wlkus Vloženo 9. leden 2016 Sdílet Vloženo 9. leden 2016 Přátelé, aktuálně mám docela zajímavý zážitek, se kterým bych se chtěl podělit. Ná mé OCT 2 rv.07, najeto cca 153 tis, 1.9TDI (77kW) se stala taková věc. Cca měsíc zpátky se po dojetí domů začalo kouřit z prostoru motoru, tmavý kouř.Smrdělo to jakoby se pálila spojka. Druhý den šlo auto normálně nastartovat a vesele se s ním jezdilo. Dva týdny poté to udělalo znova, stejné symptomy, auto se však nechovalo nijak divně, jezdilo jak ďas ( v rámci jeho výkonových možností ). Když to udělalo potřetí, auto šlo do autorizovaného servisu Škoda. Diagnóza byla známa po chvíli, prý přes turbo jde olej, který stříká na horký motor a toto je příčina kouře z motorového prostoru. Ok, že vymontují staré turbo, udělá se repase, vymění olej a filtr a bude vše zase ok. Takže jsme si plácli - repase vyšla na 7500 s DPH, servis okolo + výměna oleje + geometrie (prý se při výměně turba sundává nápravnice a je třeba udělat geometrii? ) vyšlo na dalších 7200 s DPH. Auto jsme si převzali, ujeli 300 m, rozsvítila se kontrolka motoru, teplota vyletěla z nuly na cca 50st a auto začalo cukat. Proběhl návrat do sevisu, s popisem co to dělá. Technik si auto vzal, projel se a začal ho tůrovat až do doby, než se zase začalo kouřit z motoru. Odpověď že je asi špatně zrepasované turbo. Auto si tam nechali, dnes po několika urgencích a hnusných telefonů z nich vypadlo, že prý je olej ve výfuku a ve filtru pevných částic a že je třeba jej zregenerovat. Na diagnostice prý teď svítí všechny možné závady. Mou otázkou je 1) byla prvotní závada vůbec v turbu (při těchto km?), nekapal jen olejk z nějaké hadice na motor? 2) pokud ano a jeho repase je oprávněná, je možné že něco servis zkurvil při jeho výměně? 3) může tato situace v důsledku vyústit v poškození motoru či jiných částí (DPF atd..) Podotýkám že auto až do doby, než jsem ho dal do servisu nejevilo žádné závady, cukání, svícení divných kontrolek atp.. (mimo teda zmíněný kouř z motorového prostoru). Prosím někoho fundovaného o radu jak postupovat dále vůči servisu, mě to upřímně přijde, že závada byla jinde a že došlo ke špatné specifikaci závady popřípadě nedodžení pracovního postupu při výměně turba (nevyčištěny svody, neprolití turba olejem při montáži atd..). Předem díky. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
rolbař Vloženo 13. leden 2016 Sdílet Vloženo 13. leden 2016 kód motoru? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
libero Vloženo 13. leden 2016 Sdílet Vloženo 13. leden 2016 BLS ...píše o DPF Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
wlkus Vloženo 13. leden 2016 Autor Sdílet Vloženo 13. leden 2016 Ano, je to BLS jak píše Libero. Aktuální vývoj je takový, že prý odešlo nějaké čidlo teploty, které vyměnili. Následně prý provedli dvakrát regeneraci DPF, který je teď prý zaplněný na 0% . Když jsme si pro auto měli jít, tak volali, že auto zase nejezdí, že prý je špatně zrepasované turbo. Následně mne dostali tím, že řekli, ať si tuhle věc řeší ta firma, která to turbo zrepasovala a to auto odvezli k nim! ať turbo vymontují, opraví a dají zpátky, tohle udělal prosím autorizovaný servis Škoda. Jako náplast nám dali zdarma Rapida v nějaké základní výbavě. Trochu šok pro manželku, která je zvyklá na DSG,naftu a parkovací senzory.... To vše bylo včera, jsem tedy zvědav, čeho se dočkám zítra ...... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
mike_k Vloženo 13. leden 2016 Sdílet Vloženo 13. leden 2016 (editace) No minimalne servis (zadny ani autorizovany ani neautorizovany) by zcela jiste nemel tve auto davat bez tveho svoleni nejakemu jinemu servisu ci firme. Pokud jsou to oni, kdo ti prodal repasovane turbo, tak je to jejich problem. Tobe muze byt uplne sumak, kdo delal repasi. Chtel bych po nich at to opravi oni, nejlepe jinym turbem, a uz vubec ne nejaka jina firma. Ten zbytek bude slozity. Prokazat ze vymenili neco, co nemuseli, bude asi hodne nerealne. To ti autorizovany servis oficialni cestou fakt prodal nejake pochybne repasovane turbo? Editováno: 13. leden 2016, autor: mike_k Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
kaspi.ondra Vloženo 13. leden 2016 Sdílet Vloženo 13. leden 2016 Me by nejdriv zajimaly fotky a zda nestrileli od pasu. Pises o DPF, ale pokud vim tak jeste jsem nevidel ze by se vypalilo na 0%. Dal by me zajimalo jak nekdo muze obvinovat servis z repasovaneho turba, protože autorizovane servisy nabizi pouze origo dily a za repas (ar uz turba, alternatoru, starteru), ktery si majitel zvoli, protoze je to mnoooohem levnejsi neruci. Proto se zakaznik seznamuje s tim ze servid nemuze rucit za takove opravy, stejne jako by si zakaznik donesl svoje turbo. Je ti pro servis neznamy dil. Zalezi co vse majitel odsouhlasil a povolil. Kazdopadne nemusite se mnou souhlasit... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
wlkus Vloženo 13. leden 2016 Autor Sdílet Vloženo 13. leden 2016 (editace) Samotny servis mi nabidl alternativu noveho dilu v podobe turba repasovaneho. S tim jsem souhlasil (cena), po demontazi meho turba a dodani noveho, zjistili ze nesedi priruba, takze se repasovalo me turbo, za dva dny bylo hotovo (servis a i firma, ktera to delala jsou ze stejneho mesta), nasledne probehla montaz tohoto meho repasovaneho turba na auto, zbytek je popsan vyse. A ano, s tim DPF tomu take neverim, ze ho natolik zregenerovali - to bylo takove to bla bla, 1000 stupnu, 2x regenerace, bla, bla, nyni 0 procent sazi v DPF, ble ble. Vzhledem k tomu, ze jsem si turbo nedonesl sam, ale vse za mne vyridili oni, tak za to ruci a z toho duvodu nyni poskytli zdarma (vcetne PHM) toho Rapida. Editováno: 13. leden 2016, autor: wlkus Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
wlkus Vloženo 13. leden 2016 Autor Sdílet Vloženo 13. leden 2016 No minimalne servis (zadny ani autorizovany ani neautorizovany) by zcela jiste nemel tve auto davat bez tveho svoleni nejakemu jinemu servisu ci firme. Pokud jsou to oni, kdo ti prodal repasovane turbo, tak je to jejich problem. Tobe muze byt uplne sumak, kdo delal repasi. Chtel bych po nich at to opravi oni, nejlepe jinym turbem, a uz vubec ne nejaka jina firma. Ten zbytek bude slozity. Prokazat ze vymenili neco, co nemuseli, bude asi hodne nerealne. To ti autorizovany servis oficialni cestou fakt prodal nejake pochybne repasovane turbo? Ano, plne s tebou souhlasim, tuto skutecnost jsem se dozvedel az z telefonu od nich, ze at si turbo demontuje a opravi ten, kdo ho spatne udelal. Pricemz demontaz a zpetnou montaz mohli te firme prefakturovat a mne jako zakaznika do toho vubec netahat. A ano, prokazat neco bude pravdepodobne nerealne. Repasi nabidl sam servis a take ji zaridil a napsal do servisni knihy auta. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
kaspi.ondra Vloženo 13. leden 2016 Sdílet Vloženo 13. leden 2016 Servis si je vedom ze je nekde chyba a navic nechtějí, aby sis stěžovat nekde vise. Tak proto ti nabidli auto. Nicmene oni sami muzou vymáhat po dane opravne nove turbo (repasovane), protoze tim padem nebudou skodni a nebudou tratit . Dalsi vec je, ze ty se servisem uzaviras smlouvu o dilo (praci) a s opravnou smlouvu o dil (soucast) Nekdy je tezky se domluvit se servisem. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Wejgll Vloženo 15. leden 2016 Sdílet Vloženo 15. leden 2016 Samotny servis mi nabidl alternativu noveho dilu v podobe turba repasovaneho. S tim jsem souhlasil (cena), po demontazi meho turba a dodani noveho, zjistili ze nesedi priruba, takze se repasovalo me turbo, za dva dny bylo hotovo (servis a i firma, ktera to delala jsou ze stejneho mesta), nasledne probehla montaz tohoto meho repasovaneho turba na auto, zbytek je popsan vyse. A ano, s tim DPF tomu take neverim, ze ho natolik zregenerovali - to bylo takove to bla bla, 1000 stupnu, 2x regenerace, bla, bla, nyni 0 procent sazi v DPF, ble ble. Vzhledem k tomu, ze jsem si turbo nedonesl sam, ale vse za mne vyridili oni, tak za to ruci a z toho duvodu nyni poskytli zdarma (vcetne PHM) toho Rapida. Hoby se zregenerovalo na 0%. Ty idioti prostě ručně nastavili hodnotu popela na nulu, což se dělá jen při výměně za nový. To bych je nakopal někam. Tohle dělaj tak blbci z garáže, co neví co vlastně činí. Hlavně si to pamatuj, protože až ti auto náhodou začne jezdit a počase začne padat do nouzáku a nikdo nebude vědět proč, tak je to právě tímhle nastavením. ŘJ dostává blbou info o průchodnosti filktru. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Doporučené příspěvky
Zapojit se do konverzace
Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.