Přejít na obsah

Kde jste prodali své auto?


Pawlisko

Doporučené příspěvky

tak to je jasné, že k nějakému stáří patří i nějaké opotřebení. Pak se dá očekávat, že auto bude mít nějaké závady, které nelze nazvat běžným opotřebením a ty by měly být ve smlouvě uvedeny. No a pak jsou ty skryté vady....Smlouva by měla být vždy pro obě strany +/- vyvážená. Pokud je vyloženě výhodná jen pro jednu stranu, dá se to celkem s úspěchem napadnout. Takže pokud chcete kupujícího někde "omezit", je dobré to v jiných pasážích udělat i u prodávajícího. Smlouva, kde jedna strana má jen "práva" a druhá jen "povinnosti", je vpodstatě toaletní papír s podpisy :-)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Když jsem  prodával auto, psal jsem něco v tom smyslu že technický stav vozu odpovídá jeho stáří a počtu ujetých kilometrů. Tím je řečeno myslím téměř vše, ledaže by prodávající zatajil větší havárii, výměnu motoru nebo něco takového.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

witmane , tobě bych teda nechtěl prodávat auto jak můžeš dát záruka na skrytou vadu o které prodávající např ani neví...stačí vyjaadření od automobilky jaká je životnost auta a to jsou ty auto co si kupuje hodně lidí. defakto občanskej zákoník je pouze pro fyzickou osobu protože každý bazarníci s tebou vyběhnou a klidně si je dej k soudu, klasické jejich jednání, viz příhoda kamaráda v autobazaru Romino car v plzni chtěl koupit O2 1,6tdi, a než sem mu stačil prolustrovat vin tak mu stála na zahradě a následný servis 42 tisíc a bazar to nezajíma podepsal jim takovou smlouvu že nenesou za nic záruku.

tím nikoho nenabádám at si každej kupuje co chce a handrkuje se za co chce jsme přeci svévolný.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Na jednu stranu, já třeba kupoval auto přes Škoda Plus = za 7 tisíc (auto za 300) jsem si přikoupil připojištění, takže jsem platil 40% za materiál a ostatní platila pojišťovna. Uplatnil jsem turbo a vstřiky. Dostal jsem taky papír s předávacím protokolem, kde bylo na nových pneumatikách napsáno, že jejich stav je 30%, pak že defakto všechno je v háji. Myslím si, že kdybych zkopíroval tuto smlouvu, tak jsem taky krytý. Ten, kdo si koupí auto v áčkách, tak teoreticky podepisuje papír "kupuju si šrot". Nevěřím, že někdy někdo uspěl ve prospěch 100% úhrady za opravu vadného dílu. 

Já mám auto na podnikání, takže každej papír ze servisu mám v účetnictví, takže si sepíšu co se za ty 3 roky dělo (od výměny oleje, gumy až po geometrie a opravu vstřiků) a kupujícího obeznámím. Nemám co skrývat. Že mi na parkovišti při vyjíždění mladej týpek pobouchal zadek auta, no a co... však to opravili v autorizáku, byl to ťukanec.... než aby mi někdo měřákem lítal kolem auta a říkal, eeeej, tady to byla totálka. 

Maximální co se mi může stát je to, že si to buď nechám a nebo to dám do áček :D

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

.... jak můžeš dát záruka na skrytou vadu o které prodávající např ani neví...

 

od toho je to skrytá vada, že o ní nikdo neví. Kdyby o ní prodávající věděl, tak je to podvod :-)

Pokud prodávající věc prodává jako opotřebenou (není tedy uvedeno, že je bez vad), měl by se kupující seznámit se stavem věci, aby sám zjistil v jakém je stavu. Prodávající neodpovídá jen za vady, které byly v době transakce zjevné (kape olej, nebrzdí to, hučí turbo). Naopak nese odpovědnost za ty, které zjevné nebyly (nadměrná spotřeba oleje kvůli prasklému pístnímu kroužku). Při řešení otázky, co je a není zjevné se berou v potaz schopnosti a možnosti kupujícího. Může to být sice naprostý laik, který autům nerozumí, ovšem i ten má možnost nechat si auto zkontrolovat např. v servise. Ovšem ani servis nezjistí to, na co by přišel třeba soudní znalec. Takže hodně zjednodušeně řečeno: závady, které se běžně dají zjisti v servise by šli na úkor kupujícícho a ty, které běžně zjistitelné nejsou nebo vyžadují nějaké delší pozorování (např. zatékání do vozu), jdou za prodávajícím.

Tak to je jen taková teorie, pokud to chce člověk uplatnit v praxi, tak už je to horší. Obecně platí, že soudy kvůli škodě do 10 tisíc nemají smysl. A autobazary v tom umějí docela dobře chodit. Nicméně od února se ale dá nově využít možnost mimosoudního řízení při České obchodní inspekci - je to prakticky zadarmo a i kdyby protistrana odmítala spolupracovat, tak si člověk může alespoň "vyzkoušet", jaké by měl šance u soudu.

Ono totiž, to že s autem nedojedu ani domu, ještě nemusí znamenat, že v době koupě mělo skrytou vadu. Tohle si hodně lidí neuvědomuje.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 měsíce později...

Tak jenom pro informaci, dnes jsem dal inzerát na bazoš, přičemž včerejší den jsem lustroval kompletní historii, doklady a všechny úpravy, co jsem na autě dělal. Sepsal jsem to na http://www.bilaoctavia.cz/ a samozřejmě čekal na AAA auto, ESA, apod.

 

Jako první psala paní z AAA smsku (dohledal jsem si číslo na netu), napsal jsem ji, že do AAA nejedu, načež za chvíli volal pán ať dojedu. Řekl jsem mu, že nemám půl dne čas na to, aby prohlíželi auto, že jestli mají zájem, ať přijedou. 

 

Pak jsem měl cestu do Olomouce a volali mi z AUTO ESA, které jsem poslal taky do háje, že nikam nepojedu, že na to nemám čas, načež mi pán řekl, že za 30 minut mi řeknou rovnou cenu. Řekl jsem si, ok, aspoň budu mít zkušenost s bazarem. Okopíroval jsem techničák a na domluvené 3 hodiny se zastavil na pobočce. Přijel jsem, řekl jsem, že jsem objednaný na 3 hodiny, načež přišel jeden pán ať chvíli počkám, tak jsem ho rovnou informoval, že za 30 minut odjíždím, že to je na nich, že nemám čas. 

 

Dostal mě na starost další pán a musím říct, příjemný, milý, žádný blbec, ale fakt rozumný člověk, že jsem se až divil! Dal jsem mu kopie techničáku, opsal si pár čísel, ptal se na nějaké otázky a vytáhl měřák laku. Rovnou jsem mu řekl, že boční strana auta je opravená, načež jsem i na telefonu najel na web bilaoctavia.cz a ukázal mu fotky nehody, popsal mu jak to vzniklo, jak se to opravilo, apod. Říkal, že to je naprosto v pohodě, že tohle neřeší, že mu jde především o nosné části vozidla. Levá strana naprosto OK, kufr OK, předek OK a levá strana samozřejmě bylo poznat, že se lakovalo. Ukázal mi, což jsem se divil, že lakované jsou i dveře spolujezdce, což jsem se docela zhrozil, protože o tom jednoduše nevím. Řekl mi, že tam je 2x tolik barvy jako jinde, což mi ukázal i na přístroji. Dobrý bylo, že mě hned uklidnil tím, že dveře mohl někde jenom objet klíčem, že ho tyhle drobnosti nezajímají, že to není nehoda. Odřeniny prostě neřeší. Auto si prohlídnul i z motorové části, jestli není někde svařované nebo tak něco a dá se říct, že byl hodně spokojený. 

 

Pak jsme se jeli projet. Auto samozřejmě řídil on, jeli jsme za Olomouc, kde zkoušel výkon motoru, jestli všechno hezky táhne a jestli je vše ok. Z motorové stránky taky bez výhrad. Pokecali jsme ještě co a jak, kde jsem auto koupil, jak jsem se o něj staral, informoval ho o servisní historii, kterou mám doložitelnou a musím říct, že jsem si dobře pokecal. 

 

Po příjezdu mi řekl, že mám max. 10 minut počkat, že to jenom spočítá a probere s kolegou. Ani jsem si neudělal s přítelkyní kolečko kolem bazaru a už přišel s tím, že při tom nájezdu mi dá 200 000 Kč, že z toho taky něco musí mít a především, že za to auto přebírají rovnou odpovědnost. Tato zpráva by někoho naštvala, mě však potěšila. Samozřejmě jsem se díval a Octavie s nájezdem nad 200t km v základní výbavě prodávali za +250k Kč (jednoduše víc), takže si na auto veme minimálně 50 tisíc. A když to tak sečtu, je to 250 000 Kč, které bych sám chtěl, respektive je to částka, za kterou bych neváhal a auto poslal do světa.

 

Poděkoval jsem, řekl mu, že to promyslím, ale že si dám ještě čas. Nabídka pro mě prý bude stále platit, ať se v případě zájmu ozvu.

 

Všechno je o lidech, ale já mám teda zkušenost dobrou. Říkal jsem si, že ty negativní hodnocení možná vznikají tím, že do bazaru jedete s bouraným autem, který nemá historii, chcete za něj kdo ví kolik a nesednete si s přijímacím technikem, který vám prostě nechce dát to, co chcete vy. Pak přichází na řadu arogance, hádání, urážky a končí to tím, že jsou lidi nasraní. Za sebe musím říct fakt maximální spokojenost. A to jsem tam auto nenechal :)

Jinak se ozvali další 2 lidi, kteří si nechají vše ověřit přes VIN, takže uvidíme. 

Jinak s tím webem to byl super nápad. Nikdo se mě na nic blbě neptá, nemusím odpovídat každému zvlášť, mám doložitelnou historii a potenciální kupec má před sebou přesně to, co potřebuje. Musím se poplácat na ramenou.

 

Možná to neprodám, možná jo. Kdo ví :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...

Přeji ať to dobře dopadne.

 

Všechny dražší auta jsem prodal v aaa.

Poslední zkušenost ESA-AAA, ESA do 100t AAA 110t = prodáno.

Fakt je, že je to hrozně dlouhý a musíš projevit obchodního ducha  :kol-28:  jinak tě vezmou na hůl.

Prodat bez problémů je k nezaplacení, zažil jsem dopis od právníka po prodeji auta a i když to dopadlo dobře, toho času a peněz za právní pomoc, už nee.

 

Ale je to samozřejmě věc každého soudruha jak prodá auto  :kol-47:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...