Přejít na obsah

Chiptuning


Doporučené příspěvky

Baxton, to je predražená hlúposť! Akože zvýšenie výkonu o 10,9%!? Ja som mal miesto továrenských 86k na valcoch 97,7k, to je asi +13,6% a miesto 160Nm - 182Nm! Moja cena za 129,4k a 234Nm s 8 meraniami bola 200€, asi 5400kč a to sa mnohým zdalo drahé!, takže to ich fiktívne zvýšenie za 18 tisíc je absolútne mimo!! Ty si snad "děláš prdel" !!! :kol-44:

PS: je pravda, že na starší motor, ale to nič nemení na princípe.

Editováno: , autor: mimoxx
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Nechci tu cenu nijak obhajovat,ale můžeš si přeprogramovat jednotku?Dostal jsi záruku na motor a převodovku?Řekl bych,že ne,takže tady máš něco navíc,ta cena nadsazená je,ale je to renomovaná firma,která funguje v celé evropě,věřím,že jim dá někdo přednost před nějakým bastlířem se staženým softem z netu.Já moc velký příznivec čipování nejsem,ještě tak 66kW na 81,ale v dnešní době šetření je i 20Nm navíc docela riziko.Všechno je na hraně a mechanická odolnost jak motoru,tak převodovky není moc předimenzovaná.A nejlepší je tam pak ještě namontovat KN filtr se všemi důsledky,viz.test ve SM.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Síce musím s tebou súhlasiť s tou (ne)odolnosťou, ale v mojom nudnom živote je to jedno z mála čo si môžem dopriať. A na tú záruku by som sa tak nespoliehal, ikeď v tomto prípade sa vlastne ani o nejaké podstatné zvýšenie nejedná. A oblbnutie cez OBD zásuvku je považované za horšie, ako korektná úprava mapy, samozrejme nezrovnávať s mojim prípadom, lebo toto je nepodstatné navýšenie.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 měsíce později...

Tak motor mám čerstvě po chipu. Pokud by někdo chtěl, ptejte se. Aktuálně z 81kw mám 94kw, toč. moment 217,95 ot/min a nárůst vstřikování paliva o 1,381 ms, plnící tlak turba - nárůst o 267 mbar  :kol-33: Spotřeba by měla postupně o něco klesnout,tak za pár dnů dám info  :kol-28:

Editováno: , autor: Bloodyduck
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

bloodyduck:

neprošel jsem celé forum, tak netuším jak to máš staré, resp kolik máš najeto nebo jestli se o tom tady před úpravou diskutovalo... ale, u koho jsi nechal úpravu udělat, popř jaký byl přístup (brzda? atd)... koukals nějak průběžně spotřeba před? to srovnání pak by bylo dobré... jsem celkem zvědav na přístup škody, když to auto dojede na servis akci... :-) ... 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zatím je těch úpravců  co to dělají málo, já našel pouze jednoho co dělá 1.2 TSI - 66 a 81 kw na stejný výkon -  96kw a 215Nm.  Takže Kdo, Za kolik, Zkušenosti?

 

 Nechceš to převést  a odpovědět do vlákna Chiptuning ?

Editováno: , autor: LubošC
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

81kw na 94kw - Spotřeba zatím nespadla, protože jezdím agresivněji než předtím. Takže z 6 litrů jsem na 6 litrech zatím. Ale bylo mi řečeno že motor  si ještě sedá a výkon ještě o něco stoupne až kolem 20 tisíc. Zatím mám najeto 8 tisíc. Ohledně záruky, naprosot super, nechal jsem si to dělat od dobré firmy, kde mi předem vše vysvětlili a poradili. Jediné co se může stát, že škodovka vydá aktualizaci SW řídící jednotky a při servisní kontrole mi to přehrají a já přijdu o úpravu. Po té budu muset zpět na chip, za který zaplatím poloviční cenu. (dali mi zálohu originálního i upraveného SW na CD) Stačí tedy přijet na chip a jen mi to zpět dohrají. Firma, kterou mohu doporučit a kde jsem si to nechal dělat je v Kladně - PowrTec. 

Editováno: , autor: Bloodyduck
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Já ti z normálního uvažování řeknu kde je háček. Motor 1,2 L TSI je už tak přebušený výkonem na ten objem že už tak je jeho životnost kritická a škodovka odhaduje že se dožije něco okolo 200 000 - 250 000km. Navíc na výkon 81 kw je tam dělaná spojka, setrvák, brzdy i další věci které přenášejí výkon a to by bylo potřeba vše samozřejmě vyměnit kdyby jsi chtěl aby takové auto najelo tolik co bez úprav.

 

Navíc ten motor musí podávat stejný výkon v jakékoliv oblasti. Ať je to 2000 m. n. m. nebo  -50 m. n. m. kde je samozřejmě velký rozdíl tlaku vzduchu a taky za jakékoliv teploty se nesmí přehřívat i s extrémním stylem jízdy. A stále výkon nesmí klesnout pod deklarovaný. Proto taky z výroby má ten motor přes 81 kw. Někde kolem 85-87 kw tipuji že má a krouťák je taky o něco vyšší. Takže vlastně ta úprava vylepší hodnotu motoru jen o nějaké 4kw a pár Nm.

 

Jenže lidi po tak nízké úpravě výkonu na to více šlapou (nevědomky) a proto je taky hned po úpravě o dost vyšší spotřeba a k tomu se taky přidává přidání dávky paliva. Spotřeba časem klesne protože na to přestaneš tolik šlapat a zvykneš si na těch pár kw navíc. A taky začneš zase jezdit úsporně takže ti to o nějakou decku klesne.

 

A jak zde bylo řečeno, každý má jiný styl řízení a jezdí na jiném typu povrchu. Někdo řadí vyšší stupeň u omezovače, někdo naopak motor dusí a vše toto musí ty díly v motoru i další vydržet. A jaká by asi byla slavná pověst motoru který škoda vyrobila a on se nedožil po chipu od ŠKODA AUTO ani 150 000km nebo motor se dožil ale půl hnací nápravy bylo vyměněno ..

 

Z toho důvodu já bych po čipu moc netoužil. Zvlášť ne u tak nízkého objemu motoru který už je tak vyhnaný na výkonu.

  • Pozitivní 4
  • Negativní 1
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Za chip nie som, ale to, že je vyhnany vzhľadom k objemu je blbosť. Určite nijak drasticky než ostatné tsicka. Stačí si urobiť jednoduchý prepočet kw na liter objemu z celej palety tsi motorov a zistíte, že 1,2 je v tomto ešte na tom veľmi dobre. V princípe však súhlasím.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Já ale neříkal že ostatní TSI vydrží o něco více než 1,2 :) za mě je to vše po 150 000 téměř šrot a pokud čas a zkušenosti neukáží jinak, budu si to myslet dál. A už to začíná i u TDI .. 1,9 TDI 77kw -> 1.6 TDI 77kw -> 1,4 TDI 77kw .. za chvíli bude 1.0 TDI 77kw :)

 

Materiály nemůžou stíhat takový vývoj a když už materiály jsou tak ne do motůrku za 50 000 kč do Fábie .. Takže já budu jedině koukat časem co se z toho vyvrbí.

 

Ale to je už off topic zase :D

Editováno: , autor: Petrkiller
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Napísal si presne: "Motor 1,2L TSI je už tak prebušený..." Čo je zavádzajúce. Vôbec z toho nie je zrejmé, že ide o všeobecný "problém" dnešných áut.

Osobne v tom problém nevidím. Životný cyklus sa skracuje, autá stoja menej a ľudia zarábajú viac. Ak túži niekto v jednom aute najazdiť 300 a viac tisíc km, tak šup rýchlo do obchodu hľadať nejaké skladovky s veľkým objemom a nízkym výkonom.

Editováno: , autor: Armyk
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Blázen ten ,kdo si nechá auto v záruce upravit chipem. Na dnešní dobu stačí to, co Fabie má. A jestliže někdo napíše, že si nechal udělat chip na 94Kw tak vyhodil peníze. Rozepisovat nemusím kolik má ve skutečnosti 81kw Fabie. A za těch ....Kw mi to nestojí. Připadá mi to jako, že si někdo chce něco dokazovat.Zatím tu není nikdo komu bych chip svěřil. Navíc mi výkon stačí a kdo stím umí jezdit tak si zajezdí.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zhrnul by som to tak, že väčšinou prvého majiteľa auta ten chip trápiť nemusí a užije si to, že na nákup sa dostane o 1s skôr než so sériovým autom. Starosti potom čakajú toho, kto auto kúpi ako jazdené, keď spolu s mechanikom budú krútiť hlavou nad tým, prečo riešia pri určitom nájazde km to, čo majitelia ostatných áut riešiť nemusia, alebo ak áno, tak napr. až o 100 000km neskôr.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...