: "Bude to jen horší".

turbo1.th.jpg

turbo2d.th.jpg

turbo3n.th.jpg

turbo4.th.jpg

PS: Turbo nespíná, to je tam pořád.

Editováno: , autor: Wojnar
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zdravím Vás, mam trochu jiný problém. Octavia 1.9 TDi 81kw 2003. Do 1800 ot. cítím že auto lehce polevuje a přidává ve výkonu (opravdu lehce, není to sugesce, porovnáno s jinou oktavií), při 1800 ot. ztratí na chvíli výkon (citlivé škubnutí, vynechání, nejintenzivnější při studeném motoru) a při 2000 ot. sepne turbo a vše ok, raketovej zátah. Do nouzáku nepadá, diagnostika bez chyby, bezproblémový chod až do 180Km/h víc jsem nezkoušel. Když si nechám VAGem vypsat graf plnícího tlaku, skutečný tlak kopíruje předepsaný s menšími odchylkami, dle opravárenské příručky v normě. Týden od týdne je to škubnutí při 1800 ot. citelnější. Při plné forsáži to není tolik cítit.

Předchozí závady, které by s tím mohly souviset: Když jsem auto koupil, VAG psal chybu, zkrat na kostru ventil N75. Auto jelo bez problému, nicméně byl to pro mne impulz chybu opravit. Kabeláž opravena, byl prodřený kabel v upevňovací svorce. Auto ztratilo výkon. Zjistil jsem, že na ventilu byla upadaná hadička - hadička nasazena, ostatní překontrolovány, vše OK. Potom asi po 3 týdnech se pomalu začal projevovat výše popsaný problém.

'Děkuji za odpověď

Nazdárek, přesně jak ty jsem řešil, závady úplně stejné, už jsem si nevěděl rady, mám 81 kilčo, najeto 130.000. Poté jsem šel za jedním suprovím opravařem, ten sundal kryt motoru, vylezl a řekl, že se nehejbou naklápěcí lopatky turba. Vyndal turbo, zhrozil se jak je plné karbonu, vyčistil, namontoval a já druhý den vyrazil. Jel jsem jako v jiném autě, super síla, zurychlení žádné zvuky, prostě super. Celé mě to stálo litr. Jediná nevýhoda, šla mi nahoru špotřeba, aSI KOLEM 5,4. jINAK OPRAVDU VYČISTIT.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 4 týdny později...

Ahoj mám 1.9 tdi 66kw 2005 tzn turbo s VGT a mám ten problém ,že když je venku nízka teplota caa -6 °C ,tak mě turbo spadne do nouzáku, dělá mě to jen u studeného motoru ,zahřátý motor můžu zatížit jak chci , turbo šlape dobře. Zkoušel jsem hýbat s lopatkama a jdou lehce. Napadá mě ta ovládací membrána ,ventil E75 nebo váha vzduchu. Chápu ,že by to chtělo log ,ale ten momentalně nemám. Zatím by mě stačilo info jak se má ta ovládací membrána lopatek chovat? Myslel jsem ,že je ovládana podtlakem ,ale když na ní šáhnu při nastartovaném motoru chová se spíš jak kdyby byla pod tlakem ,nejde stlačit a se změnou otáček motoru se nijak nehýbe(samozřejmě zkoušeno na neutral ,ale když na to přijde poběžím vedle auta s rukou v motoru :-D)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 týdny později...

Zdravím všechny.Měl jsem taky ten problém že vypadavalo turbo u O1 81KW 2001. Byl jsem z toho docela neštastnej. Při překročení 3100 ot/min prostě auto spadlo do nouzáku.

Po znovu nastartování zas jelo normálně. Pročetl jsem mnoho temata s touto tematikou a po kontrole hadiček,ventilu N75 jsem došel k závěru že budu muset nechat vyčistit turbo.

Jenže než jsem se k tomu dostal tak se řešení našlo samo. Cesta do německa. 600km tam a 600km zpět z toho 2/3 po německých dálnicí svižnou jízdou.

Cestou tam mi vyplo turbo dvakrát. Cestou zpět už nevyplo. Potom jsem zkoušel auto vytáčet 3000 4000 4500ot/min a ani jednou turbo nevyplo.

Tuto cestu jsem jel ještě jednou šlapal jsem na to, zkoušel auto vytočit do kopců a turbo nevyplo. Auto znatelně lépe jede. Má lepší tah a větší zrychlení.

Co se teda vlastně stalo? Že by se v Turbo při dlohodobé zatěži ten usazenej bordel nak vypalil???

Tak a jsem tam kde jsem byl. Turbo zas vypíná.

Prostě na těch našich silnicí se pořádně nedá turbo protáhnout.(delší dobu v zátěži)

Tak ted me bude asi čekat vyčištění turba. Nevíte náhodou někdo kdo by to zvládnul v Ústeckém kraji?(Louny,Chomutov.Most....)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Nevím jestli sis toho všimnul, ale tady se lidí baví o turbu s "naklápěcími" lopatkami.

A 90% problémů dělají právě ty lopatky, rsp. onen mechanismus. Když to pravidelně nechodí do krajní polohy, tak se to časem zanese a sekne. V lepším případě to stačí "rozhejbat", pak jde na řadu vyčištění a teprva pak výměna.

Kdyby to bylo tak jednoduché jak píšeš, tak tady a i napříč celým internetem nejsou sepsané celé kroniky o tomto ;) .

Editováno: , autor: Wojnar
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zdravim,

tak jsem o víkendu pročistil klapku a potrubí okolo kam jsem dosáhl a zatim klid. Bylo to dost zaprasený, že to nešlo ani benzínem, tak jsem to musel i škrábat šroubovákem (stašná špína). Bylo to to nejjednoduší co se dalo udělat a zabralo mi to max. 2h (nejdýl to čištění). Po tom bordelu co tam byl se nedivim, že to turbo občas zaškytalo. Myslim si, že v turbu bude ten samej bordel, ale do toho už se mi nechtělo. Tak snad tohle na nějakej čas pomůže, než se to zase zanese. Jo ještě předtim jsem vyměnil vložku vzduchovýho filtru a nechal si u bratránka vyměnit palivák. To moc nepomohlo, ale teď se to nebude alespoň tak rychle zasrávat.

Edit: jsem zase na začátku :). Váha a N75 se mi měnit nechce, protože jsou to docela částky a bůh ví jestli to pomůže. Chlapy je to čištěni turba hodně složitý? Rád si s autem hraju. Tak kdybych se na to o víkendu vrhnul, budu v pondělí jezdit? Co myslíte. Nějaký návody už jsem přečetl, ale praxe je vždy trošku jiný kafe. Víte o něčem na co si při tom dávat fakt pozor?

Editováno: , autor: Popcin
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Někde jsem to tady psal,musel bys to najít,turbo jde vyčistit i bez demontáže,pokud není rugulece už ůplně na kámen -jde s ní hýbat rukou. Uděláš to i doma,pokud jsi šikovný a nebojíš se toho.

Tak jsem to dnes udělal dle tvého návodu (akorát jsem si koupil čisticí sprej) tak snad to trochu pomůže.........

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak ten návod se mi zdá trošku riskantní, však to tam píšeš, že při velkém množství vody hrozí poškození motoru. Ostatně když to srovnám s rozebíráním tak určitě lehčí, ale stejně složitý(nebezpečný). O to víc si teď myslim, že čistit turbo je zbytečný, když mi nejde černej kouř z výfuku. Čím víc toho čtu tím víc se přiklánim k N75 nebo jiný ventil. Neví někdo jakym nejjednodušim způsobem překontroluju ty hadičky? Zdaj se mi v poho, ale je to něco dalšího co zvládnu sám. Co se týče ventilu N75 asi bude lepší půjčit si ho od někoho komu funguje na zkoušku.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Riskantní,pokud tam chrstenš vodu která není rozprášená a ve velkým množství najednou,jinak ne. U tebe je to na 99% zanesený turbo.

Ventil většinou bud jde,nebo nejde. Jestli to padá do nouzáku občas a kolem 2500-3000ot bývá to turbo. Myslím že pro tebe je tak 1000x větší risk rozebírat turbo,než to co jsem popisoval.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak já sem to dělal sprejem ,kterej je dost natlakovanej a jemně rozprašuje takže až zas takoví riziko tam není. Čistící účinek byl hned znatelnej na EGR ventilu, po aplikaci byl krásně čistej.

Kontrolu hadiček udělej tak,že je po jedný vyndavej jeden konec ucpi a do druhého foukej. Nebo je rovnou vyměň a máš klid a jistotu že jsou OK.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Dík chlapy. Teď trošku konkretněji. Objevuje se to při zahřátym motoru a když mu dám čoud táhne jak přidušenej, pak pokles tlaku vzduchu a nasledné ,,škrábání plechů,, (asi turbo) a zaškobrtání auta. Po restartu jak nový. Dejme tomu ze zanesene turbo. Jakym sprejem ze si to čistil. Jinak turbo u nas na severu čistěj za 2500Kč se zárukou na 6 měsíců. A prej je tam nějaká destička co se musí trošku přebrousit. Kámoš má uplně stenou OI a včera mi ukazoval jejich práci. Ještě dotaz, jak dlouho s tim můžu jezdit než to turbo dodělám úplně.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Dík chlapy. Teď trošku konkretněji. Objevuje se to při zahřátym motoru a když mu dám čoud táhne jak přidušenej, pak pokles tlaku vzduchu a nasledné ,,škrábání plechů,, (asi turbo) a zaškobrtání auta. Po restartu jak nový. Dejme tomu ze zanesene turbo. Jakym sprejem ze si to čistil. Jinak turbo u nas na severu čistěj za 2500Kč se zárukou na 6 měsíců. A prej je tam nějaká destička co se musí trošku přebrousit. Kámoš má uplně stenou OI a včera mi ukazoval jejich práci. Ještě dotaz, jak dlouho s tim můžu jezdit než to turbo dodělám úplně.

Čistil jsem to tady tím http://www.technika-vm.cz/cistic-vstrikovaciho-systemu-sprej-400-ml/

Ale asi to moc nepomáha na turbo pač po aplikaci mi to stejnak spadlo do nouzáku. Asi se to až do turba nedostane.......

A kde že to ty turba čistěj na tom severu?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Takže hlásím se do klubu, nechtělo to za boha jít pře 3000 otáček, VAG "17958 - Plnici tlak Regulacni odchylka P1550 - 35-10 - - - Sporadicky", pak už zmizelo i to "sporadicky" :) . Nakonec jsem doputoval k baňce turba, skoro se nehla, tyčka neskutečně zrezlá, jako by jí dělali ze surového železa nebo co :( . Tak jsem jí i s baňkou vydrbal mosazným kartáčkem, vystříkal WD40, a po pár hodinách spárou dovnitř nastříkal i silikon. Tyčka se mrská jako zamlada a VAG bez závad :) .

Pokud někdo má problémy s turbem, po zkušenostech se rzí bych se podíval jako první na baňku, a pokud by odešla membrána, dá se nová koupit třeba tady Regulační ventil pro turbo - 434855-0015 regulacni-ventil-pro-turbo-z-octavie-default.jpg, mají tam i repasák za 1800,-.

Editováno: , autor: Viktor X
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zdravim taky se pridam mam AFN, najeto 140 000 skutečnejch. a ted se mi stává že občas nad 2000 táhne,ale o dost min. vypnu zapnu a dobry. je možný že to má něco společnýho od toho když jsem dělal kladku, a potřeboval dojet do garaze, tak mi cestou vypadla ta plastova hadice do Intercooleru ale protoze jsem v tu chvili netusil atk jsem s tim dojel asi 3km, jestli to nezaneslo turbo? nebo to bude ventil? dyžtak na turbo nekdo z okolí plzně?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Na demontáži baňky nic složitého není,zděláš tlastový kryt motoru,zděláš segrovku co zajistuje táhlo z baňky na turbu a na spody baňky to drží 2 matky na desítku klíč,ale jestli máš problém tak nejspíš v naklapění lopatek.to zjistíš rychle jak baňku sundáš zkus regulaci na turbu musí cca 3cm z lehka chodit.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...