Květen 16, 20187 r Motoru jízda na neutrál nevadí, proč by měla? Co naopak vadí hodně, je to zmiňované stání na spojce, to už je lepší nechat start/stop pracovat. Jinak jízda se zařazeným stupněm je úspornější, ale taky více brzdíš. I když on ten brzdný účinek je u 1.0 TSI dost slabý.
Červen 2, 20187 r Zdravím, chtěl bych se zeptat zda je normální že v podstatě každý rozjezd je jiný? Někdy to vystřelí, někdy se to jako "přidušuje" a rozjíždí se pomalu. Dělám něco špatně já nebo to tak prostě je?Zatím najeto cca 2000 km. Díky
Červen 2, 20187 r Je to normální. Dělá to i 1.2TSi, někdy jako kdyby mě někdo držel a jindy zase vystřelí jak z praku.
Červenec 3, 20187 r Jak je to tedy doopravdy s tím dochlazováním u tohoto motoru? Děkuji Upraveno Červenec 3, 20187 r od pizzamann
Červenec 3, 20187 r Co tím myslíš? Když necháš chvíli dochladit, ničemu to neublíží, ale zase s mírou, nechat běžet motor 5min kvůli dochlazování před obchodem, protože jsi přeparkoval nemá smysl
Červenec 3, 20187 r Co je to doopravdy? Pokud ten motor nezatěžuješ na plný výkon (taháním těžkých přívěsů, jízdou na plný plyn po dálnici, v prudkých kopcích někde v horách, apod.) nemá smysl toto nijak řešit.
Červenec 3, 20187 r Před hodinou, pizzamann napsal: Jak je to tedy doopravdy s tím dochlazováním u tohoto motoru? Děkuji Na toto ses ptal. Takže žádné Má/Nemá... Jak jsem psal, nutné to není, stejně tak jak není nutné motor prvně zahřát a až pak na to šlapat. Ale když to dělat budeš, motoru to rozhodně jen prospěje. Nové TSI mají dochlazování turba pomocí elektrického čerpadla, kdyby náhodou, ale. Ale jak jsem psal výše, je třeba to všechno aplikovat s rozumem, neexistuje žádný přesně daný postup bodů který zaručí maximální pohodu pro motor. Je prostě dobré se držet jen určitých doporučení a jednotlivé "body" provádět dle vlastního uvážení.
Červenec 3, 20187 r "Doopravdy" znamená 1.0 tsi 70kw má el. dochlazení turba nebo nemá! Myslím si že by se to nedalo 100 % říct o všech tsi všeobecně, protože výkonnostní rozdíl na nich dokážou ve Škodovce vytvořit velký ( příklad 70kw je nejslabší ,ušetříme ,na co dochlazování ) . Nejsem žádný závodník, normálně to dokážu ovlivňovat ale jde mi o to že dnes jedu 900 km po dálnici , čili 3 hodiny v kuse 140 pak třeba nečekaně zastávka atd.( močák dokážu ovlivnit jen svůj). Nikdy jsem turbo neměl, je to pro mne novinka. Upraveno Červenec 3, 20187 r od pizzamann
Červenec 3, 20187 r Moc to resis. Pomud pojedes po dalnici a zajedes k cerpacce, tak nez k ni dojedes, dojde k dochlazeni. specialne dochlazovat (pokud vubec) by bylo fajn, pokud na fleku zastavis ze 180ky .... bez dojezdu k cerpacce, na odpocivadlo a tak.
Červenec 3, 20187 r Přesně tak - týká se to opravdu jen vysoké zátěže motoru. A jestli má el. dochlazování nebo nemá, je úplně jedno, to stejně nijak nedokážeš ovlivnit - nikdo tady nezná přesné podmínky jeho spuštění. Elektrické čerpadlo dochlazování V51 mají všechny motory TSI již léta letoucí. Navíc turbo potřebuje hlavně průtok oleje a ten po vypnutí motoru prostě není a žádné dochlazení chladící kapalinou ho nenahradí na 100%. V tebou popisovaném případě to dělám tak, že před zastavením doplachtím rozumně po dálnici na parkoviště/benzínku bez plynu, zaparkuji a vypínám motor. Nic víc, nic míň.
Červenec 3, 20187 r před 4 minutami, Pawouk napsal: Elektrické čerpadlo dochlazování V51 mají všechny motory TSI již léta letoucí. PS: Najdeš ho v okruhu chlazení turbodmychadla a chladiče stlačeného vzduchu. Tak se podívej do motoru.
Srpen 13, 20187 r Podle dnešního SM FIII 1.0 TSI s filtrem pevných částic s výkonem 70 kW dost bída - udušený, hlavně při rozjezdech líný, jde laxně do otáček, kde to už trochu jede. Varianta 81 kW dle nich pocitově bez znatelného rozdílu od předchůdce.
Srpen 14, 20187 r Nemá před FL TSI 70kW vyšší točivý moment? A opravdu má varianta 70 kW a 81kW každá jiné turbo? Není to jako u 1.2 TSI, že jde čistě o SW ořezání slabší varianty?
Srpen 14, 20187 r Toť otázka, parametry říkají toto: ale točivý moment je omezen na 1. a 2 rs. a existuje tento graf kde je vrchol 175Nm, takže si asi můžeš vybrat :D
Srpen 14, 20187 r před 33 minutami, Lancelot napsal: Nemá před FL TSI 70kW vyšší točivý moment? A opravdu má varianta 70 kW a 81kW každá jiné turbo? Není to jako u 1.2 TSI, že jde čistě o SW ořezání slabší varianty? U předface FIII je u 1.0 TSI mechanický rozdíl, pro variantu 81 kW - turbo s tepelně odolnějším tělem (obalem) pro teploty až 1050°C a výfukové ventily plněné sodíkem. O tom, že by bylo turbo "větší", se nikde nic nepíše. Ale je možné, že s FL se to mohlo změnit.
Srpen 14, 20187 r V článku o motorizacích F3 v některém SM nebo AutoTipu jsem o větším turbu četl už před FL.
Srpen 14, 20187 r Ještě bych vypíchl, že se papírově posunul maximální moment slabší verze o 300 ot. výše. Ale s křivkou momentu to už před FL bylo podivné. Chtělo by to aktuální graf.
Srpen 15, 20187 r Takže aby jsme to shrnuli, pro krátkou verzi slabší 1.0 TSI nové/staré výkon 70kW 5000-5500 / 70kW 5000-5500 točivý moment 160Nm 1800-3500 / 160Nm 1500-35000-100km/h 10.8s / 10.6s kombinovaná spotřeba 4,8l/100km / 4,4l/100km max. rychlost 184km/h / 185km/h hmotnost 1121kg / 1110kg silnější 1.0 TSI nové/staré výkon 81kW 5000-5500 / 81kW 5000-5500 točivý moment 200Nm 2000-3500 / 200Nm 2000-35000-100km/h 9.6s / 9.5s kombinovaná spotřeba 4,9l/100km / 4,4l/100km max. rychlost 195km/h / 196km/h hmotnost 1132kg / 1130kg Tedy plošně mírné zhoršení papírových hodnot, otázka je, zda za to může ten filtr, nebo je to jen umělé zvyšování jako příprava na budoucí normy. Taky je zajímavý nárůst hmotnosti u slabší verze. Upraveno Srpen 15, 20187 r od Martab
Srpen 15, 20187 r To modifikované slabší TSI má stejné parametry zrychlení jako TSI 66 kW (10,9). Co se týče nástupu točivého momentu, tak si myslím (dnes jsem to zkoušel - pocitově), že ani současné TSI 70 ho nemá v 1500 ot., takže teď spíše udávají korigovanou hodnotu. Každopádně už by se mohlo to snižování emisí zastavit, vždy udělají jízdně dobrý motor a pak ho zmrzačí kvůli emisím. A opravdu by mě zajímalo, kde se u TSI 70 vzalo navíc těch 11kg.
Připojte se k diskuzi
Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.