šulda Vloženo 21. Listopad 2016 Sdílet Vloženo 21. Listopad 2016 před 20 hodinami, sk0d@ napsal: VW 502 su aj vselijake C3ky. Aha, takže teď už nejde o API ale o ACEA Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
sk0d@ Vloženo 21. Listopad 2016 Sdílet Vloženo 21. Listopad 2016 a kde som pisal ze ACEA je nepodstatna? Uz ta radsej budem ignorovat, evidentne ti robi dobre hrat hlupeho Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
šulda Vloženo 21. Listopad 2016 Sdílet Vloženo 21. Listopad 2016 A kde si psal že podstatná je? Nedělá mi to dobře, jen si občas rejpnu do internetových teoretiků co napřed staví svojí teorii na API, která je nepodstatná a po rejpu se vytáhnou s ACEA. Tohodle marastu je na netu tuny a slušný lidi který chcou něco najít s toho mají hlavu jak pátrací balon. 1 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
sk0d@ Vloženo 21. Listopad 2016 Sdílet Vloženo 21. Listopad 2016 (editace) Moj prispevok v tejto teme "Najlepsi pre TSI je A3/B4 idealne SL a SN zaroven" Cize klames, trepes, fabulujes a smutne je ze ta to este aj bavi. Editováno: 21. Listopad 2016, autor: sk0d@ 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
e1. Vloženo 22. Listopad 2016 Sdílet Vloženo 22. Listopad 2016 (editace) V 11/20/2016 at 19:11, Pilad napsal: Řídící jednotka vyhodnotila že jezdím jen krátké trasy a tak zkrátila interval na výměnu oleje místo 30tkm jen na10tkm. Toto je prvá výmena oleja? Niekde som totiž čítal, že premenlivý interval by síce mal takto fungovať, ale skôr ako po 15 tisíc km aj tak nič nehlási. Preto moja pôvodná otázka, s doplnkom, že či nezabudli pri poslednej výmene resetnúť počítadlo, alebo či to nebola náhodou výzva na pravidelnú servisnú prehliadku a nie výmenu oleja. Netvrdím, že je to aj tvoj prípad, ale veľa ľudí to berie tak, že servisná prehliadka = auto chce nový olej. V 11/20/2016 at 19:31, McMatej napsal: Tak to by se mělo vytesat do kamene a otloukat to o hlavu všem, kteří se proměnlivých (QG1 a QI6) intervalů bojí (nazývají je prodloužené) a v dobré víře si nechají auto překódovat na pevný a s klidným svědomím mění olej specifikace VW502.00 po 15 000 km. Ale je to marný, je to marný, je to marný. Pokiaľ ostaneš pri viskozite 0W-30 alebo 5W-30 a schválení VW 504.00, tak plne súhlasím, nemá zmysel meniť premenlivý interval na pevný, lebo olej môžeš naďalej vymeniť skôr. Háčik je v tom, že čo ak niekto chce jazdiť na 40-ku? V tom prípade kvôli schváleniu ktoré je "iba" VW 502.00, na pevný interval musíš prejsť. Editováno: 22. Listopad 2016, autor: e1. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
JirkaBrno Vloženo 23. Listopad 2016 Sdílet Vloženo 23. Listopad 2016 (editace) no pokud to nebude castrol z polska nebo madarska.. nez castrol z eshopu tak bych volil mene proflakle znacky, ktere se v takove mire nefalsuji a je u nich vestio sance, ze v obalu je to, co tam ma byt.. tj Total, Valvoline, Mogul, Q3formula atd.. a ta Vase debata o tom ktery olej je jaky.. ja mam na svem aute 135 000km, pravda, neni to Tsi, daval jsme tam -Castrol, Mogul, Q3Formula, Valvoline a svete div se, aute jede furt a olej nezere.. specifikace 502.00 a mel jsem tam jak 5w40 tak 5w30, mimochodme 5w30 nalil autorizovany servis i kdyz mam pevny interval..,,, to sou veci.. Kdybyste resili 3 litr od mercedesu, kterym jezdite 2x za mesic na okruhy tak to pochopim, ale tady ty valky ohledne nejlepsiho oleje do sekacek Tsi.. to je fakt zabavny.. presne jako v te pohadce-ale ktery z nich je nejbohatsi.. Editováno: 23. Listopad 2016, autor: JirkaBrno 1 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
sk0d@ Vloženo 23. Listopad 2016 Sdílet Vloženo 23. Listopad 2016 (editace) JirkaBrno dam ti otazku a odpovedz mi prosim bez zbytocnych kecov okolo, dam ti na vyber tri odpovede: mas vackovy hriadel, zatazis ho a test bezi 80 hodin. Pri prvom oleji je opotrebie 15mikrometrov, pri druhom oleji je opotrebenie 55mikrometrov. Oba oleje stoja cca 150kc/L 1. vyberies si prvy olej? 2. vyberies si druhy olej? 3. je ti to jedno? Ja osobne ani nemusim premyslat, z cisto technickeho hladiska volim prvu moznost. Kazdy si moze zvolit ako uzna za vhodne. Jediny problem vidim v tom, ak - niekto tvrdi ze ten druhy olej je lepsi ale nevie to NIJAKO technicky vysvetlit - ak niekto neustale kritizuje ostatnych ked sa snazia najst najlepsi produkt Editováno: 23. Listopad 2016, autor: sk0d@ Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Wittmann Vloženo 23. Listopad 2016 Sdílet Vloženo 23. Listopad 2016 Ty máš k dispozici takovéto informace o olejích? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
sk0d@ Vloženo 23. Listopad 2016 Sdílet Vloženo 23. Listopad 2016 (editace) Ku kazdemu oleju je uvedene akymi specifikaciami (a teda testami) presiel. K dispozicii ich ma cele ludstvo. Z tych troch moznosti si ktoru vybral? Editováno: 23. Listopad 2016, autor: sk0d@ Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Wittmann Vloženo 23. Listopad 2016 Sdílet Vloženo 23. Listopad 2016 samozřejmě, že třetí možnost, respektive s těmahle hausnumerama vůbec neztrácím čas. Jedinné, co řeším, aby to byl správný olej pro daný typ motoru, tedy specifikaci výrobce. Pokud ji dodržíš, tak je rozdíl mezi oleji v praxi běžnými pozorováním nezjistitelný - jak už tady někdo psal, není to závodní speciál, který je vyladěn na hranici fyzikálních možností. 2 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
sk0d@ Vloženo 23. Listopad 2016 Sdílet Vloženo 23. Listopad 2016 (editace) No a o tom to je, vy co volite druhu alebo tretiu moznost proste nespamujte v technickych temach o olejoch kedze vas to nezaujima a nerozumjete / nemate zaujem tomu rozumiet. Proste si tam lejte co chcete a neodhovarajte dokola ludi od toho aby sa zaujimali aspon okrajovo o specifikaciach. Do toho vas nic nie je Editováno: 23. Listopad 2016, autor: sk0d@ Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Wittmann Vloženo 23. Listopad 2016 Sdílet Vloženo 23. Listopad 2016 no vidíš a z mého pohledu je oblbuješ ty a laikovi zbytečně zamotáváš hlavu. Výsledkem je, že neznalý uživatel si tam pak sice nalije papírově vysoce kvalitní olej, ale pro úplně jiný motor. Takových případů je na tomto foru bohužel mraky, proto tady "spamuju". 3 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
sk0d@ Vloženo 23. Listopad 2016 Sdílet Vloženo 23. Listopad 2016 (editace) On 18/11/2016 at 6:45 AM, sk0d@ said: Najlepsi pre TSI je A3/B4 idealne SL a SN zaroven papirove vysoce vykonny? Co trepes? Ved tie VW 502 A3/B4 SL+SN su jedny z najlacnejsich a najdostupnejsich... Editováno: 23. Listopad 2016, autor: sk0d@ Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
JirkaBrno Vloženo 23. Listopad 2016 Sdílet Vloženo 23. Listopad 2016 je mi to srdecne jedno... normalni uživatel, který dává auto do servisu neřeší co mu tam dají za olej, max si koupí na eshopu ,nějaký olej,, vesměs shell nebo castrol, protože to jsou dvě nejproflaknutější značky.. podle mě je daleko duležitější jak se člověk k autu chová, jaký dává záhul motoru, zda dodržuje výměny oleje tak jak se má... řešit tu 20 nebo 80 mikronů na vačkové hřídeli, to už mi přijde jako dobrý sadlo maso škvarky hoši... 1 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
sk0d@ Vloženo 23. Listopad 2016 Sdílet Vloženo 23. Listopad 2016 (editace) Tak potom spolu s dalsimi ktorym je to srdecne jedno neoxidujte v tychto temach. Stravil som niekolko rokov na vyvoji TSI, a snazim sa tu pomoct ludom, ktori ju tu hladaju, a celkom ma irituje ta ista skupina, ktora sa objavi v kazdej teme, nema nikdy po ruke ziadny technicky argument, iba lacne krcmove dohady a poucuje ostatnych. Editováno: 23. Listopad 2016, autor: sk0d@ 1 2 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Pilad Vloženo 23. Listopad 2016 Autor Sdílet Vloženo 23. Listopad 2016 Chlapy už mě upřímně štvete. Ač nejsem úplně laik, kdy si jsem se vyučil automechanikem, vaše čísle nějakých norem celkem nechápu. Chtěl jsem jen vědět který ojel je pro můj Rapid při první výměně je nejlepší. Ve servisu mě řekli že tam dávají olej 5W-30 a tak jsem chtěl jen vědět který takový olej má objednat. Já už nějaký objednal, a prý to mému motoru neublíží a tak jsem s výsledkem spokojen. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
MartinhoSVK Vloženo 23. Listopad 2016 Sdílet Vloženo 23. Listopad 2016 (editace) V 20. 11. 2016 at 16:49, sk0d@ napsal: VW 502 su aj vselijake C3ky. Myslim ze uz jasnejsie som to nemohol napisat ako v predchadzajucom prispevku.. Čo je vlastne na C3ke také zlé? Viem, že autu nijak neublíži, ale prečo ho (ak mám tú možnosť) obísť? p.s. chcem presne tú odpoveď ktorá ostatných nezaujíma. Dík Editováno: 23. Listopad 2016, autor: MartinhoSVK Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
šulda Vloženo 23. Listopad 2016 Sdílet Vloženo 23. Listopad 2016 (editace) Pilad>> To že ti v servisu řekli jen 5W30 pro ně není dobrá známka ale třeba tě jen chtěli ušetřit těch norem. Jenže tý normy VW ty se máš právě držet, od toho je a výrobce auta ji pro tvůj motor schválil. Máš to v manuálu a stačí se toho držet. Nic víc než VW 502.00 nebo 504.00 tě nemusí zajímat. Nikdy se neptej jaký olej je nejlepší, z toho vždy vznikají takovéto debaty. Pokud chceš pro svůj motor dobře tak se drž tý normy, používej rozumnej interval výměny podle provozu auta a vyhni se pofidérním zdrojům abys nenarazil na pančovaný olej, nic víc nemusíš řešit. Pokud chceš jít ale hlouběji tak zjistíš že se třeba zrovna o Castrolu traduje že už dávno není to co býval Ale jak už sem psal, jestli budeš měnit s rozumem a podle VW normy, tak není o čem diskutovat Editováno: 23. Listopad 2016, autor: šulda 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
sk0d@ Vloženo 24. Listopad 2016 Sdílet Vloženo 24. Listopad 2016 (editace) 11 hours ago, MartinhoSVK said: Čo je vlastne na C3ke také zlé? Viem, že autu nijak neublíži, ale prečo ho (ak mám tú možnosť) obísť? p.s. chcem presne tú odpoveď ktorá ostatných nezaujíma. Dík MartinhoSVK Nahrady SAPS aditiv (C3) v testoch vzdy mierne zaostavali, ci uz sa vo VW robil four ball test, Stribeck krivka. Tieto nahrady partneri vyvijaju (napr. Uniqema, terajsia Croda - asi najvacsi dodavatel aditiv) LEN kvoli eko-poziadavkam. Maju horsie parametre, su technologicky narocnejsie na vyrobu (dovod vyssej ceny tychto olejov). Pre benzinove motory je najlepsia volba VW 502 00 A3/B4 API SL/SN, s viskozitami napr. 5w40, 5w30, 0w40 atd. Editováno: 24. Listopad 2016, autor: sk0d@ 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
McMatej Vloženo 24. Listopad 2016 Sdílet Vloženo 24. Listopad 2016 (editace) Nešiř tady bludy a polopravdy. Už jsem tě psal několikrát, že C3 není o nic horší než API SL/SN. Všechno jsou to stejné moderní eko oleje. API SL/SN je v některých parametrech ještě horší. viz příloha A jen tak mimochodem, trojcestný (řízený) katalyzátor dnes (už od dob Favorita) používají všechna auta. dopad_emisnich_limitu_na_motorove_oleje.pdf Editováno: 24. Listopad 2016, autor: McMatej 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
sk0d@ Vloženo 24. Listopad 2016 Sdílet Vloženo 24. Listopad 2016 (editace) Citujem z tvojho pdf, posledne dve strany 4. Důsledky pro provoz olejů Současný evropský trend automobilizmu spočívá ve snaze: • zvyšovat jednotkové výkony současných motorů • prodlužovat servisní intervaly a s tím i výměnné intervaly motorových olejů • snižovat emisní zatížení ovzduší • současně se pomalu mění charakter provozu, průměrná délka ujetá na jedno nastartování motoru se zkracuje Je zcela evidentní, že tyto trendy nejsou navzájem kompatibilní a mají zásadní vliv na kvalitu motorových olejů. Měnící se charakter provozu, zvyšování výkonů motorů a prodlužování servisních intervalů olejů vyžadují zvýšenou kvalitu motorových olejů a tedy také zvýšenou koncentraci výkonových aditiv [6]. Ekologické aspekty vyžadují změnu složení motorových olejů ve smyslu snižování kritických prvků, tj. sulfátového popela, fosforu a síry. Existuje nebezpečí, že snížení koncentrace těchto prvků může vést k omezení některých výkonových vlastností motorových olejů a to se neslučuje s většími nároky na motorový olej popsanými výše. Požadavky na motorový olej jsou tak navzájem ne příliš slučitelné a bude pravděpodobně nutné zvážit další vývoj v oblasti výměnných intervalů motorových olejů [6]. Dakujem, ze si len potvrdil moje slova. Bola to celkom mila bodka za vsetkym. MartinhoSVK ako vidis, nema to tu uz technicku uroven, ak budes mat nejake poznamky, kludne cez spravu Editováno: 24. Listopad 2016, autor: sk0d@ 1 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
corve Vloženo 24. Listopad 2016 Sdílet Vloženo 24. Listopad 2016 (editace) před 1 hodinou, McMatej napsal: C3 není o nic horší než API SL/SN. Všechno jsou to stejné moderní eko oleje. API SL/SN je v některých parametrech. A co hodnoty TBN pouhých 6 mg KOH/g? Krátké jízdy a časté studené starty takový olej C3 musí rychle degradovat. Viz. modrá křivka grafu. Celý článek je ZDE. Editováno: 24. Listopad 2016, autor: corve Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
šulda Vloženo 24. Listopad 2016 Sdílet Vloženo 24. Listopad 2016 A co ACEA C3-10 a výš? A pokud s tou "jen" C3 měníš olej včas? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
McMatej Vloženo 24. Listopad 2016 Sdílet Vloženo 24. Listopad 2016 (editace) Bla, bla bla. Pokud tě to uniklo, tak reaguji na tvé tvrzení, že C2 je špatná kvalifikace, lepší je S. A fosforu tj. protiotěrových přísad je v SM ještě méně než v C2 (C2 0,07 - 0,09, SM 0,06 až 0,08). Svou techickou uroveň si pěkně ukázal s tvrzením o katalyzátorech. Editováno: 24. Listopad 2016, autor: McMatej 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
McMatej Vloženo 24. Listopad 2016 Sdílet Vloženo 24. Listopad 2016 před 36 minutami, corve napsal: A co hodnoty TBN pouhých 6 mg KOH/g? Krátké jízdy a časté studené starty takový olej C3 musí rychle degradovat. Viz. modrá křivka grafu. Celý článek je ZDE. Ano, TBN není kdo ví jak vysoká, ale dokud budu mít v motoru čisto (a čisto tam mám), vypouštěný olej bude bez kalů a pucků, tak mně to nechává v klidu. TBN nemaže, na obalech se neuvádí, žádný výrobce oleje ho výslovně nevyžaduje, tak bych to nepřeceňoval. Nakonec problémům s nižší TBN lze snadno předejít včasnou výměnou oleje, což každý rozumný majitel dělá. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Doporučené příspěvky
Zapojit se do konverzace
Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.