suri. Vloženo 2. Březen 2019 Sdílet Vloženo 2. Březen 2019 z praxe? že niektoré autá majú 200tis km a čistú kvapalinu a niektoré 50tis km a úsady, neriešil by som to , škodováci tvrdia že je tepelne zdegradovaná , možnože v určitom mieste - zrejme intercooler .... osobne by som to neriešil skôr ako pri výmene rozvodu pumpy alebo niečoho iného ... rozumne vypustiť to bude problém a kopa tam aj tak ostane aj pri veľkom odpájaní , a potom to zase naplniť a odvzdušniť , dá sa to , otázka či to za to stojí ak nie je problém 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
michal2009 Vloženo 2. Březen 2019 Sdílet Vloženo 2. Březen 2019 Dělával jsem to tak, že jsem vypustil vodu z chladiče a dolil destilkou, nechal jsem auto ohřát ať se otevře termostat. Tak dlouho, dokud netekla z chladiče čistá destilka (u V6 176kw cca 50l destilky). A pak jsem doředil koncentraci G13kou.. Asi se na to vykašlu, pokud se to má plnit pod tlakem.. to je naprd taková práce nic s tím není, jezdím okresky bez nějakého velkého zatěžování motoru tak by to mělo vydržet. PS: a vůbec nevím, jestli tím trpí i ta nejsilnější verze dvoulitru. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
suri. Vloženo 2. Březen 2019 Sdílet Vloženo 2. Březen 2019 podtlakem nie pod tlakem podtlak je neco jinyho :D Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
michal2009 Vloženo 2. Březen 2019 Sdílet Vloženo 2. Březen 2019 Sorry, to zase blbne T9. Musel jsem to už jednou editovat kvůli tečkám místo mezer atd Takže resumé: doma to měnit je opruz a autorizák má speciální forichtung s demontáží několika dalších dílů. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
ZbyšekSU Vloženo 8. Březen 2019 Sdílet Vloženo 8. Březen 2019 Ten podtlak je také důvodem, proč všude škodovka píše "Nespouštět motor s otevřeným víčkem nádobky chladící kapaliny - hrozí zavzdušnění systému" Bez toto přípravku to nemá ani cenu zkoušet. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
suri. Vloženo 8. Březen 2019 Sdílet Vloženo 8. Březen 2019 dá sa to normálne urobiť aj bez prípravku , akurát treba pri tom stáť , dolievať , povolovať víčko a ísť to poriadne prebehnúť .... Nie je s tým problém len sa od toho nesmie odísť na obed ... 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
MiSKO83 Vloženo 18. Květen 2019 Sdílet Vloženo 18. Květen 2019 (editace) Po přečtení vlákna a článku ve SM jsem si ze zajímavosti udělal srovnání G13 v autě (vlevo) a nové G13 naředěné 1:1 (vpravo). Kapalina v autě je oproti nové vybledlá. Octavia 2.0 TDI 10/2016, najeto 55.018 km. Editováno: 18. Květen 2019, autor: MiSKO83 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
marek16 Vloženo 18. Květen 2019 Sdílet Vloženo 18. Květen 2019 (editace) Ještě jsem někde četl, že bordel v chladícím okruhu se dá řešit tak, že tam prostě nalijete destilku, ohřejete motor, rozpustíte 1-2 tablety do myčky na nádobí v teplé vodě (NESMÍ to být Jar nebo něco podobnýho, ty tablety nepění!), nalijete tam, a necháte nějakou tu hoďku bublat. Případně se to dá zopakovat, dokud z toho nepoteče čistá voda. Byl to návod na starší a jednodušší motory, takže si nejsem úplně jistej, jestli to jde aplikovat i tady, ale nenapadá mě co by to mohlo provést, pokud to pak pořádně vypláchnete... Mohla by to být alternativa ke škodovko-proplachu za 10k... Editováno: 14. Srpen 2019, autor: marek16 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Jan_SP Vloženo 20. Květen 2019 Sdílet Vloženo 20. Květen 2019 Zdravim, momentalne riesim ten isty problem - Octavia III 1.6TDI, r.v. 2014, 135 000km. V januari som dal vymenit rozvody pretoze tiekla vodna pumpa a predstavte si ze pri vymene v autorizovanom servise mi tam naliali naspat staru 5 rocnu vodu ktora je momentalne hneda. Radiator kurenia bol uz meneny, staci to teda preplachnut destilkou alebo to radsej nechat komplet precistit chemiou ? Dik :) Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
efoun Vloženo 20. Květen 2019 Autor Sdílet Vloženo 20. Květen 2019 Jestli je to ten samej problem co jsem mel ja tak ti zadny proplach destikou nepomuze. Me to proplachovali vsim moznym a porad se to zanaselo. Nakonec asi po pul roce proplachovani prisel pokyn ze se to musi delat smecialnim pristrojem, ktery na to vyvinuly, ktery to proplachne pod tlakem a dvoufazove, nejdriv jednim chemickym roztokem a pak druhym specialnim chemickym roztokem, vetsinou je tim sajrajtem zaneseny i topeni tak se musi vymenit jeste to. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
MiSKO83 Vloženo 21. Květen 2019 Sdílet Vloženo 21. Květen 2019 Tušíte někdo, jak rychle dochází k degradaci chladící kapaliny? Jde mi o to, jestli je to postupný dlouhodobý proces na několik tis. kilometrů a jde zavčasu odhalit postupná změna barvy kapaliny, nebo to jde rychle a ke zhnědnutí a vytvoření úsad může dojít během několika stovek km? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
beuticek Vloženo 21. Květen 2019 Sdílet Vloženo 21. Květen 2019 To není úplně jednoznačný. Někomu se to vůbec nestává, někdo to má klidně po půl roce. Asi záleží na stylu jízdy. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
MiSKO83 Vloženo 21. Květen 2019 Sdílet Vloženo 21. Květen 2019 beuticek: jj, to je jsem tak pochopil, že se to nestává všem. Vzhledem k tomu, že na to není svolávačka nebo podobná masivní akce, tak se (vzhledem k rozšíření motoru TDI) jedná asi o nejvýš jednotky procent aut. Můj dotaz byl v tom smyslu, že když už se to někomu stalo, tak jestli pozoroval tu degradaci postupně, nebo třeba to nějak "šokově" degradovalo po jedné náročnější jízdě.. Věřím, že z lidí, co chodí na toto fórum velká část alespoň 1x měsíčně otevře motorový prostor a hodí oko na stav chladící kapaliny :-) . Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
MiSKO83 Vloženo 31. Květen 2019 Sdílet Vloženo 31. Květen 2019 Tak jsem se na tento problém ptal v jednom větším AS, kde jsem byl aktivovat SmartLink. Problém prý řešili u pár aut, ale není to nějaké vysoké číslo. Většinou to prý byly kusy z prvních let výroby. Jejich rada je neřešit to a jezdit, že pravděpodobnost, že by mě to potkalo je velice malá. To stejné mi řekli při výměně oleje v jiném AS. Psal to tady i suri. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
sosko Vloženo 3. Červen 2019 Sdílet Vloženo 3. Červen 2019 Na inom fore je o tomto krasna tema, pekne citanie :) Nie je to az tak malo kusov a z prvych rokov vyroby sa problem tykal hlavne zaseknutej vodnej pumpy, to sa v neskorsich MR vyriesilo, ale pricina , a to je tvorenie usad v chladiacej kvapaline, stale pretrvava. https://forum.autobazar.eu/leon-2-0-tdi-2014-nekuri-pre-vadu-od-vyroby-t75786.html Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
stanmar Vloženo 3. Září 2019 Sdílet Vloženo 3. Září 2019 Možná mám podobný problém - tedy usazeniny v chladící kapalině - ovšem u benzínové motorizace (1,8 TSI). Téma zde Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
beuticek Vloženo 3. Září 2019 Sdílet Vloženo 3. Září 2019 Ajajaj, no nic moc. Já mám naštěstí kapalinu furt čistou. A je původní. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Michaltvr Vloženo 26. leden 2020 Sdílet Vloženo 26. leden 2020 V 18. 5. 2019 na 23:11, MiSKO83 napsal: Po přečtení vlákna a článku ve SM jsem si ze zajímavosti udělal srovnání G13 v autě (vlevo) a nové G13 naředěné 1:1 (vpravo). Kapalina v autě je oproti nové vybledlá. Octavia 2.0 TDI 10/2016, najeto 55.018 km. Ahoj, řešil jsi prosím ještě nějak chladící kapalinu ve tvém voze? Moje kapalina je ještě světlejší, najeto mám 60tis., 2.0TDI 110kW výroba 2/2016 a na stěnách nádobky jsou nějaké usazeniny... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
stanmar Vloženo 26. leden 2020 Sdílet Vloženo 26. leden 2020 V jakém stavu máš expanzní nádobku ? Zde 2,0 TDI a zde třeba (moje) 1,8 Tsi. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Michaltvr Vloženo 26. leden 2020 Sdílet Vloženo 26. leden 2020 Nádobka má hnědé usazeniny. Proto jsem myslel, že chladící kapalina zhnědla, ale po natažení do stříkačky je vidět, že spíš zesvětlala. Vyrovnávací nádržku jsem prosvítil, aby to bylo vidět. Auto topí, teplota vody i oleje se chovají pořád jako dřív. Ale s tou vodou nevím co. Jak z toho ven? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
headerTDI Vloženo 26. leden 2020 Sdílet Vloženo 26. leden 2020 Zásadní je, jestli je auto v záruce.Na to pomůže jen docela složitý systém proplachů. Pokud auto v záruce není, a ani nejezdilo na prohlídky do autorizaku tak budeš mít smůlu, jinak chtěj kulanci a nenech se odbýt. Moc dobře vědí! Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
MiSKO83 Vloženo 26. leden 2020 Sdílet Vloženo 26. leden 2020 Michaltvr: já to zatím jen sleduji, přijde mi, že se nic neděje. Kapalina je světlejší, ale to může být naředěním. Usazeniny žádné zatím nejsou. Nyní 66 tis.km. Nádržku jsem fotil s nasvětlením. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
headerTDI Vloženo 26. leden 2020 Sdílet Vloženo 26. leden 2020 Bacha na to, ta kapalina je fakt sráč, každý ať s tím naloží po svém. Kdo má auto v záruce, a pozoruje změnu odstínů či usazeniny, ať trvá na výměně a proplachu. Pokud vám budou tvrdit něco jiného, tak ať vám dají písemně, že ta kapalina není zdegradovaná a je ok. Kdo viděl rozdělaný některý z těchto moderních motorů mi dá za pravdu, že prostor pro usazeniny v chladícím okruhu hlavně v motorové části není moc velkorysý.. Ušetří vám to problémy do budoucna.. A rozhodně se to netýká pouze naftových motorů jak se proslýchá, já to řešil u 2,0 TSi CHHA 169kw. 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Michaltvr Vloženo 28. leden 2020 Sdílet Vloženo 28. leden 2020 Teda kapalina ve tvém voze taky nevypadá moc růžová. Spíš stejná jako ta moje, jen bez usazenin v nádržce. Nebo to je jen tím, že jsi na ni posvítil? Vždyť má být svítivě růžová ne? To headerTDI: Právě, že auto mám již skoro čtvrtý rok a záruka byla dvouletá. Ale tohle je evidentně výrobní vada. Spoustu lidí píše, že se o špatné kapalině ví a ŠA ji v prohlídkách po žádném intervalu ani nepředepisuje vyměnit. To je nehoráznost. Je na to nějaké TPI nebo jde po někom ve ŠA úspěšně jít? S cílem ať to odsouhlasí k výměně? Auto má všechen předepsaný servis. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
headerTDI Vloženo 28. leden 2020 Sdílet Vloženo 28. leden 2020 Nezbývá ti nic jinýho než mě, byť dva roky po záruce máš horší vyjednávací situaci nez já půl roku. Je to systémové selhání, řeší se to v tisku (svět motorů články tady jsou někde), každej servis ti řekne , že už se s tím párkrát setkal. Dokonce u některých motorů ta TPI je. Moje doporučení požadovat nějakou slušnou kulanci, ať se na tom výrobce podílí, nenechat se odbýt a ikdyz servis řekne, že kulance zamítnuta. Neposrat se, kontaktovat centrum péče o zákazníky, argumentovat všemi dostupnými materiály a chtít nějaké férové řešení. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Doporučené příspěvky
Zapojit se do konverzace
Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.