Přejít na obsah
View in the app

A better way to browse. Learn more.

ŠKODA Forum - SKODAHOME.cz

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Doporučené odpovědi

VIF taky pravidelně používám. Jen tu vervu chci zkusit. Co, ale na jedné nádrží poznám že. Myslím že svět motoru měřil u 1.0 rozdíl mezi 95 a 100 a rozdíl tam byl jen pár kW. Jedině co je na tom opravdu pozitivní, že 100 nemá v sobě povinné sračky.

Jo, přidal jsem tam odkaz, rozdíl ve výkonu je 00nic. Ty BIOcosi jsou důvod, otázka je pak jak dlouho to komu leží v nádrži...

Ja pravidelne pouzivam v-power racing nebo maxxmotion100 u meho 1.2 tsi . Rozdil je takovy ze auto je vykonejsi a trosku rychlejsi. Fakt je takovy ze spotreba je mensi .

před 3 minutami, Martab napsal:

Jo, přidal jsem tam odkaz, rozdíl ve výkonu je 00nic. Ty BIOcosi jsou důvod, otázka je pak jak dlouho to komu leží v nádrži...

1.0 tsi při vývoji počítalo i se spalováním E85 a dalších alternativních paliv, nebál bych se toho.

Jo, právě proto píšu, že pak záleží na tom jak dlouho to leží v nádrži. Při spalování to motoru asi nepomůže, ale na druhou stranu mu to taky asi nijak neprospívá...

Právě jsem zjistil, proč se nesmí tento motor vypínat hned po dojezdu, po jízdě po dálnici nebo kopce.

Že jak dáte turbu zabrat, tak to pak v motoru vypadá nějak takto. To jako fakt? :-D

To byl pak měl ten morot mít funkci, jednak že při pehřátem TURBU nepoužije start/stop a jednak že by se po vypnutí klíčkem motor vypínal se zpožděním 30 sekund.  Kdo má na to pořád myslet.

 

2017-ford-f-150-raptor-turbo-glowing.jpg

Upraveno od s-tony

Ano, neměl by se vypínat hned po zátěži, ale většinou stačí ta chvilka než sjedeš z dálnice odbočovákem a pak ke stojanu aby se to "nejhorší" uchladilo (asi nikdo neletí 100km po dálnici s vytočenou 3RS a pak nedoletí ke stojanu 130, zastaví s ABS a vypne motor). Nehledě na to, že našich 130 není pro motor nějak extra velká zátěž + v TSI má turbo ještě chlazení vodou, kde je elektrická pumpa, takže něco "zachránit", dokáže i to, když už někdo opravdu vypne motor hned. SS by měl mít nějaké i "horní limity", kdy motor nevypne, ale osobně na to nespoléhám a SS nepoužívám.

EDIT: A aby turbo vypadalo tak jak na obrázku, tak to bys to musel jó hodně hnát... Takže bych to neviděl až tak tragicky ;)

Upraveno od Martab

Tak TSI turbo má i chlazení vodou? Tak to pouštupně zjišťuju, že je to ještě lepší auto než jsem myslel.  Tak to mně asi po bežně jízdě nemusí trápit vypínat motor později.  To stačí poslední minuty dojet v klidu pod otáčkama kdy zapíná turbo.

Tak snad jen když pjedu po dálnici nebo do kopce na to budu myslet.

V 30. 1. 2018 na 12:39, s-tony napsal:

To byl pak měl ten morot mít funkci, jednak že při pehřátem TURBU nepoužije start/stop a jednak že by se po vypnutí klíčkem motor vypínal se zpožděním 30 sekund.  Kdo má na to pořád myslet.

Mám zato, že přesně takovou funkci má. Start/Stop se neaktivuje vždy a bez rozmyslu, a turbo by se u TSI mělo dochlazovat i po vypnutí. Každopádně tím, že člověk po vytáčení do červeného chvíli počká, určitě nic nezkazí.

s- tony   ""To stačí poslední minuty dojet v klidu pod otáčkama kdy zapíná turbo.""

Len tak otázočka - vieš kedy zapína turbo? Tuším od 1200 otáčok... :-)

Mimochodom po tom čo sa motor zabehol tak smrad z (prehriateho) turba a jeho celková teplota po kľudnej jazde je úplne v pohode mám taký pocit (aj keď u mňa 1,2 TSi) a už to vôbec neriešim. Lepšie rozohriate som pociťoval iba na diaľnici a nad 120 prípadne až viac.

S Octavií 1.2 TSI jsem po DE dálnicích jezdil 150+ a i po sjezdu z dálnice k pumpě a otevření kapoty (ze zvědavosti, motor jsme nechal jet), tak nebylo z motoru nic neobvyklého cítit a nic nebylo "rozpálené" jak na té fotce. Ono je dobré o tom vědět, ale zase nic se nemá přehánět a rozhodně bych kvůli tomu nepodtáčel motor :) . U 1.0 TSI to bude uplně stejné bych řekl :) 

Co jsem cetl, tak 1.0 TSi 81kw zabira turbo od 1800 otacek. Kdyz chci zrychlit, tak do cca 1900 se nic moc nedeje. Az pak mne to tlaci do sedacky.

To že cítíš že auto zabere ještě neznamená že předtím se turbo netočí.

s-tony   Jednoducho pozri krivku krútiaku (tu na prvej strane) - keď už je na 100Nn tak bez turba to nebude... Ale zrejme ešte záleží od toho ako ostro si pridal plyn, podľa toho sa roztočí.

Turbo zabírá dřív než 1800 ot.,  ale prostě mu chvíli trvá než  naplní tlak, dáno je to, že  je to  i 3 hrnek, čím vyšší otáčky tak se prodleva  zmenšuje.

Upraveno od Petrzi

https://www.smucler.cz/blog/tsi-benzinove-motory-s-turbem/

, přičemž turbodmychadlo zabírá u hranice 1 800 otáček za minutu. Pohonný agregát pak můžete točit přibližně do 3 500 otáček za minutu, turbo zde ale značně povadá. Ideální rozsah otáček je tak 1 800 - 2 800.

Upraveno od s-tony

To že zabírá, neznamená že se neprojevuje předtím, ono se točí téměř neustále, jen prostě okolo těch 1800 je tam nárust plnícího tlaku a tím daný i "pocitový záběr" turba (nárust křivek výkonu a točivého momentu atd.). To je ale celé... Samozřejmě že má to turbo rozdílné otáčky v různých spektrech, ale rozhodně to není tak že by do 1799ot. stálo a v 1801ot. už točilo naplno...

Jo, ale jde o to, že se více zahřívá a zatěžuje až od 1800.

To mně zajímá.

před 5 hodinami, s-tony napsal:

Jo, ale jde o to, že se více zahřívá a zatěžuje až od 1800.

To mně zajímá.

Kvůli dochlazení? Myslím, že bohatě stačí nejet s plynem na podlaze a zvolnit. Podtáčením motoru moc nepomůžeš.

To už jsem psal několikrát... Hlavně nepodtáčet, bohužel u 1.0 TSI to znamená držet to okolo těch 2tis, ale při klidné jízdě se ani tak to turbo nějak "nadlimitně" nerozehřeje :) 

Teď jsem se dočetl že se do 1.0 TSI dává dvouhmotný servačník.

viz:

http://www.autolexicon.net/cs/articles/tsi-twincharger-stratified-injection/


Takže není vhodný na jízdu do města.

Nesmí se podtáčet.

Nesmí se v kopci parkovat se zařazenou rychlostí.

Nesmí se prudce pouštět spojka.

 

Pak je šance že se 150 tisíc dožije :-D

Jinak máte šanci max na 80 tisíc.

 

Já to mám naštěstí na dálnici a výlety za město. Takže ok

A i těch 80 tisíc najedu až tak za 7 let.  To už pak možná budu auto prodávat.

Upraveno od s-tony

Když nebudeš s autem jezdit, nemůže ti nic odejít...

Nevím jak je to s dvouhmotou u 1.0 TSI, myslel jsme že je jen v kombinaci s DSG, ale zase s tím autem se má jezdit normálně, pak to vydrží, když se to podtáčí, tak je jedno jestli tam dvouhmota je nebo není, tak či tak to trpí...

Od toho se tam dává aby trpěla, pohlcuje to co by jinak šlo do převodovky a do karoserie, dvouhmota je normální spotřebák, kdyby se měli měnit jak předepisují postupy přes testování, tak se mění s výměnou oleje na LL. To že jí většina lidí poprvé mění až když to má tendenci vyletět z motoru je věc druhá...

Upraveno od 15degren

Taky mám zato, že dvouhmotu by Rapid v manuálu mít neměl, že je až v 85 kW verzi v Octavii. Ví někdo s jistotou, jak to je?

Připojte se k diskuzi

Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.

Host
Odpovědět na toto téma...

Podobný obsah

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.