Přejít na obsah

El. ovládání oken - závady, nefunkčnost


foromen

Doporučené příspěvky

Ahojte,

máme taky problém, mladá má Fabku 2008 ( El. okna jen předek ) .. Z ničeho nic, ji to přestalo fungovat, jak u řidiče, tak spolujezdce.. Ovladače svítí, ale při stisku, se nic neděje .. 

Po čem bych měl jít? Před tím chodili normálně, bez chyb..

Díky moc

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Skús pozrieť káble vo dverách či nie sú polámané. A ak nebudú tak holt musíš to zaniesť autoelektrikárovi. Ja som tak sestrine auto zaviesť. Kompletne som skontroloval všetky káble boli OK potom som už nevedel čo s tým. Skúsenejší autoelektrikár sa vie zamerať na to v čom môže byť problém, doteraz neviem kde bol ale opravil to. Mne povedal pri preberaní auta, že to bolo zblbnuté nechápem jak ale dobre to je jedno spravil to a funguje to doteraz.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 měsíce později...

Ahoj, koupil jsem Fabii 2 (první registrace 12.10.2012) a nefunguje mi otvírání a zavírání oken klíčem ani dálk. ovládáním. Jinak tlačítky v kabině ovládání funguje tak jak má. Můžete nováčkovi s Fábií poradit? Díky

 

EDIT: Tak mi pomohlo odpojení baterky a znovunakódování oken. :)

Editováno: , autor: Misa.K
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Nakódované to mám,pokud myslíš vyjetí/sjetí okna jedním kliknutím až nadoraz. Je to výbava Elegance,tak snad by to měla umět.

Zítra zkusím ještě odpojit baterku a pak to znova nakódovat. A mrknu se i na číslo centrální rídící jednotky.

 

 

Editováno: , autor: Misa.K
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ahoj.

Mám problém se stahováním oken na Roomsteru. Je to rok výroby 2007. Stahování v elektrice mám akorát na předních dveřích. Zadní normálně na kličku. Už v bazaru okna nechtěly fungovat. Tak jsem postupně prošel toto fórum, ale už si nevim rady. Na diagnostice to hlásí na komfortce slabý signál. Zkusil jsem odpojit jak pojistky, tak jednotku pod volantem, kabely ve dveřích jsem zkontroloval i měřákem a nikde nic. Spínač vypadá v pořádku, ale jistě to nevim. Po sundání tapecu to vypadalo, že už se v tom předchozí majitel hrabal, protože byl motor ve dveřích odpojen. Po připojení nic. Žádná reakce. Asi za dva dny, kdy auto stálo, jsem za jízdy zkusil spínač a obě okna funkční. Teď o víkendu zase chvíli funkční, chvíli nefunkční, chvíli chodilo akorát okno spolujezdce. Po vyndání pojistek se zase všechno rozchodilo i na klíček. Dnes opět nic. Tak už opravdu nevim, co s tim.

Nejradši bych se na elektriku vykašlal a upravil to na ruční stahování. Pokud by to teda šlo.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tu už si bohužel nevybavuju přesně. Každopádně komfortka hlásila špatný, nebo slabý signál. Ale mohlo to být tim, že motor oken byl vypojenej. Teď jsem to na diagnostiku nedával. Nebyl zatim čas. Jinak teď večer jsem s tim jel a okna opět šlapou. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Honza_D: skúsil by som premerať káble či sú všetky v poriadku, síce je to stále hraná pesnička s tými káblami ale ak neboli ešte opravované tak od 2007 je dosť možné, že už niektorý bude zlomený.

 

Inak ja keď som odpájal a pripájal motor tak žiadnu chybu pri komfortke nepísalo.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Kabely jsem proměřoval a jsou v pořádku. Zkoušel jsem i s nima hýbat a měřák pořád pípal, takže nikde žádnej kabel neni přerušenej. Maximálně mě napadá, jestli to opravdu nebude dělat spínač oken. Už opravdu nevim. Do servisu se mi s tim  moc nechce.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zkus si ohmicky změřit výstupy toho okenního spínače, proti kostře. Nějakou spolehlivou kostru. Třeba i mínus na baterce.

Na hnědém vodiči by mělo být 0Ω. Přesně nesmí to plápolat.

A potom výstupy černá/bílá jeden spínač, černá/zelená druhý spínač.

A na výstupech v různých polohách musí být neměnný odpor 1800Ω, 540Ω, 160Ω a 0Ω. Vždycky v určité poloze držet a zároveň měřit zase proti kostře.

Ty hodnoty jsem tady kdysi někde vyčetl, na tomhle fóru a zapsal si je. Snad je to pravda. Každopádně se nesmí měnit. Jestli se měnit budou, možná stačí jen spínač vyčistit. Taky se tady o tom kdysi psalo.

    

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak jsem dneska proměřil hodnoty na vypínači. Na hnědym vodiči nulu nemam, ale mam tam cca 47ohm. Což neni asi teda dobře. Na ostatních mi to kolísá od cca 140 do 1900ohm. Ale nikde to nedrží pevně. Furt se hodnoty mění. A to jsem to měřil proti baterce. Takže bude asi teda v háji ten spínač a je divnej i ten hnědej vodič. Ale zajímavý je, že teď mi to zase šlape a cca hodinu zpátky nic.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

To není dobré, že to není spolehlivě ukostřené. Přechodový odpor, tak do 5Ω, bych ještě bral, ale 47. To je dost. Kostřící bod by měl být pod palubovkou uprostřed,  na tunelu topení. Ale je to společné pro mnoho věcí. A neovlivňuje to fungování/nefungování, že zapneš nějakou jinou věc?

Jen tak blbě připomenu. Okna fungují jen se zapnutým zapalováním. 

A ty okna když občas fungují, občas ne. Řidičovo i spolujezdcovo současně? A ovládání spolujezdcovým ovladačem, taky nefunguje?

 

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 6 hodinami, Honza_D napsal:

Tak jsem dneska proměřil hodnoty na vypínači. Na hnědym vodiči nulu nemam, ale mam tam cca 47ohm. Což neni asi teda dobře. Na ostatních mi to kolísá od cca 140 do 1900ohm. Ale nikde to nedrží pevně. Furt se hodnoty mění. A to jsem to měřil proti baterce.

 


Zdravím, měřit ohmetrem proti baterce není dobrý nápad, protože na vodiči mezi akumulátorem a kostřícím bodem je úbytek napětí způsobený jinými spotřebiči. Na toto napětí reaguje ohmetr (multimetr) zkreslením naměřené hodnoty. Bylo by zajímavé měřit rychle po sobě v obou polaritách měřícího přístroje.

Pokud je to nezbytné, měřil bych napětí mezi daným bodem (koncem vodiče, vypínačem) při průchodu proudu ze žárovky, stačí 5W, ta dá proud cca 0.4A, její napájení by se dalo vzít z cigareťáku. A porovnat s napětím bez rozsvícené žárovky - to by byl úbytek zmiňovaný výše.

U autoelektriky jsou v silových obvodech přechodové odpory velký problém, pro ilustraci - odpor 5ohm způsobí při proudu 1A úbytek 5V, spotřebič s proudem 1A má přitom příkon jen  12W. Nemá náhodou motorek okna větší příkon? Pokud v chodu ne, pro rozběh potřebuje určitě víc než 1A, přes 5ohm by se patrně nerozběhl.

Nevím, jestli spínač spíná proud motorku nebo vstup řídící jednotky. Pokud by spínal jen vstup řídící jednotky, je problematický odpor v jiných řádech.

Hlavně při měření pozor na poškození ř. jednotky, vstupy nemusí vydržet 12V. 
 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Dobrá připomínka.

Nejlepší by bylo odpory měřit na odpojeném spínači, jestli je v pořádku.

 

Spínač spíná vstup řídící jednotky motorku. Úplně nejlepší by bylo měřit napětí na tom vstupu do ŘJ.. Podle toho taky ŘJ vyhodnocuje co má dělat. Nejvyšší napětí by mělo být v klidu, kdy není spínačem připojený žádný odpor. A v různých polohách snímače by se mělo napětí snižovat až k 0V.

Těžko říct kolik to napětí může být. Já jsem to neměřil. To už záleží na zapojení v ŘJ. Ale mělo by být při podržení v každé poloze, neměnné.

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ten odpor jsem měřil, když bylo všechno vypnuto. Jedině svítil maxidot. Jinak nic. Klíček jsem nezapínal. Měřil jsem to při pripojenym spínači a postupně jsem projel všechny jeho polohy jak pro okno řidiče, tak spolujezdce. Jinak když začne zlobit stahování, tak u obou oken najednou. Akorát jednou se mi stalo, že okno spolujezdce šlo a u řidiče ne. Dokonce neni ani žádná reakce na spínač u spolujezdce a ani když podržim klíček v zámku, tak okna nereagujou. Jednou mi pomohlo vyndat a zandat pojistky, ale pak už zase ne. Jak řikám. Chvíli jdou a chvíli ne. Takže to typuju buď na tu řídící jednotku, spínač, nebo ještě teda kabeláž. Jinak ještě jsem to dneska zkušebně proměřil znova a použil jsem jako kostru šroub přímo na dveřích auta a výsledek byl +- stejnej. Rozdíl akorát pár ohmů. Jinak se to chová stejně. Jak jsem psal už dřív. Jestli se mi to nezadaří dát dohromady, tak to asi nějak předělám na manuál a bude klid :rolleyes: Do servisu se mi zatim moc nechce. Když jsem popsal závadu, tak se s tim prý ještě nesetkali. Takže by taky dělali pokusy a já bych platil jak mourovatej.

Editováno: , autor: Honza_D
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zkus ještě změřit to napětí, jak píši výše. Mezi hnědým a černo/bílým (černo/zeleným pro druhé okno) To max napětí by mělo být buďto plné 12V ale možná taky 5V.

 

Ale když to vždycky dělají obě okna současně, tak to vypadá, že něco bude s některou ŘJ, řidičovou, nebo spolujezdcovou. A nebo je něco rušivého na LIN BUSu. To je ten šedo/bílý vodič, a po něm si řídící jednotky předávají povely. Zkus je od sebe odpojit. Jestli bude spolehlivě fungovat aspoň jedno okno.

Už je to moc dlouho, ale kdysi jsem se pokoušel na svém přinutit, aby okna fungovaly i bez zapnutého klíčku. Mám teda všechna el. okna a novější po FL. Tam je to trochu jinak a LIN BUS vede i do centrální ŘJ.

Ale když jsem ho odpojil, tak okna fungovaly i bez klíčku, ale každé samostatně, ovladatelné jen svým spínačem.  

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Takže poslední pokus ze včerejšího večera se zdá alespoň pro dnešek zabral. Včera okna zase fungovaly a na hnědym vodiči jsem naměřil oproti šroubu v madle, kterej drží tapec, cca 25 ohmů. Takže jsem zkusil do konektoru k tomu hnědýmu připojit ještě jeden kablík a ten dát pod ten šroub. Hned je tam hodnota cca 1 ohm. A dneska jsem s autem měl nějaké pojížďky takže jsem pořád zastavoval a znova startoval a dveře pořád zavíral a otvíral a závada se neprojevila ani jednou. Takže se uvidí dál, jak to bude fungovat. Pokud to bude jenom tim, že byl velkej odpor, tak paráda.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak třeba by to mohl být ten problém. Ale ne v ovládání, ale v komunikaci LIN BUS, že jednotky vzájemně nejsou správně ukostřeny, a nedokonalý jednovodičový komunikační signál nedokáže přes přechodový odpor mínusu přenášet srozumitelný signál. A když si nerozumí, tak raději nedělají nic. To nasvědčuje tomu, že jak píšeš občas fungují obě, nebo žádná.

Potom teda ještě najít ten špatný spoj  mínusu. Protože, když to máš na šroubku na dveřích, tak ten mínus vlastně vede přes panty dveří.

 

Kolega v práci měl zajímavou a velice pravdivou poučku:

Elektřina je veličina nikoliv fyzikální, ale náladová.

 

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...