Říjen 22, 20222 r Jo a kabely od benzínky NEE! Většinou je to šmejd s mědí 1,5 - 2,5 mm2 a hodně tlustou izolací.
Říjen 22, 20222 r Díky za rady, bylo by to fajn , kdybych nějak víc cestoval. Ale na týdení jízdy pro nákup, zhruba 12 km tam i zpět a v létě jednou měsíčně Praha - J.Hradec a zpět na pravidelný " slet důchodců " , je mi totiž právě dnes 80 let tak to se mi nevyplatí. Za ty peníze pořídím skoro 3 baterky což je už pravděpodobně doba nad moje životní možnosti. Tak budu dobíjet jak doposud a snad to se spolubydlícími zvládnu. Prozatím je klid. Moc děkuji za snahu a pochopení. Pavel Upraveno Říjen 22, 20222 r od prknapav
Říjen 22, 20222 r @prknapav Tož všechno nejlepší k dnešním kulatým narozeninám, hlavně ať vydrží pokud možno zdraví, což jako taky důchodce (i když mladší) mohu potvrdit, že to je pro nás to nejlepší, co bychom mohli mít a přát si. :-)
Březen 3, 20232 r Zdravím tady, trochu to tady oživím, doufám, že nebudu za " Plha se hlásí ". Před 3 měsícema jsem tady v diskuzi pročítal nabíjení a vše s tím spojené. Moje MODRÁ 6/2017, cca 62 500 km, odpojený konektor na mínus pólu 3 roky, baterie původní, vše OK. K věci, minulý týden jsem zajel do servisu Autosalón Klokočka Řepy, pro info ohledně dobití baterie mimo vůz. Odpověď, že není problém. Tak jsem učinil, doma v paneláku baterii dobil a po 8 hodinách vrátil do auta. Přes diagnostiku OBDeleven proskenoval řídící jednotky a promazal 2 chybové hlášky ( ztráta napětí a chyba na sběrnici ŘJ - ta druhá je pokaždé, neboť indikuje odpojený konektor na mínus polů baterie ). Bylo ještě vynulované denní počítadlo a toť vše. Tak snad jsem přispěl k dobré veci.
Březen 3, 20232 r Pridam sem aj ja moju skusenost.......Fabia 3 02/2017,konektor cele roky zapojeny,bateria stale povodna,najazdene 82000 km,tak 2x do roka ju preventivne v aute dobijem,naposledy pred servisom,kde mi oznamili,ze bateria je paradoxne slaba/a to som ju vecer predtym doplna dobil/...takze,neriesim,jazdim,extra sa bateriou nezaoberam,ak klakne,bude nova....
Duben 7, 20241 r Po delší době se zde znovu hlásím a vlastně navazuji na předešlé tema. Chci se pouze zeptat ohledně baterie na to, že při mojím malém ježdění, t.j. nákupy jelikož již špatně chodím, a v létě pouze každý měsíc jednou kolem 300 km jednorázová jízda. Baterii jsem koupil asi tak 2,5 - 3 roky. Papíry jsem někde zaoložil takže přesně nevím. Jet to BOSCH, přímo určený pro STOP - START. Pravidelně jednou za 4 týdny dobíjená. na radu z tohoto fora. Při zahájení provozu se dobijela tak na 12,7 - 12,6. Nyní ji již nedobiju více než na 12,44 a dobíječka již svítí zeleně. Používám švedskou dobíječku, udajně jednu z těch lepších na našem trhu. Chápu, že baterka stárne. Pouhý dotaz zde zkušenějších , kdy již přemýšlet o nové, aby vás nenechala ve štychu. Jsem invalida ( amputace pravé ruky v zápěstí) a teď se přidaly záda a tím i nohy a auto je pro mě v mých 81 letech velký pomocník a vyplatí se mě potížím předcházet. Ještě doplním Jedná se o FABII 3 1,2 TSI 81 KW AUTOMAT STOP - START (ten je ale odpojený, auto se lépe při jízdě dobijí- také rada zde z fora) . Moc prosím o vaše názory. Velké díky Pavel
Duben 7, 20241 r @prknapav Máš možnost změřit voltmetrem (multimetrem) velikost dobíjecího proudu (opravuji, správně to má být napětí)? To by Ti hodně napovědělo, tedy když je dobíjecí proud z alternátoru do baterie přiměřený tj. něco mezi cca 13-14.5 V při dejme tomu 2000 otáčkách (měřeno u stojícího vozidla a zapínají se při tom minimálně hlavní tlumené světlomety), tak tam problém není, ale pravděpodobně je v baterii. To, že má člověk baterii starou třeba jen 2-3 roky, má správné a funkční dobíjení a má i vypnuté tzv. inteligentní dobíjení, tak to ještě neznamená, že baterie by měla být jistojistě v pořádku. Dnešní baterie kupované jako druhotné (tedy ne přímo pro automobilky do výroby), jsou kolikrát i špatně skladované a dobíjené až těsně před prodejem (pak nevratná sulfatace), jednak dnešní výroba baterií pro sekundární trh je značně kvalitativně kolísavá (potvrzeno několikrát mým známým prodejcem). Hodně by tě napovědělo, kdyby jsi měl možnost změřit i vnitřní odpor baterie ( jsou na to měřáky baterie za cca 1500,- Kč, nebo někdo se známých přístroj třeba má). Baterie ve výborném stavu má mít odpor do 5 miliOhmů, dobrá baterie má mít něco mezi 5 až 10 miliOhmů, baterie na konci života, ale ještě jakž takž funkční má něco mezi 10 až 30 miliOhmy a baterie na vyhození má přes 30 miliOhmů. Koupě dobré baterie je v dnešní době, kdy výrobci šetří za každou cenu, spíše sázka do loterie, takže jedna baterie Ti vydrží právě ty 2-3 roky a ta samá značka baterie o stejných parametrech , třeba i ze stejné výrobní série Ti vydrží při stejném používání a podmínkách třeba 5-6 let. Poctiví prodejci (bohužel jsou asi v menšině) došlé baterie od výrobců proměřují jednu po druhé a ty již z výroby pochybné jim vracejí (hrozná a časově náročná práce, když ti přijede náklaďák baterií třeba o 5-ti paletách, to pak přeskládáváš tuny olova), ti ostatní prodejci max. baterii dobijí a v pohodě všechny prodají. Obyčejný člověk nemá moc možností, jak neomylně padnout na dobrou baterii při jejím koupi, ledaže by prodejce kupujícímu umožnil třeba to změření vnitřního odporu, což ledasco napoví, ale taky to není 100% zaručená metoda..... Upraveno Duben 7, 20241 r od DušanV
Duben 7, 20241 r Děkuji za obsáhlé vyjádření, musím si naštuvat co s tím mým přístrojem všechno mohu změřit. Taky nebyl úplně laciný a nechal jsem si ukázat pouze jak změřím baterku, její nabití. Přitom přepínač na ruzné funkce má asi 8 poloh. Snad najdu ještě návod. Ještě jednou díky. Pavel
Duben 7, 20241 r Před hodinou, DušanV napsal: @prknapav Máš možnost změřit voltmetrem (multimetrem) velikost dobíjecího proudu? To by Ti hodně napovědělo, tedy když je dobíjecí proud z alternátoru do baterie přiměřený tj. něco mezi cca 13-14.5 V při dejme tomu 2000 otáčkách (měřeno u stojícího vozidla a zapínají se při tom minimálně hlavní tlumené světlomety)… Jen by jsem si dovolil podotknout, že elektrický proud je fyzikální veličina udávána v jednotkách A (ampér).
Duben 7, 20241 r @Martab Máš pravdu, chybička se vloudila, je to samozřejmě napětí. To je tak, když člověk si to po sobě pořádně nepřečte.....🤥
Duben 7, 20241 r před 7 hodinami, prknapav napsal: Při zahájení provozu se dobijela tak na 12,7 - 12,6. Nyní ji již nedobiju více než na 12,44 a dobíječka již svítí zeleně. Používám švedskou dobíječku, udajně jednu z těch lepších na našem trhu. Jestli by nebylo lepší použít nějakou hloupou nabíječku, která se nebude vypínat, když si vzpomene. 😉
Duben 8, 20241 r Ujišťuji, že mám i tu a obě mají stejné výsledky. Ten předpoklad jaký máte vy jsem měl také a proto jsem investoval do současné nabíječky a asi to byla zbytečná investice. Snad pouze ne proto, že s touto se dá zjistit i pár dalších údajů. V nabíječce to neni. Největší pravděpodobnost je že baterka již slábne. A podle toho co se zde dovídám, tak se to vlastně odhadnout nedá, kdy již by mohl hrozit konec baterky. Asi ode mě blbá otázka. Ale všem děkuji za snahu. Pavel
Květen 5, 20241 r Rád bych se zeptal, jakou máte zkušenost sdéle odstaveným vozem. V srpnu budu muset vůz nechat měsíc odstavený, bez možnosti připojení k nabíječce. Auto je rok a půl staré a denně jezdí lehce přes 100 km. Baterie by měla být díky tomu Ok. Je šance že po takovém odstavení nastartuji? A nepoškodí to baterku? Říkám si, té takové skladové vozy take stojí ...ale... Raději bych Vaše zkušenosti.
Květen 6, 20241 r Stát se muže všechno, ideální je samozřejmě to nabít, nebo nechat na nabíječe, ale když není možnost, měsíc by neměl být problém. Popřípadě je možnost baterii odpojit a po návratu k autu ji zase připojit.
Květen 6, 20241 r U skladových vozů je to jinak.Ty jsou na půl mrtvé a při předprodejním servisu je teprve probudí z transportního režimu. Jinak dlouhodobé odstavení auta je popsáno v manuálu. Já bych to odpojil.
Květen 6, 20241 r 6 godzin temu, Vojta.MM napisał(a): Rád bych se zeptal, jakou máte zkušenost sdéle odstaveným vozem. V srpnu budu muset vůz nechat měsíc odstavený, bez možnosti připojení k nabíječce. Auto je rok a půl staré a denně jezdí lehce přes 100 km. Baterie by měla být díky tomu Ok. Je šance že po takovém odstavení nastartuji? A nepoškodí to baterku? Říkám si, té takové skladové vozy take stojí ...ale... Raději bych Vaše zkušenosti. Myslim, ze nastartujes motor bez problemu. Mesic, to je nic. Ja jsem nejezdil obcas 2-3 mesice, a jsem nastartoval motor klidne. Je dulezite, ze pouzivas auto hodne, tak baterka je nabita spise dobre.
Květen 6, 20241 r @Skodzinek Predpokladam, ze auto ma inteligentni dobijeni a jestli hodne jezdi nic neznamena, pokud odstavi zrovna treba s 30% nabiti. @Vojta.MM Pokud neni jak baterii napajet a nemel jistotu stavu nabiti, asi bych za sebe odpojil kontakt.
Květen 6, 20241 r Cesta před odstávkou bude dlouhá cca. 400 km. Takže doporučujete před cestou odpojit konektor intelligentního dobíjení. Tím by se to mohlo vyřešit.
Květen 7, 20241 r Podľa mňa to inteligentné nabíjanie funguje veľmi dobre. Niektorý tu píšu že nie a majú to odpojené, tak neviem ja som s tým spokojný. Jazdím veľa krátkych jázd, občas dlhšia. Cez jar a leto už po 300 metroch vypína štart stop, dokonca aj zo zapnutou klímou. V zime výhrev sedačky rozmrazovanie okien a podobne. Baterka od novoty nikdy nenabíjaná. To oko na baterke je stále O.K. Na predošlej FAB2 nabíjanie 2x do roka pri rovnakom štýle jazdy. Takže neviem ak s tým máte niektorý problém zrejme bude chyba v alternátory alebo regulátory napätia a podobne. Upraveno Květen 7, 20241 r od RichardSA
Listopad 17, 2024Lis 17 Zdravím všechny, chci se zeptat zda někdo zkusil solární nabíječku,např https://allegro.cz/nabidka/solarni-nabijecka-pro-baterii-auta-monokrystalicka-4-5w-13469083325?utm_feed=712e6653-4749-4512-b084-b6e297fc9e0b&utm_source=google&utm_medium=freelisting Zajímá mne zda je to jen šidítko pro dobrý pocit,nebo má smysl tímto udržovat aku zatěžovaný tím "chytrým alternátorem".. Nemám žádnou možnost dobíjení ze sítě..ano bylo by to lepší.
Listopad 18, 2024Lis 18 Podle údajů prodejce, 250 mA při osvětlení 10 000 lux není mnoho. Ale něco lepší než nic.
Listopad 27, 2024Lis 27 Poradi mie niekto....pri kodovani a aktualizacii jednotiek v auta je potrebne stale a hlavne stabilne napatie.Predpokladam,ze zapojena nabijcka z Lidla to asi uplne neda a ak klakne pocas kodovania baterka,je problem.Nemate nejaky typ na cenovo rozumnu a slusnu udrzovaciu nabijacku?
Listopad 27, 2024Lis 27 Nejspíš nějaká starší s transformátorem a usměrňovačem bude nejlepší. Udržovací mají malý proud.
Listopad 27, 2024Lis 27 Lidlovka ti dá cca 3,8A , když vypneš ventilátor a radio tak to stačí. Upraveno Listopad 27, 2024Lis 27 od Alma
Listopad 27, 2024Lis 27 Já bych se bál, co ta nabíječka bude dělat bez akumulátoru. Osobně používám 12 V baterku co mám do Motůčka, ale jde to i 12 V baterkou třeba do UPSky. Používám ji při výměně akumulátoru, ať se mi nevynulují data v autě.
Připojte se k diskuzi
Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.