Přejít na obsah

Brzdove kotuce a platnicky SIII vymena


peterup

Doporučené příspěvky

V 27. 8. 2021 na 23:11, Romiiken napsal:

Tak prispejem aj ja. 40 tisíc km auto má 3 roky. Predné OK, zadné KO. Keďže som sa rozhodol pre EBC slotted kotúče tak som vymenil všetky 4 aby to nevyzeralo divne.

Tie zadné boli naozaj po smrti, extrémny pitting a hlučnosť pri brzdení. Na EBC ma nahovoril dobrý kamarát, ktorý ich má tiež a je spokojný. Avšak nemá ich na Supe tak neviem ako sa zachovajú vzadu. V popise majú uvedené vyššiu prímes uhlíka tak snáď to bude lepšie ako origo. 

 

EDIT: Plánujem ich sledovať a pravidelne fotiť, či už pri zábehu a aj po. Hlavne som zvedavý ako zvládnu zimu. Keď budem mať nejaké lepšie poznatky tak sem hodím koláž s komentom. 

 

Zopár Foto pred a po výmene. 

 

20210827_230659.thumb.jpg.abdb6d3a4346d81f96edbe5e5db37428.jpg

 

20210827_230802.thumb.jpg.8f4412b60253f9cea5fe6af562768fd5.jpg

Po nejakej dobe by si mohol spraviť recenziu ako si spokojný. 

 

Na jar ma čaká pravedpodobne výmena predných kotúčov tak by som chcel skúsiť EBC výrobcu. 

 

Odkiaľ si objednával kotúče+dosky ?? kľudne aj do správy.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Mne to již také potkalo a přidal jsem se k místní skupině EBC. Zatím čekám, až si to sedne, po necelých 50 km se ten ochranný černý nátěr “sjel” pouze na jednom kotouči, zbylé mají ještě stopy.

 

Já měnil za hranicemi v autorizovaném servisu.

 

Sám jsem zvědav, jak budu spokojený a kolik toho snesou/vydrží.

 

81C70659-41BF-4243-B6D2-842A6C45DE99.jpeg

0CB5A01E-C8CB-4A55-B9F6-5FAC711CBE1B.jpeg

Editováno: , autor: S-N
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

V 29. 8. 2021 na 20:44, marfan napsal:

Po nejakej dobe by si mohol spraviť recenziu ako si spokojný. 

Recenziu a dojmy urcite dam. Ved mozem zacat hned teraz. Momentalne si predne kotuce uz celkom sadli brzdia celou plochou. Zadne som menil az o 2 tyzdne neskor takze tie si este nesadli.

Jedine co ma trosku trapi je hluk. Zatial su tie brzdy dost hlucne, ale aj EBC ma o tom clanok na svojom webe, kde vysvetluju, ze brake in USR kotucov s ich platnickami trva aj 2 3 tisic km. Takze uvidime. 

 

Este jedna vec. Kto bude objednavat na 206 kw tak v katalogu EBC zvolte golf mk7r lebo vam to ponukne zly rozmer kotucov na zadnu napravu. Maju chybny udaj v katalogu.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...

S-N: EBC jsou fajn, ale jak koukám na práci autorizovaného servisu, mohli aspoň máznout dosedací plochy desek na držáku třmenu. A když nenamazali ani tohle, tak si dokážu představit, jak zkontrolovalili vodící čepy třmenu. Pokud tohle není pořešené, nebude ten zadek pořádně brzdit.

Tak to dělali kamarádovi a ty čepy jsme z držáku vytahovali kleštěma za současného bouchání kladivem. Ty čepy tam byly tak zarezlé.

A kor zadek, ten na to moc trpí.

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Já se obávám, jestli mi jedna brzda nebrzdí výrazně víc. Na jednom předním kole mám po výměně a 500 km kotouč již zcela vyleštěný, zatímco zbylé ještě jsou také “surové”. 2x jsem si všiml, že disk toho kola z již zajetým kotoučem byl teplejší než druhý. Může si to takhle dlouho sedat? Co myslíte? (Při jízdě se to nijak neprojevuje)
 

Dříve na stránkách EBC byl článek o zajíždějí kotoučů a tam psali, že kotouče potřebují alespoň 1000 mil, nyní ale už jsou na stránkách pouze články o zajíždějí destiček. Pojedu teď delší cestu, tak uvidím. Zahoření destiček jsem zatím nedělal, snažím se je ještě nenamáhat.

 

…a možná to jenom moc řeším…

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Bych si tipnul, že to je přesně obráceně. Ten "zajetý" a vyleštěný kotouč je na kole, které mírně přibržďuje (proto je teplejší). Může to váznout přesně na těch výše zmíněných nenamazaných čepech. Může být ale problém i s ručkou, či brzdičem samotným.

Poznáš to po jízdě s minimálním bržděním - zadek s vyleštěným kotoučem by měl být studenější, než předek. Ideálně úplně studený, stejně jako druhé zadní kolo.

 

Určitě bych to řešil, protože za 10 tis. km může být po destičkách i kotouči. Jak byly sjeté destičky před výměnou? Při jakém nájezdu byly měněné?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

 

@WittmannDěkuji za tipy.

 

Ten více se zahřívající kotouč je levý přední, zadní kotouče vypadají, že se zajíždění stejně. Bohužel staré kotouče a destičky nemám, takže už nezjistím, jestli tam už dřív byl rozdíl a ve zprávě ze servisu bylo pouze napsané, že předky mají 2-3 mm, což také nepomůže. Takových detailů jsem si všimnul samozřejmě až po výměně.

 

Jsem druhým majitelem auta, ale podle servisní historie měly přední kotouče a obložení najeto 50 tis. km.

 

Vzhledem k tomu, že po dnešních skoro 700 km se nic nezměnilo, stále je po brždění jeden kotouč teplejší než druhý, tak souhlasím, že se to musí napravit. Zkusím to sundat a obhlédnout.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Já si to myslím také, že adaptivní tempomat brzdí více “na zadek” než při brždění pedálem. Jednou, když jsem se přetahoval s ACC v koloně za autem (chtěl jsem popojet blíže za auto přede mnou) se auto v jedná chvíli zachovalo jako kdybych se snažil rozjet se zataženo ruční brzdou. A když ACC lehce přibržďuje a vejde se mu v to brždění pedálem brzdy, tak bych také řekl, že je hned cítit nástup většího brzdného účinku vepředu. Možná tu bude někdo, kdo by byl schopný popsat, jestli se brzdění přes ACC liší a jak je to vůbec provedené.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ahojte.zo skusenosti s viacerymi autami roznych znaciek a roznych prevedeni strmenov som si zvykol na pravidlene ukony pri vymeney pneu a to rozobrat platnicky a rozchodit prave vodiace tycky a tiez piestiky.na kazdom kolese je to robota na 20minut ale zabezpecuje hladky chod pocas roka.Dalsia skusenost je tiez,ze ak vidim ze kotuc sa nerovnomerne obrzduje/lesti je nutny okamzity zasah-vycistit a poskladat.

Na Superbe 3 nemam Adaptivny tempomat a aj napriek tomu origo dosticky vydrzali iba 28tis km.Nejazdim ako pretekar ale zial je to tak-sposobene XDS zasahmi a pod.Mam to vyskusane s porovnanim,kde som mal Superb 2 facelift.Do casu kym som si aktivoval XDS som maval disky pomerne ciste,nasledne po aktivacii viditelne rychlejsie spinave a aj rychlejsie KO.

 

Posledna,ale nemenej zaujimava je vec,ze ak mate origo tazne,XDS sa chova inak a skor zasahuje a tym padom viac brzdi a derie predovsetkym zadne dosticky.

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Obě strany jsem již prohlédl, sundal destičky, zkontroloval jestli vodicí tyčky nejsou zatuhlé a jestli píst se dobře pohybuje. Vše chodí hladce, bez viditelného problému. Máznul jsem více po stranách ty desky, kde jsou uchycené v třmenu. První zkušební brzdění vypadalo, že brzdy se nyní již ohřívají rovnoměrně, po dvou delších cestách mám ale pocit, že znovu jeden disk se zahřívá o něco více.

 

Od výměny kotoučů mám již okolo 1500 km, tak uvidím, jestli se ten méně vyleštěný nyní srovná. Zatím mne nic dalšího nenapadá.

Editováno: , autor: S-N
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 týdny později...

Chalani tak už je to nejaký čas čo som sem písal o tom, že som na Supa dal EBC slotted disky s green stuff platničkami. Ako som aj sľúbil postujem teda môj feedback a skúsenosti. 

V tejto chvíli mám na aute Zimmerman kotúče s Textar platničkami. A prečo ? 

 

No pokúsim sa to opísať v skrátenej forme. Brzdy som zabehával podľa inštrukcií na EBC stránke. Napriek tomu začalo dochádzať k javu, ktorý na anglicky hovoriacich weboch možno nájsť pod pojmom BTV - brake torque variation. Je to jav kedy platnička nemá rovnakú brzdnú silu po celej dráhe kotúča. Výsledkom je násilné šklbanie auta pri brzdení. Čím silnejšie brzdenie tým horšie. Vizuálne to na brzdách poznať nebolo vyzerali úplne OK. Zašlo to tak ďaleko, že z TT domov som po diaľnici musel ísť 100 km/h a držať si odstup najväčší ako sa len dalo, aby som nemusel vôbec brzdiť, pretože to trhanie bolo tak silné, že som myslel, že sa mi rozoberie auto za jazdy. 

 

 

20210904_072314.thumb.jpg.51d61bac2a07245f95dda29a84cee37d.jpg20210918_112516.thumb.jpg.7d5f93c694b34777afeb4388e3cba21c.jpg

 

Fotka pred demontážou komplet EBC z môjho auta. Po demontáži pekne vidno obšklbaný materiál z platničky. 

 

Pred montážou nových bŕzd som sa rozhodol zmerať vôľu ložiska aj nových kotúčov odchylkomerom. 

 

20210918_112220.thumb.jpg.ef4d126c2c0976eb0f83deeac8df669a.jpg20210918_114948.thumb.jpg.aec7b2cccc037050c1f6831ef822fa24.jpg

 

Merania na všetkých štyroch kolesách v tolerancií. 

 

Prečo sa to celé stalo ? No BTV spôsobuje nerovnomerné nanesenie brzdného materiálu platničky na brzdový kotúč. Prečo sa tak stalo neviem. Osobne si myslím, že greenstuff sú nedostatočné platničky pre tento rozmer kotúčov a výkonu auta. Je možné, že s red stuff alebo yellow stuff by problém nevznikol. Každopádne moja dôvera v EBC je momentálne na nule a preto som sa rozhodol pre už vyššie zmienenú kombináciu Zimmerman a Textar platničky. 

 

Bzrdy sú teraz tiché, netrhajú a brzdia lepšie ako kedykoľvek predtým s EBC.

 

Ešte zopár fotiek z montáže:

 

20210918_132602.thumb.jpg.18e759fdc8755e990a82261f025eaadb.jpg20210918_153609.thumb.jpg.feb9f4833a7393dda73dfe51ec0f8783.jpg

 

Po prvej 60 km jazde:

 

20210919_004709.thumb.jpg.e548ae62d79c19587ec3cefc449c7fac.jpg20210919_004656.thumb.jpg.ffc0c1dedf33289ec232f54c9f959f30.jpg

 

Po 600 km:

 

20211004_142414.thumb.jpg.4f0a209ea5e9f07dbead03ae38531c35.jpg

 

 

Takže kto chce EBC treba mať na pamäti, že kvôli drážkam budú brzdy vždy hlučné. Ale aby správne fungovali neodporúčam greenstuff. 

 

Teraz mam takúto drahú kôpku v garáži. BTW ak by to niekto chcel, lebo mi to zavadzia tak nech napíše SZ. 

 

20210919_005003.thumb.jpg.90866c6c9f1d252e1bdfeaba00625393.jpg

 

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Romiiken: ty jo tak to zamrzí, takový drahý pokus :-(

Od takové značky bych to opravdu nečekal. A nepomohlo by jen nasadit jiný desky (žlutý třeba ?)

Jinak já to říkám pořád, že drážkovaný kotouče jsou hlučný. Kdo nezkusil, neví :-)

Ty přední mají průměr 340mm že?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

A k tomu este to spinenie diskov...

Niesom sice expert,ale tieto kotuce do normalnej prevadzky podla mna nemaju vacsi zmysel.Osobne by som siel radsej do zvacsovania priemeru,kedy zlepsim treciu plochu namiestodrazok,ktore plochu koniec koncov zmensuju,a chladenie podla mna nezlepsuju.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Mám jinou zkušenost, na autě mám už druhou sadu Greenstuff, ale v kombinaci vrtaných disků od Bremba. Zelený desky jsem dal proto, že mám výkon do 200hp (190hp) Jsem spokojený, hlavně při delším brdění a i z vyššich rychlostí. Pro výkon nad 200HP EBC doporučuje Yelowstuff a to možná je ten problém.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ano bola moznost ich dat prebehnut na sustruhu a dat ine dosticky, ale ako som napisal tieto drazkovane kotuce su hlucne a vzdy budu aj keby zacali spravne fungovat, vyriesil by som tym len jeden problem a hlucnost by ostala. A o to som nemal zaujem.

 

Vykon ako dovod k tomu co sa stalo som uviedol aj ja. Na druhej strane som stym jazdil dost kludne a myslim, ze o nic viac by nedostali zabrat ani so 110 kw tdickom. 

 

Smutny je len fakt, ze nove brzdy stali asi 300 eur dokopy aj s platnickami a to nieje ani polka toho co stali EBC.  Napriek tomu funguju uplne super. Zda sa, ze cena nie vzdy zodpoveda ocakavaniam. 

 

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zdravím vás. 

Nastal čas výmeny predných kotúčov a dosiek. 

Mám možnosť kúpiť ATE 40€/ks alebo originál 75€/ks. 

Auto ma 128000km, zadné už boli menené za originál aj s doskami a vyzeraju fajn. 

Aké máte skúsenosti? 

Ide mi hlavne o to, či tie druhovyrobne netrpia na krútenie a hádzanie ako napr. na O2. 

Originál vpredu už má veľkú hranu, inak stále sú bez problémov. 

Dosky som kúpil radšej originál po zlých skúsenostiach. 

Vdaka. 

 

P. S. nemáte niekto čísla dielov, posledné najaktuálnejšie? Vraj sa niečo menilo, vdaka. 

Editováno: , autor: cayc
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

V 9. 10. 2021 na 15:01, Romiiken napsal:

Prečo sa to celé stalo ? No BTV spôsobuje nerovnomerné nanesenie brzdného materiálu platničky na brzdový kotúč. Prečo sa tak stalo neviem.

Nevím, školy nemám, ale osobně si myslím, že brzdám neprospívá, když se po brždění a zastavení, zejména po intenzivnějším, stojí na brzdě. Ohřátá destička se stále přitlačuje na ohřátý kotouč, zbytek kotouče chladne, to nemůže dělat dobrotu.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 6 hodinami, McMatej napsal:

Nevím, školy nemám, ale osobně si myslím, že brzdám neprospívá, když se po brždění a zastavení, zejména po intenzivnějším, stojí na brzdě. Ohřátá destička se stále přitlačuje na ohřátý kotouč, zbytek kotouče chladne, to nemůže dělat dobrotu.

Ano to je pravda. Viem o tom a tomuto som sa tiez vyvaroval. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...