Červen 14, 20205 r 49Ah při 12V dává 588Wh, tedy pokud by jsi dobíjel autobaterii z 0 na 100%, potřebuješ 588Wh * účinnost autonabíječky. Účinnost může být odhadem 60-70%, nabíjíš vetšinou z nějakých 60% baterie, tedy potřebuješ cca těch 588Wh. Vynásob počtem dobíjení a tarifem na elektřinu co máte. A i tak to bude spíš horní odhad. Nicméně na tvém místě bych asi odpojil konektor u autobaterie a neřešil...
Červen 14, 20205 r Vypoj přebytečný konektor z mínusového pólu autobaterie, pak to jednou nabij a více neřešit.
Červen 15, 20205 r Fakt nechápete o čom píše? Pýta sa na dobíjanie, nie na bateriu a iné riešenia. Preto moja rada znie, odhadnúť kolko to spotrebuje je fakt od brucha nakoľko záleží do akej miery je bateria vybitá. Pri dlhodobom stáni sa naozaj musí občas dobiť. Rada, dá sa kúpiť merak do zásuvky spotreby elektriny. Cena cca 8 Eur. https://www.alza.sk/hobby/merace-spotreby/18855911.htm
Červen 15, 20205 r Přikon už byl v první odpovědi. Nicméně se ostatní snažili vysvětlit vlastně nesmyslné dobíjení. Pokud je funkční rekuperace tak pánovi to auto hned vybije takže by musel míť nabíječku dobíječku mít připojenou stále nebo 1xtýdně na pár hodin. Tedy pokud jezdí občas jen těch 15 km. Ten konektor by to vyřešil. Ale sousedy a svj si nevybere a ten měřák by byl pomocník k určení paušální platby. Ono někomu vysvětlit nejde, že bere několik kwh za rok s nákladem 20kč. Ostatní v tom vidí vidí 2kW spotřebič s náklady několik 1000 kč.
Červen 16, 20205 r Pokud bude @prknapav i nadále chtít dobíjet a mít spotřebu "pod kontrolou", doporučuji do zásuvky koupit jednofázový měřič spotřeby (wattmetr), a nemusí nic počítat.
Červenec 19, 20205 r Ale k hlavnímu tématu jak vyřešit v řídící jednotce zrušení rádoby inteligentního dobíjení,kdo to už umí?? Odpojení konektoru u baterie je řešením ,ale v tom okamžiku to vyvolá spoustu chyb v řídící jednotce-vyzkoušeno.Proto by bylo načase toto řešit jiným způsobem,protože u nového auta dobíjet baterii nabíječkou je trochu silné kafe.Kdyby toto publikovali předem tak by si asi nikdo rozumný auto nekoupil a jnad by uvažoval o elektromobilu.
Červenec 19, 20205 r @pavelva A co tě vede k tomu, že musíš u nového auta používat nabíječku? Upraveno Červenec 19, 20205 r od Kuchar7
Červenec 19, 20205 r Pokud nechceš mít baterii trvale ve vybitém stavu což je 12,2 V i po dlouhých cestách tak ti jiného nezbývá,Takto ji snad prodloužím život.Nikdy u předchozích aut to nebylo potřeba,když dobíjecí soustava dobíjela 14,2 V a podle stavu napětí baterie jsi mohl zjistit její stav a předpokládanou životnost, 12,2 V u nové baterie však signalizuje je konec životnosti.Pro úsporu- minimální - však dochází k dalším nákladů na nové baterie z vlasní kapsy.
Červenec 19, 20205 r Tak takovýhle starosti bych fakt chtěl mít :D 12.2V je konec životnosti baterie - ten se ti povedl nemáš ještě něco ?
Červenec 19, 20205 r @pavelva Předpokládám, že máš v autě EFB baterii a u té tohle řešit nemusíš. To opravdu není její konec. Baterie EFB podporují aplikace, které pracují při částečném stavu nabití a nevyžadují charakteristiky hlubokého cyklování baterií AGM. Toto umožňuje síťka z polyfleece, přidaná na povrch kladné desky. Pomáhá stabilizovat aktivní materiál desek, čímž se zvyšuje jejich výdrž.
Červenec 19, 20205 r Tak já nevím, ale 12,2V není zrovna fresh.. https://dusj4r71pmvop.cloudfront.net/5314/6852/8840/Testing.JPG Upraveno Červenec 19, 20205 r od FCCID
Červenec 19, 20205 r To opravdu “fresh” není. EFB není ani zdaleka tak odolná vybíjecím cyklům jako typ AGM, který je i dražší. Dlouhodobá nízká hodnota nabití baterii znehodnucuje a výrazně ovliňuje její životnost.
Červenec 19, 20205 r před 8 hodinami, pavelva napsal: Ale k hlavnímu tématu jak vyřešit v řídící jednotce zrušení rádoby inteligentního dobíjení,kdo to už umí?? Ano, už umí. před 6 hodinami, pavelva napsal: 12,2 V i po dlouhých cestách tak ti jiného nezbývá,Takto ji snad prodloužím život. Bohužel neprodlouží. Stačí cesta 30 km, kdy to pojede z baterky a jsi tam, kdes byl. Jsou doložené případy, kdy si auto jelo na D1 Praha - Brno 70-80% vzdálenosti na baterku. Světla, větrák, ECU, rádio,... Je to 221km.
Červenec 19, 20205 r [mention]bouchy [/mention] neumí, viz. grafy napětí po úpravě od člena tohoto fóra, které jsou zde v tématu. Jedná se pouze o jakésik potlačení, ale nic přímého.
Červenec 19, 20205 r Nedobilo preto, lebo nespravna technika jazdy. Na druhej strane, vodic ma rozmyslat ako jazdit aby doslo k nabitiu baterie? Kde sme to dosli, o kontrole oleja takmer pred kazdou jazdou ani nehovorim.... Upraveno Červenec 19, 20205 r od atlan
Červenec 19, 20205 r Jednou provzdy. NEUMI to nikto. Bodka. Neumi. Nie. Ani ober guru to neumi. Nie. Nie nevypol vam ju.
Červenec 26, 20205 r V 21. 7. 2020 na 10:01, Eric_ napsal: Nie je to tak celkom pravda Ferda to vie, nejak oblbnúť. Oblbnout ses nechal zřejmě ty. Napěťové grafy po oné úpravě zde v témě hovoří jasně. Rekuperace vám nadále “běží”. @sk0d@ vám to napsal jasně a stále to někteří nedokázěte pochopit.
Červenec 27, 20205 r Zdravím, Ferda rekuperaci nevypne (asi to nejde)ale upraví nabíjecí hodnoty. Tak mi to říkal . Po jeho úpravě má můj Karoq MR20 po 24hod klidu 12,6-12,7v.
Srpen 22, 20205 r Zajímavé, moje FIII s rekuperací mívá v garáži další den běžně 12,4-12,55V na baterce. jaký je to rozdíl proti stavu "vypnuté rekuperace" co u vádíš u Karoqu, je to otázka... Mimochodem jsme se na to Ferdy schválně ptal k našim na Karoq MR20 1.5 TSI DSG a prý u něj už rekuperace nejde potlačit "dlouhodobě", ale jen v režimu kdy jsou zapnuta hlavní světla, s DRL to prý rekuperuje jako z fabriky... tak fakt nevím čemu věřit :D
Srpen 22, 20205 r Ráno to už není o rekuperací jak o kondici baterky. A taky záleží na tom jak se do garáže s autem dostaneš. Taková porovnávání je stejné jako vlákno o spotřebě.
Připojte se k diskuzi
Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.