Eric_ Vloženo 22. Listopad 2018 Sdílet Vloženo 22. Listopad 2018 Ja to dávam na to očko ukostrovacie nie šrob a nikdy, nikdy problém, toto sa ozaj riešiť nemusí. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
cisarnero Vloženo 23. Listopad 2018 Sdílet Vloženo 23. Listopad 2018 V 22. 11. 2018 na 9:51, wirer napsal: ozval sa ten, čo rieši vo vedľajšej téme žiarovku v spínači svetiel odporúčané je práve spomínaný ukostrovací bod. chalan si nechce oškrieť farbu, aj keď je prioritne tento bod určený na pripojenie nabíjačky. ja osobne to neriešim, pripojím a nabíjam Co je na tom divného ? Podle schematu nic nepoznáte a bez fyzické demontáže také ne. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
milanxx Vloženo 23. Listopad 2018 Sdílet Vloženo 23. Listopad 2018 No asi jen to, že pokud si pročteš tady vlákna o elektrice, třeba jak se mění podsvícení tak se ptát na žárovku je fakt divné. 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
jim_h Vloženo 27. Listopad 2018 Sdílet Vloženo 27. Listopad 2018 Nevíte někdo, jestli je u start/stop systému opravdu nutné připojovat nabíječku přes kostřící bod (jak píší v manuálu) nebo můžu nabíječku přivést přímo na záporný pol akumulátoru? Je tam nějaké opodstatnění vzhledem k elektronice v autě? Když jsem loni dobíjel akumulátor, tak jsem nabíječku připojil normálně na poly aku a vše bylo v pohodě. Letos jsem ale před nabíjením koukal do manuálu, že by se u S/S systémů měl používat kostřící bod, tak jsem to tak připojil. Ale z nějakého důvodu mi hrozně rychle začalo růstu napětí z nabíječky. Během minuty vzrostlo z 12.2V (napětí bez nabíječky) na 16V. Pak jsem nabíječku radši odpojil, aby v autě něco neodešlo. Nabíječka je pořád stejná. Jediné co mě napadlo, je jiné připojení mínusového polu z nabíječky a že by z nějakého důvodu elektronika odpojila kostřící bod, pak by nabíječka byla naprázdno a proto rychle rostlo napětí z nabíjčky, ale to zatím jenom tipuji, jelikož jsem asi měřil napětí proti kostřícímu bodu a ne proti mínus polu baterky, tak to nemohu potvdit. Proto mi napadlo, že bych ještě vyzkoušel nabíjení s připojením svorek nabíječky přímo na akumulátor, ale není mi jasné, proč je v manuálu zmiňovaný kostřící bod. Nemá někdo podobné zkušenosti? Jenom pro doplnění jedná se o Octavii III po FL, v patřičném foru jsem podobnou diskuzi neviděl, tak píši sem. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
milanxx Vloženo 27. Listopad 2018 Sdílet Vloženo 27. Listopad 2018 Je to kvůli té krabičce s konektorem na -polu. Je řidící jednotka nabíjení. Když budeš nabíjet přímo na baterce může se pak zbláznit elektronika. Proto ten kostřící bod a ten je určen i startování pomocí kabelů. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
ski1961 Vloženo 27. Listopad 2018 Sdílet Vloženo 27. Listopad 2018 Já zase normálně dobíjím mimo auto, protože je sice hezké, že mi výrobce říká, jak mám dobíjet, ale pro lidi z paneláků ze sídlišt je takový postup na dvě věci, když k tomu elektriku nedotáhnu. Takže já normálně dobíjím mimo auto, už jsem takto dobíjel asi 3x a zatím se nikdy ještě nic nezbláznilo a po vložení baterky zpátky všechno funguvalo jak má, ale dělám to tak, že před zapojením baterky zpátky ten konektor z mínus polu odpojím, pak zapojím baterii a nakonec zapojím zpátky ten konektor. Takto mi to poradil jeden mechoš ze škodovky, jestli má tento postup na něco prakticky vliv nevím. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Johny.z Vloženo 28. Listopad 2018 Sdílet Vloženo 28. Listopad 2018 @milanxx: jakou funkci má ta ŘJ? je někde dostupné její schema zapojení? To jako má na (-) vodiči nějaký malý, přesně definovaný rezistor, na kterém měří množství náboje prošlého z/do baterie? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
wirer Vloženo 28. Listopad 2018 Sdílet Vloženo 28. Listopad 2018 J367 -řídicí jednotka kontroly akumulátoru 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
milanxx Vloženo 28. Listopad 2018 Sdílet Vloženo 28. Listopad 2018 @Johny.z Někde tady bylo video kde to vysvětlovali. Nejspíš měří hlavně napětí a adi taky proud a to posílá po komunikaci další řj která pak řídí podle podobné tabulky jak je výše altelnátor. Ono to nic složitého nebude. Celý problém ja ta tabulka co má uloženou a taky teplotní hranice. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Johny.z Vloženo 29. Listopad 2018 Sdílet Vloženo 29. Listopad 2018 @milanxx: je to pravděpodobné... Pokud by měříla pouze napětí, bylo by úplně jedno, kam píchnu (-) pól nabíječky. Ale zajímal by mě ten člen, na kterém měří procházející proud... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Eric_ Vloženo 29. Listopad 2018 Sdílet Vloženo 29. Listopad 2018 Alebo keby sa dalo modifikovať túto srandu a dobíjalo by to klasicky, že by sa ošálila táto jednotka. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
milanxx Vloženo 29. Listopad 2018 Sdílet Vloženo 29. Listopad 2018 @Johny.z Ani u napětí to není jedno, nutno si uvědomit že to celé ať nabíjení mimo nebo v autě přímo na poléch nabije baterku vždy v pořádku. Problém může nastat po zapnutí zapalování kdy elektronika auta zjistí nesoulad poslední a nové hodnoty. A jak to funguje uvnitř, jedině rozebrat k detailnějšímu schématu se nedostanem. Ten tip na odpojení konektoru má možná logiku v tom, že auto napřed po zapnutí zapalování vyhodnotí, že nemá info o baterce a pak po připojení konektoru bez problému načte novou hodnotu. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
ski1961 Vloženo 29. Listopad 2018 Sdílet Vloženo 29. Listopad 2018 @milanxx ten tip na odpojení toho konektoru před zapojením baterie, kterou jsem nabíjel mimo auto jsem dostal od mechoše, který ve škodovce dělá a zatím se zdá, že to funguje..už jsem takto dobíjel mimo asi 3x a žádný problém nebyl. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
milanxx Vloženo 29. Listopad 2018 Sdílet Vloženo 29. Listopad 2018 @ski1961To jsem četl a právě proto jsem dumal jak to funguje. Jestli a vypadá to, že ano to funguje jako oblbnutí tak máme po problému s externím nabíjením baterie. Stejně tak by šla nabíjet baterka přímo v autě na pólech baterie. A taky případná výměna baterie za stejnou (kapacita/typ) by nepotřebovala kodování. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
McMatej Vloženo 29. Listopad 2018 Sdílet Vloženo 29. Listopad 2018 před 24 minutami, milanxx napsal: Ani u napětí to není jedno, nutno si uvědomit že to celé ať nabíjení mimo nebo v autě přímo na poléch nabije baterku vždy v pořádku. Problém může nastat po zapnutí zapalování kdy elektronika auta zjistí nesoulad poslední a nové hodnoty. Já myslím, že se činnost této řídicí jednotky baterie zbytečně zveličuje. Napřklad proto, že hodnota napětí po zapnutí zapalování bude vždy menší než napětí před vypnutím, tj na konci dobíjení. Už jen proto, že baterie bude zahřátá (od motoru nebo dobíjením) alespoň částěčně dobitá ..... 2 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
ski1961 Vloženo 29. Listopad 2018 Sdílet Vloženo 29. Listopad 2018 @milanxx tak ono lidem ze sídlišt jako jsem já nic jiného nezbývá, než si baterku dobít v bytě, pokud chtějí..jinak na FB v diskuzi už psalo i několik lidí, kteří si měnili baterku za novou. Nebyla to origo, ale podobná kapacita a žádné kodování nedělali a jezdí v pohodě bez nějakých hlášení. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
milanxx Vloženo 29. Listopad 2018 Sdílet Vloženo 29. Listopad 2018 Jasně. Jedině výměna za AGM by se musela kodovat. Má jinou charakteristiku nabíjení. Případně větší kapacita, to zase větší proud. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Johny.z Vloženo 29. Listopad 2018 Sdílet Vloženo 29. Listopad 2018 @milanxx: teď asi úplně nerozomím. Dle mých chabých znalostí elektrotechniky: Pokud by ŘJ měřila pouze napětí na akumulátoru, tak je přece (prakticky) jedno, jestli (-) pól nabíječky při nabíjení připojím na kostřící bod karoserie nebo přímo na baterku - napětí na baterii bude měřeno stále stejně přesně. Jediný důvod, proč nabíječku připojovat ke karoserii je nutit proud téct skrz nějaký měřící člen (malý rezistor, na kterém budu měřit úbytek napětí) a tím počítat celkový náboj dodaný do akumulátoru. 3 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
zwan Vloženo 29. Listopad 2018 Sdílet Vloženo 29. Listopad 2018 (editace) Souhlasím s Johny.z. Na záporném polu je "jednotka" která snímá protékající proud na principu bočníku případně elektromagnetické indukce jako kleštový ampérmetr. Tímto auto ví za jak dlouho se batrie dobjie jakým proudem a dokáže predikovat kolik je potřeba dobíjet a pak dost aby nerostlo CO2! Pokud tuto informaci odpojením kabelu ztratí nezbyde než nabíjet naplno. Pokud tuto "jednotku" obejdu a budu nabíjet přímo nebude mít auto aktuální informace a bude asi chvíli trvat nežsi auto opět naměří potrřebné údaje. Což by vysvětlilo že i bez potřebného nakodovaní vše funguje dále. Editováno: 29. Listopad 2018, autor: zwan 2 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Johny.z Vloženo 29. Listopad 2018 Sdílet Vloženo 29. Listopad 2018 @zwan: a právě to je otázka, proč tam ta jednotka je. Jestli je to pouze kvůli emisím, aby se alternátor budil jen po nezbytně dlouhou dobu nebo (i) kvůli ochraně baterky a nebo ještě z dalších důvodů: Představme si, že baterku nabiju na 100% přes póly/venku, připojím, nastartuju, vyjedu z garáže a pak tři kilometry sjíždím z kopce a brzdím motorem (v Praze běžná situace). Pokud v tomto případě daná ŘJ počítá s tím, že baterie je nabitá na nějakých 80% a jejím vstupem není pouze palubní napětí, tak se mi může stát, že budu baterku dobíjet nějakými 16V, což znamená dost velký proud a v každém případě to povede minimálně k plynování (dejme tomu, desky jsou odolnější a snad se nerozdrobí). Proto si myslím, že (zřejmě) existuje onen jednoduchý způsob, jak jednotce říct, že baterie je nová/nabitá/má se provést kalibrace a to odpojením měřícího členu při zachování napájení jednotky - pořád je to rychlejší než cokoli kódovat. Nepochybuju, že kdyby se auto bez (zásadního) vlivu na životnost (zřejmě baterie - 5let) bez té jednotky obešlo, tak by tam nebyla. Navíc je tu ještě jedna věc: když baterie stárne, tak sice "plně nabitá" vykazuje stejné napětí jako nabitá nová, ale pojmutý náboj je výrazně nižší - možná i to je důvod, proč se zřejmě měří protékající proud: aby se případně zavčasu vypnul SS nesmysl a auto nezůstalo trčet někde v křižovatce kvůli mrtvé baterii, nebo v horším případě nechcíplo při akceleraci při předjíždění - ono i k nabuzení alternátoru je potřeba netriviálního proudu. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
milanxx Vloženo 29. Listopad 2018 Sdílet Vloženo 29. Listopad 2018 @Johny.z ano jednotka měří proud a napětí Ale ten důležitý proud je až po nastartování. Se ski jsme psali o stavu po zapnutí zapalování. Tady je důležité napětí. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
ronall Vloženo 29. Listopad 2018 Sdílet Vloženo 29. Listopad 2018 Je vidět že se téma nebere na lehkou váhu ?, nabíječky v Lídlu už jsou vyprodané. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
jim_h Vloženo 4. Prosinec 2018 Sdílet Vloženo 4. Prosinec 2018 Já si skoro začínám myslet, že ta jednotka šahá i na nabíjení, z důvodů jak tu zmínil Johny.z. Dneska jsem zkoušel nabíjet auto druhou nabíječkou, kdy z kraje dobíjela cca 4A, ale pak klesl dobíjecí proud na 1A a během cca 2hodin se nabíječka přepnula do indikace nabito a odpojila se. Nevěřím ale, že je akumulátor nabitý na 100 %., když počáteční stav byl cca 12.1V. Jelikož vím, že se i při delší jízdě akumulátor stěží nabije na více než 12.4V, aby bylo kam rekuperovat. Měřil jste někdo kolik máte stabilně na baterce, když ji ráno před nastartováním změříte? Mě je pořád divné, že mi nejde nabít. Celý systém mi přijde hodně špatně řešený pro lidi, co nejezdí moc často dálky. Jelikož když budu mít akumulátor stále udržovaný na cca 12.4V při venkovní teplotě cca 10stupňů, pak přijde během pár dní ochlazení od 15 stuňů, tak se baterie bude tvářit jako méně nabitá a po pár cestách tam bude těch 12V jako nic, což určitě není na mrazy ideální. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Martab Vloženo 4. Prosinec 2018 Sdílet Vloženo 4. Prosinec 2018 A jak by se tam po pár cestách dostalo pod těch 12V? Když auto nastartuješ a bude baterie málo nabitá (je jedno kolik je °C), tak rekuperace i Start/Stop se deaktivuje aby dobyla baterii na požadovanou hodnotu. Ano, pokud se jezdí opravdu jen krátké trasy, tak to klesnout může, ale to nastane i s normální baterií. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
milanxx Vloženo 4. Prosinec 2018 Sdílet Vloženo 4. Prosinec 2018 A znovu. Problém je, že reku nechá baterku na 12.1 když jedu odpoledne z práce a je 13-14 stupňů. Ráno je -5 a to baterka klidně svou vlastností spadne na 11.7-11.9. Když je stále nad 10 nebo pak colodenně mrzne má baterka stále 12.4. Stejně je zajímavé jak tu baterku auto měří. Po startu začne nabíjet a napětí stoupne a po vypnutí dobíjení se ustálí na své hodnotě až po chvíli. Takže spíš měří proud co do ní teče jak se při nabíjení zvyšuje vnitřní odpor a z něho usoudí stupeň nabití a tomu by odpovídalo to SOC na maxiku. Že by ho omezovala se mi nezdá. A že by testovsla zátěží se mi taky nezdá. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Doporučené příspěvky
Zapojit se do konverzace
Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.