Přejít na obsah
Zobrazit v aplikaci

Lepší způsob procházení. Dozvědět se více.

ŠKODA Forum - SKODAHOME.cz

Celoobrazovková aplikace na vaší domovské obrazovce s push notifikacemi, odznaky a další.

Pro instalaci této aplikace na iOS a iPadOS
  1. Klepněte na ikonu Sdílet v Safari
  2. Posuňte menu a klepněte na Přidat na plochu.
  3. Klepněte na Přidat v pravém horním rohu.
Pro instalaci této aplikace na Android
  1. Klepněte na tři tečky (⋮) v pravém horním rohu prohlížeče.
  2. Klepněte na Přidat na plochu nebo Nainstalovat aplikaci.
  3. Potvrďte klepnutím na Nainstalovat.

Doporučené odpovědi

Ahoj chtěl bych koupit Fabií v záruce,ale jaksi se nemohu rozhodnout 1.0Tsi r.v.2018 nebo 1.2Tsi r.v.2017 obě mají najeto cca do 12tis.Vybave podstatě stejné a cenovka také jen 1.0Tsi má záruku 5let.S 1.2 mam již nějakou zkušenost.Trivalec jsem slyšel jen nastartovaný a trochu mě to znepokojilo...Děkuji za vaše poznatky...

Když jsem kupoval auto, taky jsem se rozhodoval mezi 1.0 TSI a 1.2 TSI v 81kW variantě, dal jsem přednost 1.2 TSI, nedávno si kolega koupil 1.0 TSI Rapida a co jsem s tím párkrát jel, utvrdil jsem se, že jsem udělal dobře. Na druhou stranu musím připustit, že pokud bych bezprostředně nepřesedl z jednoho auta do druhého, asi bych těžko poznal zásadní rozdíl. Ale oba jsou to dobré motory, jen k 1.0 TSI se musí trochu jinak přistupovat a více řadit. Zajdi do nejbližšího ŠA salonu a projeď si litr a uvidíš, on člověk může napsat sáhodlouhou slohovku, ale na osobní zkušenost to nikdy mít nebude.

Za mne 1.2 TSI, lepší rozjezdy, v záběru tišší, bude bez OPF. Litr vydává kolem 2500-3000 ot. i při lehkém plynu nehezký zvuk, aspoň ten můj. Občas mě to štve, hlavně když je dobrý povrch a jedu "na pohodu".

Zase jestli je r.v.2018 už FL, tak bych vzal asi spíš ten (kvůli třeba dojezdům oken, lepším světlům atd.), záleží co kdo preferuje a o jakou jde výbavu.

1.2 TSI jsem bohužel neměl možnost vyzkoušet. Mám 1.0 s DSG a bohužel to není moc vyladěné spojení. Převodovka drží motor většinou mezi 1 a 2 tis. otáčkami a občas je mi toho motoru líto. Když to situace dovoluje, tak dávám režim sport a trochu víc na to šlápnu, motor se pak nedusí. Když je někdo přede mnou, tak naopak zrychluji hodně zlehka a většinou se nepěkným zvukům z motoru také vyhnu. Do města je podle mě turbomotor celkově nevhodný (i kvůli vysoké spotřebě), na dálnici a okreskách jsem s ním spokojený. Manuál půjde víc vytáčet, takže to s ním třeba nebude tak hrozné ani ve městě.

@lancelo FL je až od září 2018.

  • 1 měsíc později...
V 21. 6. 2019 na 23:42, Kuchar7 napsal:

V konfigurátoru je zpět F3 1,0 TSI 81 kW 6-stup. mech.

Jestlipak se navrátí i v kombinaci s DSG?

Dnes jsem na náplavce mluvil s prodejcem Škodovky a podle něj není 81 kW verze dostupná. Prý kvůli nějakým problémům ve výrobě. Kdy bude dostupná nevěděl. Jediná Fabie, kterou tam měli, byl hatchback 70 kW ve výbavě Monte Carlo. Z webu Škoda Auto: "FABIA MONTE CARLO je určena všem vyznavačům sportovní jízdy." S motorem 70 kW to budou skutečně ohromující sportovní zážitky.

  • 1 rok později...

Zdravím.

Píšu sem jako úplný laik, který se absolutně v autech nevyzná, takže prosím o shovívavost :D

Momentálně si půjčuji Škoda Fabia Combi 2016, 1.2 66kW a plánuji kupovat své, pravděpodobně také Fabii Combi (2017-2020) nebo Rapid (2017-2020) a nevím na jaký motor koukat? Je 1.0 70kw srovnatelný s tím 1.2 66kw nebo raději koukat na 81kw? Jde mi hlavně o příjemnou jízdu a o pohodlí při rozjezdech atd.

Využítí: denně cca do 15km a příležitostně delší trasy (hlavně v létě)

 

Díky za rady a hezký den.

70kW je do města příjemnější, nemá tak dlouho jedničku jako 81kW verze litru. Ideální by byl asi 1.2 TSI 81kW z 2017, ale dělali se jen z počátku roku a moc jich za dobré peníze v dobrém stavu v nabídce není. Ale toho 70kW bych se nebál, je živější než 66kW a převody má stejné, jen ho prostě chce držet nad 1500ot.

Tento názor tak úplně nesdílím, mám 1.2 66kW a příležitostně jedu i 1.0 70kW a rozhodně příjemnější jízda s mojí 66kW, to myslím hlavně po městě a okolí, nebo kratší trasy, držení vyšších otáček a neustálé podřazování kvůli dunění 1.0 je celkem otrava a celková plynulost jízdy je lepší u 66kW. Chápu že dnes není moc na výběr, ale pokud sežene 1.2 tak za mě  lepší volba pro jeho požadavky.

Na 15 km bohatě stačí i 70 kw, je to jen a pouze o zvyku a když už jsem si na starý kolena zvykl i já....

Jezdím max ve dvou, ve fábii jsem byl silně stísněný (po oktávce) tak jsem šel raději do Rapida. Nedávno jsem se díval na jednoho pěknýho ročního. 

Na 15km denne - chápem 7,5km ráno tam a 7,5km večer späť - by bola asi najlepšia voľba 1.0MPI! ;)

Rozhodně na 7km dlohou cestu to ten motor odrovnáš, protože budeš mít benzín v oleji, ten problém při krátkých trasách zůstal na příč všemi TSi motory.

Už to zdaleka není takový problém, jako u původních 1.2 TSI. A ani tam to nevedlo k destrukci motoru. Naše 1.0 TSI přesně takové <10 km trasy jezdí a myslím, že když se to občas vystřídá delší trasou a nevyužívá se proměnlivý interval, tak se není nutné obávat. Ano, MPI by bylo lepší, ale 55 kW už před nějakou dobou vypadla z nabídky. 

@ronall Souhlasím, to je prostě to, že litr se musí držet v otáčkách, to že je příjemnější bylo myšleno ve srovnání s 81kW verzí litru s 6q převodovkou.

Krátké trasy nejsou ideální, ale tyto malé motory se prohřejí celkem rychle a pokud se to sem tam proloží nějakou tou delší, smrtelné to pro motor asi nebude...

Ešte minimálne MR2019 bolo aj to silnejšie MPI v kombíkoch, to slabšie MPI v krátkej Fabii bolo myslím o nejaký rok dlhšie.

 

Áno, s TSI musíš jednoznačne kombinovať aj dlhšie trasy minimálne s blížiacim sa termínom emisnej kontroly - v opačnom prípade môžete skončiť ako ja! :D

Spoiler

600281992_2020-09-2218_08_43.thumb.jpg.bf12a11b324a61dcf396a84234fa758f.jpg1520981816_2020-09-2218_08_28.thumb.jpg.14dc1d523864ccaa2c40840ca588bcfb.jpg

 

Upraveno od brrrrm

  • 1 měsíc později...

A jak se to vyřešilo?

No buď to prodal anebo jezdí povinně každý den po okrese Košice :-)

Na druhý deň som vzal Fabku na diaľnicu, prehnal som ju 150-160 na 4ke a na ďalší deň ráno emisná splnená. A odvtedy opäť každý deň 5-10km trasy po okrese Košice... veď do emisnej ešte ďaleko! 😊

Upraveno od brrrrm

Připojte se k diskuzi

Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.

Host
Odpovědět na toto téma...

Aktivovat mobilní záhlaví

Chrome pro Android
  1. Klepněte na ikonu zámku vedle adresního řádku.
  2. Klepněte na Povolení → Oznámení.
  3. Upravte své preference.
Chrome pro desktop
  1. Klikněte na ikonu zámku v adresním řádku.
  2. Vyberte Nastavení webu.
  3. Najděte Oznámení a upravte své preference.