Přejít na obsah

Dobíjení autobaterie - nabíječka, startovací zdroje apod.


Akrub

Doporučené příspěvky

Ono jde hlavně o to, že chci kdykoliv přijít k autou a odjet. A zatím po roce  asisteční služba a nastartování kabely. Pak další rok zhruba měsíc každé ráno battery low. Takže to co bylo v myšlení kdesi vzadu se posunulo víc dopředu. Přitom stačilo ze strany SA toto lépe popsat v návodu. Pro mě je z toho jasný výsledek ato nabíječka neni až tak potřeba, důležité je míti kvalitní startovací kabely.:D

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 46 minutami, OtaH napsal:

Souhlasím. Měl jsem auta nová, byť bez rekuperace a u žádného jsem nemusel nikdy měnit baterii ani se o ní jakoliv starat. Nová baterie mě vždy vydržela min 5 let bez udrzby. 

Na druhou stranu teď mám zcela novou fabii která je celoročně v garáži a vyjede párkrát za rok. Např na dovolenou. Roční nájezd do 4 tis. 

S autem se tedy přes rok nejezdí. Po asi 4 měsících jsem teď přeměřil baterii a měla 12.15V. 

A to už je z dlouhodobého hlediska prostě špatně. Takže mě zajimaji reakce ostatních. 

Řekl bych, dlouhodobě nejezdit a přitom ani nedobíjet je pro baterku vražda. Teď nějak nepobírám, jestli bys čekal míň nebo víc, než 12,15V

Jinak já na F1 baterka je původní (2007) auto denně v provozu.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 42 minutami, tomik.cesko napsal:

Řekl bych, dlouhodobě nejezdit a přitom ani nedobíjet je pro baterku vražda. Teď nějak nepobírám, jestli bys čekal míň nebo víc, než 12,15V

Jinak já na F1 baterka je původní (2007) auto denně v provozu.

Pokud je auto denně v provozu a jezdí trasu za kterou se dokáže baterie udržet je to ideální. Já jsem tři roky jezdil 10km do práce z dvoulitrem v dieselu našeho západního souseda a kupodivu těch 10 km k dobití stačilo. 

A úplně žasnu co mají někteří za zkušenosti z Fabií. Nové auto a vozí kabely. Vždyť to je děs! 

Je zde potřeba zmínit, alespoň podle mého soukromého pohledu několik věcí. Předně za rekuperaci může EU a její tlak na výrobce aby měly co nejnižší emise. Pak ale nechápu, proč není elektronika auta nastavená více na životnost baterie a dovolí pustit napětí až na hranici kdy baterie dlouhodobě trpí. 

Další věcí je pak to jestli to pouzitym bateriím vlastně vadí. Protože ty tam jsou doby dolevani destilky. Materiály zkrátka pokročily. Ačkoliv fyzika se oblbnout nedá, možná že mezní  hodnoty u dříve používaných baterií jsou pro ty dnešní baterie stavěné na rekuperaci OK. To nevím. 

Otázka pak je, jestli to koncern dělá schválně protože prodá více baterií které jsou pak samozřejmě při nákupu většího počtu levnější, nebo je situace zkrátka jen daní za to, že s rekuperací přišli výrobci nedávno a technologii se zatím učí. Už to tady bylo s rozvody, teď díky bohu zatím jen s takovou maličkostí jako je nabíjení baterie které se snad bude dát vyřešit softwarově časem. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Před hodinou, milanxx napsal:

Ono jde hlavně o to, že chci kdykoliv přijít k autou a odjet. A zatím po roce  asisteční služba a nastartování kabely. Pak další rok zhruba měsíc každé ráno battery low. Takže to co bylo v myšlení kdesi vzadu se posunulo víc dopředu. Přitom stačilo ze strany SA toto lépe popsat v návodu. Pro mě je z toho jasný výsledek ato nabíječka neni až tak potřeba, důležité je míti kvalitní startovací kabely.:D

Doprčic a nemůže být někde zkrat? To není možný. Buď nestíhá alternátor nebo je baterie špatná. Jak dlouhé trasy jezdíš? Baterii ti premerovali? 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 3 hodinami, MilanHos napsal:

A do všech se pořídila do 2000 nová. Na F3 to je minimálně 2x tolik. Ale uznávám, že se tady už přehání, například komentář o 21. století a rádiu... Kdo tady psal že poslouchal dlouho rádio a pak nenastartoval? Nikdo. 

Já měnil v F2 po 8 letech. 

 

A o to právě jde, šlo mi o tu "komickou" situaci, kdy přezuji starou FI s baterkou z roku 2004 (taky hrálo celou dobu rádio) a neřeším jestli nastartuji a nechám ji týden stát. Ale stejná situace s FIII (rok a půl staré auto) a prostě člověku se po pročtení podobných diskuzí už hrnou na mysl myšlenky typu "nastartuji"? Ano, bylo to poprvé kdy jsem nechal auto déle stát a teď už vím, že nastartuji, ale předtím jsem tu zkušenost neměl...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

@OtaH Víš, už jsem to tady někde psal. Ta první mrtvola mně nakopla v přemýšlení a pochopení, že auto se chová jinak než ta moje auta předtím. Za vše může ta rekuperace. A její asi sofistikovaný sw který se ovšem rozhoduje podle jednoduchých hodnot teplota a napětí a chybné nastavaní spodní mezní hranice napětí do pásma vybité baterie. A zbytek je jen fyzika. Prostě z práce teplo reku funguje. Pak ráno mrzne. K tomu krátká trasa. Tekže to prvni bylo tak, že celý den jsem mě pojížďky a baterka skončila na těch 12.1 a do rána bylo -5 a sice jsem odemkl a zapnul zapalování,  další stisk tlačítka zhaslo všechno. Teprve později jsem si pořídil chytré auto a začal baterku občas nabíjet. A pak po skoro 2 letech začlo to hlášení na maxiku a tak jsem vysledoval vzorec chování. A podle toho zařídil. A taky mi 4 měsíce po mrtvole přehráli sw, a popravdě od té doby je to baterkou lepší.

Editováno: , autor: milanxx
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jako uznavam, ze jsem autobaterio analfabet:) jsem spis pres ty 1 a 0. Ale proc ma byt baterka na 12.1V skoro mrtva? Kdyz se porad vsude rika a pise, ze v aute je 12V baterka. Logicky a matematicky pak cokoliv nad 12V je nabita baterka. Spis bych teda resil Ah kdyz je to akumulator. kdyz vezmu analogicky tuzkovku. tak obyc ma mit 1.5V a toto ma. vybita je az pri 1.2V. Naopak akumulatory sice se rika tuzkovka 1.5 ale v realu cca 1.2-1.4 a dulezite jsou prave ty Ah.

JInak na predchozi F2 taky meneno preventivne po 8 letech. Podle testu v AS na konci zimy uz neprochazela, ale jinak fungovala spolehlive a tak jsem ji pred dalsi holt pro sichr vymenil za silnejsi Skoda Eco variantu.

Editováno: , autor: lumirnavrat
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Kdo má blízko do Strakonic, může se stavit za ferda25, který rekuperaci umí skrze VCP potlačit (vypnout).

Su uz dokazy? 

 

A do všech se pořídila do 2000 nová. Na F3 to je minimálně 2x tolik. Ale uznávám, že se tady už přehání

Presne tak, prehani. Ono kazdy utoci na Brusel za vsetky ekokurvitka, ale kazdy vo svojej teme do nebies chvali spotrebu, niektori podla mna zazivaju aj male vyrony v noci, ked si spomenu ako to dali za 5litrov. 

P.S. chcem vidiet, kde stoji mala EFB 2x tolko ako strieborna motorcraft.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ja som vcera presiel 35km. Asi 4 starty

 

IMG_20181124_185951.thumb.jpg.1e03231b80ff8a6ba518716f5b88f3e2.jpg

 

Smartgate celu cesru ukazovalo napatie baterie 14.7-15.0 V... 

 

Screenshot_20181124-151459.thumb.jpg.fe1d9fb97fa67ee17c9391b093f6f9fb.jpg

 

Po vypnuti zapalovania 

 

Screenshot_20181124-152333.thumb.jpg.0ab377f76c9b0e6c8500d5ada70bed2c.jpg

 

Po nejakej dobe som zapol zapalovanie, radio, klima na celne sklo, svetla v pozicii auto

 

Screenshot_20181124-171927.thumb.jpg.ca22652088278da75d6c6b17ad1fc37c.jpg

 

Neviem ake presne spracovananie ma Smartgate. Logovanie myslim nema. SS odstaveny "modulom", vonkajsia teplota 5-8°,vyhrev sedaciek nemam. Auto naposledy nastartovane asi 21 hodin predtym. Na maxidote ziadne hlasenie slabej baterie. Multimetrom som baterku nemeral

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

https://www.autokelly.cz/Product/BA-BA56500/9525764

 

Vzhledem k tomu, že se slevou 20-30% v Kelly z ceny po registraci a bez DPH, mi to zase tak šílený nepřijde.

Ale je to prostě dvakrát tak drahá baterka.

Ovšem s O1 74 kW, s "levnou" baterii jsem jezdil za 8 l/100. Teď jezdím  s  F3 81kW, za 6,5/100 a jede to mnohem lépe ( S/S vypnutý). 

Takže pokud budu měnit EFB co tři-čtyři roky, jsem spokojen. Tím ovšem neomlouvám tu "podivnou" rekuperaci.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...