Publikováno Červen 2, 20169 r Ak to niekoho zaujíma, tak dnes som vypustil 0W40 MOBIL1 a mám ho dať na rozbor, tak som veľmi zvedavý, aké má parametre po 12 500km. Rozbor: Kópia - 1606241-SÚC_PO_SK_Mobil0W-40.pdf Upraveno Červen 20, 20169 r od Pawouk Vložen rozbor.
Červen 2, 20169 r Nemotáte do sebe různé věci? Podle článku v příloze pro olej API SM může být obsah fosforu 0,06 - 0,08 %, síry nejvýše 0,5 %, obsah popel neuveden. Olej MOBIL 1 - 0W-40 NEW LITE má podle datového listu sulfátového popela 1,3 %. Ale to není obsah síry a fosforu tj, detergentů, antioxidantů a protiotěrových přísad. dopad_emisnich_limitu_na_motorove_oleje.pdf
Červen 2, 20169 r Neni nejjednodušší se v tom vyznat, ale jestli to dobře chápu, tak sulfátový popel též zlepšuje protiotěrové vlastnosti, protože právě lehkoběžné oleje bývají L-SAPS (se sníženým obsahem popela) a právě u těch hrozí vyšší opotřebení. Dále pokud je snížen obsah detergentů, klesá (dle výše uvedené studie v pdf) i hodnota TBN (alkalická rezerva), kterou má ale zmíněný MOBIL 1 - 0W-40 11,8 což je hodnota nadprůměrná... Asi by bylo lepší, kdyby zmíněný olej byl API SJ - SL, ale takový už dnes hledat pomalu lupou (to je třeba MOGUL EXTREME 5W-50...). Edit: a teď koukám znovu do tabulky MOBIL 1 - 0W-40 New Life a ta uvádí obsah fosforu 0,1% což je také dobré a odpovídá API SJ + SL... pak ale nechápu, proč výrobce uvádí i "odtučněnou" API SM, která připouští 0,06-0,08%... Upraveno Červen 2, 20169 r od Sir_Jarek
Červen 3, 20169 r Ak sa dobre pamätám, tak na obale bolo API SM / SN, a na stránkach Mobilu uvádzajú takto: API SN / SM / SL / SJ. Aby sa v tom čert vyznal.
Červen 3, 20169 r Aby v tom nebyly nějaké reklamě-spotřebictelské motivy. Prostě se Mobil snaží udělat dobrý olej, ale zároveň neodradit neznalé zákazníky, kteří si myslí, že "čím vyšší písmeno API, tím lépe" (do jisté doby to i byla pravda) ... než jsem se v tom začal vrtat, vybíral jsem oleje jen podle viskozity a API (to jsem třeba 4 roky zpět vybíral olej do skútru JASO MA, aby měl API SM, a divil se, že jsem našel jediný - od Castrollu), a představa, že to dělá většina zákazníků... Upraveno Červen 3, 20169 r od Sir_Jarek
Červen 3, 20169 r Ano, čert aby se v tom vyznal, čert ví komu/čemu se dá věřit. Podle mého názoru, problém současných olejů nejsou špatné mazací schopnosti, ale malá ochrana proti vnitřnímu znečištění motoru (proti tvorbě měkkých a tvrdých kalů). A právě to, ve spojení s prodlužováním výměnných intervalů, nedělá dobrotu. Narazil jsem na zajímavý dokument (v příloze), kde se mimo jiné uvádí, že použitý olej má lepší mazací vlastnosti než nový a v uváděných testech (Reichert test), oleje s VW 503.00/506.00/506.01 vycházejí lépe než jiné VW. Osobně, dokud vypouštím z motoru "čistý" olej, tj. bez kalů a pucků, tak jsem v klidu. Mazivostní a protiotěrové vlastnosti motorových olejů.pdf Upraveno Červen 3, 20169 r od McMatej
Červen 12, 20169 r Autor Olej som dal v pondelok na rozbor , jedna vec čomu sa pán čudoval je ten že bol totálne čierny ako z diesla , pritom mal len 12500km , prevažne dlhé trasy , v 1,4 16V benzíne čo má najazdené len 64 000km ... tak som veľmi zvedavý aké budú výsledky a či nepríde zase zmena oleja
Červen 12, 20169 r Já jsem ho měnil na jaře po téměř 15T a nepozoroval jsem o proti předchozímu oleji (shell) žádnou změnu. Když jsem ho dal na papír tak úplně černý snad nebyl. Možná ti rozpustil staré usazeniny.
Červen 12, 20169 r Je takhle že nekteré oleje maji vice a nektré min čističich substanci. Přesto nový olej se stava rychlé nebo pomalu černý. V takovem připadě když olej se děla rychlé černý doporučuji častěj změnit olej než na 15000 km, popř 10000 km. Ja davam Castrola LL a po kolem 7000, 8000 km on stava se černy. Na častečné vyměné oleju můžeš jen ziskat toto že motor dluže vydrži, ale na to platiš Psali v jedné časopiše , že když měniš častěj olej to můžeš vice jezdit . Motor tehdy vydrži dokonce až k 100000 km
Červen 12, 20169 r Autor ako sorry ale interval 12500km mi príde ok aj na krátke trasy a nie na to že som s tým bol dvakrát v prahe a väčšina ciest nad 50km , rozpustiť tam nemalo veľmi čo , však to má 60tkm
Červen 13, 20169 r Radšej mať skoro čierny olej, než ho mať čistý aj po 15 a viac tisíc km. Olej totiž musí čistiť, takže ak je čierny aj pri benzínovom motore, tak si plní svoju úlohu viac než dobre. Ja chodím na výmeny olejov najneskôr po 10 tisíc km, a vypúšťam na prvý pohľad síce čierny, ale reálne (na papiery, alebo proti svetlu) hnedý olej.
Červen 13, 20169 r Černý, ale opravdu černý (a hustý) vyjetý olej dělá glykol (chladicí kapalina) v oleji.
Červen 16, 20169 r Autor Dnes by som mal mať tie výsledky tak kto chce nech dá mail do správy . Čo viem tak aditíva sú skoro 100% , viskozita tiež v poriadku , akurát mi vravel že dosť veľa paliva v oleji čo ma prekvapuje pretože s tým autom jazdím viacmenej dlhšie trasy a deň pred výmenou som prišiel z Prahy /600km/
Červen 16, 20169 r Autor 99% vrátane mňa tomu aj tak rozumieť nebude tak načo , navyše ešte neviem v akom to je formáte a nerád by som niečo zbytočne vyzrádzal
Červen 16, 20169 r Přimlouvám se za post, udělal bych tomu extra téma v sekci FII motor 1.4 16V. Taková věc tady, myslím, ještě nikde není. Určitě to půjde nějak anonymizovat.
Červen 16, 20169 r Autor Pawouk - uvidíme , pán sľubil že mi to pošle mailom ale dnes má dovolenku a predpokladám že doma na to zabudol , uvidíme ráno ...
Červen 16, 20169 r 99% vrátane mňa tomu aj tak rozumieť nebude tak načo Pre to 1% odbornej verejnosti co tu je. Aj keby som bol sam A teraz vazne, som zvedavy na TBN, zinok a fosfor.
Červen 20, 20169 r Dostal jsem svolení od suriho zveřejnit jeho test oleje. Vložil jsem ho do prvního příspěvku.
Připojte se k diskuzi
Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.