Přejít na obsah

Citigo převodovka - hluky


racer415

Doporučené příspěvky

No, že by to bylo nějak výrazně lepší s tou inovovanou lamelou, tedy  říci z vlastní zkušenosti   nemůžu. Jezdil jsem ve starém Citigu z prvního roku výroby, tedy určitě starý typ lamely a nyní ve Fabii rok výroby 2018 taktéž s  motorem 1.0 Mpi a převodovkou MQ 100, tedy určitě nový typ lamely a rozdíly nula, nula nic. Aby si nebyl zklamaný, ale zkusit to můžeš, já tady jen popisuji osobní poznatky, prostě mě to připadalo stejné.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

já mám zkušenost se 4 citigama, 2012, 2013, 2015 a až to poslední moje 2016 to děla....škoda, že zrovna tenhle "horší" kus jsem koupil...

 

Jsem na tyhle zvuky dost citlivé, tak to chci dořešit. Proto mě zajímali zkušenosti po výměně...Ty si to na Fabii řešil? Kdy Ti to začalo dělat? Dík za info. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ja jsem po koupi ojeteho spise resil ty rany co dela prevodovka kdyz rychle radite nahoru ( rychle se spousti spojka ). To me strasne sralo, vzhledem k nulovemu ohlucneni mot. prostoru takto radit treba mezi baraky ve meste bylo o tom ze se lide otaceli co to je ...

Tak se to pres znameho v autorizaku zaclo resit, ze bude nova lamela, a ze tenkrat jeste nebyla, ale zase nechteji davat starou, tak jsem 4 mesice cekal nez ji konecne vydali ( jednou uz byla a hned ji stahli ). Konecne namontovali a co, rany pri razeni porad stejne ... tak jsem byl nastvany ... Oni resily rachtani, ja chtel ale resit rany ... Naucil jsem se radit pomalu jak duchodce a tak to nedela. Jinak nejake vibrace a rachtani predtim bylo ( cca 60tkm ) ale nic hrozneho a po vymene lamely logicky lepsi, ale casem to zase pujde do kopru ... proste opotrebeni... Ale kdyz to uhadas, budes mit novou lamelu a neutratis ...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 14 hodinami, dell napsal:

já mám zkušenost se 4 citigama, 2012, 2013, 2015 a až to poslední moje 2016 to děla....škoda, že zrovna tenhle "horší" kus jsem koupil...

 

Jsem na tyhle zvuky dost citlivé, tak to chci dořešit. Proto mě zajímali zkušenosti po výměně...Ty si to na Fabii řešil? Kdy Ti to začalo dělat? Dík za info. 

 Hm jestli to máš tak jak píšeš, tak bych to zkusil donutit je k té výměně, tedy pokud to máš ještě v záruce.  Dle všeho, by v tom roce výroby auta, tedy  rok 2016 tam měla být ještě ta původní lamela, takže šance je. 

Já jsem na Fabii nic neřešil, mám rok výroby 2018 a to tam musí být již ta inovovaná lamela. Sice mě to taky dělá různé hluky při řazení a spojková lamela stejně nic moc, při váze vozu a jeho zpřevodování  si dosti často zasmrdí, takže zase materiál obložení lamely za moc nestojí. Já to tak neberu, jízdu jsem si přizpůsobil možnostem a konstrukci vozu. Lepší malé auto od Škodovky pro mé použití a využití stejně již dnes, ani v  budoucnu nekoupím. 

Editováno: , autor: DušanV
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 měsíce později...

Připadá mi to při poslechu té nahrávky úplně normální, mám tuhle převodovku také již s inovovanou spojkou (Fabie 1.0 Mpi 55 kW. r.v. 2018) a mám ty samé zvuky, které taky částečně mizí při vyšlápnutí spojky. Neřeším, auto je sice stále v záruce, ale přijde mi to normální. Tyhle zvuky mě taktéž vydávalo fungl nové Citigo v roce 2018, při předváděcí jízdě v autosalónu, asi na to má vliv ta inovovaná lamela spojky. Byl bych zatím v klidu. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

já mám 2012, spojku původní, najeto jen nějakých 50000. Při neutrálu se od převodovky ozývá furt nějaké rezonování/drnčení/rachtání, které zmizí když šlápnu na spojkovej pedál. Kromě toho, že to zní debilně to zjevně ničemu nevadí, auto jezdí a řadí, takže bych se tím moc netrápil... 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 rok později...

Zdar, taky jsem řešil chrčení a těžké řazení převodovky na citigo, převodovka byla "na stole" a měnil jsem kuželíková ložiska + jehlové ve zpátečkovém kole. Zároveň jsem dával i spojkovou sadu (lamela+přítlačák) a gufera. Po zkompletování a zpětné montáži je znát velké zlepšení. Při nastartovaném motoru a po jízdě cca 150 km je převodovka v klidu jen slabě píská asi jako altík, chčení a chrastění žádné. Jen se mi zdá, že jde trošku hůře řadit 1 a 2,  takže zkusím seřídít táhla a poladit. Kuželíkové ložiska na "stromečku" už měly tmavší dráhu na kroužku a jehlové ložisko ve zpátečkovém kole hodně volnou klec. Takže za mně přínos a zlepšení.

Editováno: , autor: violator
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 rok později...

Zdravím, mám CG r.v. 2013, problémy s klepáním převodovky na neutral mám taky, ale stávalo se mi (výjimečně), že mi nešel zařadit II. stupeň při trochu rychlejším rozjezdu, bylo nutné pustit spojku a znovu sešlápnout a poté zařadit. Ale stalo se mi dnes, že jsem předjížděl a chtěl preradit ze III. na IV. a řadící páka se jak kdyby posunula o jednu řadu dolů - neutrál mám nyní v poloze, kde býval IV. stupeň a řadit jde pouze I., III. a V. stupeň,vše co je ve spodní řadě (včetně R) nezařadím. Mohu s tímto nouzově jet (do servisu) nebo se to jízdou ještě zhorší a mám řešit odtah? Případně - stalo se vám to nebo jste o tom už někdy slyšeli? Díky 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 4 měsíce později...

Ahoj,

nechal jsem vyměnit převodový olej v Citigu r.v.2013. Použit originální olej, ale převodovka je hlučnější a jde trochu hůře řadit. Je možné, že tam doteď bylo nějaké aditivum nebo se za těch 10 let změnily vlastosti originálního převodového oleje.

Dá se to nějak vyřešit?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...
  • o 1 měsíc později...
  • o 8 měsíců později...

Mohl by jsi .Honza. napsat, jaký olej se tam dal místo toho prvně vyměněného G06 072 6A2 - SAE 75W-90 ?

Protože ten 75W-90 je hustší. Sice na Škoda-díly je k Citigu přiřazen jako použitelný, nicméně originál tam je G05 252 7A2 a ten je 70W nebo 75W, takže podstatně řidší. Sám jsem už na Citigu měnil olej a dal také 75W-90 po zkušenostech uvedených zde na fóru, ale výsledek mě moc nepřesvědčil. Možná by pomohla prostě jen samotná výměna oleje 75W za nový 75W a byl by klid. Z logiky věci a ze zkušenosti, pokud nejde řadit nebo jde ztuha, tak je olej příliš hustý, např. když do francouzské převodovky místo 75W-80 dám 75W-90.

A ještě mě také napadlo přidat nějaké aditivum, ale ještě nevím jaké.

Co jsi tam aplikoval za aditivum Ty, prosím ?

A poslední věc - olej jsi v převodovce měnil proč ? Prevence nebo nějaký neduhy ? Auto nemáš jako první majitel tedy ?

Díky za prípadnou reakci 🙂

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Na faktuře je: G 052527A2 PREVODOVY OLEJ VYSOKOTEPLOTNI

Aditivum bylo Metaltec.

Výměna pouze z preventivních důvodů, řadilo pěkně, ale už mělo 10 let a 88 000 kilometrů, servisní knížka z DE a tam o převodovém oleji nebyla zmínka.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Díky za info. Takže je tam teda přesně ten olej, co je předepsaný, tedy VW G 052 527 A2 a to je teda viskozita 70W nebo 75W. A cena lidová nebo spíš libová 1600,- za litr. Je to tak ? A prosím Tě, ten Metaltec tam nalili v autorizáku Škoda ???

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...