Přejít na obsah

Zapalovací svíčky a cívky - výměna


pava

Doporučené příspěvky

Ziadne tlaky sa nemeraju, najpr treba pozriet kamerou dnu ako to tam vyzera. Ci tam bude vobec nieco vidno. Potom nech si to ten garaz matlak opravuje. 

 

Inak co stym v chcete robit? Rozobrat to bude treba tak ci tak, minimalne preto ze skakjuci izolator po mriezke katalizatora alebo  filtra urcite nebude dobry napad. Teda ak ho nerozbilo uz v motore na cimpr campr, kde skoncila elektroda? 

 

Tak ze kamera, dole hlava-mozno repas, von piest dat novy, a pozriet kde su zvysky, tj von filter res katalizator a vysypat, pozriet ako vyzera mriezka. 

 

Draha sranda, lacnejsie vijde to predat. 

Editováno: , autor: atlan
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 5 měsíců později...
  • o 6 měsíců později...

Ahoj všem, včera jsem nechal vyměnit zapalovací svíčky. Po výměně začalo auto škubat a hodilo chybu chyba zážehu atd... Zkusilo se vyndat a nandat zapalovací moduly znovu. Zdálo se že je to ok. Ale dnes ráno úplně za studena zase šílené škubání .... Nové svíčky jsem nechal vyndat a daly se ty původní. Myslíte že to může být tím že staré zapalovací moduly už odpor nových svíček nezvládají? Když jsem vrátil staré původní svíčky tak je vše ok...díky moc všem...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Domnívám se, že nové svíčky kladou menší nároky na zapalovací napětí. Viděl bych to na diagnostiku , stačí obyč OBD, abys zjistil co je to za válec a tam osadit novou svíčku. Mohl si koupit vadnou. To semmůže stát. Ještě ty nové zkontroluj, jestii není jedna někde prasklá. Pak ji samozřejmě do motoru nemontuj. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

 Diagnostiku jsem měl... První to bylo na třetím válci a pak na čtvrtým... Hodilo to chybu číslo 10203.... Ještě na ty svíčky kouknu...jsou to NGK v originálním balení ŠA....někde jsem právě četl že když se nemění svíčky pravidelně  tak jsou pak moduly na nové svíčce ko... NGK jsem i z auta vyndal....

Editováno: , autor: lukino200
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Taky mi to po výměně svíček NGK za NGK zaškubalo. Na VCDS byl kod na jeden z válců - chybějící zápal sporadicky. Po ujetí asi 30km už se to po třetí nezopakovalo a po vymazání chyby už VCDS v dalších tisících km nic o svíčkách nenačítal.  Přesadil bych ten zapalovací modul, napružil tu pružinu uvnitř a prostříkl kontaktolem konektor zapalovacíh modulu.

Staré svíčky mají větší odpor než nové. Vysoké napětí v modulu narůstá plynule až dosáhne dostatečné úrovně aby přeskočila jiskra.  U starých svíček musí tedy vysoké napětí vyběhnout výše než přeskočí jiskra. Tím je zapalovací modul více namáhán na průraz, více se v něm zahřívají součástky a dříve odejde. Proto včasná výměna svíček prodlužuje životnost zapalovacího modulu.  Někdy lze odcházející zapalovací modul poznat podle vyboulené zalévací hmoty na horní ploše modulu.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No jo...ale kdyby byl modul ko tak nejde ani na starých svíčkách ne? Já jsem ty nové svíčky nechal v autě přes noc a ráno sem to šel projet a cukalo to jako blázen...malém sem nevyjel ani kopec k baráku....auto mám koupené od pátku a už sem měl strach že se s autem něco děje...tak jsem tam dal staré a auto jede jak má...

Editováno: , autor: lukino200
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No tak je to těma svíčkama. 

Neupadly někomu? I když to asi nezjištíš. Nejsou to falsa?  Jsou správný typ?  Utahoval jsi je momenťákem?  myslím že to je 21nm.  Pokud svíčky přetáhneš, natáhneš je do délky a přerušíš vevnitř kontakt odrušovacího odporu.

 

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Utahovali se na cca 23 nm ... Nejvíc mě štve že teď mám nové svíčky  v kastlíku a nevím zda řešit svíčky nebo moduly. Nejraději bych vyměnil všechny moduly ale zase nevím zda to nebude zbytečné.... Já měl za to že nová svíčka starej modul víc námaha a ten to nezvládá jak má... Tak jsem myslel že to bude modulem...ale ono těžko říct.... Každopádně jsou tam staré svíčky a vše jede jak má... Dal bych to do autorizaku at se starají ale svíčky už mám koupené ... Jinak svíčky mám od známého mechanika a jsou z origa balení od škodovky....

Editováno: , autor: lukino200
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 6 hodinami, lukino200 napsal:

Utahovali se na cca 23 nm ... Nejvíc mě štve že teď mám nové svíčky  v kastlíku a nevím zda řešit svíčky nebo moduly. Nejraději bych vyměnil všechny moduly ale zase nevím zda to nebude zbytečné.... Já měl za to že nová svíčka starej modul víc námaha a ten to nezvládá jak má... Tak jsem myslel že to bude modulem...ale ono těžko říct.... Každopádně jsou tam staré svíčky a vše jede jak má... Dal bych to do autorizaku at se starají ale svíčky už mám koupené ... Jinak svíčky mám od známého mechanika a jsou z origa balení od škodovky....

Kde jsi vzal ngk na 1.4TSI? Já je nemohl sehnat. Jen Bosch.  Pro zajímavost, jaký máš čìslo těch svíček? Dík. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...