Přejít na obsah
View in the app

A better way to browse. Learn more.

ŠKODA Forum - SKODAHOME.cz

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Doporučené odpovědi

Publikováno

Ahoj vespolek. Loni ke konci roku jsem si koupil novou autobaterii. Stará začala vždy po pár dnech blbnout a v těch mrazech co byly už nešla skoro vůbec. Jenže hned po výměně jsem si říkal že netočí tak, jak bych čekal, ale neřešil jsem to až tak moc. Jenže teď v poslední době už se problém objevuje častěji. Už musím baterku dobíjet a po pár dnech sotva točí startérem. Včera jsem nechal omylem zaplé parkovačky asi hodinu a baterku to totálně vycuclo. Což si myslím, že je špatně. Jak by šlo lajicky zjístit s použtím třeba multimetru, jestli je v čudu baterka nebo špatně dobíjí altík? Během jízdy si žádných poklesů nebo zvýšení napěí nevšímám.

no třeba když máš ten multimetr změřit dobijecí napětí ? Někde tu jeho hodnota byla uvedena...

  • Autor

No neznám úplně ty hodnoty, co to má dávat a kde přesně měřit. Jestli na baterce nebo baterka - altík. Mezi baterkou a tělem altíku ukazoval 13,9 - 14,1V. Na baterce 12,6V při nastartovaném motoru.

 

Edit: no podle toho co mi našel pan google, tak to nenabíjí dobře. Oněch 12,6V na baterce po nastartování je údajně velmi málo. To jsou zase radosti.

Upraveno od TraCker

Říkáš že při nastartovaném motoru máš mezi kostrou a fází alternátoru 14v a na baterii necelých 13 ?

 

V tom případě bych začal výměnou regulátoru napětí.

 

Pravděpodobně ten to díl: Regulátor

 

Pokud nepomůže, tak baterii bych nechal plně nabít a po 24h bez provozu bych znovu změřil baterii ve voze před nastartováním. Pokud by napětí výrazně kleslo, hledal bych problém v elektroinstalaci- něco by v tom případě žralo energii z okruhu i když má auto být v úsporném režimu. Často to způsobuje radio nebo alarm.

 

Osobně si myslím že regulátor ti ten problém vyřeší.

Upraveno od 15degren

  • Autor

Teď jsem to zkusil ještě změřit při startu. Napojeno na baterce před startem +-12,6V a při startu pokles až na 10,xxV a pak zpátky na 12,6-12,8V a víc ani prd. Při měření mezi plusem baterie a tělem altíku nějáký 14,1V. Zkusím teda asi ten regulátor. Snad tudy cesta povede. On ten altík už je repas(výměna před téměř třemi lety po nehodě). Regulátor je tam BOSCH jsem koukal.

 

Ještě jedna věc. Koupil jsem baterii přesně podle té, co tam byla. Ale je to 44Ah. Obě Varty. Není to málo? Něják se mi to nezdá.

Upraveno od TraCker

Rozhodně je to nejednoduší tím začít, vyměníš to snadno a nestojí to balík... Pokud to nepomůže tak další hledání už bude oser, ale věřím tomu, že to problém vyřeší.

 

Ps. pokud vyndáš baterii nabiješ a po nabití ti začne rychle klesat napětí na baterii ke které nic není připojeného, tak bude v tahu baterie, ale píšeš že je nová takže....

Upraveno od 15degren

  • Autor

jo jo baterka je koupena v prosinci. Konkrétně šlo o Vartu 44Ah, 440A

Napiš pak jak jsi dopadl.

  • Autor

Ptal jsem se jeste kluku v praci a pry by to mohla byt jeste spatna kostra nekde... co myslis?

Musiš zkontrlovat eklekroinstalace mezi baterkou a altikem, minusovy mezi motorem a karoserie a převodovkou. 

Podle mně může být oxidovaný vodič nebo vadná baterka. 44Ah to je dost malo. Máš klimatyzace?

Ja bych k fabci dal 60Ah nebo 55Ah.

Kolik Ti bere proudu kdy auto nema nic zapojene - ani lampečky?

Upraveno od TOMUS

  • Autor

Ano, klimatizaci mam, ale do lonska tam byla prakticky stejna baterka a vse slapalo v poradku. Proto jsem sel do stejne. No porozhlednu se po te kabelazi. Prave na to same me upozornovali elektrikari u nas v praci. Nakdu kde to je vubec popripojovane. Rozdelam a vycistim. A uvidime. Zitra snad bude cas. Tak dam vedet.

V dielenskej príručke bývali zobrazené pripojenia kostry, ak máš možnosť, možno pomôže....

Pokud se nebojíš elektriky a más multimetr, tak tady je asi už trochu pravěký návod, jak a kde měřit úbytky napětí.  AKUMULÁTOR měření ubytků.pdf

Principy zůstávají stejné.

2 godziny temu, TraCker napisał:

Ano, klimatizaci mam, ale do lonska tam byla prakticky stejna baterka a vse slapalo v poradku. Proto jsem sel do stejne. No porozhlednu se po te kabelazi. Prave na to same me upozornovali elektrikari u nas v praci. Nakdu kde to je vubec popripojovane. Rozdelam a vycistim. A uvidime. Zitra snad bude cas. Tak dam vedet.

 

Při klimatizace barterka je větši bo klima spotřebuji vice proudu :)

Ted' mam takové myslenky z serie co by mohlo být :)

1.

Mohlo být takhle, že altik stale nabijel baterku a v konci aku praskla . To je tehdy kdy napěti nabijeni je vyšše než potřebuje teho baterka. Baterka ma pamět'. Když tuto pamět' se niči to pozděj baterku musiš častěj nabijet

2.

Mohlo být takhle, že jsi použival klimatizace a proud šel k spotřebiču. Altik nabijil tolik maximalně mohl dat, ale to bylo malo. Když dlouho jezdiš z nedobitou baterku může Ti prasknout. Nebude už psat o pamět'i ktera už skoro nefunguji.

 

Myslim že dobře by bylo aby jsi přijel k elektrikařů (může být škodovka) aby Ti zkontrolovali baterku. Oni tam mají takový stroj , který měři napěti a Ah a maximalni proud co může dat baterka.

  • 3 měsíce později...

Zdarec panove, tak se pridam k tomuto tematu... mamka ma fabii TDI  55 kw a menil jsem baterku. Po vymene jsme vsak narazili pri mereni na nasledujici hodnoty 13,74V s klimou mezi altikem a kostrou baterie bez zatizeni...

 

Podle zatizeni pak 13,55V s klimou a svetlama az po vypnuti vseho 13,99-14,02V

 

Je to v poradku? Auto najeto 26000 km / 2012

 

Diky za info, jestli mame setrit na altika :(

 

 

čím to měříš? Co se ti na tom nezdá?

Klasickym multimetrem... nezda se mi to neb by to melo davat trvale stejny proud ne? Nebo se pletu?


Sent from my iPhone using Tapatalk

to je v normální, že napětí v zátěži klesá. Zkus u toho ještě točit volantem a uvidíš, jak to půjde dolu. To napětí bez zátěže by mohlo být o chloupek vyšší, ale je otázka, jak ti to měří.

Aha tak ok. Pokud to je tak tak se tim nebudu zabyvat a kdyz to pripadne lehne tak se rozsviti kontrolka [emoji6]


Sent from my iPhone using Tapatalk

  • 2 týdny později...

Jestli chcete alternator mám z Fabie 2 1.4 16V 63kw, BXW funkční použitý alternátor na prodej

  • 1 měsíc později...
  • Autor

Ahoj. Vracím se k problému na začátku. Zatím nevyřešen. Byl by tady nějáký šikula, co by mi uměl něco konkrétněji říct k těmdle chybám?

Address 01: Engine        Labels: Redir Fail!
   Part No SW: 03C 906 024 B    HW: 03C 906 024 F
   Component:  MARELLI 4HV        0896
   Revision: --H05---    Serial number: SKZ7Z0H4796163
   Coding: 0000071
   Shop #: WSC 13765 790 00000
   VCID: 1D3BC7ADC7AAEF1

2 Faults Found:
18326 - Load Signal from Alternator Term. DF
            P1918 - 000 - Open or Short to Plus
             Freeze Frame:
                    Fault Status: 01110000
                    Fault Priority: 1
                    Fault Frequency: 0
                    Reset counter: 0
                    Mileage: 0 km
                    Time Indication: 0
                    Date: 2000.01.01
                    Time: 00:00:00
----------------------------------------------------------------------------------------
Address 09: Cent. Elect.        Labels: 6Qx-937-049-C.lbl
   Part No: 6Q1 937 049 F
   Component: 0000 BN-SG.         2S36
   Coding: 25742
   Shop #: WSC 13765
   VCID: 3E7920213A6C949

1 Fault Found:
01598 - Drive Battery Voltage
            07-10 - Signal too Low - Intermittent

Já tuhle chybu měl, když byl utržený kabel od DF konektoru (ten na alternatoru).. jediné řešení jít po kabelu vede spodem motoru k převodovce do takového držáku spojek kabelů a pak dál. já ho měl utržený z té spojky u převodovky. 

Upraveno od FikoCZ

  • Autor

Výborně. Mockrát děkuji. Kouknu na to. Občas se mi tam honí kočka na noc. Tak je možné, že někde poškodila kabel. Nemůžu se jí zbavit.

Jinak prý tento svazek kabelů z DF konektoru co vede od alternátoru ovlivňuje dobíjení. Ale nijak jsem to nepoznal, než na diagnostice :) Mně se utrhl sám o sobě. Nebyla tam dostatečná vůle a prostě se vyrval. 

Upraveno od FikoCZ

Ten konektor je najlepšie riešenie vyradiť a spojiť tie dva vodiče vodotesne. To je len taky montažny konektor asi na ulahčenie prace pre montažnu linku ak sa nad tym tak zamyslime.

Připojte se k diskuzi

Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.

Host
Odpovědět na toto téma...

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.