Přejít na obsah
View in the app

A better way to browse. Learn more.

ŠKODA Forum - SKODAHOME.cz

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Doporučené odpovědi

Fake nebyly.... Byly origo.... 🙏😅

Ja som sviečky menil už niekoľkokrát, v rámci predpísanej výmeny... Dokonca mám menené tri moduly - odišli postupne.

Nikdy sa nestalo, že by mi modul odpálil sviečku.

Tam bude iný zádrhel.

Je to možné..úplně to nevyvracim....sám jsem rád že jsem se naštval a ty svíčky jel koupit... Třeba spadly nebo tak něco....ale fake svíčky určitě ne. Každopádně jsem šťastný že auto jede jak má...

  • 1 měsíc později...

vždy sa smejem nad tými laboráciami s momentami a inými chuťovkami , toto prišlo po 60tis km na prehliadku , sviečka povolená , elektroda nikde očividne už dlhšiu dobu ... motor išiel ako víno , po výmene sviečok ide rovnako ... veľmi sa to prežíva 

20220110_080205.jpg

20220110_080209.jpg

20220110_080216.jpg

  • 2 měsíce později...

Ahoj, 

rad bych se zeptal...

Menil uz nekdo vadny civky? Hazelo to v aute hlasku Zavada Starto stopu?

Dekuji

  • 1 měsíc později...

Nevíte někdo kdo vyrábí pro VW originální zapalovací cívky ? Podle mého odhadu to bude jeden ze tří výrobců NGK/HELLA/BOSCH...

BOSCH byla v mojí 1.4 110kW z výroby. 

tak zatím mám skoré 1x Bosch (forum) 12 ELDOR(viděno)+1 Eldor (forum)

Takže asi ELDOR a v případě potřeby doplňováno od bosch... čekal bych spíš NGK+Bosch když jim vyrábí i svíčky....

Upraveno od 15degren

  • 5 měsíců později...

Tak jsem provedl také výměnu svíček, originál z výroby tam byli Bosch, z škoda díly my přišli NGK pro cng. Původní poloha byla u každé svíčky jiná, závit na svíčce končí vůči elektrodě pokaždé jinde. Na svíčce NGK je závit proti elektrodě vždy totožný. Po namontování nových svíček končila elektroda pokaždé jinde, dotažení na přesný utahovací moment. Mislím že závit v hlavě motoru začíná u každého válce jinde. V příloze fota.

01868B87-02DA-441F-AD4F-A256D77A7232.jpeg

C12260A4-7670-4222-9011-5A58245A56DE.jpeg

25B61E51-5B31-4EFF-9DCB-82DB09624EF7.jpeg

1D5C2DF1-07CD-4759-9D96-CA817D0E98DE.jpeg

00BC40BB-F83F-4A36-A46C-0945D6BD3F65.jpeg

058342EA-647F-43D7-8CD4-6245461DCE84.jpeg

9ACBE0EB-052B-40B4-849D-4F5A247F6290.jpeg

72FDE583-1802-49A9-8372-6D61527FA631.jpeg

Upraveno od JVH1578

Pokud to již tak bylo z fabriky, poloha elektrody každé svíčky jinak, neřešil bych to. To mazivo jsi aplikoval na závity svíček?

Spíš bych předpokládal na keramiku svíčky, aby se nepřipekly.

před 9 hodinami, Sudetak napsal:

Spíš bych předpokládal na keramiku svíčky, aby se nepřipekly.

Ano na keramiku svíčky.

  • 5 měsíců později...

Ahoj,

Nevíte někdo proč má Bosch jako jediný udávané jmenovité napětí cívky 14V a všichni ostatní výrobci jen 12V? Dle čísla dílu by to mělo být mezi sebou kompatibilní.

  • 4 měsíce později...

Dneska jsem se ptal v autorizaku, zda kdyz prijedu vymenit svicky, tak zda nechame schladnout prvni motor a bylo mi receno, ze tak pul hodiny stačí, ze na to dle SA neni zadny predpis. Pry jsou dneska jine materialy motoru nez drive. Neni to nejaka blbost tohle?

Hm, jaké jiné materiály? Hlava válců a v té jsou ty závitové otvory na svíčky je buď  hliníkový, nebo litinový odlitek. Před cca 1 měsícem jsem měnil svíčky na motoru 1.0 Mpi, kde je hliníková hlava válců a čekal jsem cca přes 3 hodiny, než motor jakž, takž trochu vychladl. Na úplné vychladnutí bych musel čekat pomalu celý den. No ale servisy se v rámci "zásady za co nejmíň  času a námahy je potřeba co nejvíce vydělat" s ničím nemažou. Na druhou stranu jsem ještě neslyšel, že by někdy byly nějaké zásadní problémy, pokud to někdo mění ještě na horkém motoru. Samozřejmě tepelná roztažitelnost materiáu je známá a tak povolení svíčky na horkém motoru bude o něco náročnější a následné povolení (někdy při další výměně) nově namontované svíčky do horkého motoru taky nebude asi zrovna echtovní záležitost. 

Pokud to nechceš riskovat, tak si najdi jiného nezávislého mechanika, co bude ochoten časově počkat na vychladnutí motoru, nebo se to nauč dělat sám. V servisu diskutovat s někým na dané téma asi nemá moc šancí na úspěch. Ti si skoro vždycky jedou to svoje, podle poučky viz. výše....

Jaké materiály má na mysli mi vážně neřekl 😃 nicméně tam jezdím pravidelně a s nima se domluvit dá. Ráno najedu, po obědě se to udělá a hotovo.

Jen si to vidím musí člověk ohlídat a vyloženě o to požádat, jinak se na nic nečeká.

  • 1 měsíc později...
  • Autor

Teplý motor je dle mé zkušenosti nutný při demontáži zapalovacích cívek ze svíček. Studené dolů prostě nešly. U teplého motoru se odlepily celkem bez problému. Svíčky jsem pak montoval na vlažný motor předepsaným momentem.

Jo, dělal jsem to podobně. Večer jsem demontoval cívky a druhý den ráno jsem vyměnil svíčky na studeném motoru. Šroubovat je do horké hlavy je dle mého názoru hovadské. 

Co jsem se bavil s chlapíkem v tom autorizáku, tak vážně čekají max 30 min a dělají to tak prý úplně běžně. No podle něj se jim na to žádné reklamace nevrací a auta jezdí.

BTW na svíčky mažou silikonovou vazelínu, aby se daly cívky pěkně odlepit.

Upraveno od Nobody.12

Jasně, 20 min asi stačí. Doma mám šasu dost....

  • 2 týdny později...
  • Autor

Několik málo postřehů z výměny zapalovacích svíček svépomocí doma v garáži.

 

Svíčky jsem měnil už potřetí (měním co 50 tkm), dvě poslední výměny byly svíčky Bosch, teď NGK, konkrétně originál 04E 905 601 B, mám motor CHPA, je možné tyto svíčky použít, byť jsou o něco delší, jak už níže někdo psal. Co jsem porovnával, mají i masivnější elektrodu než svíčky Bosch a působí takovým na pohled kvalitnějším dojmem.

 

Největším problémem bylo vyndat ven zapalovací moduly, byly přilepené a nešly ven i když byl motor zahřátý. Nakonec se mi osvědčilo oběma rukama chytit modul, prsty podebrat spodní gumovou část a přerušovaným tahem tahat silou ven. U válce 1,3,4 se mi takto podařilo moduly dostat ven bez poškození. U válce 2, ten šel nejhůře, jsem modul tahal i za cenu, že ho zničím. Nakonec povolil a pustil se, kdy odstředivou silou vyletěla pružinka, která spojuje a zároveň přitlačuje kontakt svíčky. Celkem dlouho jsem ji po garáži hledal, ale podařilo se mi ji najít, nasadit zpět a po demontáži gumové části z modulu, nasazení pružiny dovnitř, nasadit zpět. Samozřejmě jsem svíčky tentokrát namazal, naposledy při druhé výměně jsem nemazal, protože jsem neměl vhodný tuk. Tentokrát jsem se připravil a použil toto speciální mazadlo: https://allegro.cz/nabidka/mazivo-hitachi-pro-zapalovaci-svicky-10g-11909544805

Poté už vše standardně montáž všeho nazpět. Vše dopadlo, všechny moduly jsou v pořádku, motor pracuje správně.

 

Ještě pro všechny přikládám video, jak to může při výměně dopadnout. Je to dle mého nezkušenosti mechanika, proto doporučuji, kdo to nedělal, nebo si nevěří ,ať to raději svěří servisu. 

 

IMG_0652.jpeg

  • 3 týdny později...

Zdravím

Tak jsem našel další rozdíl mezi Bosch a NGK. Mám Octavii 1.4 CNG svíčky jsem vyměnil před rokem a deseti dní my motor začal cukat, na nové svíčky jsem najel přesně 15354km. Diagnostika mi píše "vada na prvním valci" Tak jsem vymontovali svíčku a má očividně upálenou elektrodu ( kráčí už na pohled ) dokládám fotku. Tak scháním svíčku od Bosche jenom nevím jestli mám správné číslo BO 0241145532 . Původně jsem měl v autě svíčky Bosch ale k mojí smůle jsem je vyhodil poněvadž auto jezdilo bez problém.

IMG_2132.jpeg

Připojte se k diskuzi

Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.

Host
Odpovědět na toto téma...

Podobný obsah

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.