Přejít na obsah

Pruziny Eibach Pro Kit pre Superb 3


Patrik1971

Doporučené příspěvky

Superb je auto urcene predevsim pro (vyssi) manazery, podnikatele, atd. (tedy je to takovy business class od Skodovky). Od takovychto aut se ocekava komfort a tedy i mekky podvozek. Ja jezdim ve vetsine pripadu na rezim "Comfort", coz je jeste mekci nez normal. Je pravda, ze na velkych nerovnostech se auto uplne rozhodi, ale na relativne normalnich cestach s malymi nerovnostmi je to podle ocekavani. Treba takovou D1 v tech spatnych usecich rezim "Comfort" filtruje dost solidne. Zrejme se od Superbu ani neocekava rychla jizda, ostry prujezd zatackami atd.. Ja bych to oznacil asi neco jako "lowcost luxus" a ten preci nemuze byt dokonaly :-D.

 

Nicmene, sportovnejsi naladeni se od Superba neocekava.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No, já musím přiznat, že po týdenním používání nových pružin bych řekl, že jsem si a) zvykl, na tvrdost, nebo b) (a to myslím, že se stalo) mě trochu změkli OEM tlumiče. Takže Clubrace a Race už nejsou tak tvrdé, jak to bylo hned to instalaci. Na druhou stranu jsem si říkal, že pak v určitých momentech cítím zpět tu absolutní tvrdost. I tak ten Sport s Eibachy na DCC je méně "pružný", proti původní konfiguraci, ale auto je teď pocitově trochu houpavější, ale nikoliv tak moc, jako původně. Asi záleží i na stavu silnice. Nevím, jak to popsat, ale i když jsem měl auto nově od DEN 1, tak jsem při změně režimu dost cítit změnu podvozku, že auto bylo tvrdší a tvrdší z Comfortu na Normal na Sport. Časem (po vytlumení dveří, nevím proč zrovna po vytlumení dveří:) +15kg) mě přišlo, že ta tuhost jednotlivých režimů není tak jednoznačná. Tohle bych teď řekl, že se děje při Montroe, nebo Bilstein B4 DCC, nebo co to mám s Pro-Kity. Fault codes zatím nevidím a pořád vše funguje, takže za mě stále super, ale ta absolutní tuhost na Clubsport/Race je pryč.

Editováno: , autor: H1982
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

mam uz zhruba 4 mesiace sportline sedan s DCC s 18" kolesami a zmena rezimu je okamzite citelna aj po takmer 20 000 km.

v rezime sport je to tvrde tak akurat, len pri vyslovene rozbitej ceste menim na iny rezim. nemam rad, ked je auto hupave.

 

predtym som mal O3 RS combi bez DCC, v lete na 18" to bolo hodne tvrde, v zime na 17" tak akurat. superb v sport rezime je o cosi maksi...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Nevím, zda je to hloupost, nebo né, ale dneska mě bylo řečeno, že ta měkkost tlumičů může být dána teplotou vzduchu. Prý je tam olej a ten při různé teplotě má různou tuhost, takže pak se může stát, že jednou to bude tvrdé, jindy měkčí. Podle toho, jakou ten olej bude mít tuhost. Je to popisované chování možné? Jinak trochu mě praská "odněkud", když otáčím volantem, tady mám podezření na horní uložení tlumiče. Sériové to asi nevydrželo, mám 66 000 km a auto občas proženu, takže když dám tužší "sportovní", tak to křupání odezní.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Reakce oleje v tlumičích na chladné počasí určitě musí být tak jako u všech olejově plněných komponent, ale jen z počátku. Jakmile dojdou do provozní teploty, musí být už vše v pořádku a tedy stejné chování z tohoto pohledu. Vzhledem k neustálému kmitání tlumiče na našich silnicích se na tu provozní teplotu asi dostanou přepouštěním ventilků a zahříváním chladného oleje dost rychle.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zdravim. Chcem sa opytat ako je to s vymenou pruzin ak nechcem stratit zaruku na podvozok? Volal som do skodovky a povedali mi ze ak icb vymrnim tak stratim zaruku na podvozok, vsetky asistenty budu zle fungovat a pod. Neviete mi poradit co mam teraz spravit kedze uz mam pruziny doma? ??

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ahoj, co se komfortu tyce, tak je znatelne poznat, ze je auto daleko tvrdsi, mam to tedy na 18". Na druhou stranu vzhled auta je razem jinde a to take jeste diky podlozkam (vpredu 0.5 a vzadu myslim 1.5 ci 2, ted si nejsem jisty). Co se tyce jizdnich vlastnosti, tak je to uplne jina, mam tam tedy od eibachu jeste stabilizatory a co si muzu nyni dovolit v zatackach je naprosto nekde jinde.

43745655_339113249987449_3616663531849515008_n.jpg

  • Líbí se mi 1
  • Pozitivní 1
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zdravím, rád v rychlosti popíšu celý postup.

 

*) Výměna pružin

*) Geometrie, já mám DCC. Nastavili mě G02 (fabrický sportovní podvozek), Těch G nastavení je více. Pro sportovní podvozek, paket pro zvýšené cesty , normální podvozek bez DCC a DCC. Hodnoty z geo můžu poskytnout.

*) Odešlo mě horní uložení tlumičů - slabounké praskání, když se točí volantem. To budu řešit a mám dvě množnosti a to Effenberger, zesílené. Nebo od 034motorsport z USA za 55USD kus. Případně OE, ale tohle půjde vyřešit a nejsem jediný, komu se toto stalo.

*) Xenony, to jediné se seřizuje. ACC, čtení značek stále funguje. ABS/EPS též.

*) Po cca 500 km / týdnu mě ty pružiny sedly. Trochu je to měkčí, ale stále je to tvrdší, než fabrický sportovní podvozek. Nicméně klady (jízdní i vizuální) stále převažují.

*) Vrzání přední nápravy, to nějako neovlivnilo

*) Záruka, informoval jsem prodejce a zatím OK. Ale třeba hadičky od HEL Performance, to budu asi muset řešit někde bokem a to samé ten stabilizátor - třeba si najít dobrou dílnu, nebo kamaráda, který rád pomůže.

Editováno: , autor: H1982
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ja taky nemam DCC. Pokud bych daval neoriginal, tak jen uzpusobeny pro dany model. Musim se podivat, jestli nahodou tlumice z vyroby nejsou u Passatu a Superbu pro nektere motorizace shodne.

 

Pripadne vymenim pruziny za Eibach a tlumice za nove originalni. Neco s tim podvozkem ale udelat musim.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Auto se houpe, při vyhýbacím manévru drží původní stopu. Především ale neskutečně tříská. Trochu se hlučnost a drncání zlepšilo po snížení tlaku pneu na hodnoty pro nízké zatížení. Průjezd "dírou" je ještě snesitelný, ale vystouplé nerovnosti jako jsou retardéry, to je naprostá hrůza. Srovnávám s víceprvkem v plynové OIII, se kterou jsem naopak velmi spokojený. Logicky jsou nároky na Superb alespoň na podobné úrovni.

 

Auto jezdilo jako "VIP" přeprava pro hotelové hosty po Praze. Předpokládám, že po 60 tis. km v tomhle terénu (nejspíš s permanentním naložením) budou asi odrovnané tlumiče. Zjevnou závadu, tzn. nějaké vrzání  na podvozku při kontrolní jízdě v červnu v servisu nenašli. Chápu, že je to houpavé auto cíleně, ale že ve 120ti pojede v původní stopě místo reakce na volant, to je blbě.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...