Červenec 16, 20196 r Po tom, co zde vsichni napsali se myslim shodneme, ze pri odpojeni konektoru se prestane merit teplota baterie a alternator z bezpecnostnich duvodu dava pouze konstantnich 14,3V, aby baterii neprehral, kdezto EFB nebo AGM potrebuji vic, aby se plne dobily a tim padem jsou pri odpojenem konektoru nabijeny jako klasicke zaplavene baterie, tedy malo, cimz sice kratkodobe funguji, ale dlouhodobe se nici tim, ze jsou casto vybite? Tim jsme nejspis prokazali, ze odpojeni konektoru je kokotina a uz by nam to mohlo nebyt neustale cpano?
Červenec 16, 20196 r 14,3 V ze je malo? Ja bych rekl, ze to je skoro maximum, ktere jeste baterii nenici prebijenim.
Červenec 16, 20196 r Problém je, že rekuperace dobíjí ještě méně. Sice vyšší napětím, ale jen někdy a krátkodobě.
Červenec 16, 20196 r Pokiaľ si spomínam, s odpojeným konektorom som mal 14,7V stále, ale zajtra večer to skontrolujem. Skôr tu hore niekto spomenul, že SW potlačenie rekuperácie je na 13,5V čo je už naozaj málo, to už lepšie vytiahnuť konektor.
Srpen 22, 20196 r https://zpravy.aktualne.cz/ekonomika/auto/kdo-nebrzdi-motorem-tomu-driv-odejde-baterie-muze-za-to-stop/r~77793b4cc02711e9a305ac1f6b220ee8/ Upraveno Srpen 22, 20196 r od Martin Bednář
Srpen 23, 20196 r Mno a kdo jezdí na adaptivní tempomat tak má totální smůlu, protože adaptivní tempomat je zase nastaven tak aby auto udržoval v plachtění a motorem nebrzdil, pokud možno, vůbec ...chjo :( ....ten článek je moc pěkně napsán. Upraveno Srpen 23, 20196 r od Bladik
Listopad 7, 20195 r Po tom, co jsem začal sledovat některé delší starty jsem zajel do servisu a nechal změřit baterii. Měla nějakých 25procent , ale přístroj hlásil, že je ok, jen nabít. Nabili. Po týdnu zase starty horší. Zajel jsem tam znovu. Přístroj ukázal cca 30procent nabití, baterie ok, nabít. Nabili a po nabití má 50procent a přístroj říká nabít, přitom podle něj není špatná.? Doporučená případná výměna. Cca 8,5tis s práci. Baterie necelé tři roky Varta 68Ah AGM. Upraveno Listopad 7, 20195 r od PetrKV
Listopad 7, 20195 r 8500,- ale v autorizaku, jinde urcite o par tisic levnejsi. Edit: tak podle netu tech par tisic = o 5000,- levnejsi nez co uvadis ty ? Upraveno Listopad 7, 20195 r od ČudlR
Listopad 7, 20195 r Jo dokážu si tady koupit Vartu 70Ah stejný typ AGM, prý náhrada za 68Ah v krámě za cca 3,2tis. Ale asi ji tam nemůžu jen tak dát a jet, nebo ano? V autorizovaném servise je cena cca 7,3tis a přes tisíc prý výměna s nastavením pro novou baterii..
Listopad 7, 20195 r Hele asi tak... Po cca třech letech života s rekuperací jsem na tom byl podobně jako ty. Vloni mi řekli v autorizáku za výměnu stejnou cenu, 8500 cca. Na Alze byla tou dobou akce na baterky Duracell, které tuším ve Světě motorů dostaly super hodnocení co do výdrže v moderních autech. Lépe než Varty, které jsem bral doteď, ty šly bohužel do háje. Koupil jsem ji za necelé 4000 a chtěl jsem po autorizáku (Šmucler, proč to tajit), aby mi ji vyměnili. Odmítli, i když jsem jim chtěl podepsat, že to je na výslovnou žádost zákazníka. Prý přijdu o záruku. Když jsem se ptal, jestli když si v ovladači na televizi vyměním baterku, přijdu taky o záruku, odpověď nevěděli. Baterku jsme vyměnili s @ferda25, Ferda mi ji nakódoval, vypnul rekuperaci a od té doby (cca rok) jsem podle CTEK Battery Sense mezi 90-100%. Uvidíme, jak tahle zima. Ztráta záruky je bezpředmětná, viz. https://www.autojournal.cz/eu-na-strane-ridicu-blokovou-vyjimkou-lze-usetrit-polovinu-nakladu-na-servis-vozidla. Musíš samozřejmě dodržet kapacitu, napětí, startovací proudy atd., je logické, že auto je nějak nastaveno na parametry baterky z výroby. Pak ale o záruku nepřicházíš a servisy lžou, protože mají marži na baterce 100%. To je hukot. Na druhou stranu, Škoda po nich chce nové salony, recepci a další pičovinky, co jsou na efekt, ale stojí randál, takže je i docela chápu. Každopádně svoje peníze chci utrácet efektivně :-)
Listopad 7, 20195 r Už jsem si také nějakou dobu o bateriich čtu a něco se dozvídám. Hlavně jak je ten systém dobíjení, nebo vybíjení celý debilní. U mne když jezdím kratší trasy, následující den startuje dobře, když jedu někam dál, další den startuje hůř..Každopádně já ji byl prvně dobít těsně před koncem záruky, teď jsem už akorát po. A oni by mi ji vlastně na záruku vyměnili, pokud by ten jejich přístroj napsal, že je špatná. A to prý není, nechápu když se nabíje pouze na 50procent?? A na čem by tobě nechtěli uznat záruku na autě celkově? Já zatím našel někoho zde, kdo mi ji vymění a uděla základní nastavení pro novou baterii, když tam dovezu tu správnou za cenu do 500. Což asi udělám, je to poloviční cena celkem proti autorizaku a vzhledem k té krátké životnosti baterie o investici 8,5tis neuvažuji..
Listopad 7, 20195 r před 5 hodinami, PetrKV napsal: Jo dokážu si tady koupit Vartu 70Ah stejný typ AGM, prý náhrada za 68Ah v krámě za cca 3,2tis. Ale asi ji tam nemůžu jen tak dát a jet, nebo ano? V autorizovaném servise je cena cca 7,3tis a přes tisíc prý výměna s nastavením pro novou baterii.. Když selže vše, použijte návod. A v návodu píšou viz příloha Výměna baterie.pdf
Listopad 8, 20195 r Já mám Octávii 3, teď nevím, ale myslím, že jsem ho stahoval jako návod na O3. IMHO zrovna v tomhle by se to nemuselo lišit.
Listopad 8, 20195 r Fotky interieru v tom manuálu nejsou S3, ovladač na střešní okno je v S3 jiný. Ale v principu pokud je to O3 to hospodaření s baterkou bude asi stejné.
Listopad 8, 20195 r Původní baterii lze vyměnit v podstatě za jakoukoliv jinou s tím, že by měla mít stejnou nebo vyšší kapacitu a vešla se do své přihrádky. Samozřejmě by nebylo moc rozumné "downgradovat" AGM baterii na klasickou zaplavenou (Wet). Auto může v pohodě jezdit i na Li-Ion baterii.Možnosti nastavení typu baterie v řídící jednotce: Wet Fleece (AGM) Wind6V Wind12V Ultracap GelLithium_ion EFB Binary_AGM EFB_plus Not_assigned_10 Not_assigned_11 Not_assigned_12 Not_assigned_13 Not_assigned_14 Uknown
Listopad 8, 20195 r Dobře mám v plánu koupit místo Varty 68Ah Vartu 70Ah, která by měla být její náhrada. Obě samozřejmě AGM. Můžu tedy jen vyměnit sám a jezdit, nebo je určitě lepší nastavit v řídící jednotce ještě?
Listopad 14, 20195 r V 8. 11. 2019 na 22:27, Caster napsal: Původní baterii lze vyměnit v podstatě za jakoukoliv jinou s tím, že by měla mít stejnou nebo vyšší kapacitu a vešla se do své přihrádky. Samozřejmě by nebylo moc rozumné "downgradovat" AGM baterii na klasickou zaplavenou (Wet). Auto může v pohodě jezdit i na Li-Ion baterii.Možnosti nastavení typu baterie v řídící jednotce: Wet Fleece (AGM) Wind6V Wind12V Ultracap GelLithium_ion EFB Binary_AGM EFB_plus Not_assigned_10 Not_assigned_11 Not_assigned_12 Not_assigned_13 Not_assigned_14 Uknown Jaký typ má být nastaven u 70Ah Varty AGM? fleece, nebo binary agm? Bylo tam původně myslím vliece.. A je důležitý zadání výrobce? Mám tam napsáno JCB od původní bateriee také Varta AGM 68Ah. Kapacita se změní na 70Ah to jediné vidím asi jasně. Upraveno Listopad 14, 20195 r od PetrKV
Listopad 14, 20195 r Prý vždycky lepší nakódovat. Jinak auto nebude vědět, že má novou baterku a při nějakých výpočtech bude pracovat s úrovní nabití, kapacitou a možná i životností staré, čert ví na co to má všechno vliv, to nikdo neví přesně.
Listopad 14, 20195 r Jo, já už sám předvčírem v nouzi baterii vyměnil, bál jsem se ranního startu..dnes jsem zajel k mechanikovi elektrikáři ať ji nastaví, znám ho dlouho, ale už jsem u něj určitě 3 roky nebyl. A zdál se mi teď s diagnostikou nějakej nejistej. Změnil tam kapacitu baterie, výrobce nechal, a změnil ten typ na binary Agm, místo vliece, což asi je fleece. Tak si říkám, jestli to je ok. Jestli systém pozná, že je baterie nová, jestli tohle nastavení stačí a je správné., najednou nevím, na koho v okolí se obrátit;)
Listopad 14, 20195 r Pokud jsi z KV, tak je snad jasný že na týpka ze Strakonic :D To nemáš tak daleko. Taky to mám nakódované od @ferda25
Připojte se k diskuzi
Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.