Přejít na obsah
View in the app

A better way to browse. Learn more.

ŠKODA Forum - SKODAHOME.cz

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Doporučené odpovědi

Publikováno

Zdarec,

 

tak se mi dneska na ledovce podařilo potkat s obrubníkem v zatáčce. Naštěstí v poměrně malé rychlost (30km/h), ale i tak to byla solidní šlupka.

 

Mám udělat převážení toho kola, které to schytalo? Geometrii? Zkoušel jsem dálniční rychlosti a přijde mi, že to nehází. Kolo je lehce škrábnuté, řekl bych, že to mohlo dopadnout mnohem hůře..

 

Po nárazu se na chvíli vypnul columbus a pak se místo bluetooth zapnulo rádio.. To je normální?

 

Díky!

M.

Rozjet auto na rovince a pustit volant, pokud auto nezačne zřetelně samo sjíždět k jedné straně, tak to neřeš.

  • Autor

Jojo, tak jsem udělal a ve 140 mi to přišlo OK (na víc jsem ve městě neměl odvahu :rolleyes: ). Mám vedle baráku pneuservis, tak to jedno kolo nechám převážit a budu to pozorovat. Už jednou jsem za tuto zimu skončil v příkopě a byla nutná geomterie, tak kdyžtak až na jaro :lol:

 

Nechápu to, nikdy se mi nic takového nestalo.. Ono to bude asi tím, že s tím 4x4 mám pocit, že si můžu víc dovolit a ona to tak úplně nebude pravda ...

Já bych geometrii nechal udělat, např. při návštěvě servisu. Na 100 % to bude hnuté a je škoda si blbě sjet pneumatiku.

  • Autor

No, domluvím se v pneuservise, kde jsem nechal dělat geometrii před týdnem :lol:

 

Máte někdo nějaký rozumný vysvětlení k tomu, proč se přepnul ten columbus? Když nad tím tak přemýšlím, tak on se jakokdyby restartoval (byla chvíli černá obrazovka)...

Špatný dotek nebo zkrat napájecích kabelů?

  • Autor

Zkrat si myslím, že ne, protože to by došlo k vyresetování i PP. Myslíte, že by to mohlo být vidět na diagnostice?

 

Díky!

  • Autor

Tak jsem to pozoroval a v 80 - 100 je to hodně cítit. Do pneuservisu už jsem ale objednán, tak se mi na to odpoledne mrknou :-)

Určitě po takovým incidentu geometrie popř. pneuservis ať zkontroluje, jestli kolo není "nakoplé".

Stalo sa aj mne. Tyčka riadenia, zadné ložisko, geo a na druhý pokus aj riadenie. Z takej blbosti slušná oprava nakoniec. 

  • 9 měsíců později...

Iba sa spytam...je ozaj nutne po geometrii kalibrovat radar adaptivneho tempomat a kameru pre lane asistent?To mi totiz povedali dnes v servise Skoda.

Ano.

Lepsi asi tyhle zbytecnosti nemit. Auto je k jizde nezbytne nepotrebuje.

  • Autor

Ono je to v dílenské příručce...

 

Já s tím mám zkušenost takovou, že pokud s tou kamerou nic neuděláš (jakože s ní nehýbeš), tak se v zásadě nic nestane a funguje to..(ale na vlastní nebezpečí - to si každý musí zvážit).

 

 

EDIT..

Ještě bych se vrátil k vyřešení tématu.. Kolo jsem nechal převážit  a půl roku to bylo OK. Pak ale začalo auto podivně vibrovat ve vyšších rychlostech. Zavezl jsem ho tedy do servisu, kde mi řekli, že se jim závada neprojevila.... Takže jsem jim problém musel přesně ukázat a řekli mi, že by to mohlo být ložisko (což mi v té chvíli přišlo jako úplná blbost, protože žádný hluk nebyl slyšet, opravdu jen vibrace). Vzpomněl jsem si ale na to, jak jsem před půl rokem ťuknul do obrubníku, čímž se podezření ještě zvýšilo. No a po výměně vše OK. Po opravě mi navíc řekli, že i když ložisko měli venku, tak nebyl poznat rozdíl mezi novým a vadným, přesto příčinu odstranili :-).

 

Za tuto diagnostiku skládám servisu poklonu, protože to nebyl první servis a většinou mi navrhovali opravu úplně jiných věcí. 

Upraveno od Neonik

  • 1 měsíc později...

Jako takové základní řešení by mělo být vždy udělat měření geometrie po takovéhle nehodě. To je totální otázka bezpečnosti a šetření na blbém místě. Jak máš rozhašenou geo, tak sjíždíš pneu. Nemáš přilnavost a namáháš další díly. Stojí to 200 - 400 Kč viz třeba: http://servisdecin.cz/3d-geometrie/  ... Neni důvod to neudělat..

to by mě zajímalo, co se reálně dá za "200 - 400 Kč" v oblasti geometrie pořídit. Dobrý pocit?

Premereni geometrie za to dostanes, jak rekl Martinro a je uvedeno v linku :) To co je na tom drahe je pak samotne serizeni geometrie. Ovsem kdyz nekdo rekne v (pneu)servisu, ze chce geometrii kol, tak se tim obvykle mysli oboje - premereni + nasledne serizeni a to vyjde obvykle kolem toho litru. Pokud chce nekdo udelat jenom premereni, tak je lepsi to vyslovne uvest, aspon takova je moje zkusenosti.

Před pár lety jsem se při cestě na dovču stavil kvůli poloze volantu na přeměření geometrie v Praze na Hunteru, stálo to 200 Kč, bylo to hned, ale za ty prachy mi udělaly pouze celkovou, tedy geometrie vyšla ok, ale volant byl ke straně. Šel jsem pak stejně na celkovou, kde se ukázaly úhly obou kol a seřízení za tisícovku.

no to jsem právě měl na mysli - cena geometrie se blíží ceně jedné gumy. Pokud už jsou kola jetá a netáhne to do nastranu, tak to s její rentabilitou zas tak moc jednoznačné není

  • Autor

Já mám pocit, že by to člověk mohl dělat každý měsíc - asi jde jen o to najít nějaké rozumné časové rozestupy, protože když párkrát vletím někde nečekaně do díry, nebo jedu po D1, tak se to stejně rozhasí..

Na mondeu mám tovární geometrii už 250tkm a podle posledního přeměření stále ok.

Ja na Felicii nedelal geometrii nikdy a ze tech karambolu bylo a do obrubniku take, uz je ji 19,5 roku a stale jezdi.

 

 

  • Autor

Taky mám auto, kterému je 22 let a geometrii jsem tam nedělal, ani nepamatuji. Ono to bude asi tím, že když s tím autem člověk jezdí jen krátké a pomalé trasy, tak tu horší geometrii ani nerozezná. Když jsem jel naposledy ve Felicii, tak jsem se ve 100km/h opravdu bál o svůj život.. Geometrie tam byla ten nejmenší problém...

To taky nebyly systému typu ACC, Lane Assist....už i asistent tažného jsem musel znovu kalibrovat po geometrii, kára do té doby nechtěl couvat rovně.

  • 7 měsíců později...

Zdravim, tak ja se sice nepotkal s obrubnikem, ale byl to sutr na dalnici na jednom z useku pod rekonstrukci. A naraz to byl takovy, ze prosel pres moji 8x18 ET43 az na disk, ktery ohnul. Tlak v pneumatice nastesti drzel dal a ani se u poskozeni nevytvorila zadna bublina, takze jsem dokazal dojet zpatky do Brna. Kolo akorat vic "hucelo", coz jsem daval za vinu rozhozenemu vyvazeni a geometrii. V servise mi hned rekli, ze to je na vymenu celeho disku, tak jsem objednal novy.

 

Ted mam novy disk s puvodni pneumatikou + geometrie a serizeni s tim, ze v servise se dusovali, ze vse ostatni vypada v pohode a provedli testovaci jizdu. Presto je ale kolo pri vyssich rychlostech vyrazne hlucnejsi nez pred kolizi. Problem zacina pri rychlostech nad 80 a nejhorsi je to pri 120, kdy dostavam i jemne vibrace do plynoveho pedalu. Je mi jasne, ze pri tom narazu mohlo byt poskozeno hned nekolik veci a tezko odhadovat takhle na dalku... spis jestli nekdo neresil podobny problem a nemohl by poradit, kde zacit hledat pred tim, ne se vydam zpatky do servisu.

Připojte se k diskuzi

Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.

Host
Odpovědět na toto téma...

Podobný obsah

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.