Přejít na obsah

Full LED s AFS - zkušenosti, problémy


MOJE_JMÉNO

Doporučené příspěvky

Bohuzel jsem se zaradil mezi ty, u kterych ani druha navsteva v SA nedopadla ku prospechu a svetla svici kratce pred auto. Rad bych se zeptal nekoho zkusenejsiho, jak je to se spravnym postupem pro vertikalni nastaveni svetlometu. Vzdy pri serizovani technik jednoduse jezdil regloskopem sem a tam dokud nenasel lom svetla ve stredu regloskopu. Z cehoz soudim, ze toto neni uplne optimalni metoda. Ptam se zduvodu toho, ze jsem jel nedavno v mlze a prijde mi, ze obzvlaste levy svetlomet sviti znacne doprava. Tak me napadlo, jestli cely "figl" nemuze byt i v tomto...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Regloskop se nastavuje před vozidlo, a následně před světlomet, ideálně přímo na zdroj světla, nicméně podle typu regloskopu nemusí jít o úplně přesné nastavení před světlometem. Pak se nastaví sklon a  po základním nastavení diagnostikou hurá do mechanického seřízení. 

 

Světla 1

 

světla 2

Editováno: , autor: Krenstik
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Řešil jsem krátký dosvit ledkových světel na nové O3. Sdělil jsem bratranci, který řediteluje autorizovanému salonu ŠA, jestli by to chlapi nepoštelovali. Dostali přesné instrukce, prohnali to diagnostikou a možná doštelovali regloskopem, ale to nevím. Celá tato operace byla vyčíslena na 400,- se 100% slevou. Světla teď svítí odhadem tak o 20 metrů dál bez zjevné ostré hrany světlo/tma. Asi to i trochu přizvedli.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 2 hodinami, Krenstik napsal:

Regloskop se nastavuje před vozidlo, a následně před světlomet, ideálně přímo na zdroj světla, nicméně podle typu regloskopu nemusí jít o úplně přesné nastavení před světlometem. Pak se nastaví sklon a  po základním nastavení diagnostikou hurá do mechanického seřízení.

 

Po té, co jsem reklamoval nastavení světel (levé svítilo na 20m asi  20cm níže), jsem byl přímo u seřizování na dílně. Na regloskopu bylo opravdu levé o pár mm níže.  Technik mi pak řekl, že to až tak rozhozené nebylo. :wallbash:  Tak mu povídám, že pár milimetrů na regloskopu, který je vzdálen dejme tomu půl metru od světlometu, dělá dost velký rozdíl v dosvitu....  Pokud tedy mechanik pořádně nenastaví pozici regloskopu a opravdu se pořádně nedíva na jeho stínítko, případně nemá nějaký regloskop, který mu přímo říká, kterým směrem nastavovat, nenastaví světla nikdy přesně.  Btw. měli tam ten samý regloskop  Hella SEG IV-DLLX, jako máš na fotkách.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Regloskop simuluje testovací stěnu, tj v tom půlmetru je 10m. Díky čočce je vzdálenost před světlometem celkem jedno a uvádíme cca 30-70 cm. 

 

Pozice před světlometem je opět, díky čočce jedno, 3cm kterýmkoliv směrem umí regloskop kompenzovat. 

 

P.S. ani digitální regloskop není sebespásný a většina servisů neumí seřídit světlomety.

 

 

SEG IV pozice.jpg

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ostra hrana svetlo/tma neni vlastnost LEDek, rozhodne ne tak, jak to kazdy popisuje a reklamuje. Kdyz jsou blbe serizene tak ano, jinak NE.

Ostrou hranu sem mel po poslednim servisu i ja (svitilo to stejne naprd jako LEDkovy svetla z fabriky u FL).

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 23 hodinami, Krenstik napsal:

Regloskop simuluje testovací stěnu, tj v tom půlmetru je 10m. Díky čočce je vzdálenost před světlometem celkem jedno a uvádíme cca 30-70 cm.

 

 

Nemám nic proti regloskopům. Chtěl jsem tím jenom říci, že stínítko je prťavé a každé světlo se nastavuje zvlášť. Takže mechanik, který není pečlivý, třeba nastaví jedno světlo o chlup pod čáru a druhé nad čáru. Když pak posvítím na zeď, je na první pohled vidět, že svítí každé jinak.  B)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Prece jenom mi to serizeni jeste neda spat... :) Tusite nekdo, ma-li byt lom svetla vzdycky presne ve stredu pred svetlem ? Kdyz stojim cca 5 metru pred stenou, tak lom svetla na pravem svetlometu je cca primo pred svetlem, kdezto u leveho svetlometu vidim lom posunuty do prava o cca 15 cm. (Je to celkem i pekne videt, kdyz se podivam od zadku auta napr. podel hagusu) Nemuze to byt zamer, nebo je to rozstelovano ? Jde mi o to jestli toto take nemuze prispivat mensimu dosvitu, ktery pozoruji nejvice na leve strane vozovky.

 

Mel bych jeste obecny dotaz k funkci svetlometu. Nejde mi uplne dohromady serizeni svetlometu regloskopem pri stojicim vozidle a pak funkce prizvedavani svetla v zavislosti na rychlosti. Z toho mi totiz vyplyva, ze svetla pri nizsi rychlosti musi byt tedy zakonite zbytecne moc sklopene nez je nutne, kdyz tedy pri vetsi rychlosti je mozne svetlomety jeste vice prizvednout a nikoho stale neoslnuji. Nebo je zde jeste neco jineho co mi unika ?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

V 28. 1. 2019 na 17:11, Krenstik napsal:

Uniká, máš AFS, tady je základní přehled, u diody je to lehce odlišně, ale v principu podobně

 

Ano, chapu ze se svetlo meni na zaklade urcitych podminek. A kdyby se dali jednoduse nechat seridit v servisu, nic bych neresil. Ale bohuzel realita je jina a proto se snazim alespon pro zatim najit indicie, jestli jsou svetla serizena spravne. V prispevku vyse pisete, ze "ani digitální regloskop není sebespásný a většina servisů neumí seřídit světlomety." Proto ma otazka viz. vyse jestli u stojiciho vozidla jsou lomy svetla primo pred cockou ? Pokud nekdo vi, nebo muze overit, budu rad.

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

V 29. 1. 2019 na 20:03, Kolbik napsal:

 

 Proto ma otazka viz. vyse jestli u stojiciho vozidla jsou lomy svetla primo pred cockou ? Pokud nekdo vi, nebo muze overit, budu rad.

 

 

Ano, přímo před, ale pokud máš světlomety v základním nastavení, tj. po zásahu diagnostikou. Ev. Pokud jsi z Vysočiny, tak přijeď za mnou na školící a ukážu ti jak má seřízení vypadat. 

 

DOPLNĚNÍ PRO VŠECHNY: V rámci školícího střediska se dá domluvit, minimálně jednou za měsíc tam dělám školení na moderní světlomety a ADAS systémy, a kouknout na to co máte na autě špatně, resp. nejen podívat ale samozřejmě i nastavit. ??

Editováno: , autor: Krenstik
doplnění
  • Líbí se mi 1
  • Díky 2
  • Pozitivní 3
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Minuly tyden jsem jel do autorizovaneho servisu, se stejnym problemem jako tu popisuje spousta lidi.

 

Prekvapilo mne velice vstricne jednani. Technik mi na rovinu rekl, ze na tohle zakazkovy list vypisovat nebude. Zabralo by mu to pry vic casu, nez samotna prace. Az kdyz by to bylo neco jineho ...

 

Sedl do auta, zavezl na dilnu. Za 10 minut byl zpet. Svetla opravdu potrebovala postelovat.

 

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

On 2/28/2018 at 2:10 PM, stenliq said:

Což jasně, i bez AFS svítí dobře - tedy pokud jsou správně naklopená, což je koukám těžká alchymie, na kterou ještě nepřišli. Blbé ale je, že to Škodovka inzeruje ve všech materiálech i v konfigurátoru a nakonec to tam není. Pak holt přichází trochu zklamání.

https://www.tvorimesvetlo.cz/prvni-full-led-svetlomet-skoda-octavia/

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Njn, Mohelnice není Jihlava a Magneti Marelli není Hella. Nicméně "naši" němci to nechtěli, protože to nemá "přidanou hodnotu" a raději děláme Golfa. :-( Každopádně to kolem AFS jen šlo a v porovnání s tím předcházejícím xenonem, i když LED svítí líp, tak o pár funkcí přišel..... 

 

K pokročilým LED světlometům to má navíc neskutečně daleko.... 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Měl jsem AFS se skutečným natáčením u O2FL na xenonech, bylo to působivé, a i když to FullLED u O3FL má řešené "pouze" staticky přepínáním těch zón, nevidím v tom rozdíl k horšímu, naopak, osvětlení s FullLED je mnohem, mnohem lepší. Srovnávám potkávací, bi-xena jsem neměl, O3předFL jsem vynechal.

 

A fakt nevím, které cenově srovnatelné auto má "pokročilejší" LED technologii pro hlavní světla... Ale nechám se rád poučit, opravdu nevím.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

O2FL měla jen natáčení, neměla plnohodnotné AFS, nezpochybňuju výkon LED, ale funkcemi je to prostě ořezané.

V koncernu Golf, když začnu střílet kolem tak třeba Astra, ta má stejně jako Golf už v minulé generaci i tunel(DLA), který má u našeho okřídleného šípa jen Sup a oktavka si musí počkat do další verze..... O japoncích se ani nezmiňuju, tak už je to taky standart. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Mám O III FL a moje LED světla svítili nízko. Byl jsem u seřízení na dílně. Na regloskopu to dodělalo tak 2-3mm pod čáru (technik říkal,že světlo by mělo být na té čáře).

Takže mi to přizvedl. Dokonce lehce nad čáru (tipuji 1-2mm) a rozdíl je velkej! Opravdu velkej! Potkávací svítí o poznání dál.

Moje předchozí auto byla Octavia II FL s klasickýma halogenama a LED jsou proti tomu boží! Tyhle světla prostě svítí!

Neřeším jestli mají nějaké AFS protože to svítí dobře.

Editováno: , autor: Martin Obšivač
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 týdny později...
V 30. 1. 2019 na 20:24, Krenstik napsal:

DOPLNĚNÍ PRO VŠECHNY: V rámci školícího střediska se dá domluvit, minimálně jednou za měsíc tam dělám školení na moderní světlomety a ADAS systémy, a kouknout na to co máte na autě špatně, resp. nejen podívat ale samozřejmě i nastavit. ??

 

Nahodou nejsou nejake novinky ohledne moznosti serizeni ve skolicim stredisku ? ?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...