Přejít na obsah

Doporučené příspěvky

Vloženo

Motoru jízda na neutrál nevadí, proč by měla? Co naopak vadí hodně, je to zmiňované stání na spojce, to už je lepší nechat start/stop pracovat. Jinak jízda se zařazeným stupněm je úspornější, ale taky více brzdíš. I když on ten brzdný účinek je u 1.0 TSI dost slabý.

  • o 3 týdny později...
Vloženo

Zdravím, chtěl bych se zeptat zda je normální že v podstatě každý rozjezd je jiný? Někdy to vystřelí, někdy se to jako "přidušuje" a rozjíždí se pomalu. Dělám něco špatně já nebo to tak prostě je?Zatím najeto cca 2000 km. Díky 

  • o 1 měsíc později...
Vloženo

Co tím myslíš? Když necháš chvíli dochladit, ničemu to neublíží, ale zase s mírou, nechat běžet motor 5min kvůli dochlazování před obchodem, protože jsi přeparkoval nemá smysl :) 

Vloženo

Co je to doopravdy? Pokud ten motor nezatěžuješ na plný výkon (taháním těžkých přívěsů, jízdou na plný plyn po dálnici, v prudkých kopcích někde v horách, apod.) nemá smysl toto nijak řešit.

  • Líbí se mi 1
  • Pozitivní 1
Vloženo
Před hodinou, pizzamann napsal:

Jak je to tedy doopravdy s tím dochlazováním u tohoto motoru? Děkuji 

Na toto ses ptal. Takže žádné Má/Nemá...

Jak jsem psal, nutné to není, stejně tak jak není nutné motor prvně zahřát a až pak na to šlapat. Ale když to dělat budeš, motoru to rozhodně jen prospěje. Nové TSI mají dochlazování turba pomocí elektrického čerpadla, kdyby náhodou, ale.

Ale jak jsem psal výše, je třeba to všechno aplikovat s rozumem, neexistuje žádný přesně daný postup bodů který zaručí maximální pohodu pro motor. Je prostě dobré se držet jen určitých doporučení a jednotlivé "body" provádět dle vlastního uvážení.

Vloženo (editace)

"Doopravdy" znamená 1.0 tsi 70kw má el. dochlazení turba nebo nemá! Myslím si že by se to nedalo 100 % říct o všech tsi všeobecně, protože výkonnostní rozdíl na nich dokážou ve Škodovce vytvořit velký ( příklad 70kw je nejslabší ,ušetříme ,na co dochlazování ) . Nejsem žádný závodník, normálně to dokážu ovlivňovat ale jde mi o to že dnes  jedu 900 km po dálnici , čili 3 hodiny v kuse 140 pak třeba nečekaně zastávka atd.( močák dokážu ovlivnit jen svůj). Nikdy jsem turbo neměl, je to pro mne novinka. 

Editováno: , autor: pizzamann
Vloženo

Moc to resis. Pomud pojedes po dalnici a zajedes k cerpacce, tak nez k ni dojedes, dojde k dochlazeni.

 

specialne dochlazovat (pokud vubec) by bylo fajn, pokud na fleku zastavis ze 180ky .... bez dojezdu k cerpacce, na odpocivadlo a tak.

Vloženo

Přesně tak - týká se to opravdu jen vysoké zátěže motoru. A jestli má el. dochlazování nebo nemá, je úplně jedno, to stejně nijak nedokážeš ovlivnit - nikdo tady nezná přesné podmínky jeho spuštění. Elektrické čerpadlo dochlazování V51 mají všechny motory TSI již léta letoucí. Navíc turbo potřebuje hlavně průtok oleje a ten po vypnutí motoru prostě není a žádné dochlazení chladící kapalinou ho nenahradí na 100%. V tebou popisovaném případě to dělám tak, že před zastavením doplachtím rozumně po dálnici na parkoviště/benzínku bez plynu, zaparkuji a vypínám motor. Nic víc, nic míň.

Vloženo
před 4 minutami, Pawouk napsal:

 Elektrické čerpadlo dochlazování V51 mají všechny motory TSI již léta letoucí.

PS: Najdeš ho v okruhu chlazení turbodmychadla a chladiče stlačeného vzduchu. Tak se podívej do motoru.

  • o 1 měsíc později...
Vloženo

Podle dnešního SM FIII 1.0 TSI s filtrem pevných částic s výkonem 70 kW dost bída - udušený, hlavně při rozjezdech líný, jde laxně do otáček, kde to už trochu jede. Varianta 81 kW dle nich pocitově bez znatelného rozdílu od předchůdce. 

Vloženo
před 33 minutami, Lancelot napsal:

Nemá před FL TSI 70kW vyšší točivý moment?

A opravdu má varianta 70 kW a 81kW každá jiné turbo? Není to jako u 1.2 TSI, že jde čistě o SW ořezání slabší varianty?

U předface FIII je u 1.0 TSI mechanický rozdíl, pro variantu 81 kW - turbo s tepelně odolnějším tělem (obalem) pro teploty až 1050°C a výfukové ventily plněné sodíkem. O tom, že by bylo turbo "větší", se nikde nic nepíše. Ale je možné, že s FL se to mohlo změnit.

Vloženo

Ještě bych vypíchl, že se papírově posunul maximální moment slabší verze o 300 ot. výše. Ale s křivkou momentu to už před FL bylo podivné. Chtělo by to aktuální graf.

Vloženo (editace)

Takže aby jsme to shrnuli, pro krátkou verzi

  • slabší 1.0 TSI nové/staré

výkon 70kW 5000-5500 / 70kW 5000-5500

točivý moment 160Nm 1800-3500 / 160Nm 1500-3500
0-100km/h 10.8s / 10.6s

kombinovaná spotřeba 4,8l/100km / 4,4l/100km

max. rychlost 184km/h / 185km/h

hmotnost 1121kg / 1110kg

 

  • silnější 1.0 TSI nové/staré

výkon 81kW 5000-5500 / 81kW 5000-5500

točivý moment 200Nm 2000-3500 / 200Nm 2000-3500
0-100km/h 9.6s / 9.5s

kombinovaná spotřeba 4,9l/100km / 4,4l/100km

max. rychlost 195km/h / 196km/h

hmotnost 1132kg / 1130kg

 

Tedy plošně mírné zhoršení papírových hodnot, otázka je, zda za to může ten filtr, nebo je to jen umělé zvyšování jako příprava na budoucí normy. Taky je zajímavý nárůst hmotnosti u slabší verze.

Editováno: , autor: Martab
Vloženo

To modifikované slabší TSI má stejné parametry zrychlení jako TSI 66 kW (10,9).

Co se týče nástupu točivého momentu, tak si myslím (dnes jsem to zkoušel - pocitově), že ani současné TSI 70 ho nemá v 1500 ot., takže teď spíše udávají korigovanou hodnotu.

Každopádně už by se mohlo to snižování emisí zastavit, vždy udělají jízdně dobrý motor a pak ho zmrzačí kvůli emisím.

A opravdu by mě zajímalo, kde se u TSI 70 vzalo navíc těch 11kg.

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...