Přejít na obsah

Výměna oleje FABIA III 1,0 MPI


Heini

Doporučené příspěvky

Tak při dnešní kontrole hladiny oleje jsem s hrůzou zjistil , že mi metrmírka ukazuje cca 3 mm nad minimem. Mám najeto cca 13 000 km a garančka po dvou letech je v březnu 2017, kde se bude olej měnit. Asi bych měl trochu oilu dolít, nebo mám počkat až na výměnu v březnu. Abych to nezadřel. U naší F1 1.2HTP 47kw jsem olej nemusel dolévat nikdy, máme ji dosud takze je to pro mě novum. Jaký olej bych měl koupit na dolití do 1.0 MPI? Nebo radši do servisu a tam mi ho dolejí sami. Děkuji...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pokud je příliš nízká hladina oleje, zobrazí se na displeji v panelu přístrojů kontrolní symbol (olejnička) a příslušné hlášení. Co nejdříve zkontrolujte měrkou výšku hladiny oleje. Doplňte odpovídající množství oleje.

 

Vozidla s proměnlivými servisními intervaly : 1,0 l/44, 55 kW MPI - EU6 = VW 504 00

Vozidla s pevnými servisními intervaly : 1,0 l/44, 55 kW MPI - EU4/6 = VW 502 00

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Děkuji. Mám od výrobce nastavený proměnlivý interval. Koukal jsem po olejích se specifikací VW 504 00 a jsou téměř všechny 5W30. Co jsem tak vyčetl, tak pro můj motor bez chladiče oleje by byl lepší min. 5W40, nebo i 50 kvůli vyššímu tepelnému zatížení oleje. Také bych chtěl při garančce změnit interval výměny oleje na pevný, můj nájezd km je cca 9 000/rok. Uvažuji správně?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jo, už to nebudu zkoumat. Jen se mně po přečtení několika témat souvisejících s oleji zdálo, že bych měl mít na zimu 5W30 a na léto na dálnice 5W40/50. To by asi bylo pro motor tak nějak ideální, ale pro mě ne. Ono s těmi oleji je to téměř tak, že co člověk, to trochu jiný názor napříč všemi fóry, i těmi, které se zabývají jen oleji...:)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 5 měsíců později...
  • o 6 měsíců později...

díky za zaslání, píše se 30Nm:

 

21 - Výpustný šroub oleje

❑ s výměnným těsnícím kroužkem ⇒ Strana 118

30 Nm

Poznámka

Pokud je na vozidle namontován

vypouštěcí šroub s neztratitelným

těsnicím kroužkem (montáž ve

výrobním závodě)

tak při výměně oleje nově použít

vypouštěcí šroub s výměnným

těsnicím kroužkem ⇒ Elektronickýkatalog origináníh díů„ETKA“ .

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

ale jo, taky už jsem několikrát měnil a utahoval s citem na starým mondeu, stará BMW a podobně, když už mám ale momenťák, těch pár vteřit navíc už mě nezabije, chtěl jsem to mít podle předpisů, kór u zánovního vozítka...

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...