Přejít na obsah

EGR ventil odpojení


rogi.rogi

Doporučené příspěvky

Dobrý den,rád bych se podělil o zkušenost s odpojením EGR ventilu.

Motor 1,6 CR,rok výroby 2010, přes 70 000km. Začala svítit kontrolka a motor padal do nouzáku. Ve dvouch servisech konstatováno: nutná EGR výměna.

Na internetu jsem našel firmu, která dokáže ventil mechanicky a softw. odpojit.Cena asi 4tis. Kč.

Na téma odpojení EGR ventilu jsem našel v různych recenzích pouze pozitiva, takže jsem si to nechal provést.

A nyní mé zkušenosti.

 

1. spotřeba nafty se měla snížit min. o 0,5 litru. I když jsem tomu moc nevěřil,netušil jsem,že se mi spotřeba zvedne o 0,3 l (měřeno dlouhodobě po dobu 10 měsíců od odpojení)

2. při jízdě do 15 tis.ot. na 4. a 5.převodový stupěň, cítím lehké vibrace,přenášející se z motoru na plyn.pedál (diagnostika vstřikování OK)

3. po dobu 4,5 roku od zakoupení auta se mi nikdy nestalo,že by svítila kontrolka nutnosti regenerace DPF. A to jsem jezdil ze 70% krátké trasy do 15km.

    Po odpojení EGR pokaždé když jedu delší trasu (ca 150 km a více), tak druhý nebo třetí den se rozsvítí kontrolka DPF. Podotýkám,že ty delší trasy jedu po dálnici, přes 130km/h,

    přes 2.tis.ot. Celá trasa bez zastavení nebo zpomalení. Takže pak musím znovu na dálnici a auto 15 min. "protáhnout",aby kontrolka zhasla.

    Při tak dlouhé jízdě (1,5 hod.) by se přeci měly splodiny dokonale spálit ! Tak proč mi to další den ukazuje,že je nutná regenerace DPF ?

4. údajně se s odpojením EGR ventilu snižuje podstatně životnost DPF.

    Takže začínám vážně uvažovat o tom, že ten ventil nechám znovu zapojit a pak vyměnit za nový (cena přes 20tisic Kč).

 

Budu velmi rád, pokud se někdo v této problematice vyzná, že napíše svůj názor k těmto 4.bodům.

 

Děkuji předem

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

1. spotřeba nafty se měla snížit min. o 0,5 litru. I když jsem tomu moc nevěřil,netušil jsem,že se mi spotřeba zvedne o 0,3 l (měřeno dlouhodobě po dobu 10 měsíců od odpojení)

-->> tohle je divné, ale za sebe bych si dojel za někým kdo se zabývá chiptunningem

 

2. při jízdě do 15 tis.ot. na 4. a 5.převodový stupěň, cítím lehké vibrace,přenášející se z motoru na plyn.pedál (diagnostika vstřikování OK)

-->> nedělá tohle spíš dvouhmota? mezi motorem a plynovým pedálem není mechanická vazba...

 

3. po dobu 4,5 roku od zakoupení auta se mi nikdy nestalo,že by svítila kontrolka nutnosti regenerace DPF. A to jsem jezdil ze 70% krátké trasy do 15km.

    Po odpojení EGR pokaždé když jedu delší trasu (ca 150 km a více), tak druhý nebo třetí den se rozsvítí kontrolka DPF. Podotýkám,že ty delší trasy jedu po dálnici, přes 130km/h,

    přes 2.tis.ot. Celá trasa bez zastavení nebo zpomalení. Takže pak musím znovu na dálnici a auto 15 min. "protáhnout",aby kontrolka zhasla.

    Při tak dlouhé jízdě (1,5 hod.) by se přeci měly splodiny dokonale spálit ! Tak proč mi to další den ukazuje,že je nutná regenerace DPF ?

-->> odpojením EGR se výrazně snižuje kouřivost motoru

 

4. údajně se s odpojením EGR ventilu snižuje podstatně životnost DPF.

    Takže začínám vážně uvažovat o tom, že ten ventil nechám znovu zapojit a pak vyměnit za nový (cena přes 20tisic Kč).

-->> viz předchozí odpověď.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Luďa: ...A kolik točíš ty, přes obec 50km/h ?

Supr:  9100,-Kč stoji pouze nový díl. Práce na půl dne (musíš vyházet půlku motoru). Tzn. celková cena přes 20.tisíc. A jak jsem uvedl, rozhodnul jsem se pro tuto variantu,protože jsem se dočetl pouze o pozitivech odpojení EGR. Kdybych měl dnešní zkušenost, rozhodnul bych se asi jinak....

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Nevím kolik stojí opětovné zapojení, ale výměna mě přišla na cca 12 500,- při 157 000km

 

Já bych řekl že točí 1 500 otáček a ne 15 000 otáček

 

Pokud mám otáčky pod 1 500 a to myslím více jak 200 tak motor duní a začíná se dusit

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ja podradujem skor, cize aj tak tych 1500 nevidim :)

Jedine mozno vo vynimocnych pripadoch, v nejakej kolone, ked 2jka je uz vela a 3jka toci nieco cez 1500.

Ale k veci, odpojenie egr je hlupost a clovek to zisti az ked posle do hrobu dpf.

Inak by ma zaujimalo ci si si pred vyradenim egr zapisal zanesenie dpf a ako ho mas zaneseny teraz, po tych km.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...