Přejít na obsah

Diskuse k novému rychlostnímu limitu 150km/hod na našich dálnicích


jazzleba

Doporučené příspěvky

150km/h je optimalni cestovni rychlost. Osobne bych nvarhoval nechat 150km/h vsude a naopak v horsich ussecich rychlost omezovat na 130km/h, 110km/h, nebo cokoliv co si bude zadat aktualni situace.

Na dalnicich by mely byt pouze promenne digitalni znacky, aby se dalo plynule reagovat na aktualni situaci, pocasi, atd...

 

Naopak bych se zameril na zakaz predjizdeni kamionu, protoze to je dle meho nazoru mnohem vyssi rizko nez to, jestli nekdo jede 150km/h.

 

nebo tak

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No a proč je nebezpečné předjíždí-li kamion? Protože může jet maximálně 90, ale velká část ostatních jede 130+. Nedej bože, aby ještě jeli 150+. Takže problémy s kamiony by naopak spolehlivě vyřešilo snížení limitu na 110 km/h :D

Editováno: , autor: Wittmann
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Nesnížilo. V Dánsku se zvyšovalo na některých úsecích z 80 na 90 a ze 110 na 130 a výsledkem bylo méně tragických nehod, protože se (podle jejich interpretace) vyrovnaly rozdíly mezi rychlými a normálně jedoucími řidiči. Nicméně moje zkušenost z DK říkala, že na té osmdesátce většina lidí opravdu jede 80. Pravda, už je to ale 15 let :D

 

Osobně si myslím, že těch 130 na dálnici je postačující a nezvyšoval bych to. On stejně klasický problém je ten, že kde je rychlost X, tak půlka řidičů jede X+10, protože to je "v toleranci" (radaru, policie, úřadu...).

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 roky později...

Já jezdím všude o 10+ podle tachometru. Protože tachometr vždy ukazuje blbě.

Když je 130, tak jezdím 145 tacho i více. Pokutu jsem ještě nedsotal. A to nepoužívám žádné aplikace na radary.

 

Jinak samozřejmě onen zákon neprošel a stále se jezdí 130, 110 a nědke dokonce 80.  :-(

Editováno: , autor: s-tony
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 rok později...

Ak zvysovat rychlost tak jedine spolu s dalsimi opatreniami ako napr. zakaz predbiehania pre kamiony, povinne rozostupy medzi vozidlami.

 

Moznost predbiehania pre kamiony je hlavnym dovodov pre zlu plynulost premavky v CZ.

A rozostupy.... je absolutne nebezpecne ak niekoho mam takmer v kufri, pripadne ide vlacik kamionov, do ktoreho sa potrebujem zaradit a nemozem.

Myslim si totizto, ze samotna vysoka rychlost nie je hlavnym dovodom nehod, ale prave nedodrziavanie bezpecnej vzdialenosti a nevenovanie sa riadeniu vozidla.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak, tak a rychlá jízda je vinna jen kvůli těm kteří se preceňují a nezvládají své vozidlo. Pokud se budou všichni dostatečně věnovat sledování provozu a adekvátně reagovat na aktuální situaci, nemůže je na dálnici překvapit ani rychlejší jízda. V Německu s tím mají dlouholeté zkušenosti a to v místech s neomezenou rychlostí jich zdaleka tolik rychleji než 130km/h nejezdí. 

Ovšem u nás je někdy i nižší rychlost nad schopnosti mnohých "řidičů". 

Pokud jedu rychleji, o to víc se soustředím i na ostatní. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Každý klacek má dva konce. Možná je to moje osobní zkušenost, ale někdy jsou ty dálnice stavěné tak, že na nich ani víc jak 130 km/h nelze. Nebavím se o supersportech, ale o 10-15 let starých autech s obyčejnou nápravou, spíše měkčím naladěním, nic moc brzdami, spíše opotřebenými tumiči, a tak moho pokračovat. Zatáčky skoro přes horizont,... a ono ve 130 zatočit a zařadit se v pravotočivé zatáčce, to není jen tak., zvlášť ne při horších podmínkách. Do toho závodník, co se může ublikat. Tím spíš, pokud se mám zařadit ihned a ona tam není moc velká mezera. Chápu, že se to pomahačům bude dobře kasírovat, když si pojedu a přede mně to střelí auto. Pak půjde pokuta za mnou. Druhá věc je propustnost. Dodržovat rozestupy jde možná tak na D11 ke Kolínu. Když bych puntíčkářsky dodržoval všechny limity, tak ještě stojím na místě na začátku dálnice. Jako daleko větší problém vidím nesprávné osvětlení, nefunkční brzdová světla (teď je to snad nějaká móda), krátké připojovací pruhy a zmatečné značení (nadbytečné/nedostatečné). Předjíždění náklaďáků mi nevadí zdaleka tolik, jako upěchovaný vláček v levém pruhu. Ano, je to otravné, ale mnohdy se to vyřeší dřív, než začne vláček předjíždním odzadu dopředu za pomalejším vozidlem.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ak zvysovat rychlost tak jedine spolu s dalsimi opatreniami ako napr. zakaz predbiehania pre kamiony, povinne rozostupy medzi vozidlami.
 
Moznost predbiehania pre kamiony je hlavnym dovodov pre zlu plynulost premavky v CZ.
A rozostupy.... je absolutne nebezpecne ak niekoho mam takmer v kufri, pripadne ide vlacik kamionov, do ktoreho sa potrebujem zaradit a nemozem.
Myslim si totizto, ze samotna vysoka rychlost nie je hlavnym dovodom nehod, ale prave nedodrziavanie bezpecnej vzdialenosti a nevenovanie sa riadeniu vozidla.


A zasa ty kamiony nic lepšího nejde ani napsat. Za všechno můžou ony ty kamiony.
Tak a teď do mně
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 11 měsíců později...

Já jezdím poměrně často po hradecké dálnici a tam chybí 3. jízdní pruh.

Pro ty, kdo chtějí jezdit 130-kou.

V pravém pruhu jedou kamiony 80 a v levém osobáky 160.

Když jedu v levém pruhu 130, tak mě za chvíli někdo dojede a já mu musím uvolnit cestu.

Takže zajedu do pravého pruhu a zabrzdím na 80 za příštím kamionem.

No a pak čekám věčnost, než bude v levém pruhu tak dlouho volno, abych mohl zrychlit z 80 na 130 a pokračovat v levém pruhu.

Bezpečnější jet těch 160 v levém pruhu, kdy nikomu nevadím.

Jenže to je nelegální...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 9 měsíců později...

Ahojte, sedím doma, lebo ma zavreli pre Coronu, tak behám i tu. Na maximálnu rýchlosť na diaľniciach , ale i na iných cestách si myslím nasledujúce. Štatistiky od úradníkov, či zaujatých , ktorí sú v práci a po práci prášia po cestách ako o život, sú jednoznačné. Znižovať a znižovať a trestať. Ak pozerám na štatistiky, či rôzne relácie radi zvaľujú vinu na nedodržanie rýchlosti. Ďalej sa už neskúma, veď ,,dôvod,, je jasný, to rýchlosť. Ale opak je pravdou. Argumenty, že kam sa tak ponáhľame podľa mňa vôbec neobstoja. Tok života je dnes taký, s týmto nič neurobíme. Začínal som som na Škode Octavia, pokračoval na tisícke, a ďalších autách. Popri tom Pionierka, či 350, alebo nakoniec Honda. Otázka rýchlosti okrem mnohých premenných ako stav vozovky, počasie, vozidlo, nálada a mnohé ďalšie bola tým posledným čo ma zaujímalo. Je pravdou, že zelení mužíci mi dali asi do 3 pokút za rýchlosť , ale vždy mimo obec a na úsekoch kedy jednoznačne napĺňali štátnu kasu. Išiel som aj cez Nemecko do Švajčiarska a veľmi som sa tešil ako využijem neobmedzenú rýchlosť na diaľniciach. Vtedy som mal Passata a tak som to šinul cez 200 - ku. Vnímal som spolujazdiacich vodičov, čo som obehol a neskôr som pochopil, že rýchlo ísť nie je cieľom. Znížil som rýchlosť a zaradil som sa do prúdu vozidiel, jazdiacich do 160 ky. Dnes vidím na slovenských diaľniciach iba zopár rýchlo idúcich vozidiel, teda nad 140. Ostatní si pekne idú v duchu právnej normy. No a čo vlastne hovorím. Nuž rýchlosť 130 na diaľniciach je iba zaostalým  poznatkom úradných byrokratov.   Zoberte si nátlakovú akciu zo strany motorkárov, keď bola povolená max. rýchlosť 80 km / hodinu. No a páni pochopili , že je to hlúposť. Dnes teda 130 i pre motocykle. Argument, že kam sa ponáhľať vôbec neobstojí. Brzdami sú naozaj kamióny , ale i ďalšie subjekty za volantom. Hlúpy vodič, nakoľko myslí iba na seba si to šinie mimo obec 70, zdržuje a veľmi často vytvára nebezpečné situácie. Áno nie všetci máme danosti, či vek, či náladu a tak. Ale. No a čo na koniec , nuž uvažujme. Autá už takmer jazdia samé, samá elektronika, zabezpečovacie systémy, len tá rýchlosť je stále výborným príjmom štátneho rozpočtu. Nuž a návrh - obec 50, pri prekročení o 20 km vodičák na dva roky do čistiarne, resp. za 10 km na jeden rok. Mimo obce do 130 , pri jasnom preukázaní viny , že príčinou bola rýchlosť / nie teda konštatovanie, že to pán vodič neprispôsobil rýchlosť a spôsobil nehodu / jeden rok podmienka. No a rýchlosti na diaľniciach - nuž západ je aj mojim vzorom, teda aspoň 160. 

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Na slovenských cestách resp. na dialniciach tiež navrhovali na niektorých úsekoch 140kmh teraz som sa dopočul o čísle 150kmh. Ako asi každý vie, tak sú vodiči, ktorý idú podľa predpisov, niektorý idú ako slimáci a zdržiavajú a potom sú taký čo jazdia rýchlo. 

 

@Adarko Čo sa týka kamiónov tak s tvrdením, že oni zdržujú tak nesúhlasím, síce oni idú 80 max 90kmh ale z 10tich stretnutí kamiónu tak zdržuje tak jeden. Skôr zdržujú buď nejaký ECO priaznivci alebo starší ľudia, ktorý často nejazdia alebo čerstvý vodiči. 

 

Ak by som si mal určiť nejakú rýchlosť mesto/mimo mesto/dialnica tak by som dal 60/100/150 takéto rýchlosti mi vyhovujú či už z ekonomického, časového a pocitového hľadiska. 

Ja ak idem mimo povolený limit tak som si vedomi z možnosťou, že dostanem pokutu, ale rátam aj zo zvýšenou pozornosťou a predvídavosťou. Viem čo si môžem dovoliť z autom a tak isto aj na dialnici viem čo si môžem dovoliť.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Základní problém je že většina dálnic je dvouproudová, pokud se náhodou zasekneš za kamiony, tak se v hustém provozu už bude těžké se připojit do levého kde se jede povoleně 150 z 90 když většina má 80kw.

 

Nemluvě o tom že když bude dovolená 150 tak se bude jezdit 170-180. Zvyšování rychlosti jde úplně proti současnému trendu ve světě. Prakticky jen Německo má vyšší a to je kvůli tradici, i tam to chtějí snižovat.

 

Hlavní problém vidím v tom že když povolíš 150 tak budou jezdit lidi ještě více, takže budeš mít 2 pruhy jeden 90 druhý 170 a to se potom těžko míchá.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Vďaka za reakcie, možno ku kamiónom - myslel som iba prípady, kedy na Slovensku sa rozhodne kamión obiehať pred ním idúci takmer vždy dtto kamión. Tento manéver je z pohľadu za ním idúcich vozidiel veľmi kritický. Manéver kamiónu je časovo dlhý, ďalej znižuje rýchlosť vozidiel idúcich za ním a vôbec nevidím žiaden význam takéhoto úkonu. Takmer vždy ide iba o hlúposť vodiča. Mám veľa priateľov i priateliek vodičov kamiónov a vždy sa vyjadrili s úsmevom, že je to ,,frajerizácia hlupáka,, . Na Slovensku ako viete, je na diaľniciach zakázané predbiehanie kamiónmi. Je pravdou, že boli snahy zo strany poslancov o výnimku z tohto stavu a to v dobe medzi 23 ťou a 5 tou hodinou, no novela neprešla. V týchto dňoch polícia SR informovala, že nepovolené telefonovanie za volantom a prekročenie rýchlosti posúva do legislatívneho procesu s cieľom ich zaradenia medzi závažné priestupky, uvidíme ako to dopadne.  

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...