Přejít na obsah

Chiptuning - Zvýšení výkonu


kokta7

Doporučené příspěvky

V 5. 3. 2019 na 16:12, PistaTT napsal:

Zacinam spekulovat co vymysliet, aby auto (S3 2018, 190k TDI, 4x4, 7° DSG) tolko nevahalo pri prudkom pridani hlavne pri nizkej rychlosti (napr. pri vyjazde z pomalej zakruty).

Pride mi ze zavaha uz DSG prevodovka a asi zohrava rolu aj nastup turba, neviem to lepsie popisat, nevyznam sa v tom...

 

Myslite, ze pripadny chip tunning moze s tymto pomoct? Alebo existuje len nejake preprogramovanie riadiacej jednotky prevodovky?

PS co je pravdy na tom ze pri navsteve autorizovaneho servisu a pripojeni diagnostiky sa mapy riadiacej jednotky motora/prevodovky automaticky prepisu na tovarenske hodnoty?

 

Mám totožný hardware (S3 MY2019, 140kW TDI, 4x4, 7° DSG) a pozoruju naprosto stejný problém.  Spojka v DSG je na rozjezdech opravdu pomalá a to i v S režimu. Hodně záleží na zátěži a otáčkách a zdá se mi, že i na teplotě motoru.

 

Při rozjezdu se mi osvědčilo stlačit plyn jen trochu (pustit brzdu a nechat auto se rozjet samo je málo) a počkat okamžik na sepnutí spojky. Když sepne spojka, tak teprve plyn na podlahu. Když potřebujete kroutící moment teď, a nemáte možnost čekat než se DSG rozmyslí, najít správný okamžik není jednoduché. Při řazení na vyšší stupně se mi už žádný rozumný postup najít nepodařilo. Při ostřejším rozjezdu asi bylo ideální ubrat plyn v momentě, kdy DSG řadí. Takový postřeh, ale nemám. Zlatý manuál.

 

Na trhu jsem našel pár chiptunerů, kteří upravují DSG. Údajně zrychlujou i spínání spojky. Nenašel jsem ale žádnou zákaznickou recenzi.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 4 týdny později...
  • o 4 týdny později...

Již cca 14 dní mám upravený S3 2018, 140kW@165kW TDI, 4x4, 7° DSG. Chip prováděl jeden z českých větších a dražších tunerů (volba úpravce nebyla na mně a nechci dělat reklamu). Na webu má tento úpravce, tak jako všichni, naprosto nedostatečné a zavádějící informace, které se týkají pouze 6° DSG.

 

Zkušenosti:

- Ačkoliv to na webu není uvedeno, automaticky s úpravou výkonu a kroutícího momentu motoru upravují i maximální kroutící moment DSG pro 2 ... 6 stupeň a tím i rychlost spínání (prokluz spojky). Spojka se nesnaží při rozjezdu tak dlouho prokluzovat a konečně spíná podobně rychle jako zkušený řidič. Zejména v S je to znát. Nyní je teplo, ale jsem zvědavý, jak se bude spojka chovat v zimě. Spínání promrzlé spojky mi přišlo před úpravou až neuvěřitelně pomalé.

- Rozjezdy mi vrátily úsměv na tvář. Na suchém rovném asfaltu i čtyřkolka "podhrábne" a do sedadla tlačí dalece přes 100km/h. Jsem realista. Nejezdím sporťákem, ale oproti sérii velmi příjemné. Už za tenhle pocit úprava stála.

- Jízda za někým, kdo šetří benzín (případně dává nohu z plynu, když v dáli vidí auto), je stále stejné utrpení. Při lechtání plynu na prvních pár milimetrech je stejně jako bez úpravy motor silně podtočený. Když potřebuju malinko zrychlit, tak převodovka celé věky přemýšlí, jestli opravdu podřadí nebo si to raději rozmyslím. Jízda je jako na gumičce. Předemnoujedoucí se pomalinku vzdaluje. Přidávám plyn. Nic. Přidávám víc. Nic. Přidávám ještě víc. Podřazení, hup a skok, lepím se na kufr. Pokud jsem byl příliš nedočkavý, tak i brzdím. A stále dokola. Nezáleží jestli jedu na D nebo S.

- Změna dynamiky v běžných dálničních rychlostech je vidět, ale zase takový rozdíl, že bych platil úpravu jen kvůli ní, to není.

 

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Včera som bol na chiptunningu vo firme v Partizánskom (nerobím reklamu, ale viacerí tu už napísali kde si to nechali robiť). Chlapík bol ochotný, povysvetloval ako to funguje. Sériový nameraný výkon bol 108kW/310Nm a po chipe 133kW/390Nm. Auto je živšie, hlavne pri vyššej rýchlosti na diaľnici sa to prejavilo pri predbiehaní.

Urobil som taký test spotreby: deň pred chipom som si spravil jazdu, cca 50 km diaľnica, zvysok okresky a dediny/mesto. V meste 55km/h diaľnica 130km/h a okresky 95km/h. Spotreba bola 5,4L/100km. Včera po chipe som nechal vychladnúť motor a znova som urobil tu istú trasu, podarilo sa mi takmer identický trafiť aj priemernú rýchlosť. Pokles v spotrebe bol 0,6l/100km. IMG_20190612_133150.thumb.jpg.9ad48ddffccdd0af2f962530168dd90d.jpg

Screenshot_2019-06-11-22-25-20-207_cz.skodaauto.connect.png

Screenshot_2019-06-11-22-25-11-509_cz.skodaauto.connect.png

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pri chipe mi vôbec nešlo o pokles spotreby, ale nakoľko jazdím väčšinou s plným autom a kufrom tak je to auto aj s 4x4 troška lenivejsie keď som potreboval zrýchliť. Tento test spotreby som urobil len pre radosť, chcel som sa povoziť so starým výkonom a dať rovnakú trasu s novým. Nie je to žiadne vedecké meranie....ale ak spotreba klesla určite to takisto potešilo, pretože v oboch prípadoch som išiel rovnakým jazdným štýlom.

Editováno: , autor: janci47
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 8 hodinami, Aleš_BX napsal:

to ano, ale jen díky jízdnímu stylu, lepším využitím většího kroutícího momentu a jeho průběhu, jinak by to totiž bylo popírání fyzikálních zákonů...

Obávám se, že jsme tady s našimi znalostmi všichni na tenkém ledě.  Já tedy rozhodně ano. V každém případě se traduje, že po updatu firmware u aut, kterých se týkala takzvaná dieselgate, se zhoršila dynamika a zvýšila spotřeba. Z toho mi vyplývá, že lze při zvýšení dynamiky snížit spotřebu a s vysokou pravděpodobností při zvýšení výkonu zachovat spotřebu. Předpokládám shodné využívání dynamiky.

Při chipování mého starého 103kW TDI CR po dieselgate jsem změny diskutoval s tunerem. Tvrdil, že velký vliv na efektivitu spalování má EGR ventil. Upravený postdieselgate firmware jej nechává (mimo jiného) výrazně více otevřený pro recirkulaci výfukových plynů, což efektivitně nepomáhá. Dovedu si představit, že podobných fíglů se ještě pár najde.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 měsíce později...
V 15. 10. 2018 na 16:21, marek16 napsal:

Měl bych pár otázek na čiptunery, nevím kolik jich sem chodí, ale třeba bude mít aspoň motorpower nebo někdo chuť odpovědět, pokud to není nějaký supertajný know-how:

 

1) Jak řešíte bezpečnost pro motor, tj. aby tam té nafty nešlo moc a nestříkala na píst (propálení) / případně nestékala do oleje?

Proč se ptám:

Tohle je třeba otázka, bez jejíhož zodpovězení bych si čip u firmy udělat nenechal...

 

2) Ve světě motorů někdo ze škodovky v souvislosti s dieselgate SW zmiňoval (parafrázuji), že lepších emisí se stejným výkonem se jim povedlo dosáhnout mj. přesnějším řízením vstřikování a zvýšením počtu vstřiků. Dá se nějak kvantifikovat o kolik tím klesne životnost vstřikovačů? (resp. dá z té EEPROMky přečíst, kolik vstřiků to bylo předtím a kolik teď, a z toho vyvodit, že když je to dvakrát tolik, sníží se jejich životnost na polovinu? )

 

3) Když jsem si četl starší články o chiptuningu, zmiňovali a ukazovali tam palivovou mapu, jako graf závislosti množství vstřikovaného paliva na poloze plynového pedálu a otáčkách motoru. Tzn v podstatě 2D pole dat v paměti. Předpokládám, že tohle platilo pro staré benzínové atmosféry, a dneska to bude složitější kvůli tomu vícenásobnému vstřiku + nutnosti regulace turba, a možná do toho vstupuje ještě něco. Nemáte nějaký pěkný článek, který by to principielně popisoval pro moderní motory, včetně třeba rozdílů mezi benzínem a dieselem?  (zajimá mě to jako programátora/zvědavýho člověka, kterej by rád věděl jak to funguje, nepotřebuju konkrétní hodnoty ani tak něco, nechci dělat konkurenci :D )

Při prohlížení tohoto vlákna jsem se pozastavil nad tím co Marek napsal.!!! Myslím si ,že je hodno toto vysvětlit a odpovědět . Spousta příspěvků má hloubku ,ale tento je zajímavý a rád bych slyšel názor ostatních. Přijde mi , že se řeší to jak to jede ale zapomíná se co se s motorem děje a co bylo potřeba změnit aby ten výkon byl ,kolik součástí změnilo svoji konfiguraci a co ovlivňují.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 4 měsíce později...

Tohle je právě problém čipování, všichni řeší navýšení výkonu a krouťáku a přiblblý grafy(brdy) a nikdo neřeší co se děje uvnitř motoru, to jest kam jde ta spálená či dokonce nespálena nafta, co se děje s klikou, písty, setrvákem, teplotou, olejem, spalinami, atd...  Většina  úpravců tam naleje nafty kýbl a potahaj hodnoty turba a hotovo. Málo kdo je schopný to odladit, aby motor fungoval jak má. Prostě myšlenka, že to někdo udělá lépe než ve fabrice, kde vývoj stojí miliony a trvá 2-3 roky +testování, je zcela zcestná. Nikdo to nemůže upravit za hodinku dobře, tak aby byli veškeré parametry nastaveny na 100%. To by musel být genius s nobelovkou a už dávno by dělal pro nějakou automobilku. Nejlepší  čip= žádný čip!!!

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ještě k těm zárukám, jelikož koncern šetří, kde může i kde nemůže každou korunu/euro, tak to znamená, že jakákoliv dražší záruční oprava se důkladně zkoumá a hledá se důvod, proč se tak stalo. A pokud to není nějaká výrobní vada, kerá se projevuje na výcero kusech=svolávačka , kontroluje se vše, takže i jednotky a jakmile bude zjištěn  zásah  mimo autorizák je po záruce. Takže je na zvážení, jestli to riziko a problémy stojí za to. Já říkám že”klid je k nezaplacení” . 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tohle je právě problém čipování, všichni řeší navýšení výkonu a krouťáku a přiblblý grafy(brdy) a nikdo neřeší co se děje uvnitř motoru, to jest kam jde ta spálená či dokonce nespálena nafta, co se děje s klikou, písty, setrvákem, teplotou, olejem, spalinami, atd...  Většina  úpravců tam naleje nafty kýbl a potahaj hodnoty turba a hotovo. Málo kdo je schopný to odladit, aby motor fungoval jak má. Prostě myšlenka, že to někdo udělá lépe než ve fabrice, kde vývoj stojí miliony a trvá 2-3 roky +testování, je zcela zcestná. Nikdo to nemůže upravit za hodinku dobře, tak aby byli veškeré parametry nastaveny na 100%. To by musel být genius s nobelovkou a už dávno by dělal pro nějakou automobilku. Nejlepší  čip= žádný čip!!!
Škoda že to testování automobilky začíná s prvním prodaným autem [emoji106]
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 1 hodinou, Sharik4x4 napsal:

Já říkám že”klid je k nezaplacení” . 

To někdy platí doslova a nejen u chipování:

Soused si koupil Multivana 2,0 Biturbo 132 kW. Tam je možné na displeji vidět teplotu motorového oleje.

Když najel asi 6 tisíc km, řekl jsem mu ať mi ho půjčí na svezení. Chvíli jsme jeli po dálnici 160 km/h a teplota vylezla na 130 st.C.

Tak jsme se domluvili - pod filtr adaptér a poctivý 13-řádkový olejový chladič.

Při 130 km/h na dálnici s vlekem a na něm naloženým autem nepřeleze teplota oleje ve vaně 110 st.C.

Má najeto 228 tis. km a motor drží.

Jeho soused má totéž auto (on ho vlastně pořizoval o 3 měsíce dřív a známému se tak líbilo, že si ho koupil taky) a když viděl že něco kutíme, přišel na kus řeči.

Tak jsme mu to vysvětlili a on že nechce. Týmy inženýrů a řady počítačů stvořily Multivana tak jak má být a vy 2 blbci si myslíte, že jste chytřejší než oni?

Fajn. Tak v 80 tisících se mu motor rozpadl. Nový mu platil ještě Volkswagen. S ním ujel něco podobného a zase. Tenhle motor si už platil sám má ho tam doteď. Má najeto asi 200 tis.km.

Ale má klid, o ničem nemusí přemýšlet, nic řešit. Stačí jen mít dost peněz na nové motory...

  • Líbí se mi 1
  • Pozitivní 1
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 3 hodinami, Sharik4x4 napsal:

Tohle je právě problém čipování, všichni řeší navýšení výkonu a krouťáku a přiblblý grafy(brdy) a nikdo neřeší co se děje uvnitř motoru, to jest kam jde ta spálená či dokonce nespálena nafta, co se děje s klikou, písty, setrvákem, teplotou, olejem, spalinami, atd...  Většina  úpravců tam naleje nafty kýbl a potahaj hodnoty turba a hotovo. Málo kdo je schopný to odladit, aby motor fungoval jak má. Prostě myšlenka, že to někdo udělá lépe než ve fabrice, kde vývoj stojí miliony a trvá 2-3 roky +testování, je zcela zcestná. Nikdo to nemůže upravit za hodinku dobře, tak aby byli veškeré parametry nastaveny na 100%. To by musel být genius s nobelovkou a už dávno by dělal pro nějakou automobilku. Nejlepší  čip= žádný čip!!!

Spálená nafta jde pochopitelně do výfuku a její část přes EGR zpět.

Nespálená je tam, bohužel, také, protože se používá k dochlazování výfukových plynů pro snížení obsahu kysličníků dusíku.

S klikovým mechanismem se nic zvláštního neděje - v závislosti na otáčkách a používaném výkonu se mění jeho zatížení.

Motorový olej má teplotu závislou na zatížení a chlazení.

Ke změně plnícího tlaku není mnoho důvodů, protože vzduchu je v motoru dost a není důvod ho tam mít víc.

Pokud má benzínový motor bohatou směs přes lambda 0,7, nebo chudou přes lambda 1,3, pravděpodobně ani nepůjde nastartovat.

Jenže naftový je schopen běžet i při lambda 8,0 - tedy s velkým přebytkem vzduchu a toho využívají jak výrobci tak úpravci.

Samozřejmě že od stolu upravit data tak, aby nebyla horší než sériová není snadné, ale jde to.

Pokud se někdo vyzná v elektronice, mechanice motoru a má k dispozici alespoň válcovou brzdu.

A rozhodně to umí a dělá i fabrika - viz třeba Yeti 2,0 TDI, kde motorové verze 81 kW a 103 kW se liší pouze jedinou věcí

a tou jsou data v ŘJ motoru. Jinak jsou ty motory naprosto shodné.

 

Editováno: , autor: Tonda-B
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 59 minutami, Tonda-B napsal:

klikovým mechanismem se nic zvláštního neděje - v závislosti na otáčkách a používaném výkonu se mění jeho zatížení.

Tady se taky nic zvláštního nedělo.Fakt si mě pobavil. Jen pro pobavení ostatních přikládám pár foteček, když se něco děje. Lambda nevím přesně kolik byla, ale Karma bylo hodně špatná.

EB022AC9-D1B6-4877-8971-7F0168A0BB9D.jpeg

4330E205-1095-4957-85AF-8BB432D00D69.jpeg

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 12 hodinami, KarelM napsal:

Z toho odstavce je vidět, že tomu "naprosto" rozumíš...  

No tak zrovna Sharik 4x4 tomu jisto jistě rozumí rozhodně víc než ty a my všichni dohromady ?

Jinak souhlas se Sharikem 4x4, nejlepší čip je žádný z výše popsaných důvodů.

 

Když chci silné auto tak si ho prostě koupím a neexperimentuju, jasně asi bude pár úpravců kteří aspoň trochu ví co činí a  neopálí výkon a točivý moment o 30% copak na to DSG které je dimenzované třeba na 420NM (DQ381) borci, měníte spojky popř. ozubená kola písty,ojnice, kliku ev.vložky, Co na to DPF, SCR, EGR a všechny ti čidla kolem, aby byla zajištěná alepsoň trochou již tak ojebaná tovární spolehlivost,asi ne co...Jinak by to nestálo desítku...Chudák ten, co pak takový bordel koupí z druhé ruky.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tohle hlavně není typická fotka pro defekt způsobený úpravou. Auta už pár let dělám a motory se potkávaly, padaly ventily atd, ještě dávno předtím než existovaly jakékoliv úpravy.

Takže zase takovou hysterii bych okolo toho nedělal. To Sharik... kolik jsi viděl KO řídících jednotek?? Asi žádnou. No a já stovky, protože se okolo toho pohybuji. Takže pokud bych to pojal stejně, doporučoval bych vám pouze staré motory s karburátory, s tím aby jste se trojkové O, či S , vyhnuli velkým obloukem. Pokud mi sanitky s úpravou, najedou 400 až 600tis/zatím/, tak určitě není důvod  nijak hrotit. Napsal jsem sanitky především proto, že dvoulitrový motor, je v nich vzhledem k váze vozu, namáhán mnohem více než u běžného osobního vozu. Navíc jejich řidiči mají sklony k podtáčení, potřebují totiž šetřit.

Editováno: , autor: motorpower
  • Líbí se mi 2
  • Pozitivní 2
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No a tímto bych to ukončil, další příspěvky budou pouze o čipování 2.0 TDI v SIII. Kdo nechce čipovat, ať si nechá motor v původním stavu, ale tady nám to nemusí sdělovat - není to předmětem tohoto tématu. Stejně tak nejsou předmětem tohoto tématu různé jiné motory než výše uvedený.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 týdny později...

Dneska jsem si udělal výlet za Petrem z Motorpower a nechal jsem poladit svůj S3 140 Kw TDI, 6q manuál.

Tovární hodnoty byly 184 PS a 389 Nm po chipu 226 Ps a 460 Nm.

Cestu domů jsem si užíval, protože auto citelně ožilo.

Ještě jednou díky Petře i za fajn pokec :-)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...