Publikováno Únor 5, 20187 r Ahoj všem. Budu kupovat auto pro svou manželku. Škoda Fabia 1,2 44kw, nebo 51 kw krátkou. Kolik myslíte že u této motorizace je kilometrový strop. Zároveň u této motorizace LPG je max strop km kolik? Je jsaný že nevíme jak se s tím jezdilo a jak je auto zajetý ale nějaké auto jsem již kupoval tak bouračku atd poznám . Nyní jezdí v F1 1,4mpi 50kw. 100 000najeto. Na co u těchto motorizací si mám dat pozor? Bude to +- 2008-2009 kolem 100 000km spíš míň a krátká.
Únor 5, 20187 r Z těch let ber 51kW, ta 12V hlava je odolnější, 44kW ze začátku používala 6V hlavu a tam se podpalují ventily. Ohledně km, to je různé @Malta má na 47kW FI myslím skoro 370tis a na 51kW Roomstru něco kolem 220tis, oboje na LPG, ale pokud někdo ten motor podtáčí může odejít i po 50tis...
Únor 5, 20187 r Autor U těch tlaků minimum 11 a rozdíl válců 0,3 pamatuji si to dobře? Nový má 15 né?
Únor 5, 20187 r Původnímu 6V HTP (44 kW) bych se taky vyhnul. Tuším po roce 2009 už je to jedno, liší se jen software, ale zase musíš hlídat rozvody. Strop těžko říct, 300 tisíc i s LPG může zvládnout klidně. BZG (51 kW z prvních let) je vcelku odolný, jen olej musíš měnit poctivě.
Únor 5, 20187 r Autor olej ať je to moje tdi či jaký koliv jiný motor mění po 10 tis.km nebo rok Upraveno Únor 5, 20187 r od stoupa1980
Únor 6, 20187 r Autor Když bych sehnal měřák laku jaké hodnoty by měli byt u ročníků 2008- 2012 . Jakou tloušku má nový lak udělaný po opravě a jakou by měl mít opotřebovaný = nebourané auto těchto ročníků. Našel jsem tento měřák- https://www.gsmcentrum.cz/meric-tloustky-laku-em2271 má cenu to koupit? Upraveno Únor 6, 20187 r od stoupa1980
Únor 6, 20187 r hele tohle měření laku je tak trochu blbost: 1) naměříš tlusčí vrstvu, protože někdo nechal přestříkat blatník kvůli banální oděrce z parkoviště a ono to dokonce může být i přímo z fabriky - auto nekoupíš, protože je "bourané" 2) naměříš správnou hodnotu - auto koupíš, protože je "nebourané" - jenže ono ve skutečnosti bourané naopak je, jen má nové (či z jiného auta) plechy.
Únor 6, 20187 r Nové auta mají kolem 120-130 µm uvnitř auta méně.... Jak píše Wittmann může být lakovaně třeba vrchním lakem a hned tam je třeba 180-200 µm což vůbec nevadí... ale taky tem může být někde kit 2 mm tlustý to už je na pováženou co s tím bylo ..... Myslím si že není špatné si to proměřit a taky se dá uhádat větší sleva Ale ten měřák cos tu dal bych asi nekupoval, když vidím přesnost +-0,1mm
Únor 6, 20187 r Hmm tenhle měřák je opravdu dobrý pouze ke zjištění, jestli je to pod lakem kytované. Na druhou stranu je to, to nejdůležitější, protože přelakovaný blatník, jak shora uvedeno, opravdu o ničem nevypovídá.
Únor 6, 20187 r Ani ty nejvědečtější postupy zkoumání tloušťky laku a úvahy o tom,kolik který motor vydrží ti stejně nezaručí,že zrovna na tvém autě se nic neporouchá.Nebral bych auto z prvních sérií 2007-8,tam ještě byly ty problémy s rozvody a ventily,u těch mladších by to mělo být vyřešeno.Z těch motorů pokud bude na výběr,tak ten 51kW.Kilometry samozřejmě čím méně,tím lépe,po prvním majiteli,ze servisní knížkou s jasnými záznamy a aby to mělo odpovídající výbavu.Pravděpodobný nájezd takového auta bude kolem 100 tisíc km.Když motor bude suchý a čistý,tlaky v pořádku,celkový stav také,tak lepší asi nenajdeš.
Únor 6, 20187 r Pro Stoupa 1980 :Nevím jaký máš důvod kupovat pro manželku ojetou Fabii II s motorem HTP ? Já bych radši zůstal u její původní Fabie I, s nesmrtelným motorem OHV, pokud tedy není ta jedničková Fabie nabouraná, nebo Vám zrezivěla ? Jezdil jsem v minulosti s oběma a radši bych zůstal u Fabie I. Motor OHV sice jízdně nic moc, ale pro manželku by snad stačil a najetých 100 000 km je pro tento motor nic. Kvalita Fabie jde s každou novou řadou někam dolů. Bohužel je taková doba. Upraveno Únor 6, 20187 r od DušanV
Únor 6, 20187 r Autor Pro DušanV Jsem rád za tvůj názor. Jenom popíši co má žena.1,4MPI 50 kw krátká, rv 2002 nulová výbava (za mě IDEÁÁÁÁÁÁL, nic se neposere) . Kupoval jsem to 100% nebouraný po první majitelce najeto 70tisíc km, po necelých 5 rokách nyní 100 tisíc km a za celou dobu co to máme tak jen vyměněná baterie a to myslím včetně pneumatik.Olej to nepapne ani 0,000001ml.Spotřeba mé ženy v létě je 6L/100km. Jsem strašně rád za to co jsi napsal protože já to manželce vykládám celou dobu a víš jak to je. MOOOOOOCKRÁÁÁÁÁT DĚKUJI. Upraveno Únor 6, 20187 r od stoupa1980
Únor 7, 20187 r Pro stoupa 1980: Takže zkus to manželce nějak "politicky" vysvětlit. Jen tak pro zajímavost. Včera u rodičů jsem parkoval svoji Fabii II vedle ségřinné Fabie I, a pod dojmem svého předchozího příspěvku sem si obě důkladně prohlédl i s tím, že jsem si lehl i pod auta k podvozku. Moje Fabie stará cca 4 roky, její cca 17 roků Stav rzi na podvozkových skupinách a výfuku (známkování jak ve škole) u mne tak za 3, u jejího auta tak 2. Kvalita, stav a opotřebení interiéru i s výdrží potahové látky u mne tak za 3, u ségry za 2. Akustická a pohodová kvalita za jízdy u mne tak 3 -, u ségry tak za 2. Závady a poruchy za dobu existence auta u mne tak za 2-, u ségry za 1 ( za 17 roků nic neřešila). Ještě pro představu, já mám najeto za 4 roky cca 45000 km, ségra za 17 roků najeto cca 90000 km. Víc nechci dodat, pro manželku by byla u mne jasná volba Fabie I, a to hlavně pokud starost a platby za auto by bylo na mojí straně. Jinak ať si každý rozhodne za sebe, u mne argument, že to není trendy současný model neobstojí. Kdysi jsem přítelkyni chtěl koupit za svoje peníze novou Škodu Citigo, nechtěla , a že by radši bylo dobré třeba Hyundai 30, nebo KIA Ceed. Já jsem to jako investici na její ježdění po městě nechtěl a tak nemá nic. Prostě uvažuji racionálně a ne emocionálně. Upraveno Únor 7, 20187 r od DušanV
Únor 7, 20187 r Autor JJ jasan. Já jsem jí toto auto dal a víš jak to je , když něco dáš nikdo nic neřeší atd. Včera jsem manželce nechal přečíst tvůj příspěvěk a řekl jí že jsem to auto kupoval po 1 majitelce, nebouraný, 70 000km najeto, a v té době 11let starý auto . A jelikož 2měsíce tento rok hledá auto tak ví jak je toto těžké a ví za kolik se tyto auta prodávají a jak píšeš kvalita s novým je jinde. A ještě jeden hlavní dodatek- když jsem jí to auto dával řekl jsem že je to poslední který jsem koupil za svoje chechtouše .( změna práce změna peněz atd.) . Takže milášek vybíra a bude platit ze svých tvrdě naspořených s tím že jí něco přispěju. Koupíme do F1 origo rádio (bazar) nechám udělat automatické rozsvěcování takže cca max 3000kč a jedem dál. Upraveno Únor 8, 20187 r od stoupa1980
Únor 25, 20187 r Pokial by bola FII za dobry peniaz isiel by som urcite do nej. Ta F1 ma uz predsa svoje roky. F1 Mpi ma vyhodu len v jednoduchosti motora, to je asi vsetko, okolo motora sa serie vsetko ako pri ostatnych, ale pokial je to na couracky kolem komina par tisic km rocne tak no problem. Spotrebou je priemerne 1-2 litre vyssie ako Htp a dynamika citelne nizsia. F2 Htp na rozdiel nema problem ani na dialnici drzat dialnicne tempo (narozdiel od Mpi kde uz dochadza dych). Vo firme ich mame zo 15 ks, maju aj nad 300 tkm bez vaznejsich problemov.
Připojte se k diskuzi
Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.