Přejít na obsah

Škoda Octavia III facelift


schimmer

Doporučené příspěvky

Alesi, ty me rozesmivas. Mozna si to vlastne cele pletu ale sumasumarum jsem mel celou dobu pravdu. Je to uplne to stejne, co to delalo u predFL (neboj, sam ten asistent pouzivam, takze ho duverne znam), tedy pouze prepinani dalkovych a tlumenych svetel. Respektive neumi to, co Superb a dalsi koncernovi sourozenci, tedy ze to dalkova svetla nezhasne, ale pouze vytvori tunel, ktery neoslni auto v protismeru (coz je nejen na videu od Mikeho velmi hezke reseni, na Superbu III si to nemohu vynachvalit). A to prave nejen zde, ale i v nejake recenzi nekdo u FL sliboval. A ja konstatoval, ze po me osobni zkusenosti s Octavii FL to proste nic takoveho neumi. Ve vysledku jsem tedy mel pravdu. Kdo si co plete je uplne nepodstatne, ty si pletes moduly a povrchove upravy dotykovych displeju, ja zase nazvy asistentu [emoji4] toto tema tudiz beru za uzavrene a dekuji za to uzivateli "M_ike". Proste je to jedno velke zklamani. Vsichni tu resili vzhled, ktery me osobne nepritahoval (ale nevadil) ale oproti konkurenci nulovo funkcnost a levne full LED provedeni neresil nikdo. Preji Ti dobrou noc.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 13 hodinami, Aleš_BX napsal:

tak tak, tey jako u xenonu v S III a matrix umí mnohem víc, auto v protisměru jedoucí opačným směrem, auto jedoucí před tebou cca stejnou rychlostí a ještě chodce v popředí... např kolmo jdoucího či do protivky a ještě mnohem víc muziky...

 

Tak já nevím jak funguje matrix ale to co mám v tiguanu je myslím totožné se superbem a to umí víc než jeden "tunel", auto přede mnou jede v tunelu, auto protijedoucí také a na pokud jedu na víceproudé silnici tak se odcloní i auto v levém pruhu, klidně tedy vidím i 3 odcloněné tmavé fleky  naráz tak to by asi "šoupátko" jak někdo psal nezvládlo, ale jak to funguje nemám zdání....

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tiguan má LED, takže tam není problém dané LEDky vypnout a tím udělat tunel. Superb má Xeony, takže tam něco jako "vypnutí části zdroje" nejde, tam bude muset být nějaké šoupátku, nebo myslím BMW o mělo kdysi řešené pohybem parabol (ale k tomu jsou potřeba dvě paraboly/čočky, což Sup taky nemá, takže tam bude nějaká mechanika).

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

V Superbu je pohyblivý "stínítko", jak píše @Martab

 

EDIT: Citace ze servisních materiálů

 

"Funkce DLA je realizována přídavnou válečkovou clonou mezi reflektorem s xenonovou výbojkou a čočkou. Ve
spojení s inteligentním natáčením celého modulu do stran (prostřednictvím natáčecí funkce adaptivního svícení do
zatáček) a individuálním řízením levého a pravého světlometu, umožňuje toto přídavné clonění zakrýt zdroj světla
pouze v těch oblastech, které by mohly být zdrojem oslnění."

Editováno: , autor: Kane13
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Aha, tak to to vysvětluje, myslel jsem že Superb to má jako tiguan, to znamená že Aktivní systém svícení (tak se to jmenuje u VW) co mám v Tiguanu není dostupný ani v superbu, no smutné že VW takhle Škodu omezuje...každopádně mi to svítí parádně a ty tunely v noci to je biograf....holt se s tím musíte smířit a nebo se stát dezertéry jako já...:D

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

To jsou dedukce ;) 

OIII. ma jen asistent vypinani a zapinani dalkovych svetel a ASF.

Automaticke odcloneni kde jsou pernamentne zapnuta dalkova a tlumena svetla a odcloni to pred a proti auta Octavia nema. Ma to Superb pod nazvem Smart light assist.

Uz z principu, viz foto, kdyz je LED dalka v parabole, jak by fungovalo teda odclonovani jedoucich aut, to by muselo byt teda mega stinitek, protoze svetlo v parabole, oproti cocce je rozptyleno a ne usmerneno, prave cockou, tam je odcloneni daleko presnejsi a jednodussi ;)

 

zde jeste nejake vysvetlivky oficialne:

 

Smart Light assist Díky systému Smart Light Assist je možné maximalizovat dobu, po kterou vůz osvětluje prostor před sebou dálkovými světlomety. Kromě plynulého přepínaní mezi dálkovými a tlumenými světly chrání ostatní řidiče před oslněním i aktivním proměnlivým cloněním dálkových světel.
Prostřednictvím informaci z multifunkční kamery systém ví, kdy a jaký prostor má zaclonit, aby ostatní řidiče ochránil před oslněním. Funkce je aktivní mimo obec; pokud systém rozpozná, že se vůz pohybuje v obci, resp. do ní vjel (snížená rychlost, zvýšená intenzita okolního osvětleni, rozpoznané pouliční osvětleni), automaticky přepne na tlumená světla.

 

Auto Light Assist je systém pro automatické přepínání dálkových světel. Prostřednictvím multifunkční kamery snímá prostor před vozidlem a zaznamená-li nějaký zdroj světla (jiná vozidla, pouliční osvětlení atd.), přepne automaticky dálková světla na potkávací tak, aby nedošlo k oslnění. Systém je funkční od 60 km/h.

 

Myslim si, ze je to dost pochopitelne ne ? :D

v LED svetlech najdeme jeste LED modul na prisvetlovani, viz, foto.

 

 

WP_20170309_10_53_45_Rich.thumb.jpg.752b140f2da57ca5ff0b2ca6a2c58ff9.jpg WP_20170309_10_54_00_Rich.thumb.jpg.bcba3cf0894cdde75359c10e562c7f88.jpg

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Sorry, ale fakt se mi nechce projíždět 58 stránek kvůli tomu, abych našel jednu větu o tom, jestli jsou standardní nebo jen LED či xenon. Hlavně se divím, že máte potřebu rozepisovat romány o tom, jaký je kdo kokot místo toho, abyste rovnou napsali, o co jde. Takže #sorryjako.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Milý Martine, děkujeme za otázku. Octavia dostala v rámci modernizace nejen přední, ale dokonce i zadní světla. Jsme rádi, že se vám dobře řídí. Tým ŠKODA.

 

 

před 4 hodinami, Sighart napsal:

Informačně ten test není nic moc, ale asi první kde vidím OIII FL v Denim blue.

 

Je tam dokonce několikrát blue. A žádná modrá.

 

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Martin, stačí sa spýtať. Zaručená odpoveď od výrobcu je, že tie LED halogény majú veľa funkcií a k novému autu Ti pribalia dve sady D2S xenónov, keby to prestalo svietiť. Jednu do predných matrixov a druhú do zadných full DLA smart assist svetlometov. :D

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Robíme si z toho trošku pr.el, ale to si často robí výrobca aj z nás. Kvôli časovému stresu uvedenia nových vecí na trh, mnoho informácií je skreslených a neúplných, alebo úplne chýba. Potom dochádza k zmätku medzi zákazníkom a predajcom.

No a teraz babo raď, kam z konopí.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Včera jsem si prohlížel asi šest skladových aut. Zadní "lepší" světla jsou hezká. U verze Ambition jsou taková zvláštní. Někdo tady psal, že vznikla amputací vnějšího céčka předFL LED provedení. Změna je i vevnitř céčka, kde je blinkr a zpátečka. Přibyla lesklý proužek, který tu sekci rozděluje. Přijde mně to horší, než předFL LED varianta.

 

20170311_104200.thumb.jpg.ae44767ea45d99ea73743d45dcfadca7.jpg

 

Zadní FL nárazník mně přijde hodně nenápadný, až se divím, že ho vůbec měnili. Špinil se teda extrémně.

Editováno: , autor: bojler
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...