Přejít na obsah

Strata výkonu a nepravidelný chod


kudela.tom

Doporučené příspěvky

Zdravím všetkých, 

 

Obraciam sa na vás s prosbou, lebo si neviem rady s mojím motorom. Problém je nasledovný. Motor klepoce na voľnobehu viac ako klepotal normálne, nič výrazné len je hlučnejší, čo ma ale trápi je, že nemá taký ťah ako mal a pri vyšších otáčkach 3000+ a zošliapnutí pedálu na podlahu ide nepravidelne, nie že by vynechával valec, ale neide do rytmu (hučí ako silonová kosačka keď sa tam naleje veľa oleja do benzínu) a namiesto toho aby ťahal tak len hučí a trápi sa. Nie že by neťahal úplne ale je to slabota. Žiadne abnormality v spotrebe, nepapá olej, nepapá vodu. Čo som si ale všimol, že sem tam pri úplne zahriatom motore ostanú voľnobežné otáčky na 1000. Toto je asi minúta dve a potom to klesne na normálne. Toto robí ale asi raz za mesiac, neviem či to s tým má súvis, lebo toto robí dlhšiu dobu. Robil to aj starý motor, robí to aj tento.

Problém začal asi po 5000km od výmeny starého motoru (ojnica sa vybrala na prechádzku) Motor vymenený za iný, (vraj komplet repas, ale to nie je isté) prvých 5000km šiel krásne, večer som došiel bez problémov domov z práce a ráno robil toto. 

Na PC ho pichnem hneď ako mi príde nová baterka do NB, to bude asi zajtra večer/v utorok ráno, dovtedy poraďte na čo sa zamerať pri diagnostike.

V piatok idem na výmenu oleja, nechám zložiť vaňu a skontrolovať spodok či sa náhodou ojnica znova nechystá na prechádzku. Plus čakám na rady čo by som mal nechať pomerať keď budem u mechanika.

 

Btw, čo som robil posledne diagnostiku, tak rozvodový remeň tiež nie je ideálne nastavený, PC hlási posun -3°, ale nepredpokladám, že by toto malo až taký markantný efekt, zoštelujem to hneď ako dám dokopy laptop.

motor je tam 1,9 BXE 2008.

ďakujem za rady.

Plus ešte jedna vec, baterka tiež nie je najlepšia ale štartuje.

Editováno: , autor: kudela.tom
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zvysene volnobezne otacky mohou byt prave tou baterii. Alternator nestiha a motor proto trochu prida...

 

Co se tyce rozvodu. Pises, ze motor by mel byt po kompletnim servisu. Takze asi vcetne vymeny rozvodu. Mne to po vymene a presnem serizeni na pripravky ukazovalo +1,5°, pred vymenou -4,4°. Takze to z meho pohledu vypada, ze ty rozvody neseridili zrovna nejlepe, nebo proste nejsou vymenene...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zajimave, ze mne se posouva od plusu k nule. A to nastaveni na nulu je taky otazkou. Nekdo pise na 0°, jini pisou nastavit na pripravky a nesahat na to (toto pisi i v dilenske prirucce, nic o kontrole casovani pres diagnostiku nepisi). Co jsem pochopil, tak EDC15 se dela podle diagnostiky, EDC16 jen podle pripravku. Ja si to seridil podle pripravku a nemam problem.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Hej, viem, že keď to nie je presne na nule tak to robí neplechu, keď mi to robili posledne na starom motore, tak to podľa prípravkov dali na -0,8°, časom sa to ustálilo na -0,5°, teraz neviem kto to robil, bo hlaný mechanik bol na dovolenke čiže asi nejaký pomocný mechanik a keď som to pozeral, keď to začalo hrkotať tak bolo -3°. Ale je mi divné, že tých prvých 5-6k kilometrov to šlo dobre a teraz toto, predsa sa to nepretočí len tak zo dňa na deň a zub isto nepreskočil, teda dúfam. 

Nejaké nápady čo by som mohol z diagnostiky vyčítať, keď som to pozeral naposledy nevidel som nijaké abnormality, či na valcoch, vstrekoch atď, ale to som robil narýchlo bo baterka na notebooku v čudu a mal som na to len 15 minút :D

Hej, tie obrátky som tiež podozrieval tú baterku, ale robila by baterka aj neplechu vo vyšších otáčkach pri pridaní plynu ? 

Ono celkovo keď dupnem na plyn tak to ide nie do rytmu ale pri tých 2500-3000 otáčkach to už je ozaj cítiť. Pri tých nižších to je viacmenej nie až tak citeľné.

Zajtra to napichnem na PC a pôjdem prebehnúť ale poraďte na čo presne sa zamerať.

Btw, keď to aj zoradím na nulu podľa diagnostiky a pôjde motor horšie tak to nie je problém vrátiť na tých -3° a ten 3°rozdiel sa predsa ventily nestretnú.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

To mas pravdu. Zkusit seridit to muzes a uvidis. Pozor abys to serizoval spravnym smerem. Ja kdyz to pred par lety zkousel, zacal jsem serizovat na spatnou stranu a diagnostika ukazovala 0°. Myslel jsem si, ze mam serizeno, ale ono ne. :D Kdyz je to totiz spatne o myslim vice nez 6°, zacne to ukazovat 0°. :D Jinak jeden zub je cca 8,2° a preskoceni o zub jeste neznamena destrukci motoru. Takze pokud neudelas nejakou vylozenou blbost, neni se ceho bat. ;)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...