DušanV Vloženo 16. Květen 2020 Vloženo 16. Květen 2020 (editace) Skoro se mi chce říci "Zlatá Dacie" :-) :-) :-), tam nemá zatím co softwarově spadnout. Může to připomínat hodně dávné zavádění nových Windows 3.1, 3.11, taky to tehdá na PC padalo a padalo a padalo...... Editováno: 16. Květen 2020, autor: DušanV Citovat
cosby Vloženo 16. Květen 2020 Vloženo 16. Květen 2020 Kdysi jsem něco takového předpovídal,že jednou padne auto jako Windows a třeba-bude i člověku nebezpečné. Nedivím se některým Japoncům,kteří se tomuto brání a brží se toho,že auto by měl řídit člověk se vším všudy. Jednou nás tyhle fíčuriny a rádobypomocníci zabijí,protože řidič bude na nich tak závislý a spoléhat,že.... Joj bohužel tohle dnešní mladí už asi nepochopí 4 Citovat
Jan R. Vloženo 16. Květen 2020 Vloženo 16. Květen 2020 Tady třeba z diskuze, co zákazníkům dělá elektronika za nepříjemnosti 1 Citovat
bouchy Vloženo 16. Květen 2020 Vloženo 16. Květen 2020 On 5/14/2020 at 11:17 AM, PetriCZECH said: nikoho asi nenaštve, když mu bude blbnout např. BT a nespáruje se mu telefon - při další návštěvě v servise mu to přehrají Když už jsem u BT tak zrovna tohle mě dost štve. Ještě během záruky jsem jim říkal, že se mi hovor zasekne. Výmluvy kolem verze BT v telefonu, staří atd. Jim se to pochopitelně neprojevilo, ale u mě se z toho stala norma. Celkem už nevím co a jak nastavit, aby to chodilo. Je-li co. Citovat
T o m Vloženo 16. Květen 2020 Vloženo 16. Květen 2020 Hmmm... myslím, že tohle je od Škodovky celkem slušný přešlap. Evidentně vše bylo podřízeno vypustit novou Octavii k výročí a je jedno, v jakém stavu. Poslední dobou mi přijde, že se snad některé věci už ani netestují a prostě se to riskne a pustí do oběhu. Není přece možné aby se při testech neprojevily chyby, které se běžným zákazníkům začnou dít takřka okamžitě po předání auta a ještě v takovém množství. To samé dostupnost motorů. Auto má po více než půl roce od zahájení prodejů stále jen omezený výběr motorů a kdy budou dostupné ostatní, nedokáže nikdo říct. A třeba nedostupnost dieselu 2,0l; 110 kW v manuálu považuju vzhledem k tomu, že Octavia je prostě fasovací auto za hodně velkou chybu. No a výmluvy dealerů, servisů a bohužel i samotné Škodovky na nekompatibilitu a verze BT atp. už nemá cenu ani komentovat. Evidentně to totiž nikdo ani nezkouší řešit. Vzhledem k hodně sebevědomým a nutno říct, že přestřeleným cenám nové octávie by člověk čekal trochu víc. A jestli je pravdou absolutní zákaz předávat vozy, používat předváděcí auta atd., tak to asi nebude úplně malicherná chybka, ale pěknej průser, kterej může ohrozit životy. Jsem zvědavej, kdo si po pár takovýhlech přešlapech sedne do autonomních aut ... to bude masakr. 3 Citovat
bojler Vloženo 16. Květen 2020 Vloženo 16. Květen 2020 Nebuď naivní. Výročí je z pohledu fungování automobilky úplně irelevantní. Podle některých zdrojů se nehledí na skutečný stav, ale na termíny. Do produkce se proto pouští vědomě i mizerný software. Nástup nové generace je tentokrát hodně postupný a odpovídá tomu i objem výroby. Třetí generace se jště teď pořád vyrábí výrazně větší množství. Neznám moc důvody, proč je problém půl roku nedat k dispozici dokonce i velmi často prodávané motorizace. Je to divné. Další motorizace by každopádně měly naběhnout velmi brzo. 1 Citovat
Jan R. Vloženo 16. Květen 2020 Vloženo 16. Květen 2020 Hmmm... myslím, že tohle je od Škodovky celkem slušný přešlap. Evidentně vše bylo podřízeno vypustit novou Octavii k výročí a je jedno, v jakém stavu. Poslední dobou mi přijde, že se snad některé věci už ani netestují a prostě se to riskne a pustí do oběhu. Není přece možné aby se při testech neprojevily chyby, které se běžným zákazníkům začnou dít takřka okamžitě po předání auta a ještě v takovém množství. To samé dostupnost motorů. Auto má po více než půl roce od zahájení prodejů stále jen omezený výběr motorů a kdy budou dostupné ostatní, nedokáže nikdo říct. A třeba nedostupnost dieselu 2,0l; 110 kW v manuálu považuju vzhledem k tomu, že Octavia je prostě fasovací auto za hodně velkou chybu. No a výmluvy dealerů, servisů a bohužel i samotné Škodovky na nekompatibilitu a verze BT atp. už nemá cenu ani komentovat. Evidentně to totiž nikdo ani nezkouší řešit. Vzhledem k hodně sebevědomým a nutno říct, že přestřeleným cenám nové octávie by člověk čekal trochu víc. A jestli je pravdou absolutní zákaz předávat vozy, používat předváděcí auta atd., tak to asi nebude úplně malicherná chybka, ale pěknej průser, kterej může ohrozit životy. Jsem zvědavej, kdo si po pár takovýhlech přešlapech sedne do autonomních aut ... to bude masakr. Nenapsal bych to lépe máš naprostou pravdu, ne jako patrioti a ty co to fasují, budou to hájit do krve.Je to prezentované i automobilkou ví to většina národa, že to chtěli stihnout k 60..ti letům, stačí vyhledávač v netuhttps://www.skoda-storyboard.com/cs/tiskove-zpravy-archiv/bestseller-skoda-octavia-vstupuje-na-domaci-trh-s-cenou-jiz-od-456-900-kc-prvni-vozy-si-zakaznici-v-cr-odvezou-jeste-letos/Poslední léta vypouští nedokonalé výrobky, je to vidět i na prodejích viz.Scala.Za mě když už auto nutně od škodovky pro bežného uživatele, nejvychytanější, poměr cena výkon .... je Karoq 1.0 125let a Fabia Style. Zbytek modelů buď cena, nedodělky, poruchy .... Citovat
DušanV Vloženo 16. Květen 2020 Vloženo 16. Květen 2020 (editace) Až se v tom někdo zabije z důvodu poruchy nebo nepředvídatelného chování software a následného zmatečného asistenčního systému, tak jim bude ve fabrice "lepit". No vlastně aby jim už nelepilo, když se to tak honem zastavilo. Kdyby to v takovém nedodělkovém, možná i nebezpečném stavu stavu prodávali v Americe, tak jim to tamní zákazníci omlátí o hlavu, popř. mají na krku federální žalobu se všemi důsledky jako u dieselgate. Pamatuji doby, kdy platilo, dělej pomalu, ale pořádně, ale to v dnešním globálním konkurenčním prostředí moc nejde, asi aby někomu neujel vlak...... Editováno: 16. Květen 2020, autor: DušanV Citovat
Jan R. Vloženo 16. Květen 2020 Vloženo 16. Květen 2020 Ještě to nikde nevyšlo veřejně jako o golfu v SK tak bych nedělal závěry. Co nevidět by se to mělo objevit ve svolávačkách, musí to hlásit úřadům. https://www.autoforum.cz/predstaveni/vw-dostal-dalsi-tezkou-ranu-kvuli-potizim-musel-zastavit-prodej-noveho-golfu/ Citovat
RDMBR Vloženo 17. Květen 2020 Vloženo 17. Květen 2020 (editace) Ahoj, jaké jsou prosím rozměry ráfků v TP? Editováno: 18. Květen 2020, autor: RDMBR Citovat
Kane13 Vloženo 18. Květen 2020 Vloženo 18. Květen 2020 V 16. 5. 2020 na 19:21, Jan R. napsal: Ještě to nikde nevyšlo veřejně jako o golfu v SK tak bych nedělal závěry. Co nevidět by se to mělo objevit ve svolávačkách, musí to hlásit úřadům. https://www.autoforum.cz/predstaveni/vw-dostal-dalsi-tezkou-ranu-kvuli-potizim-musel-zastavit-prodej-noveho-golfu/ Je to stejný problém jako u Golfu. Víc bohužel nemůžu ventilovat. Řešení je ale softwarové a mělo by být brzy k dispozici. Nejde o nic život ohrožujícího, jako jsem četl v tom screenu diskuze (auto nebrzdí apod.), to je nesmysl nebo jiná (ne globální) chyba. 1 Citovat
Vikendak Vloženo 18. Květen 2020 Vloženo 18. Květen 2020 před 48 minutami, Kane13 napsal: Je to stejný problém jako u Golfu. Víc bohužel nemůžu ventilovat. Řešení je ale softwarové a mělo by být brzy k dispozici. Nejde o nic život ohrožujícího, jako jsem četl v tom screenu diskuze (auto nebrzdí apod.), to je nesmysl nebo jiná (ne globální) chyba. Tak snad to bude jak říkáte a bude to brzy vyřešeno Citovat
T o m Vloženo 18. Květen 2020 Vloženo 18. Květen 2020 A to, že je to softwarová závada má být u auta, kde je všechno řízeno počítačem, jako uklidňující? Myslím, že příjemnější by byla mechanická záležitost, která se dá jasně určit a napravit. Kdo někdy programoval, tak ví, jaký problém je nalézt a řádně odstranit chyby. Dá se říct, že je to nemožné a jakákoliv záplata nějakého problému dříve nebo později vyvolává další a další problémy, viz operační systémy a nebo viz vývoj celého nového golfu, který byl neustále odkládán právě kvůli softwarovým problémům při vývoji. Evidentně selhalo testování a vzhledem k tomu, že ..."Nejde o maličkost, řešení si vyžádá rozsáhlejší přepracování celého palubního software, které má být hotovo až v polovině června." ,tak bych taový optimista nebyl. To je plán pro Golfa. Škodovka evidnetně takticky mlčí. Dva měsíce (předpokládám, že u VW už o tomhle "nevýznamném" problému už chvíli ví a dělá na tom) na nápravu mi nepřijde jako BRZY, ale dost dlouho. A kdyby to nebylo vážné, tak se prodává, předává a jezdí. Citovat
salascz Vloženo 18. Květen 2020 Vloženo 18. Květen 2020 Uz vyslo i napr tady: https://www.garaz.cz/clanek/vw-a-skoda-pozastavuji-dodavky-novych-golfu-a-octavii-21004021, ale bez detailu. Aktualne se pry analyzuje, jestli se problem tyka i Seatu a Audi. Citovat
stanmar Vloženo 18. Květen 2020 Vloženo 18. Květen 2020 https://zpravy.aktualne.cz/ekonomika/auto/okamzita-stopka-pro-octavii-a-golfa-zlobi-jim-nouzove-volani/r~ab0d172098f411eaaabd0cc47ab5f122/ Citovat
beuticek Vloženo 18. Květen 2020 Vloženo 18. Květen 2020 Jj, nemá to vliv na funkčnost auta, ale na i-call a podobné hovadiny dané legislativou. Citovat
Dixik2 Vloženo 18. Květen 2020 Vloženo 18. Květen 2020 Vyjádření PR mluvčího automobilky: https://www.auto.cz/dodavky-nove-skody-octavia-pozastaveny-hlasi-problemy-se-softwarem-stejne-jako-golf-134476 Citovat
Jan R. Vloženo 18. Květen 2020 Vloženo 18. Květen 2020 Toto časem vyřeší max.ztratí pár desítek objednávek. Horší by byli chybějící sváry, nedotažené šrouby na podvozku jak mají někteří výrobci .... 1 Citovat
Kane13 Vloženo 18. Květen 2020 Vloženo 18. Květen 2020 před 3 hodinami, T o m napsal: A to, že je to softwarová závada má být u auta, kde je všechno řízeno počítačem, jako uklidňující? Myslím, že příjemnější by byla mechanická záležitost, která se dá jasně určit a napravit. Kdo někdy programoval, tak ví, jaký problém je nalézt a řádně odstranit chyby. Dá se říct, že je to nemožné a jakákoliv záplata nějakého problému dříve nebo později vyvolává další a další problémy, viz operační systémy a nebo viz vývoj celého nového golfu, který byl neustále odkládán právě kvůli softwarovým problémům při vývoji. Ano, vzhledem k objemům a rychlosti případné opravy je to skutečně uklidňující. Nedovedu si úplně dobře představit, že by byla chyba mechanická, třeba vadná výztuha, a na každém autě by se to potom fyzicky měnilo. Už jen vzhledem k expedici dílů. Takto se upraví software, pošle se naráz všem autorizovaným servisům a ti můžou "v řádu minut" vyřešit několik aut. U mechanické závady by to určitě nebylo tak snadné. Citovat
Sabiza Vloženo 19. Květen 2020 Vloženo 19. Květen 2020 Proč to posílat do servisů? Škodovka se chlubí tím, že mají OTA updaty. Počítám, že prostě vykopnou update, auto se aktualizuje a bude... Citovat
Jan R. Vloženo 19. Květen 2020 Vloženo 19. Květen 2020 Aby to nebyla mediální masírka na uklidnění potencionálních kupců hlavně firem. Třeba bádáním po měsíci zjistí, že poddimenzovali HW v řídicí jednotce nebo problém eCallu narušuje jiná jednotka napojení na CAN Bus - někdo tu psal o tempomatech. To je tak složité, že ......Po měsíci budou všichni moudřejší a součastným provozovatelům snad řeknou, co vše s autem na upgradu dělali. Citovat
Kane13 Vloženo 19. Květen 2020 Vloženo 19. Květen 2020 před 8 hodinami, Sabiza napsal: Proč to posílat do servisů? Škodovka se chlubí tím, že mají OTA updaty. Počítám, že prostě vykopnou update, auto se aktualizuje a bude... To je samozřejmě taky scénář. Citovat
Michal T. Vloženo 19. Květen 2020 Vloženo 19. Květen 2020 Bohužel autoaktualizace spíš nebude. Respektive už jsem byl na servisce se Scalou právě kvůli ecallu a přehrávalo se v servisu... Citovat
Doporučené příspěvky
Zapojit se do konverzace
Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.