Přejít na obsah
View in the app

A better way to browse. Learn more.

ŠKODA Forum - SKODAHOME.cz

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Doporučené odpovědi

A neměli by se náhodou při rychlosti nad... 90? Zvedat nahoru? 

Přesně tak. Včera jsem strávil poměrně dost času jěžděním po tmě ve městě, kde v některých místech bylo mizerné pouliční osvětlení a LED světla si vedla lépe než bixeny. Hlavně to osvětlení do stran, kdy světla pokryly chodníky, popřípadě krajnice.

Proč tedy mnoho majitelů kritizuje tlumené LED za běžné rychlosti, tj. 90-130 kmh? Evidentně je něco špatně, světla by se při takových rychlostech měla přizvednout, ne ?

Osobně si nemohu vynachválit své stávající xenony s AFS na O2FL, kde tlumená světla svítí famózně, a do zatáček se krásně a skutečně plynule natáčejí, a v nízkých rychlostech zejména po městě funguje skvěle opět plynulý Corner Light.
Od Full LED ale očekávám hlavně více světla do stran, což xenony moc nedělají, hlavně v různých lesních oblastech to někdy je to někdy skoro i na mlhovky, abych viděl více i do stran. Před rokem jsem trefil laň na výjezdu z dálnice, kdyby to bývalo svítilo více do stran, možná bych brzdil dříve. Takto to bylo vedle další škody mj. i na výměnu celého levého reflektoru :-(

Na okresních silnicích nemám zatím LED pořádně odzkoušeny. Přešel jsem z OIII bixenony na FL LED a režim město ve tmě (včetně deště), popřípadě dálnice jsou dle mého názoru lepší LED světla. Bixenony byly skvělé, o tom žádná, ale LED jsou barvou světla a svítivostí o kousíček lepší.

V testech, které dělaly motoristické časopisy, vyšly lépe LED a to prakticky ve všech režimech.

 

Jakmile odzkouším okresní silnice, určitě se tady podělím o mé dojmy.

 

To krátke svietenie na potkávačky som riešil v inom vlákne. A je to priam nebezpečné!!!!! V piatok som dal 450km po tme a bol som z nich nervozny jak pes. Dialkove sa nedali pouzivat stale a na potkavacky, hlavne lave svetlo som videl iba kusok pred seba. Tie svetla MUSIA byt zle nastavene, takto su zivotu nebezpecne!!!!

 

Zajtra idem do servisu na kontrolu nastavenia svetiel.

Tak jsi je nechte trochu přizvednout. .  Myslím ze nebude problém. . 

Před hodinou, jude napsal:

To krátke svietenie na potkávačky som riešil v inom vlákne. A je to priam nebezpečné!!!!! V piatok som dal 450km po tme a bol som z nich nervozny jak pes. Dialkove sa nedali pouzivat stale a na potkavacky, hlavne lave svetlo som videl iba kusok pred seba. Tie svetla MUSIA byt zle nastavene, takto su zivotu nebezpecne!!!!

 

Zajtra idem do servisu na kontrolu nastavenia svetiel.

 

Můžu potvrdit, že zvednutí pomůže, z výroby jsem je měl taky nastavené nízko.

Když se to nechá přizvednout (můžete někdo popsat o kolik asi, nebo jak ?), nemůže se to naopak projevit na posunu spodního kraje světelného kuželu příliš dále od auta? Nebo tam je dostatečná rezerva na ten posun kužele světla dále (tzn. nějaké přizvednutí) ?

Vypadá to, že to ve Škodovce nějak paušálně dávají příliš dolů, ale proč ?

  • Autor

Jsem tedy naprostý laik nejen v této věci, ale trochu se mi nechce věřit, že by bylo možné tento typ světel nějak mechanicky přizvedávat. Pokud se nepletu, tak na voze by mělo být osazeno měření zatížení vozu (proti oslňování) a nejsem si jistý, že tento systém půjde takto lehce oblbnout. Druhá, možná i Vámi zmiňovaná možnost je SW úprava, ale moc se mi nezdá, že by ve značkovém s tímto byli ochotni manipulovat.

Vzhledem k výrobním tolerancím, které postihnou každý výrobek, bych se nedivil, kdyby byla někde v adaptacích možnost korekce polohy do + a do -, aby to svítilo vždy správně. na tom nevidím nic nemožného, rychloměr nebo spotřebu lze taky sw překalibrovat. Otázka je, jaký postup v DP na to AS mají a jestli je to špatně nastavené z výroby mimo tolerance nebo to AS bude nastavovat výš jen dle pocitu, ještě by to kousek chtělo, ještě....   

Svetla v servise nastavene. Svietili prilis nizko.

 

Sice najprv na mna pozerali, ze co si vymyslam, ale ked ich skontrolovali, tak sa moj predpoklad potvrdil. Na stupnici boli svetla rozhasene aj vyskovo aj do stran :angry:

 

Takze, komu sa zda ze svietia LED-ky moc nizko, tak sup do Skodofky.

 

Btw. tak ako Xenony aj LED-ky sa daju nastavovat aj manualne. Nastavovanie podla zatazenia je o niecom inom.

 

Omicron: ja som ich dal nastavit tak ako maju byt. Vyskusam a uvidim, vyssie ako maju byt by som nerad isiel. Led svetlo je dost intenzivne a bolo by to pre proti iduce auta neprijemne.

Upraveno od jude

Jedna úvaha - jak vlastně funguje "Smart Light Assist", ten přeci nějak supluje manuální přepínání potkávací vs. dálkové, tím, že vycloní protijedoucí, resp. přede mnou jedoucí auto. Není tedy řešení to, že nechám "dálky" puštěné stále, a nechám na to na asistentovi, aby dálkové světlo vyclonil ? Je to řešení ?

Mám tento asistent ve výbavě, ale auto uvidím až za týden...

 

Může někdo okomentovat z vlastní zkušenosti?

před 21 minutami, jude napsal:

...Svetla v servise nastavene. Svietili prilis nizko. Sice najprv na mna pozerali, ze co si vymyslam, ale ked ich skontrolovali, tak sa moj predpoklad potvrdil. Na stupnici boli svetla rozhasene aj vyskovo aj do stran :angry: Takze, komu sa zda ze svietia LED-ky moc nizko, tak sup do Skodofky...

 

No vida, uvěřil by tomu někdo předtím ? Jak dlouho to auto máš ? Je to FL ?

před 7 hodinami, MOJE_JMÉNO napsal:

Jsem tedy naprostý laik nejen v této věci, ale trochu se mi nechce věřit, že by bylo možné tento typ světel nějak mechanicky přizvedávat. Pokud se nepletu, tak na voze by mělo být osazeno měření zatížení vozu (proti oslňování) a nejsem si jistý, že tento systém půjde takto lehce oblbnout. Druhá, možná i Vámi zmiňovaná možnost je SW úprava, ale moc se mi nezdá, že by ve značkovém s tímto byli ochotni manipulovat.

 

Jsou to dvě různé věci. Každé světlo jde fyzicky imbusem nastavit do výšky a do strany. Automatické nastavení jen změři zatížení zadní nápravy a o to sníží světla ze základní polohy, stejně jako to jde kolečkem u halogenu. Jestli jsou světla nastavená do země, nebo nahoru to už neřeší.

 

omicron: pokud vím, tak clonění dálek má ze škodovky jen superb a u okty jde jen o přepínání mezi tlumenejma a dálkama

před 16 minutami, omicron napsal:

 

No vida, uvěřil by tomu někdo předtím ? Jak dlouho to auto máš ? Je to FL ?

 

Je to FL a auto ma 3m.

Ajaj, ja myslel, ze to tam je...:blink: Tak to sorry...

 

  • 2 týdny později...

Ahoj. Srovnával jste někdo halogeny a LED u O III FL?

Nebe a dudy. To LED svetlo je o uplne necem jinem nez halogen.

Halogen ma svetelny kuzel dost uzky, ta LED svetla osvetluji daleko vic do sirky a ne jen "bodove" jako halogen. "Plnost" svetla je uplne o necem jinem.

dovolil bych si skoro rict, ze jezdit s halogenama na dalkovy je horsi nez s bixenon/LED na potkavacky. zcela vazne!

Upraveno od Drahosh

Nemám zkušenost s halogeny po FL, ale měl jsem původní  OIII s halogeny a teď mám LED. Rozdíl je to obrovský ve prospěch LED. Sedí popis M_ike.

Akorát souhlas s tím co bylo zmíněno, že dosvit LED do dálky by mohl být ještě o malinko lepší. Bixenony v Superbu II se kterým můžu porovnávat dosvítí na potkávačky dál.

Zcela nová O3FLLED jsou velmi dobré, ale vadí mě možná subjektivně (viz dále) krátký dosah potkávacích - asi to dosvítí stejně daleko, nicméně u konvenčních halogenů  či xenonů není rozhraní světla a tmy tak hodně ostré a ohraničené, jako u LED, proto asi vzniká dojem, že to v potkávacím režimu svítí na dost krátko. Bohužel to ale skutečně nedovolí jet nějak moc rychle. Moc tomu nepomáhá možná i barva světla, která jde skoro až do modra.

 

Předevčírem jsem jel večer po rychlostní silnici, kdy i za za tmy a silného deště celkem dobře pracoval Lane Assist,  ale v potkávacím režimu bych s tím rychleji jak nějakých 110-120 km/h asi nerad jel, prostě je vidět dobře někam, a poté hned absolutní tma. Takže na rychlejší jízdu jen dálky a nejlépe do automatického režimu, a celkem dobře (v podstatě rychleji než řidič) do vždy přepne zpět na potkávací. Zpět na dálku to přepíná na můj vkus trochu pomaleji, ale dá se na to zvyknout... V tom hustém dešti bych asi přidal přední mlhovky, nicméně čekám na Nokya HyperYellow (které mám na cestě z USA), a jež jsem nechal ve starém O2FL. Originál žárovky v mlhovkách z výroby jsou bohužel jen trapná šiditka, která nejsou moc poznat, že vůbec svítí...

 

Doteď jsem jezdil s xenony na O2FL (dálka xenony + výborné HLG Osram NightBreaker) - u tlumených bych řekl, že xenony byly lepší a svítily dále, i když LED jdou více do šířky, dálka asi bude LED lepší, byť se mě zdá barva světla až příliš do modra.. Ale zdá se mě, že dálky s HLG Osram NightBreaker svítily o dost dále, jenže to jsou opravdu fenomenální žárovky.

 

Celkově jsou LED hodně, hodně dobré, svítí hodně zeširoka a pořádným jasem, ale v obou režimech jsou pro mě subjektivně "krátké"... Jestli to je optikou, či nějakým nastavením netuším...

Ledky si nech zvednout, uz to tu resilo vic lidi, ze z vyroby svitej do zeme.

 

To jsou celkem knížecí rady :(, pro "zvednutí" potkávacích LED musí být pádný argument, obávám se, že většina servisů mě s takovým požadavkem vyfuckuje, protože se budou řídit servisními doporučeními. Také se obávám, že to je nastavené správně, a problém vězí v tom, že většina našich očí není přivyklá na velmi ostré rozhraní světla a tmy, charakteristické právě pro LED, a které u HLG a xenonů tak ostré není. Tam právě bude i ten přesah okem vnímán jako viditelný dosvit světel...

před 9 hodinami, Kadlii napsal:

Ledky si nech zvednout, uz to tu resilo vic lidi, ze z vyroby svitej do zeme.

 

 

... A nic mu neprizvednou... Protoze sviti tak jak maji ...

 

... A nic mu neprizvednou... Protoze sviti tak jak maji ...

To není tak jednoznačné. Pochybyli už u bi-xenonů, kde to spoustě lidem svítilo panbůh do oken. Vše není dané a přímočaré.

Připojte se k diskuzi

Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.

Host
Odpovědět na toto téma...

Podobný obsah

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.