Jump to content

Rezonance plynového pedálu po výměně poloosy


Recommended Posts

Ahoj všichni,

 

mám Octavii combi 1.9 TDi (66 kW), r.v. 2004, přes 258 000 km.

Měl jsem špatnou pravou poloosu (byla ještě origo z výroby), ta se vyměnila v servise, dávala se tam originál poloosa. A po servise, když jsem vyjížděl na hlavní, tak jsem zjistil, že mi rezonuje plynový pedál.

Jízdou jsem zjistil, že rezonuje vždy jen kolem 1800 ot/min. Nad 1800 ot. pak přestane, stejně jako před 1800 ot. Dělá to pokaždé, při jakékoliv zařazené rychlosti.

Když sem ale zkoušel při sjezdu z kopce na neutrál přidat plyn, nic se nedělo, stejně jako při stání na neutrál. Dělá to jen při jakékoliv zařazené rychlosti a je jedno kolik km/h jedu, reaguje to vždy stejně. O den později jsem auto vrátil do servisu, dívali se tam na všechno možný i znovu poloosu rozebírali, ale výsledek byl stejnej. Že asi jediným řešením je, že jak je ta poloosa úplně nová, tak je tvdrší a proto se stávají tyhle rezonance na plynovém pedálu. Že se to prý snad po pár stovkách km usadí a rezonance zmizí. Setkal se s tím někdo? :/

 

Předem díky za odpověď.

Link to post
Share on other sites

nejdříve by chtělo zjistit jestli zdrojem té rezonance je skutečně polosa - může to být i nějaký následek její výměny. Pokud je to opravdu od ní, tak to asi jen tak nepřestane, může být blbě "vyladěná". A proč si ji vlastně měnil? nestačilo vyměnit jen kloub?

Link to post
Share on other sites

No, prej se na to dívali dvakrát i znovu sundávali, ale nějak nezjistili, co to dělá a proč zrovna to dělá jen kolem 1800 ot. Do té výměny poloosy to nedělalo.

Byla už celá rozviklaná, při každém přidání plynu cukala, cvakala, poloosa byla špatná na konci, v místě unašeče, měla tam vůli. Po té výměně už to necvaká, avšak se objevila ta rezonance mno...

Link to post
Share on other sites
  • 2 weeks later...

Další poznatek po dnešku. Jel jsem do velkýho kopce na čtyřku, při předjíždění kamiónu a jel jsem na 3500 ot a zjistil jsem, že se ozývá stejná rezonance jako při 1800 ot. Nad 3500 ot to opět přestane :/ Silentbloky motoru? Silentblok držáku převodovky? Diferenciál? Neboť se sem a tam ozývá opět velmi slabé cvakání, lupání. Že by vnitřní homokineťák na levé poloose? Na levé poloose se měnil vnější homokineťák před 3 měsíci, v pravotočivých zatáčkách lupal, po výměně to bylo ok.

Může nová pravá poloosa nějakým způsobem zblbnout levou poloosu? Neboť když jsem jel 130 km/h po dálnici na tempomat, tak auto sem a tam slabě cukalo, ve zlomku vteřiny se samo cukavě brzdilo, jako by mi tam něco prokluzovalo. Může prokluzovat levý starý vnější homokineťák, že stářím nezvládá se vyrovnat nové pravé polose?

 

Vrtá mi hlavou, proč se to projevuje jenom při 1800 a 3500 ot., při jakékoliv zařazené rychlosti, co se děje při těchto otáčkách? Vím, že se okolo 1650 ot řádně sepne turbo, ale tím turbem to nebude, neboť by mi to padalo do nouzáku apod. Převodovka a řazení to asi nebude, neboť mi to řazení vůbec nerezonuje a lehce a dobře se řadí.

 

Někdo nějaké tipy, prosím? ;)

Link to post
Share on other sites

 

před 20 hodinami, Joppien napsal:

Vrtá mi hlavou, proč se to projevuje jenom při 1800 a 3500 ot.

to je podstata všech rezonancí, předpokládám, že to bude dělat i kolem 7000 ot. Bude to něco co se rozkmitává v závisloti na otáčkách motoru.

Link to post
Share on other sites
  • 4 weeks later...

Tak byl jsem nedávno na prohlídce po 15 000 km - oleje, filtry apod. Nechal jsem si aj vyměnit převodový olej a bylo to dobře, neboť od předchozího majitele jsem to ještě neměnil a technik mi říkal, že při vypouštění z převodovky tekl žlutý olej. Že to není správný předepsaný olej. Pravda je, že předchozí majitel byl hovado, auto než se ke mě dostalo, asi v posledních letech nikdy nedostalo správný servis a vypadalo to, že to dělali někde v garáži. Nalil mi tam pak ten správný a měnil jsem ještě poslední vnitřní levý homokineťák a lupání přestalo úplně. Po posledním servisu, viz nahoře, to ještě nakonec lupalo. Po výměně je klid. Ale rezonance ještě trvá.

Zjistili, že to dělá setrvačník spojky :( Mohli mi poškodit setrvačník spojky, když mi tehdy dělali pravou poloosu, např. při uvolnění šroubu necitlivým způsobem, např. údery kladivem, při zařazené rychlosti?

 

Tak aspoň vím, co je za problém a nezbývá mi nic jiného než jezdit tak dlouho, až se spojka rozpadne a pak ji celou vyměnit...

Link to post
Share on other sites
  • 1 year later...

Tak to mam uplně stejný problém.Octavia 1,9-77 kombi dsg. Presne po vyměně p.poloosy rezonance pri 1800  a 3500 ot.Uz to dela 2 roky.Nechal jsem vymenit dvojhmotu ale nic .Taky jsem zouffaly a nikdo nemůže přijít na vadu.Budu rád za každou radu.Děkuji Hofer

Link to post
Share on other sites
  • 1 year later...
V 27. 6. 2017 na 23:12, Joppien napsal:

Tak byl jsem nedávno na prohlídce po 15 000 km - oleje, filtry apod. Nechal jsem si aj vyměnit převodový olej a bylo to dobře, neboť od předchozího majitele jsem to ještě neměnil a technik mi říkal, že při vypouštění z převodovky tekl žlutý olej. Že to není správný předepsaný olej. Pravda je, že předchozí majitel byl hovado, auto než se ke mě dostalo, asi v posledních letech nikdy nedostalo správný servis a vypadalo to, že to dělali někde v garáži. Nalil mi tam pak ten správný a měnil jsem ještě poslední vnitřní levý homokineťák a lupání přestalo úplně. Po posledním servisu, viz nahoře, to ještě nakonec lupalo. Po výměně je klid. Ale rezonance ještě trvá.

Zjistili, že to dělá setrvačník spojky :( Mohli mi poškodit setrvačník spojky, když mi tehdy dělali pravou poloosu, např. při uvolnění šroubu necitlivým způsobem, např. údery kladivem, při zařazené rychlosti?

 

Tak aspoň vím, co je za problém a nezbývá mi nic jiného než jezdit tak dlouho, až se spojka rozpadne a pak ji celou vyměnit...

ahoj,tak setrvačník to není,známý má stejný problém,po výměně poloosy stjná rezonance při daných otáčkách.Já jsem setrvák vyměnil a nic se nezměnilo.Doufám,že zde při vyřešení problému dáte odkaz.dí

Link to post
Share on other sites
  • 8 months later...

Už je to tu delší dobu bez odpovědi, ale přesto to zkusím.

Vyřešil to někdo?

Mám stejnej problém. Po výměně poloos, auto rezonuje při 1800. Pak to přestane a při 3400 je to rachot, jak kdyby měl motor vylítnout, na vyšší otáčky zas klid.

Silentbloky motoru vyměněný, (za jiný, staršíl. Přední kus vejfuku s vlnovcem a katem taky vyměněnej, (za jinej starší). Stále stejný. Už s tím jezdím ca 3000km a nezhoršuje se to. S mechanikem jsme na nic nepřišli. Nic uvolněnýho nenašli... 

Edited by yebat
Link to post
Share on other sites
V 2. 2. 2021 na 16:37, yebat napsal:

Už je to tu delší dobu bez odpovědi, ale přesto to zkusím.

Vyřešil to někdo?

Mám stejnej problém. Po výměně poloos, auto rezonuje při 1800. Pak to přestane a při 3400 je to rachot, jak kdyby měl motor vylítnout, na vyšší otáčky zas klid.

Silentbloky motoru vyměněný, (za jiný, staršíl. Přední kus vejfuku s vlnovcem a katem taky vyměněnej, (za jinej starší). Stále stejný. Už s tím jezdím ca 3000km a nezhoršuje se to. S mechanikem jsme na nic nepřišli. Nic uvolněnýho nenašli... 

Yebe mi to už tri roky a nic jsem nezjistil.Taky jsem uvažoval o silenblokach.

Jediná možnost je špatně uložení poloosy.Myslim levá.Menil jsem obě,ale až po té druhé byl tento problém.Rezonance je pořád stejná!. Nemám známé na vyzkoušení jiné p-osy.Mozna by to vyřešilo problém 🙏🙏🙏Hofer .msg.hofer hofer

Link to post
Share on other sites
před 2 hodinami, yebat napsal:

Poloosou to nebude, protože je to závislý na otáčkách motoru. A dělá to, i když auto stojí, jenom není poznat, odkud ten zvuk jde...

Musi to byt zpusobeno vymenou poloosy.Nekde v místě,kde je zasunuta do motoru

Link to post
Share on other sites
V 4. 2. 2021 na 10:06, yebat napsal:

Poloosou to nebude, protože je to závislý na otáčkách motoru. A dělá to, i když auto stojí, jenom není poznat, odkud ten zvuk jde...

Na volnoběh to nedělá

Link to post
Share on other sites

jak jdou otáčky nahoru, začne to dělat bordel kolem 1800, (to je ještě celkem v klidu, zní to, jako by byl vyndanej vzduchovej filtr, takový podobný dunění) potom je až do cca 3400 klid. Kolem těch 3400 je to teda rachot takovej, až to rozvibruje celou kastli. po překročení zase klid. Když pak otáčky padají, je to stejný...

Link to post
Share on other sites
  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...