Jump to content
rhavlas

Blikani kontrolky zhaveni

Recommended Posts

Zdravim.Prosel jsem vsechny temata na Fabii2 a nenasel jsem presne co jsem hledal.

Fabie 2 2009 1.4Tdi

Celou dobu blika kontroka zhaveni, jiz pri zapnuti klicku se rozblika a blika celou dobu.I kdyz vypnu a zapnu klicek beze zmeny a blika pocas cele jizdy.Nema to zadny vliv na jizdu, motor jede normalne, zadny problem s nastartovanim.

Diagnostika pise problem s tempomat/brzdovy spinac svetel (chybovy kod 16965), (tempomat nemam),  po testu je videt ze svetla funguji jak maji.Vymenil jsem brzdovy snimac a beze zmeny.Kontrolka porad blika a chyba nejde smazat a dale ukazuje stejnou chybu.

Znamy mi rekl  ze si nemam vsimat teto chyby ze je to spatnou konfiguraci a at vycistim EGR ventil.Ale to se mi nezda  to by se projevilo na behu motoru nebo snad ne?A auto ma najeto 150.000km.

Muze mi nekdo poradit v cem jeste muze byt problem?

Diky za rady.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pokud kontrolní světlo  začne během jízdy blikat, je v systému elektronického řízení výkonu motoru závada. Nouzový program navolený řídicí jednotkou motoru Vám umožní dojet se zvýšenou opatrností do nejbližšího odborného servisu.

Citace z příručky

Share this post


Link to post
Share on other sites

To je hezke.Ale mne to neprepina do nouzoveho rezimu a na jizde a vykonu motoru se nic nezmeni.Jednoduse jakoby se nic nedelo.Diagnostika napsala cidlo brzdovych svetel, ale jak jsem jiz zminoval v tom problem neni.Dokonce jsem ho vymenil.A i tak chyba nejde smazat a dale blika.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Když diagnostika přesně píše o problému s čidlem brzdových světel, a po výměně čidla pořád, tak asi bude problém v samotné ŘJ. Špatně vyhodnocuje a hlásí chybu, která není. ŘJ motoru. Nebo něco s vodičem mezi brzdovým čidlem a ŘJ motoru. Konektor ap. 

 

Edited by jipol57

Share this post


Link to post
Share on other sites

To dava smysl.Pokud je to Ř.J.motoru bude zrejme muset vymenit.Predpokladam ze to nebude levna zalezitost.

Jak se da potvrdit ze je to urcite tento problem?Nerad bych zkousel vymenovat ruzne casti bez vysledku.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Prostuduj si schéma. Je tady někde na fóru.

Prvně bych se podíval na pojistku 32. Přes tu jde napájení toho brzdového spínače. Jako druhé, mimo pro brzd. světla. Ale to je taky signál pro ABS, tak by snad taky hlásil chybu.

Potom by ten signál měl jít do ŘJ motoru, na konektor s 81 piny, na pin 67. Trvale plus a při sešlápnutí se odpojit. A na pin 32 by mělo jít brzdové světlo. Takže 32 a 67 na střídačku při šlapání na pedál. To vše se zapnutým klíčkem. Jestli se dá věřit schématu a jestli jsem hledal ve správné motorizaci. Zkušenost s tím nemám.

Ale když zapneš klíček s odpojenou ŘJ, tak naskočí mraky dalších chyb. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Diky.Dam odzkouset.Podle dalsiho by to melo byt jednotkou komfortu..ale je to treba otestovat.

Kdyz jsi zminil abs, pred hodinou se mi kontrolka abs rozsvitila, kdyz jsem vypnul motor a zase nastartoval uz se nerozsvitila..

Byla by moznost hodit tem link na to schema?

Diky.

Edited by rhavlas

Share this post


Link to post
Share on other sites

mělo by to být tady https://forum.skodahome.cz/topic/131796-dílenská-příručka-a-učební-pomůcky-fabia-ii-roomster/?tab=comments#comment-2021188

ale díval jsem se že je to na ulozto smazané. Tak zkus další příspěvek pro Rooma. To by mělo být stejné. Nebo se spoj s autorem. Už se to tam řešilo, že se to na ulozto ztrácí.

A je to pro tebe Zakladni schema Fabia II (od prosince 2006).

Do komfortu, jestli jsem se dobře díval by ten signál jít neměl. A taky když svítí porucha žhavení, tak by to mělo být z té jednotky motoru. Podle mně. Podívej se na tu pojistku 32, Když teda i to ABS svítilo. Třeba je jen zaoxidovaná.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Diky.

Opravdu je to smazane ze stahuj..

Komfort mne napadnul ve spojitosti, ze mi nesignalizuje nezapnuty pas a to nejen u spolujezdce ale hlavne u ridice.

Share this post


Link to post
Share on other sites
V 2. 9. 2018 na 15:09, rhavlas napsal:

Celou dobu blika kontroka zhaveni,

Takže už jsi to takto koupil?

Zkusil bych vyměnit žárovky v zadních světlech a pořádně proměřit příslušnou kabeláž.

Funkce toho čidla by mělo jít sledovat přes VAG v bloku hodnot, pokud hodnoty budeš nahrávat, mohlo by z toho něco vyplynout.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kdyz jsem to koupil, vsechno bylo v poradku.Ten den jsem ale dal auto do  garaze a kontrolka zacala blikat az na druhy den pri jizde do prace.

Menit zarovky ktere funguji mne nenapadlo..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zkontroloval jsem pojistku 32 a kdyz jsem ji daval zpatky ( bez klicku v zapalovani) zajiskrilo to.Kdyz jsem chtel nastartovat tak uz motor nenaskocil.

Po nejake dobe naskocil, kontrolka zhaveni newviti ani neblika ale sviti check engine kontrolka.

Pri napoieni diagnostika nedokaze poznat ridici jednotku motoru.Co ted s tim?Nemuzu najit chybh, pokud nekomunikuje s ridici jednotkou motoru.

Zkusil jsem odpojit baterku, bezvysledne.Zkusil bych odpojit ridici jednotku, ale jaksi nedokazu sundat ty zelezne svorky, pod kterymi jsou konektory.

Nejaky napad co se mohlo stat kdyz diagnostika se nedokaze pripojit k ridici jednotce?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Opravdu to byla pojistka 32? 5A.

Podle schématu má na ní být napětí až od sepnutého Relé J322 "Relé přímého vstřikování vznětového motoru". Spíná ho ŘJ motoru a předpokládám, že spíná až po zapnutí klíčku. Jen uvažuji.

A ještě jaký máš motor. Od května 2009 jsou tam TDI 3x. Kód motoru BNM, BNV a BMS. Mají rozdílné ŘJ a konektory do nich, ale princip je u všech stejný a to relé J322 je taky stejně.

 

A moc se mi nezdá to zajiskření. Pojistka 32 podle rozpisu pojistek: SB32 - spínač brzdového pedálu, spínač spojkového pedálu, tempomat, (u vznětových motorů)

Máš tempomat? A jestli ne tak pro ty signály brzdy a spojky, by to snad jiskřit nemělo. A jsem přesvědčený, že až po zapnutí klíčku.

Mám dojem, že jsi vytáhnul jinou pojistku a při tom zpětném vložení se něco stalo. Nespálila se?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ted uz vim, to nebyla ta spravna pojistka a jsem blbec protoze puvodne jsem chtel zkontrolovat pojistku na predni okna ponevac prestaly fungovat( pozdeji jsem zjistil ze je preomeny drav v pruchodce dvere/sloupek) 

Je to irske auto( pravostranne rizeni) a schema na plastove zaslepce na pojistkovou skrin vubec nepdpovida popisu.

Vytahnul jsem pojistku zenenou 30A osma z leva dole.Viz foto.

Zaniskrilo se kdyz jsem ji vkladal zpatky.Ale nespalila se.Kontakty vevnitr nejsou moc dobre.Takze auto startuje jen kdyz je misto pojistky vlozeny drat.Proto jsem auto nechal v garazi a nejezdim dokud to nebude vyreseno.

Nejaky napad co jsem znicil?Kdyz ted diagnostika neukaze ridici jednotku motoru?

Tempomat nemam.

Motor BNV

2009 1.4TDI

20180905_160955.jpg

Edited by rhavlas

Share this post


Link to post
Share on other sites

to jiskření nemají jednotky rády....

 

Pokud místi pojistky musí být drát, tak je pojistka spálená

 

Vedle ŘJ motoru, může být v háji Gateway, ale začal bych těmi pojistkami

Share this post


Link to post
Share on other sites

Irské pravostranné řízení. A pojistky taky obráceně. Vůbec nevím jak se počítají.

Ale podle všeho jsi vytáhnul pojistku 33 - 30A, napájení ŘJ motoru. Nějaké napájení silových obvodů motoru, Pro žití ŘJ je asi někde jinde.

Pojistka 32 by měla být vedle vpravo 5A. Ale obě ty pojistky jsou za tím relátkem J322, jak jsem popisoval výše. Tak je mi divné, že to jiskřilo při vypnutém klíčku. Jsou 2 možnosti.

Něco je špatně a relátko nerozepíná, a nebo jsi pojistku vytahoval krátce po chcípnutí motoru, a ŘJ držela relátko ještě sepnuté.

U mého 1,6TDI CR, i po chcípnutí, motor ještě chvíli "žije", cvaká s klapkou v sání a vrní motorek elektrického čerpadla pro dochlazení, atd.

To jiskření se mu asi opravdu nelíbilo, jak píše Wittmann.

A nebo je něco spečené a jinde zase přerušené v té pojistkovce. A tu jsem už měl rozebranou, a v té spleti drátů se přehrabovat - žádná slast.

Share this post


Link to post
Share on other sites

No protože se asi vyjasnil důvod, proč byla pojistka 33 pod napětím, tak nejspíš to relátko bude dobré.

Pro jistotu bych změřil napětí na těch pojistkách. A zkusil bych měřit na pozici pro neobsazenou pojistku 31. Napravo od té 5ampérové. Podle tvé fotky má spodní pin osazený a měly by být propojeny pozice 28-33. Strčil bych tam nějaký placatý drátek podobný nožičce na pojistce.

Po nějakém časovém odstupu po vypnutí klíčku, by tam nemělo být napětí - relátko vypnuté. Po zapnutí klíčku by mělo sepnout a napětí naběhnout. Po vypnutí klíčku můžeš zkontrolovat za jak dlouho vypne. Nebo kdyby nesepnulo, tak nastartovat, třeba je to chytré a sepne až po nastartování. Mínus někde na kostře, to víš. Nebo okraj v zásuvce na tunelu.

Ale napadá mě že když máš problém s pojistkou 33, a musíš prodlužovat nožičku pojistky, tak není náhodou stejný problém taky u té 32? Je vedle, a může to být způsobeno, že se tam tavil plast.

To je ale k prvotnímu problému s čidlem brzdového pedálu.

 

To že se ti jednotka nehlásí je věc jiná a nic mě nenapadá.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...