Přejít na obsah

Škoda Octavia IV


_Denis_

Doporučené příspěvky

Skoro se mi chce říci "Zlatá Dacie" :-) :-) :-), tam  nemá zatím co  softwarově spadnout.

 Může to připomínat  hodně  dávné zavádění nových Windows 3.1, 3.11, taky to tehdá na PC padalo a padalo a padalo......

Editováno: , autor: DušanV
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Kdysi jsem něco takového předpovídal,že jednou padne auto jako Windows a třeba-bude i člověku nebezpečné.

Nedivím se některým Japoncům,kteří se tomuto brání a brží se toho,že auto by měl řídit člověk se vším všudy.

Jednou nás tyhle fíčuriny a rádobypomocníci zabijí,protože řidič bude na nich tak závislý a spoléhat,že....

Joj bohužel tohle dnešní mladí už asi nepochopí

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

On 5/14/2020 at 11:17 AM, PetriCZECH said:

nikoho asi nenaštve, když mu bude blbnout např. BT a nespáruje se mu telefon - při další návštěvě v servise mu to přehrají

Když už jsem u BT tak zrovna tohle mě dost štve. Ještě během záruky jsem jim říkal, že se mi hovor zasekne. Výmluvy kolem verze BT v telefonu, staří atd. Jim se to pochopitelně neprojevilo, ale u mě se z toho stala norma. Celkem už nevím co a jak nastavit, aby to chodilo. Je-li co.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Hmmm... myslím, že tohle je od Škodovky celkem slušný přešlap. Evidentně vše bylo podřízeno vypustit novou Octavii k výročí a je jedno, v jakém stavu.

Poslední dobou mi přijde, že se snad některé věci už ani netestují a prostě se to riskne a pustí do oběhu. Není přece možné aby se při testech neprojevily chyby, které se běžným zákazníkům začnou dít takřka okamžitě po předání auta a ještě v takovém množství.

To samé dostupnost motorů. Auto má po více než půl roce od zahájení prodejů stále jen omezený výběr motorů a kdy budou dostupné ostatní, nedokáže nikdo říct.  A třeba nedostupnost dieselu 2,0l; 110 kW v manuálu považuju vzhledem k tomu, že Octavia je prostě fasovací auto za hodně velkou chybu. 

No a výmluvy dealerů, servisů a bohužel i samotné Škodovky na nekompatibilitu a verze BT atp. už nemá cenu ani komentovat. Evidentně to totiž nikdo ani nezkouší řešit.

Vzhledem k hodně sebevědomým a nutno říct, že přestřeleným cenám nové octávie by člověk čekal trochu víc. A jestli je pravdou absolutní zákaz předávat vozy, používat předváděcí auta atd., tak to asi nebude úplně malicherná chybka, ale pěknej průser, kterej může ohrozit životy.

Jsem zvědavej, kdo si po pár takovýhlech přešlapech sedne do autonomních aut ... to bude masakr.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Nebuď naivní. Výročí je z pohledu fungování automobilky úplně irelevantní. Podle některých zdrojů se nehledí na skutečný stav, ale na termíny. Do produkce se proto pouští vědomě i mizerný software.

 

Nástup nové generace je tentokrát hodně postupný a odpovídá tomu i objem výroby. Třetí generace se jště teď pořád vyrábí výrazně větší množství. Neznám moc důvody, proč je problém půl roku nedat k dispozici dokonce i velmi často prodávané motorizace. Je to divné. Další motorizace by každopádně měly naběhnout velmi brzo.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Hmmm... myslím, že tohle je od Škodovky celkem slušný přešlap. Evidentně vše bylo podřízeno vypustit novou Octavii k výročí a je jedno, v jakém stavu.
Poslední dobou mi přijde, že se snad některé věci už ani netestují a prostě se to riskne a pustí do oběhu. Není přece možné aby se při testech neprojevily chyby, které se běžným zákazníkům začnou dít takřka okamžitě po předání auta a ještě v takovém množství.
To samé dostupnost motorů. Auto má po více než půl roce od zahájení prodejů stále jen omezený výběr motorů a kdy budou dostupné ostatní, nedokáže nikdo říct.  A třeba nedostupnost dieselu 2,0l; 110 kW v manuálu považuju vzhledem k tomu, že Octavia je prostě fasovací auto za hodně velkou chybu. 
No a výmluvy dealerů, servisů a bohužel i samotné Škodovky na nekompatibilitu a verze BT atp. už nemá cenu ani komentovat. Evidentně to totiž nikdo ani nezkouší řešit.
Vzhledem k hodně sebevědomým a nutno říct, že přestřeleným cenám nové octávie by člověk čekal trochu víc. A jestli je pravdou absolutní zákaz předávat vozy, používat předváděcí auta atd., tak to asi nebude úplně malicherná chybka, ale pěknej průser, kterej může ohrozit životy.
Jsem zvědavej, kdo si po pár takovýhlech přešlapech sedne do autonomních aut ... to bude masakr.

Nenapsal bych to lépe máš naprostou pravdu, ne jako patrioti a ty co to fasují, budou to hájit do krve.
Je to prezentované i automobilkou ví to většina národa, že to chtěli stihnout k 60..ti letům, stačí vyhledávač v netu

https://www.skoda-storyboard.com/cs/tiskove-zpravy-archiv/bestseller-skoda-octavia-vstupuje-na-domaci-trh-s-cenou-jiz-od-456-900-kc-prvni-vozy-si-zakaznici-v-cr-odvezou-jeste-letos/

Poslední léta vypouští nedokonalé výrobky, je to vidět i na prodejích viz.Scala.
Za mě když už auto nutně od škodovky pro bežného uživatele, nejvychytanější, poměr cena výkon .... je Karoq 1.0 125let a Fabia Style. Zbytek modelů buď cena, nedodělky, poruchy ....
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Až se v tom někdo zabije z důvodu poruchy nebo nepředvídatelného chování software a následného zmatečného asistenčního systému, tak jim bude ve fabrice "lepit". No vlastně aby jim už nelepilo, když se to tak honem zastavilo. Kdyby to v takovém nedodělkovém, možná i nebezpečném stavu  stavu prodávali v Americe, tak jim to tamní zákazníci omlátí o hlavu, popř. mají na krku federální žalobu se všemi důsledky jako u dieselgate. Pamatuji doby, kdy platilo, dělej pomalu, ale pořádně, ale to  v dnešním globálním konkurenčním prostředí  moc nejde, asi aby někomu neujel vlak......

Editováno: , autor: DušanV
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

V 16. 5. 2020 na 19:21, Jan R. napsal:

Ještě to nikde nevyšlo veřejně jako o golfu v SK tak bych nedělal závěry. Co nevidět by se to mělo objevit ve svolávačkách, musí to hlásit úřadům.

 

 

https://www.autoforum.cz/predstaveni/vw-dostal-dalsi-tezkou-ranu-kvuli-potizim-musel-zastavit-prodej-noveho-golfu/

 

Je to stejný problém jako u Golfu. Víc bohužel nemůžu ventilovat. Řešení je ale softwarové a mělo by být brzy k dispozici. Nejde o nic život ohrožujícího, jako jsem četl v tom screenu diskuze (auto nebrzdí apod.), to je nesmysl nebo jiná (ne globální) chyba. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 48 minutami, Kane13 napsal:

 

Je to stejný problém jako u Golfu. Víc bohužel nemůžu ventilovat. Řešení je ale softwarové a mělo by být brzy k dispozici. Nejde o nic život ohrožujícího, jako jsem četl v tom screenu diskuze (auto nebrzdí apod.), to je nesmysl nebo jiná (ne globální) chyba. 

Tak snad to bude jak říkáte a bude to brzy vyřešeno 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

A to, že je to softwarová závada má být u auta, kde je všechno řízeno počítačem, jako uklidňující? Myslím, že příjemnější by byla mechanická záležitost, která se dá jasně určit a napravit. Kdo někdy programoval, tak ví, jaký problém je nalézt a řádně odstranit chyby. Dá se říct, že je to nemožné a jakákoliv záplata nějakého problému dříve nebo později vyvolává další a další problémy, viz operační systémy a nebo viz vývoj celého nového golfu, který byl neustále odkládán právě kvůli softwarovým problémům při vývoji.

Evidentně selhalo testování a vzhledem k tomu, že ..."Nejde o maličkost, řešení si vyžádá rozsáhlejší přepracování celého palubního software, které má být hotovo až v polovině června." ,tak bych taový optimista nebyl. To je plán pro Golfa. Škodovka evidnetně takticky mlčí.

Dva měsíce (předpokládám, že u VW už o tomhle "nevýznamném" problému už chvíli ví a dělá na tom) na nápravu mi nepřijde jako BRZY, ale dost dlouho. A kdyby to nebylo vážné, tak se prodává, předává a jezdí.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 3 hodinami, T o m napsal:

A to, že je to softwarová závada má být u auta, kde je všechno řízeno počítačem, jako uklidňující? Myslím, že příjemnější by byla mechanická záležitost, která se dá jasně určit a napravit. Kdo někdy programoval, tak ví, jaký problém je nalézt a řádně odstranit chyby. Dá se říct, že je to nemožné a jakákoliv záplata nějakého problému dříve nebo později vyvolává další a další problémy, viz operační systémy a nebo viz vývoj celého nového golfu, který byl neustále odkládán právě kvůli softwarovým problémům při vývoji.

 

Ano, vzhledem k objemům a rychlosti případné opravy je to skutečně uklidňující. Nedovedu si úplně dobře představit, že by byla chyba mechanická, třeba vadná výztuha, a na každém autě by se to potom fyzicky měnilo. Už jen vzhledem k expedici dílů. Takto se upraví software, pošle se naráz všem autorizovaným servisům a ti můžou "v řádu minut" vyřešit několik aut. U mechanické závady by to určitě nebylo tak snadné.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Aby to nebyla mediální masírka na uklidnění potencionálních kupců hlavně firem.
Třeba bádáním po měsíci zjistí, že poddimenzovali HW v řídicí jednotce nebo problém eCallu narušuje jiná jednotka napojení na CAN Bus - někdo tu psal o tempomatech. To je tak složité, že ......
Po měsíci budou všichni moudřejší a součastným provozovatelům snad řeknou, co vše s autem na upgradu dělali.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...