Přejít na obsah

Jaký krouťák má 1,8 92kW?


TomasB

Doporučené příspěvky

manželka to má v A4 a furt říká, že se jí s mojí Octou líp předjíždí. Ono je to tím, že aby tenhle motor jel, tak se musí točit na nějakých 4-6 tis. ot. Pak to jede pěkně. No ono je to jasný, když krouťák 4100 a výkon někde kolem 5000. A Octa krouťák někde okolo 1800 a výkon tuším kolem 4500. Pak se není čemu divit, když jede s Octou kolem 2000ot, šlápne na plyn a jede. Když udělá to samý s její A4, tak se toho moc neděje. Když jí to říkám, aby podřadila tak, aby se jí vyhouply otáčky na nějaký 4000ot, tak se dozvím, že s tím takhle jezdit nebude.

Ve prospěch A4 jsou pak vyšší rychlosti, kdy Octa končí někde na 190 tacho, zatímco A4 směle pokračuje dál. Papírově má ta A4 psanejch maximálku 205, ale jak s tím moc nejezdím, tak jsem zatím jel nejrychlejc něco málo přes 200, takže vůbec nevím, kolik dá tachometrově max. Po okreskách se to blbě v provozu testuje, protože furt se motaj nějaký auta.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Abych to uved na spravnou miru, je starsi a novejsi varianta motoru AGN a aby toho nebylo malo, jeste se uvadely rozdilne specifikace.

Tusim byly (pro Octavii) celkem tri a chronologicky snad takto:

92kW / 5900 ot. a 174 N.m. / 3800 ot.

92kW / 6000 ot. a 173 N.m. / 4100 ot.

92kW / 6000 ot. a 170 N.m. / 4200 ot.

Jak je vidno, oficialni parametry se s casem zhorsovaly, proste bez turba to nebylo to prave orechove...

Ted je ten vycet snad komplet... ;)

Editováno: , autor: Maverick
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Abych to uved na spravnou miru, je starsi a novejsi varianta motoru AGN a aby toho nebylo malo, jeste se uvadely rozdilne specifikace.

Tusim byly (pro Octavii) celkem tri a chronologicky snad takto:

92kW / 5900 ot.    a    174 N.m. / 3800 ot.

92kW / 6000 ot.    a    173 N.m. / 4100 ot.

92kW / 6000 ot.    a    170 N.m. / 4200 ot.

Jak je vidno, oficialni parametry se s casem zhorsovaly, proste bez turba to nebylo to prave orechove...

Ted je ten vycet snad komplet... ;)

Tak jeste si neodpustim maly rypanecek :t Nelze tvrdit, ze se parametry zhorsovaly, byt to tak na prvni pohled vypada, prave naopak (viz poznamka na obrazku linknutem vyse, ktery je take oficialni ;)). Staci se podivat na krivky (nemam bohuzel po ruce scanner abych jsem pastnul i ten starsi prubeh vykonu a momentu).

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ja ty materialy mam k dispozici taky... ;)

Kdyz se mrknes na foto (udelany v rychlosti, treti variantu uz nedelam :) ), myslim, ze se neda mluvit ani o zlepseni.

Ty rozdily v jednotkach procent jsou nepodstatny, nicmene posunuti otacek maxima tociveho momentu z puvodnich 3800 az na 4200 vidim ale jako negativum...

post-26-1159650936.jpg

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Abych to uved na spravnou miru, je starsi a novejsi varianta motoru AGN a aby toho nebylo malo, jeste se uvadely rozdilne specifikace.

Tusim byly (pro Octavii) celkem tri a chronologicky snad takto:

92kW / 5900 ot. a 174 N.m. / 3800 ot.

92kW / 6000 ot. a 173 N.m. / 4100 ot.

92kW / 6000 ot. a 170 N.m. / 4200 ot.

Jak je vidno, oficialni parametry se s casem zhorsovaly, proste bez turba to nebylo to prave orechove...

Ted je ten vycet snad komplet... ;)

Aha, ale manželka tam má motor ADR, takže to může bejt ještě jinak a asi i bude.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ja ty materialy mam k dispozici taky... ;)

Kdyz se mrknes na foto (udelany v rychlosti, treti variantu uz nedelam :) ), myslim, ze se neda mluvit ani o zlepseni.

Ty rozdily v jednotkach procent jsou nepodstatny, nicmene posunuti otacek maxima tociveho momentu z puvodnich 3800 az na 4200 vidim ale jako negativum...

At koukam jak koukam B) tak spicky momentu obou motoru, alespon podle techto grafu, jsou prakticky na stejnem miste (nebo to maji spatne ocejchovane? :)) Co vsak nelze poprit je vyrovnanejsi prubeh nabehu kr. momentu u novejsi modifikace a taky vylepseny zaber od spoda, coz byla hlavni bolest tohoto motoru, kdy stejne hodnoty momentu dosahuje uz na 1000 ot/min., tedy o temer 500 mene, nez predchozi varianta. To, ze je spicka momentu posunuta v dobe jeho vrcholu se myslim az tak neprojevi, prave tam se jednalo o jednotkove rozdily, je to obloucek.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pike: Ocejchovane spatne to neni, ale chybi ta treti varianta... ;)

Nicmene, asi je to filozoficka debata, bezesporu je tam rychlejsi nabeh ve prospech novejsi modifikace v oblasti 1000 - 1500 ot., to jsou ovsem otacky, ktere se v provozu bezne nepouzivaji a rozjezdy jsou ovlivneny schopnostmi ridice, pouzitim spojky atd., atd.

To, co je myslim relevatni, je oblast od 2000 ot. nahoru, kde jsou rozdily uz skutecne marginalni.

Ale urcite plati, ze co tisic uhlu pohledu, to tisic moznych nazoru... -_-

Editováno: , autor: Maverick
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pike: Ocejchovane spatne to neni, ale chybi ta treti varianta... ;)

Nicmene, asi je to filozoficka debata, bezesporu je tam rychlejsi nabeh ve prospech novejsi modifikace v oblasti 1000 - 1500 ot., to jsou ovsem otacky, ktere se v provozu bezne nepouzivaji a rozjezdy jsou ovlivneny schopnostmi ridice, pouzitim spojky atd., atd.

To, co je myslim relevatni, je oblast od 2000 ot. nahoru, kde jsou rozdily uz skutecne marginalni.

Ale urcite plati, ze co tisic uhlu pohledu, to tisic moznych nazoru...  -_-

Co se tyka treti varianty - nikdy jsem o ni neslysel :o Ta "nova" modifikace, co se mi podarilo vypatrat, je origo navrh od Audi, ktery pouzivali (v Audi) uz od roku 1996. Do skodovek puvodne osazovane 1.8 20V s plechovym sanim pevne delky byly vypolodem VW/Mlade Boleslavi zrejme, aby se usetrilo, vysledek vsichni zname.

Ta zminka o nepouzivani spektra 1000-1500: co treba mestsky provoz, neustale popojizdeni, proc hnat motor zbytecne do otacek (!), co potom spotreba? (ktera je u novejsiho modelu citelne nizsi) V hornim spektru otacek je zvysen moment temer o deset procent...

Zabyvame se pouze motorem a jeho tahem, jiste, ze ridic a jeho schopnosti ovlivnuji jizdu, ale to neni tema diskuze. Respektuju tvuj nazor, ale zcela s nim nesouhlasim :t

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

TomasB: No jo, tam to bude jeste jinak, protoze ADR se u Skodovky nepouzival vubec. Objevoval se u Audi a VW (jestli u Seatu netusim).

tak, tak, leží v A4 :D A jeden z rozdílů oproti Octě je kovové sání. To je rozdíl, kterej se nedá přehlídnout.

Takze ty mas v Octe 1.8 20V MR98 a manzelka ma 1.8 20V s kovovym sanim v Audi?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pike: Zrejme se neshodnem, nevadi.

Nicmene pouzivani otacek do 1500 bez pouziti spojky je zverstvo. Prestoze je tlak v mazaci soustave dostatecny, zdaleka neni optimalni. O zbytecne zvysenych tlacich v klikovem mechanismu nemluve.

Jina situace je pri jizde v kolone na 1. a 2.r.s., ale tady tech par N.m. ani lehce pozmeneny prubeh krivky situaci neresi.

A to neuvazuju to, ze skutecna krivka vypada jinak nez je oficialne prezentovana, staci jit s motorem na brzdu, takze se dostavame do bodu, kdy cela diskuse zacina ztracet smysl.

Jinak o vyhaneni motoru do otacek nebyla rec, staci se dostat nad 2000 ot.

A co se tyka zavislosti spotreby na vykonu, tocivem momentu a otackach - jsou toho tady na foru tuny, k tomuto tematu uz prosim ne.

Editováno: , autor: Maverick
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

manželka to má v A4 a furt říká, že se jí s mojí Octou líp předjíždí. Ono je to tím, že aby tenhle motor jel, tak se musí točit na nějakých 4-6 tis. ot. Pak to jede pěkně. No ono je to jasný, když krouťák 4100 a výkon někde kolem 5000. A Octa krouťák někde okolo 1800 a výkon tuším kolem 4500. Pak se není čemu divit, když jede s Octou kolem 2000ot, šlápne na plyn a jede. Když udělá to samý s její A4, tak se toho moc neděje. Když jí to říkám, aby podřadila tak, aby se jí vyhouply otáčky na nějaký 4000ot, tak se dozvím, že s tím takhle jezdit nebude.

Ve prospěch A4 jsou pak vyšší rychlosti, kdy Octa končí někde na 190 tacho, zatímco A4 směle pokračuje dál. Papírově má ta A4 psanejch maximálku 205, ale jak s tím moc nejezdím, tak jsem zatím jel nejrychlejc něco málo přes 200, takže vůbec nevím, kolik dá tachometrově max. Po okreskách se to blbě v provozu testuje, protože furt se motaj nějaký auta.

proto jsem to nechal čipnout a v těch 2000 je to znát, že to není takový to počkej chvíli, ale hezky zabere od spodu

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

TomasB: No jo, tam to bude jeste jinak, protoze ADR se u Skodovky nepouzival vubec. Objevoval se u Audi a VW (jestli u Seatu netusim).

tak, tak, leží v A4 :D A jeden z rozdílů oproti Octě je kovové sání. To je rozdíl, kterej se nedá přehlídnout.

Takze ty mas v Octe 1.8 20V MR98 a manzelka ma 1.8 20V s kovovym sanim v Audi?

Ale fuj! Kdeže, já mám v oCTtě TDI, manželka v A4 1,8 92kW + LPG

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pike: Ocejchovane spatne to neni, ale chybi ta treti varianta... ;)

Nicmene, asi je to filozoficka debata, bezesporu je tam rychlejsi nabeh ve prospech novejsi modifikace v oblasti 1000 - 1500 ot., to jsou ovsem otacky, ktere se v provozu bezne nepouzivaji a rozjezdy jsou ovlivneny schopnostmi ridice, pouzitim spojky atd., atd.

To, co je myslim relevatni, je oblast od 2000 ot. nahoru, kde jsou rozdily uz skutecne marginalni.

Ale urcite plati, ze co tisic uhlu pohledu, to tisic moznych nazoru...  -_-

Co se tyka treti varianty - nikdy jsem o ni neslysel :o Ta "nova" modifikace, co se mi podarilo vypatrat, je origo navrh od Audi, ktery pouzivali (v Audi) uz od roku 1996. Do skodovek puvodne osazovane 1.8 20V s plechovym sanim pevne delky byly vypolodem VW/Mlade Boleslavi zrejme, aby se usetrilo, vysledek vsichni zname.

Ta zminka o nepouzivani spektra 1000-1500: co treba mestsky provoz, neustale popojizdeni, proc hnat motor zbytecne do otacek (!), co potom spotreba? (ktera je u novejsiho modelu citelne nizsi) V hornim spektru otacek je zvysen moment temer o deset procent...

Zabyvame se pouze motorem a jeho tahem, jiste, ze ridic a jeho schopnosti ovlivnuji jizdu, ale to neni tema diskuze. Respektuju tvuj nazor, ale zcela s nim nesouhlasim :t

V té A4 je to normálně bytelnej kus litiny nebo hliníku(nevím co to přesně je).

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

manželka to má v A4 a furt říká, že se jí s mojí Octou líp předjíždí. Ono je to tím, že aby tenhle motor jel, tak se musí točit na nějakých 4-6 tis. ot. Pak to jede pěkně. No ono je to jasný, když krouťák 4100 a výkon někde kolem 5000. A Octa krouťák někde okolo 1800 a výkon tuším kolem 4500. Pak se není čemu divit, když jede s Octou kolem 2000ot, šlápne na plyn a jede. Když udělá to samý s její A4, tak se toho moc neděje. Když jí to říkám, aby podřadila tak, aby se jí vyhouply otáčky na nějaký 4000ot, tak se dozvím, že s tím takhle jezdit nebude.

Ve prospěch A4 jsou pak vyšší rychlosti, kdy Octa končí někde na 190 tacho, zatímco A4 směle pokračuje dál. Papírově má ta A4 psanejch maximálku 205, ale jak s tím moc nejezdím, tak jsem zatím jel nejrychlejc něco málo přes 200, takže vůbec nevím, kolik dá tachometrově max. Po okreskách se to blbě v provozu testuje, protože furt se motaj nějaký auta.

proto jsem to nechal čipnout a v těch 2000 je to znát, že to není takový to počkej chvíli, ale hezky zabere od spodu

Hensi, a kolik máš psanou maximálku a kolik tachometrově?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...