Přejít na obsah

Lak Roomster


Radek116

Doporučené příspěvky

Toto by som určite neprevzal. Mne zatiaľ lakovali raz nárazník a raz pravú stranu auta. S farbou nárazníka sa trafili lepšie ako to bolo z fabriky (nie náhodou sme tam porovnávali 4 ďalšie odtiene mojej farby) a keď striekali pravú stranu auta, tak tiež bez rozdielu. Faktom je, že mám mladšie auto, ale myslím si, že dobrý lakérnik si bez problémov poradí aj s väčším farebným rozdieľom. Tebe to evidentne lakoval nejaký učeň. :(

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

fušeřina to nutně nemusí být. Mohli blbě namíchat barvu (to se mi ale moc nezdá, dělá to počítač), spíš bych řekl, že neseděl odstín nového auta z fabriky, což se bohužel stává relativně často. Ke každému číslu barvy proto existuje vzorkovník cca 14 pododstínů a podle toho se to doupraví - to je ovšem nějaká nadstavba a řekl bych, že "autorizovaný postup" s touto finesou nepočítá. Stejné je to s rozstřikem okolních dílů. Těžko říct, jak je ten rozdíl ve skutečnosti velký - přední/zadní dveře vypadají hrůzostrašně (rozstřik by to v tomto případě jen zhoršil), se střechou to ale celkem sedí. Nebylo to už lakované? Ty laky zas tak dramaticky nestárnou 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tu by som určite nezovšeobecňoval. Ako som písal pár dní dozadu, ja mám dve skúsenosti s lakovaním v autorizovanom servise a obe dobré. Dokonca aj iný lakérnik sa na to pozeral a pochválil to, vraj to mám naozaj pekne spravené, a to pracoval pre konkurenciu. Takže to bude skôr o tom, že aké štandardy má nastavené konkrétny servis.

Editováno: , autor: e1.
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

I podle mě na té fotografii vypadá to auto flekaté celé. Přední dveře a střecha ladí. Blatník a zadní dveře mají duhu. Možná to bude všechno jenom optický klam. Bude dobré ten odstín posoudit za dobrých světelných podmínek (difůzní světlo dostatečné intenzity, tj. ne před setměním z fotografie pravděpodobně focené s bleskem).

 

Já mám s lakováním také své zkušenosti. Shodou okolností mi lakovali právě také levé přední dveře (vloupání). Mám odstín Rosso Brunello, tmavě červenou. Na první pohled není nic vidět, ale při správném světle a úhlu pohledu člověk, který ví (tj. já), ten rozdíl pozná. Ta barva má trochu jinou hloubku, trochu jinak odráží světlo, chová se jinak k některým vlnovým délkám světla, nevím. A dělal to také profík, ale počítám, že z lokálního nástřiku za pár tisícovek se asi víc dostat nedá.

 

David

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ja vám môžem povedať že po cca 8rokov aj mne sa zdá akoby bol predný nárazník menený a lakovaný ale nebol. Keďže auto nebolo búrané a a ni lakované. 

 

 

Osobne by som to buď neprebral alebo by som to išiel reklamovať. Viem ako susedovy nalakovali náraznik v úplne inom odtiene autorizovaný servis, je debil že to nebol reklamovať a auto má pol roka.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jak už tady padlo, metla se vždycky trefuje blbě - i když to celkem vypadá OK, pod nějakým přesně vybraným úhlem je odlišnost vždycky vidět. Důvodem je rozdílná technologie a materiál laku - ve fabrice se lakuje ve (skoro) sterilním prostředí, vodou ředitelnýma barvama i svrchním bezbarvým lakem, na lince kde se intenzita nástřiku (tloušťka vrstvy) nastavuje pomocí zkušebního kusu plechu, kterej se nechá projet kolem stříkacích robotů, ty na něj napráskají podle určitýho algoritmu předem danej počet "tahů" pistolí, plech se vypálí v normální vysoušecí komoře a pak se měřákem posuzuje, jak silná je kde vrstvička výslednýho olakování - a podle toho se nastavuje celá linka.

 

Servisní lakovna lakuje akrylem a pokud jde o ty "značkový servisy", tak skoro každej takovej má ve svým blízkým okolí nějakou vyhlášenou a profesionální lakovnu jako samostatnej podnik - a tam "přeprodává" svoje zakázky - prostě značkáč sám nelakuje, značkáč vymění plechy a ODVEZE AUTO DO LAKOVNY DÁT NALAKOVAT. Samozřejmě že zákoše nakonec zinkasuje sám, ale pokud je to velký lakování, opravdu vlastní lakovnu má jen pár značkáčů v republice - ty největší, ostatní to řeší smlouvou v rámci dneska tak moderního "outsourcingu". Vyplácí se to oběma firmám - lakovna má trvalej přísun práce, servis má menší náklady, protože nepotřebuje atesty pro hygienu a životní prostředí na provoz lakovacích boxů a "vypalovacích" pecí atd. Stejně všecko platí zákoši a pojišťovny...

 

No a jsme u toho - servisní nástřik je sice možná na první pohled stejně kvalitní jako fabrickej, ale už jen proto, že se na něj použije materiál jinýho chemickýho složení než na ten z fabriky, ideálně shodný vlastnosti NEMÁ - minimálně je silnější o pár setin mm než origo. Druhak - ani ten nejideálnější lakýra nedokáže 100 000x po sobě zopakovat ten samej pohyb stříkací pistolí tak, jak to naprogramovali ve fabrice do stříkacího robota. Takže vždycky je nově stříkanej díl nastříkanej jiným počtem tahů a jiným směrem pohybu pistole, než fabrickej díl. To je základní rozdíl. A druhej je právě ta odlišnost barvy, průhlednosti a reflexnosti daná jinou tloušťkou vrstvy laku na plechu z fabriky a od sebelepšího lakýry. Sice čím lepší lakýra, tím menší rozdíly, o to větší je pak překvápko nad tím, že Z JEDNOHO MÍSTA TO JE VIDĚT. Nic proti lakýrům, jsou to (většinou) velký fachmani, ale nejsou to mašiny, tudíž nikdy to nedokážou spáchat ideálně stejně jako ta mašina ve fabrice. Bohužel.

 

No a podle těch fotek v prvním příspěvku - je to přesně jak jsem napsal. Lakýra si udělal barevnou korekci kvůli vystárnutí původního laku, ale protože to je metla a on ty dvířka určitě nestříkal 1) stejně hustou barvou jako ve fabrice 2) stejným tlakem jako ve fabrice 3) stejným materiálem jako ve fabrice 4) stejným směrem "tahů" jako ve fabrice 5) stejně silnou vrstvou jako ve fabrice 6) a ve stejný poloze jako se to stříká ve fabrice, tak tam je výrazně viditelná odlišnost LP dveří od zbytku auta a jak je ještě líp vidět na druhý fotce focený kolmo na dveře, ta odlišnost se mění podle úhlu pohledu na povrch laku. Při kolmým pohledu na novej lak je jeho barva stejná, ale jak se člověk podívá pod maličko odlišným úhlem, barva "ujíždí" do modra.

 

Tohle je bohužel vlastnost všech dodatečně dostříkávanejch metalíz, když není okolí stříkaný stejným materiálem na stejnou tloušťku - myslím že lakýra se v případě reklamace bude dost oprávněně cejtit uraženej, protože on časovou korekci barevnosti (korekci stárnutí) učunil. Bohužel, co nemohl ovlivnit, je jiná tloušťka a tím i jiný optický vlastnosti povrchu - a tam je ten zakopanej Alík. On to prostě MUSEL nastříkat silnější vrstvou než stříká fabrika - aby měl dostatečný krytí. Nevím co by se s tím dalo udělat, ale asi vzhledově nejideálnější výsledek by byl nově olakovat celej bok auta = oboje dveře + přední blatník - a pro zmenšení případnýho kontrastu na přední nárazník, přední kapotu, zadní blatník a celou střechu ode dveří k okapní spáře dát rozstřik. Jedině tak se "sjednotí" barva i materiál nástřiku natolik, že to nebude bez bližšího zkoumání vidět. Zkusil bych se s lakovnou dohodnout, co by se s tím dalo provést, ale silně pochybuju že by to byli ochotní dělat grátis - to by neudělal asi nikdo ...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Stříkali to přímo v servise Škoda, nejhorší je, že tam mám spoustu známejch, tak se mě tam nechce dělat dusno.. ach jo... Zkusím se s něma domluvit co a jak..

Jinak v létě bylo stříkáno na levé straně nárazník, zadní blatník a zadní dveře v tom samém servise. Do té doby bylo auto v origo laku. Stříkali to dvakrát, protože poprvé byl velký rozdíl, podruhé už to celkem šlo. Takže levé přední dveře jsou mezi původním lakem (přední blatník) a lakem cca 4 měsíce (zadní dveře) a neštymuje to ani s jedním...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Před cca. měsícem mi opravovali zadní nárazník Rosso brunelo, a bez chyby, ve značkovém servisu. Zde v tomto shora problematickém případu, bych nějakou drobnou odchylku odpustil, je to problematická barva, náchylná na působení zubu času. Jinak ty fotky zde zveřejněné stojí za hovno. Až tam přijde tuším ta chybějící lišta, absolvuje to pár dní na slunci a řádně se to pošpiní a opakovaně umyje, tak to nebude znát, a tak nějak se to sejde. Ale jak říkám, chce to vidět na živo, ke kvalifikované kritice nebo závěru. JInak lakýru neomlová jiná technologie nástřiku než fabrická, síla laku se neměří v desitinách nebo setinách, ale v mikronech, není možné aby tam bylo i při servisní opravě více jak 150.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

... JInak lakýru neomlová jiná technologie nástřiku než fabrická, síla laku se neměří v desitinách nebo setinách, ale v mikronech, není možné aby tam bylo i při servisní opravě více jak 150.

Když tady házíš numerama, víš kolik vlastně je ten 1 "mikron" ? Je to 1 x 10 na mínus šestou neboli 0,000 001 z jednoho METRU, což jinak převedeno je 0,001 MILIMETRU. Takže fabrickej nástřik silnej třeba v případě mýho Drobka na střeše nad řidičem nebo na předních blatníkách CELEJCH 77 mikronů, tak to je 0,077milimetru - čili 7,7 setiny... A těch tvejch 150 mikronů ze servisní lakovny - to je přesně 1,5 desetiny MILIMETRU neboli přesně o kun(d)í chlup míň než DVOJNÁSOBEK FABRICKÝHO NÁSTŘIKU ... :kol-46:  :kol-46:  :kol-46:  :kol-46:  :kol-46:  :kol-46:  :kol-46:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak nevím přoč zdejší Ferda mravenec chce být opět konfliktní a udělá na konci svého příspěvku 7 fakáčů. Nevím proč složitě popíše tisícinu milimetru. Nikdo ho zde osobně neosočuje a nepoučuje, ale ten chytrej pán se nyní snažil o něco, co již bylo řečeno, ve smyslu poslední slovo chytráka mám já a ty jsi buran. Protože co mám já Ekkar na svém zrůdstru je etalon, stejně jako jsem já přechytralej Ekkar-etalon chytrosti. Kdo toto napíše v závěru se sedmi fakáčí není buď úplně nornální nebo technickej Narcis, zvláště když vlastně neřekne nic jiného než je výše.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Je to hlavně o tom, že když fabrika nastříká něco kolem 75-80 TISÍCIN milimetru (alias "mikronů") laku nemetalickýho nebo zhruba 100-110 stejně velkejch jednotek metalízy a pak přijde servisní lakovna, kde ručně vedenou pistolí nastříká lakýra o 50 až 100% silnější vrstvu, tak při šikmým pohledu každá ta vrstva JINAK láme světlo. A protože kolmej pohled na celý dnešní auto vzhledem ke křivosti jeho povrchů nejde učunit, tak každej jinak stříkanej díl prostě vypadá jinak barevnej....

 

A krom toho jednotku MIKRON nezná ani fyzika, ani technická metrologie. MIKRON je typový označení jedný řady invertních letadlovejch čtyřválců z n. p. MOTORLET neboli dříve WALTER Letňany. Když už tak trváš na správnosti, měl by ses jejímu používání vyhejbat.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Nikdo se z tebou nedohaduje a nepřesvědčuje tě. Něco se zde napsalo a mě se vůbec nelíbí tvoje rétorika a světáctví, kde se snažíš z druhého dělat blbce, toť vše. Máš svůj názor, dobře. Ale prosímtě jdi už do zádele, a někdy si počti cos nám tady naslintal často za nesmysly a polopravdy v těch celostránkovejch elaborátech. Nejsi tak kovaný elekrikář, strojař, truhlář, chemik a nevím na co jsi se ještě pasoval. Takže by to chtělo trochu pokory a zamyslet se,jestli nejsi už moc velkej brouk pytlík, práce všeho druhu.

Editováno: , autor: dick
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Víš, vono to dřív jinak nešlo - buď sis spoustu věcí musel udělat sám a to znamenalo se i naučit učunit je aspoň tak kvalitně, aby ses za to sám před sebou nemusel stydět, anebo shánět po známejch a známejch známejch. Takže buď devatero řemesel, nebo bída. Já nemůžu za to, že tobě se zdá bejt nemožný, aby jeden člověk mohl znát natolik od sebe vzdálený věci, jako elektronika a třeba lakýrničina - MNĚ TAKOVÝ VĚCI VŽDYCKY BAVILY, takže jsem se nevyhejbal příležitosti si něco vyzkoušet a naučit se to...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...