Přejít na obsah

Motor 1.0 TSI


Pawouk

Doporučené příspěvky

  • o 4 týdny později...
  • o 2 měsíce později...

Mam možnost srovnat 1.2tsi 81Kw a 1.0tsi stejného výkonu. Po nastartování ihned poznáte rozdil, přijde mi 1.2 tišší a také vůbec nevybruje. 1.0 je dobre vyvážená ale proste se to na volnobeh klepe více a musíte častěji radit. Výkonové je to úplně bez problému a 81Kw je celkem příjemným a dostačujícich. Osobně jsem vlastnil před několika lety opel Corsa 1.0 a mel najeto asi 195 000km a šlapal jako hodinky az na EGR ventil. Myslim si ze neni čeho se bát. Možná to neni vhodne pro lidi kteří chtějí auto které vydrzi 20 000 000km bez jedine závady.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zdravím,nevíte někdo kolik otáček točí 1,0TSI 70kw,na pětku,při rychlosti 120km/h?Měl jsem  na projetí pouze 1,0TSI 81kw,ten točí na šestku při 120km/h  necelé 2000ot./min.Jinak pocit z motoru vynikající.Pouze při rozjezdu poznáte tříválec,pak jede krásně.Měl jsem 1,2TSI 66kw,ale 1,0 TSI je určitě lepší.Uvidíme,co vydrží.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Host maxnuke

V 1.2 jsem jel jen jednou takže nedokážu srovnat, ale 1.0 hlučná opravdu není možná prvních 500 km. Začal jsem po 500 km přidávat i VIF a motor není vůbec slyšet než jde do otáček. Vibrace na volnoběh u 1.0 jsou, ale registruji je pouze, když ochlazuji turbo po jízdě a soustředím se na ně před vypnutím motoru. Auto se lehce zachvěje jednou za 10 sec. Řazení nedokážu vůbec posoudit, ale nepřipadá mě, že bych řadil nějak extra často. 3 je do města/obce ideální a mimo obec se musím rozhodnout jestli dám 4 nebo 5. Za 4 je to tak do 80 km a 5 je 90 - 110. Snažím se motor držet v optimálních otáčkách kolem 2100 - 2500. Dálnice je bez řeči za 6 a 130 - 140 km. Otáčky jsou kolem 2500. Solidně se jede i na 3000 otáček rychlost kolem 150 - 160 km. Motor nemá problém zrychlovat i dále, ale to už asi není potřeba. Navíc spotřeba od 160 km letí nad 10 litrů. Za mě je motor na váhu auta opravdu dostatečný. Jen párkrát jsem se dostal s plynem na podlahu a potřeboval jsem další výkon. Stačilo si o chvíli dříve podřadit. Ovšem nechtěl jsem nové auta hnát do otáček a navíc jsme se teprve seznamoval s motorem. Ještě jsem nestudoval motor podrobě, ale tím že máme proměnné časování jak nasávání, tak výfuku mělo by zcela odpadnout EGR a možná i odvětrávání klikové skříně. To by mělo minimalizovat zanášení sání karbonem, včetně zanášení škrtící klapky. Na druhou stranu pokud mechanismus proměnného časování začne časem zlobit. Vyšplhá se cena rozvodů hodně vysoko. Měl jsem motor 1.8 103 kW od OPEL a v 110 000 km, se v systému časování objevila vůle a motor po startu klepal, než se olej natlakoval. Rozjezdy s 1.0 je potřeba nacvičit, jinak je to opravdu znát.

Proč se tak bojíte kolik ten motor vydrží? To si ho opravdu kupuje někdo, kdo najede ročně přes 30000 km? Všem co najednou do 15000 km ročně motor vydrží bez problému 10 let. Je to již roky vyzkoušená technologie. Prostě jen použili technologii co zvyšuje výkon do 1.0. Dříve se používala do 1.6 , 1.8 nebo 2.0. Turbo, proměnné časování a přímý vstřik. No a kW se šplhali přes 200, ale mělo to 4 válce.   

Editováno: , autor: maxnuke
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Spolehlivosti bych se u 1.0 TSI asi nebál, to bude stejné jako u 1.2 TSI nebo tak... Já osobně dal přednost 1.2 TSI, ale psal jsem to už víckrát, pokud není možnost přesednout z jednoho auta do druhého tak prakticky není možné poznat rozdíl. Hlavní důvod proč jsem nevzal 1.0 TSI byl fakt, že u 1.0 TSI se nedá jet okolo 1500ot (ve městě 4rs.), tam litr duní. 1.2 TSI snese otáčky i okolo tisícovky a bez řečí se zbrchá (ale tak nízko běžně nejezdím). Ale to je asi tak jediný rozdíl a myslím že do auta velikosti Fabie/Rapid je to uplně OK motor.

 

Ale pokud jde o 70kW vs 81kW, šel bych do 81kW verze, ten příplatek není nějak extrémní v ceně auta a chování toho motoru je "přívětivější", pocitově mi přišlo že reagoval o něco lépe už od nižších otáček. Další výhodou je 6rs převodovka, obzvlášť pokud jezdíš častěji po dálnici, u 1.2 TSI byly nejvyšší stupně cca stejné, u litru je 6rs o poznání nežší než 5rs v 70kw (90 cca 2tis a 130 cca 3tis). 81kW má převodovku těžší, ale 2tis při 120 to nejsou, spíš to vychází tak na 2,5-2,6tis při 130 (aspoň co si pamatuji z předváděček). možná se to bude mírně lišit Rapid a Fabia, ale nevšiml jsme si výraznějších rozdílů...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Host maxnuke

Všeobecně se jezdit pod 2000 otáček moc nedoporučuje. Zanášení motoru karbonem a ničí se setrvačník. Ovšem 1.0 má jednohmotu, takže hrozí pouze to zanášení motoru karbonem. Na druhou stranu dnešní automaty drží otáčky tak nízko, že se divím kolik km to vydrží. Beru, že otáčky kolem 1500 dokáží srazit spotřebu hodně dolů, ale radši nechám motor dýchat a připlatím si litr paliva na 100 km.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

2 hours ago, maxnuke said:

Dálnice je bez řeči za 6 a 130 - 140 km. Otáčky jsou kolem 2500

120kmh - presne 2450

130kmh - presne 2650

140kmh - presne 2850

 

Chlapi prestante si tu vymyslat hausnumera

Editováno: , autor: sk0d@
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Souhlasím s 

před 4 hodinami, Martab napsal:

Hlavní důvod proč jsem nevzal 1.0 TSI byl fakt, že u 1.0 TSI se nedá jet okolo 1500ot (ve městě 4rs.), tam litr duní. 1.2 TSI snese otáčky i okolo tisícovky a bez řečí se zbrchá (ale tak nízko běžně nejezdím). Ale to je asi tak jediný rozdíl a myslím že do auta velikosti Fabie/Rapid je to uplně OK motor.

Souhlas, otáčky si člověk musí hlídat, ideálně nad dvěma tisíci, jinak přichází dunění a vibrace. Co se týče srovnání 70 a 81 kW, možná stojí za zmínku, že se neliší jen softwarově a převodovkou (jako tomu tuším bylo u 1.2), ale třeba i větším turbem silnějšího motoru. Takže si myslím, že příplatek se docela vyplatí.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...

Ford Fiesta 1.0 Ecoboost má také jemné vibrace na volnoběh, ale jinak je to tichošlápek a to i při akceleraci, v tom se nechytá ani můj 1.2 TSI, který ale také při větší zátěži je vlastně hlučný dost. Stačí kopec na dálnici, motor sice táhne, ale "bručí" jak stará medvědice. Alespoň to dunění 1.2 TSI nemá, to mohu potvrdit, dokonce opravdu snese i pod 1200 otáček na trojku, třeba na kruháči.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...

Koupil jsem 81kw 1.0 tsi prave kvuli sestce. Ale ty otacky na dalnici mne dostaly.  2450 pri 130, to je luxus. I co se spotreby tyka. Jel jsme pres 150 a porad tam nebylo ani 3 tisice. To nema ani velka cast dieslu.

Jinak jsem se ze zacatku snazil jezdit na nizsi otacky, ale to zvuku, chovani ani spotrebe moc nepomahalo. S timto motorem je lepsi jezdit okolo 2100 otacek, pak je lepsi projev, lepsi vyhozi stav pro mirne zrychleni, udrzeni rychlosti a taky je lepsi spotreba.

Motor je tichy a dostatecne svizny. Jsem rad ze do rapida nabizeji takovy motor a ze nemam konecne zadneho chcipaka. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Říkám to pořád nepodtacet moderní motory. Držet to kolem maximálního kroutaku a budete spokojeni. Držím to kolem 2500 a super. Mám najeto už 3000 km a občas to protáhnou přes 4000. Ten motor nemá chybu jen je potřeba se s ním naučit jezdít. Spotřeba teda u mě zatím 6, ale nejezdím na spotřebu.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak tak, myslím, že podtáčení pod 2 tisíce mu nesvědčí, i když ne že by nejel, a naopak se nebojím protáhnout trubky okolo 5 tisíc. Dlouhé převody budou na dálnici super, ale já s Rapidem jezdím většinou po okreskách, kde spíše překáží...ale to si člověk nevybere.:) Spotřeba při střídajících se řidičích a z větší části krátkých trasách 5.8 l.

Editováno: , autor: Twisted
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

jo jo na ty otáčky jsem si už přišel :-D   za začátku  sem si říkal nízké otáčky.. co nejnižší spotřeba a prdlajs....   občas sem jel lehce svižněji a hele ono to má nižší spotřebu... teď  dokončuji 7000 km  a průměrnou mam 4.5 :-)  pravidelně jezdím Ostrava - Nový Jíčín  přes Příbor.  Krmení jen Verva 100. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Někde bylo měření výkonu u 1.0 TSI 81kW ve Fabii a víc oktanů žádnou výraznou změnu ve výkonu nepřineslo.

 

EDIT: http://autobible.euro.cz/udela-vic-oktanu-vykonem-trivalce-1-0-tsi-nase-dlouhodoba-skoda-fabia-vam-ukaze/
Jinak spotřeby hezké, ale na druhou stranu skoro stejné jako starší 1.2 TSI, což je trochu na pováženou :huh:

Editováno: , autor: Martab
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...