Publikováno Leden 9, 20178 r Zdar chlapi, tak jsem reklamoval auto s verzáním pedálu plynu a spojky, najeto 1400km. Dostal jsem jako náhradní auto fungl novou Fábii III kombi 1.0 MPI 55kw a čím mě překvapila? Ano vrže tam pedál plynu a spojky a to ještě více než v mém Rapidu :-) O výsledku reklamace budu informovat, ale vypadá to na nějaký žertík VW Group asi :-)
Leden 10, 20178 r Autor Tak nakonec musí spojkový pedál na výměnu, teda spíše ta mechanika kolem něj.
Leden 10, 20178 r hele ty to prodej to co ty zatím nacházíš, je mimo statistiku poruchovosti btw, nevrže ti to protože máš mokrou podrážku bot ?
Leden 10, 20178 r Autor :-D Bohužel fakt našli něco špatně v pedálové mechanice. Jinak tu Fábii III stále mám a pedály vržou ohromně, jak symfonie :-) k tomu se přídává takové cvakání opěrky hlavy spolujezdce.... Zlatý Peugeot 206 :-D
Leden 13, 20178 r vrzání pedálů mi v AS vyřešili stříknutím trochu oleje ve spreji na čep co ty pedály drží. Od té doby ticho jako v hrobě.
Leden 13, 20178 r Mě taky vrzal spojkový pedál, teď při nízkých teplotách nic, ale když bylo venku teplo, prohřál se interiér, tak spojkový pedál při sešlápnutí vrzal. Zvuk byl skoro stejný jako když se šlapalo na spojku ve Škodě 120. Při prohlídce v servisu promazáno, zatím dobrý, ale myslím, že s oteplením to na jaře bude vrzat.
Leden 14, 20178 r Autor Zdravím a díky za komentáře. Tak v servisu vyřešeno, z čehož mám velikou radost :-) Nakonec se měnila jakási osička pedálů. Zázračně přestaly vrzat jak spojkový tak plynový pedál. Promazání jsem také nejdříve vyzkoušel, ale moc nepomohlo, hlavně takové lupání v plynovém pedálu bylo pořád stejné. Teď je to ok. Jinak mírná vůle v brzdovém pedálu je u Rapidu normál, vyzkoušely se pedály Rapidů v showroomu a měly to všechny :-)
Leden 22, 20178 r Autor Tak chlapi, po týdnu opravy opět lupe plynový pedál, tož já tu Škodu fakt miluji :-D :-D
Leden 26, 20178 r Autor Tak jsem mluvil s kamarádem co dělá pro Škodu a raději vás nebudu strašit. Nebyl moc konkrétní, ale Škoda začla masivně montovat díly z Polska, Maďarska, Rumunska i Asie. Vyprdla se na české dodavatele. Tož já to vídím, že do pěti let bude Dacie lepší auto :-D
Leden 27, 20178 r Tady nejde o to kde se ty díly vyrábí nebo kdo je vyrábí, ale jde hlavně o to z čeho se ty díly vyrábějí (kvalita, složení vstupního materiálu), na čem se ty díly vyrábí (kvalita strojního vybavení) a jak je nastavena kontrola kvality, normové požadavky a požadavky objednatele na konkrétní díly. Klidně ať to vyrábějí děti v Africe, ale když dodrží normy, ISO, a všechny ostatní požadavky, tak to bude pořád kvalitní výrobek. Horší je, že od těch standardů a nároků na kvalitu výrobci upouštějí a díky propracovanějším možnostem zkoušení (i teoretického v počítačích), dokáži skoro přesně určit kdy se ta součástka pokazí. Popřípadě (a to je ta horší varianta) výrobce o tom problému ví (zjistí to při kontrole kvality), ale už nemá čas vrátit se k rýsovacím prknům a součástku předělat, a tak ji pustí do světa a čeká, kolik lidí si bude stěžovat a těm to pak vymění.
Leden 27, 20178 r Ahoj, taky mi vrzal pedál, ale na Fábii. Prvně to rozebral, vyčistil, ale dělalo to furt, tak tam dal nový a zatím to nedělá. Snad to už ani dělat nebude. U mě to byl asi ten plast co se na něho šlape. Stačilo i na to zaklepat prstama a cvakalo/vrzalo. Upraveno Leden 27, 20178 r od Mics0d
Únor 10, 20178 r Měl jsem rapida r.v.2016 najeto 15tis, pedal vrzal. Kamarad Fabii r.v. 2016 najeto 20tis pedal spojky to same, rovnez vrzani. Nejvice v chladnych dnech.
Únor 12, 20178 r Autor U toho spojkového pedálu opravdu museli vyměnit jakousi osičku a pár dílů, teď 1000km klid, ale samozřejmě Škoda mě naučila neradovat se předčasně :-D Jinak jsem to nevzdržel a plynový pedál MAXIMÁLNĚ promazal sil. olejem(kvalitním, ne ten z číny). Zatím druhý týden nic nelupe, uvidíme :-)
Duben 15, 20187 r Mi to teď začalo jak se oteplilo. Najeto 2200 km. Akorát nevím jestli nebudu v servisu za kreténa, protože při nižších teplotách nic nevrže. Přikládám video- mazec. https://photos.app.goo.gl/2CzEVFCUwSlS7Je32 Upraveno Duben 15, 20187 r od Mutislav
Květen 3, 20187 r Když jsme u těch pedálu, ty mi nervžou, naštěstí, ale co jsem si všiml hned jak jsem vyjel ze ŠA po koupi vozu a bylo cca 8°C, plynový pedál kolem těchto teplot je tuhý na začátku. Těžko se to vysvětluje, podál se chová tak, že klade na začátku dráhy velký odpor a musím ho větší fyzickou sílou zmáčknout, pak už je průběh plynulý až k podlaze. Docela jsem si zvykl, ale bylo to ze začátku dost nepříjemné, musel jsem více zmáčknout plyn a tím se např motor vytočil více, než bylo třeba. Má s tím někdo taky zkušenost ?
Květen 8, 20187 r Měl jsem ten stejný problém jak popisuješ, plynový pedál jako by zatuhl a vrzání spojkového pedálu jako ve staré Š120. Při servisní prohlídce prý jen promazáno, teď 2 roky klid.
Prosinec 11, 20204 r Přidám moje zkušenosti (Rapid 08/2018). Spojkový pedál začal koncem léta povrzávat při pomalém plynulém sešlápnutí cca v polovině jeho zdvihu. Vlezl jsem pod palubku a odzkoušel rukou. Dal jsem si do malé injekce s jehličkou jemnou vazelínu, stlačil rukou pedál do půle zdvihu a natlačil mazivo do toho pístku co jde od pedálu ke spojce. Nyní i po cca 4 měsících pořád klid. Jakoby měnící se tuhost plynového pedálu mě také zaskočila, ale ze zkušenosti mi připadá, že závisí na poloze chodidla vůči pedálu a tření o podrážku. Nejhorší je vlhká podrážka (déšť, myčka atd.) sportovní boty + pata jakoby blíže pod pedál, to je pak tření při skluzu po pedálu v jeho horní úvrati nejprotivnější. Pomůže dát patu trochu blíže k sobě a šlapat na pedál jako více shora než vodorovně z čela. Pak to jde úplně jinak a snáž. On Rapid mi připadá, že má celou tu pedálovou skupinu posazenou trochu výš vůči podlaze, než jsem byl zvyklý např. z F I, F II, Roomstera atd. U těchto aut jsem tohoto jevu snad ani nevšiml u Rapida hned. Tolik moje dojmy. 😉 Upraveno Prosinec 11, 20204 r od tom01
Prosinec 11, 20204 r Já měl záruku 2 roky, v létě skončila. Pedál je takto přimáznutý a zcela OK. Ovládání plynu je dle mě jen o zvyku - nic jiného, problém v tom tedy nevidím. Jinak čalounění předního opěradla řidiče co mi vrzalo o sponu bezp. pásů vyřešeno vypodložením spony skrytým kouskem filcu. Jinak si auto nemohu auto vynachválit, žádné jiné pazvuky. Třeba původní klimakompresor (vyhlášený Sanden) je úplně v pohodě. Ale to už vše zde na foru už patří jinam. Výše popsané jsou drobnosti, s autem z hlediska kvality zporacování tedy naprostá spojenost :-) Upraveno Prosinec 11, 20204 r od tom01
Prosinec 11, 20204 r Mě toho vrže ve Fabii III více, asi i ten pedál? Nedávno mě svezli i v tom Rapidu a vlastně to bylo to samé, akorát jak se říká v modrém. Ale co, Škodovky vždycky vrzaly, skřípaly, hučely, já jsem se s tím již smířil, hlavně když to nemá podstatné závady a chyby, jsou v životě podstatně horší věci, Vám co to chcete a budete řešit, přeji pevné nervy a hodně času k tomu... Jo a klimakompresor SANDEN kupodivu nic, ale mám manuální klimu, takže nenechávám běžet pořád jako asi ti, co mají automat, takže si pravděpodobně ještě nějaké roky počkám. Upraveno Prosinec 11, 20204 r od DušanV
Prosinec 11, 20204 r U mě po cca 50.000km je jinak vše v pohodě, stějně jako píše ben06. Ale pozor toto je téma o vrzání pedálů a ne celých Škodovek :-)
Připojte se k diskuzi
Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.