Jump to content

Pruziny Eibach Pro Kit pre Superb 3


Recommended Posts

Nemecky vyrobca pruzenia Eibach ponuka uz aj sadu pruzin pre novu generaciu Superbu.V Nemecku a Holandsku je to dokonca ponukane priamo ako prislusenstvo od Skodovky.Slubuju vyrazne krajsi vzhlad,vdaka progresivnej charakteristike stale dostatocne komfortne jazdenie,ale ovela lepsiu istotu vo vysokych rychlostiach,lepsie brzdenie a sportovejsi pocit z jazdy.Pridavam foto pred a po uprave.Nema tu s tym este nikto skusenost,alebo nerozmyslal o tom?

Po uprave 1 foto

post-95330-0-97441200-1452671732_thumb.j

post-95330-0-71714700-1452671745_thumb.j

Edited by Patrik1971
Link to post
Share on other sites
  • 4 months later...
  • 7 months later...
  • 1 month later...
  • 1 year later...

Rád bych se podělil o první dojmy z Pro-Kit(ů) od Eibachu. Dnes namontováno a musím říct, že auto jede parádně. Mám od Ferdy dokódované rozšíření DCC a je znát, že auto je pevnější v kramflecích (PS4s). Na Comfort je to auto dost pohodlné a je znát, že houpaní je dost omezeno. Na normální nastavení je to tak jak by to auto mělo být od výroby. Sport, Race, Clubrace – zde je opravdu poznat, že auto je lépe čitelné. Když přejezdu nerovností je poznat, že to lépe žehlí. Pro mě sportovní podvozek znamenal tvrdost a skákavost. Jak jsem se pletl:). Teď, zejména při rychlejším průjezdu zatáček (zatáčka u EOP Opatovice n. Labem [HK->PCE] a nájezd na D11 od Opatovic) je poznat, že auto je jistější. Eliminovalo se vzedmutí auta, při akceleraci. Boření čumáku, při brždění a náklony jsou už konečně snesitelné. Nesnesitelné pohupování vozu ve výmolech je pryč a uskákanost na hrbolech také. Mám 19" Vegy a DCC, MR 218, Sportline. Kdo o tom uvažuje, rád poradím, ale zatím se s tím učím jezdit.

  • Upvote 1
Link to post
Share on other sites

Ja mel O2 RS a jsem zvykly na to, ze ma auto dobre jizdni vlastnosti. Superb mi prijde na ceste, predevsim v zatackach, docela dost nestabilni i ve sportovnim rezimu - hlavne pri vyssich rychlostech. Moje ocekavani od Superba bylo, ze bude maximalne komfortni, vsude psali o tom, jak ma skvely podvozek... Me ocekavani ve vysledku nesplnil. Mozna by ho splnil, kdybych tam dal kola 15" ... ale 19" se vzdat nehodlam :). Tak nejak jsem doufal, ze bude komfortni jako Audi A6.

 

Pises o tom, ze auto je v rezimu Comfort dost pohodlne - dalo by se to nejak srovnat s Comfortem v originalu? Jinymi slovy, zlepsi to Comfort - jsou mene citit nerovnosti? (ja si komfort predstavuji asi neco jako A6 se vzduchovym podvozkem).

 

Mozna bych do tech pruzin i sel (+ distancni podlozky cca 15-20mm)

Edited by uxx
Link to post
Share on other sites

Já jsem měl v plánu 20", ale asi zůstanu u 19" a zkusím 10kg ráfky v této velikosti. 20ky mě prodejce pružin rozmluvil. Arteon je má:) Nicméně mám objednaný sway-bar, ale ten bude až v listopadu. Cílem není z toho auta mít BMW Mx, ale pro mě "sportovní" auto. Teď k tomu komfortu. Jsem plný emocí a chápu, že emoce a dojmy se špatně popisují, tak se omlouvám pokud to nebude mít hlavu a patu, ale vždy rád odpovím a upřesním, nebo zkusím. Pokud ti to pomůže k rozhodnutí.

 

Tak tedy, všechny módy (Com., Nor. Sport, Race, Clubrace) jsou stále od sebe rozpoznatelné. Já mám rád důkazy a příklady. Kde Comfort mě vadil s původníma pružinama - Jižní spojka, od letiště k ČM. Jak je Benzina, tak je tam S-zatáčka, tak ta pravotočivá zatáčka - "výjezd z S zatáčky, levý pruh" u Benziny. Tam mě originální Comfort způsoboval neskutečný výkyv do všech os. Z-tová (nohoru-dolů) taky nebyla nepoznat. Takže tam (když to šlo) jsem jezdil cca 100km/h a měl strach, že potkám zábranu. Nestabilní auto, nevypočítavé. To auto se klepalo do všech os a tím, že je těžké, tak byla cítit váha auta. Šlo do strany a auto se bořilo směrem k tečně a ven. Teď s Eibachy je to jinší.:) Ty pružiny jsou progresivní. Nejsem konstruktér atp, ale mám dojem, že díky tomu je ten propad do výmolů měkčí. Jak jde následně kolo nahoru, tak ten horní náraz není tak nepříjemný, aby to rozhodilo auto - tvrdší pružina. To je to, co si myslím, že způsobovalo ten rozkmit po osách s orig. pružinami. Teď ten podvozek je "tupější" (čti odolnější:)) v tom smyslu, že ten náraz není tak citelný a nerozhodí auto. Nicméně nějaké houpání je tam stále i v Race/Clubsport. Průjezd zatáčkou? Nevím, prý DCC automaticky šteluje tvrdost, ale myslím, že auto jde víc po směru volantu, ale váha předku je stále znát. Tohle asi vyřeší ten sway-bar. Původně jsem si myslel, že Comfort bude Normal, Normal bude Sport atd. Ale není to tak. Nevím, jak to vysvětlil:), ale teď ten Comfort je "100x" lepší, než Normal na orig. pružinách. Jak jezdí Audi, to netuším, ale stále mi přijde, že Volva (taxi ve Stockholmu:)) mají jistější podvozky, než S3 v Normálu i s Eibachy. Já jsem dostal slevu. Prodejce má teď nějakou akci. Seřízení Xenonů bylo zdarma. Geo jsem si platil. Čas? V 8:00 tam, 12:30 odjezd domů. Distanční podložky?? Možná nová kola?:) Můžu zveřejnit pár fotek. Jinak přejezdy - retardéry - není problém. Nájezdy na horní parkoviště v OC Arkády v Praze, ve Futuru v HK - také není problém, ale je poznat, že jsem níže a že těžiště je víc k zemi. A dynamika auta, psali, že auto je víc k zemi, takže půjde lépe za plynem:). Hmmm, zatím nevím, ale chtěl bych tomu věřit.:) asi jako hot strips-ům na kapotě. Prý spotřeba bude také lepší, díky aerodynamice, take nevím.:) Klidně se ptej, jak bude víc dojmů, třeba budud přesnější. Pokud to takto stačí, tak i tak super, pokud máš už jasno:). H.

  • Upvote 1
Link to post
Share on other sites

Proc Ti vymlouval 20" kola? Pokud jde o vahu, tak 10kg muzou mit klidne i 20" kola.

 

Kola mam phoenix antracit a libi se mi. Jen bych je chtel trochu vysunout, proto distancni podlozky ...

 

Popis zmeny stavu vypada zajimave - skoda, ze to nejde jen "zkusit" a az pak se rozhodnout :).

Link to post
Share on other sites

@UXX, viz. SZ k "zkusit":)

 

Tohle už jde mimo téma, takže snad bude lepší založit nové vlánko.

 

Kola, proč né dvacítky? On tvrdil (třípísmenná firma v Letnaněch) a celkem jsem mu dal za pravdu, že 20" kola jsou dost těžká. Pokud já chci ráfky kolem 10kg, tak se nedoplatím. Z jeho pohledu je lepší 19" kolem 10kg (neodpružená hmota, rotace) a cenově to bude stále "zajímavější", než 20". Vegy mají 14,7kg a on má  nějaké 19" o 4kg lehčí, než Vegy. Nepočítám váhu pneu, ale když to teď omezím jen na ráfky, tak tohle byla jeho argumentace. Já jezdím 90% času D11 a Prahu, takže silnice v "mém rajónu" jsou hladké a rovné, takže bych se toho nebál, ale dynamika/stabilita bude prý lepší když budou lehká kola 19" a pneu menší. Ale myslím si svoje:). K podložkám, tady jsem slyšel komentář k mému autu, že by to chtělo tak 5 mm ven pro kola. Takže budu mít zašpiněné auto? Ale prý bude vypadat dospěle. Nevím, jak moc 5 mm přes lem blatníku ovlivní špinění auta, ale prý 5 mm je tak akorát. Vegy mají ET44, mám pocit. Odměnou za ty podložky pak bude jistější jízdní projev:) - širší rozchod, ale musí se zase udělat geometrie, aby podvozek netrpěl. Rád se nechám poučit, jaká je pravda...

 

Jen po úpravě komentáře dodám, že takto vypadají ty pro-kity.

 

eb.jpg

Edited by H1982
Link to post
Share on other sites

K tvojmu prispevku... mam 19' kola Sirius 8J ET44 ak sa nemýlim...nahodil som poldložky 20mm na predok aj zadok....a naozaj to auto teraz vyzera dospelo...4mm podlozky vobec ani nepremyslaj nic s ttm nedocielis..

 

Inak foto na podlozkach.... a myslim ze od serie to mam velmi nízke 

IMG_20180916_190928_735.jpg

  • Like 1
Link to post
Share on other sites

Ahoj, poslal jsem ti SZ. K těm kolům. Stejně jako informace o Eibach jsem hledal na Google(u), pač na českých Internetech toho moc není, tak německý forum - https://www.skodacommunity.de/threads/20-zoll-felgen-auf-dem-superb.106840/ o kolech.

 

Píšou, že Eibach federen, mit DCC fahrwerk. Felgen 20x9, ET37, reifen 255-35-20.  Je tam i odkaz na foto bílého S3 a jako jóó:).

Jinak OE tlumiče jsou Bilstein B4.

 

@stenly, díky. Ato vypadá opravdu hezky. Já počkám na kola do jara. Letos nechám Vegy a zimáky a pak to rozseknu.

Link to post
Share on other sites

Patrik, mam doma puvodni pruziny od DCC a dost napadne se podobaji Bilstein(u) B3, na webu se pise, ze se to OE replacement. Treba se pletu, ale ty pruziny jsou dost podobne tomu co je na webu, je na nich nejaky papirovy stitek, asi part number. Pokud bude zajem, muzu ofotit.

Link to post
Share on other sites

Ak nemas DCC adaptivny podvozok,tak potom mas  fabricky sportovy znizeny o 15mm,pretoze ak by tam bol Eibach,bol by si nizsie o cca 30mm.

před 8 hodinami, H1982 napsal:

Patrik, mam doma puvodni pruziny od DCC a dost napadne se podobaji Bilstein(u) B3, na webu se pise, ze se to OE replacement. Treba se pletu, ale ty pruziny jsou dost podobne tomu co je na webu, je na nich nejaky papirovy stitek, asi part number. Pokud bude zajem, muzu ofotit.

Bilstein...Eibach..H&R a dalsie...pokial na nich nieje vyslovene narazene logo,alebo nazov vyrobcu.moze to byt ktokolvek.

eibach-prokitfedern-xl-1.jpg

Edited by Patrik1971
Link to post
Share on other sites
On 9/22/2018 at 7:41 PM, Drak said:

Vypada to fakt super. Diky za inspiraci, taky do toho pujdu. 

Pokud bych chtel 20” disky 8J x 20 ET25, jde je pouzit bez uprav?

Jsou o 19 mm vytazeny smerem ven.

predem dekuji za radu.

 

Melo by to byt bez uprav, protoze ET se snizi oproti serii o 19mm, coz je OK (20mm podlozky = ET24 jsou taky jeste OK).

 

On 9/22/2018 at 9:36 PM, Patrik1971 said:

Zmeral som to a  mam to presne rovnako,ako ty stenley,takze mas iba standartne znizeny podvozok o 15 mm vdaka DCC.Mimochodom,ziadny Eibach sa z fabriky nikdy nedava,vzdy iba ako prislusenstvo.Kto je ale vyrobca pruzin k nasmu,znizenemu podvozku,to ani boh nevie. 

 

Pokud to chapu spravne, tak kdyz mam DCC, tak mam o 15mm nizsi podvozek nez Superb bez DCC. Pokud nasadim Eibach pruziny, tak se snizi auto o dalsich 15mm. Je to tak?

Link to post
Share on other sites
On 9/21/2018 at 3:56 PM, H1982 said:

@UXX, viz. SZ k "zkusit":)

 

Tohle už jde mimo téma, takže snad bude lepší založit nové vlánko.

 

Kola, proč né dvacítky? On tvrdil (třípísmenná firma v Letnaněch) a celkem jsem mu dal za pravdu, že 20" kola jsou dost těžká. Pokud já chci ráfky kolem 10kg, tak se nedoplatím. Z jeho pohledu je lepší 19" kolem 10kg (neodpružená hmota, rotace) a cenově to bude stále "zajímavější", než 20". Vegy mají 14,7kg a on má  nějaké 19" o 4kg lehčí, než Vegy. Nepočítám váhu pneu, ale když to teď omezím jen na ráfky, tak tohle byla jeho argumentace. Já jezdím 90% času D11 a Prahu, takže silnice v "mém rajónu" jsou hladké a rovné, takže bych se toho nebál, ale dynamika/stabilita bude prý lepší když budou lehká kola 19" a pneu menší. Ale myslím si svoje:). K podložkám, tady jsem slyšel komentář k mému autu, že by to chtělo tak 5 mm ven pro kola. Takže budu mít zašpiněné auto? Ale prý bude vypadat dospěle. Nevím, jak moc 5 mm přes lem blatníku ovlivní špinění auta, ale prý 5 mm je tak akorát. Vegy mají ET44, mám pocit. Odměnou za ty podložky pak bude jistější jízdní projev:) - širší rozchod, ale musí se zase udělat geometrie, aby podvozek netrpěl. Rád se nechám poučit, jaká je pravda...

 

Jen po úpravě komentáře dodám, že takto vypadají ty pro-kity.

 

eb.jpg

 

Ano, kola 20", ktere vazi 10kg stoji cca 11500 Kc kus. Jsou vyrazne drazsi, uznavam. Nicmene, s takovou vahou by to melo byt OK. Zustava pak akorat "rotace" - pomalejsi zrychlovani/zpomalovani a lepsi setrvacnost - protoze je ale vaha 10kg, hraje tam akorat roli polomer. Otazkou je, jestli u 206kW Superba pujde tento rozdil vubec poznat - osobne si myslim, ze temer ne.

Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...