Publikováno Září 10, 20186 r Dobrý den, s DSG se učím. Mohu se zeptat co je lepší? A) Na světlech je lépe pro auto - stát na brzdě - autohold - nebo ruční (elektronické brzda) B) Na parkovišti na rovině - ruční (elektronické brzda) - nebo pouze nechat stát na "P" C) Při intenzivnějším brzdění podřazujete ručně? Nebo se tím ničí spojka? Umí DSG meziplyn? D) Jaká zkušenost s Economy plachtěním Netušíte co aktivuje plachtění? Jen ubrání plynu? Má vliv náklon, nebo předcházející styl jízdy? Zapnuty tempomat? E) Jak nejšetrněji k autu sjíždět se studeným motorem z prudkého kopce? Děkuji předem za názory
Září 20, 20186 r Napisu jak to mam ja: A) vetsinou autohold B) pokud pouzivas autohold, tak se po vypnuti motoru zatahne rucni brzda. Jinak u starehu Supa jsem v kopci vzdy zatahoval i rucku. Bez nim potom pri prerazeni z P na R se ozvala rana, jak auto melo svoji vahu oprenou na prevodovce. C) nekdy si rychlosti manualne "tukam" dolu, ale vetsinou pokud brzdis pozvolneji DSG podrazuje samo. Meziplynu jsem si nikdy nevsiml, podle me ve skodovkach neni. Muzu se mylit. D) plachteni se zapne kdyz sundas za jizdy nohu z plynu (pouze v rezimu ECO) jakmile pribrzdis, zaradi se rychlost. Naklon ani styl jizdy podle me vliv nema. S tempomatem nevim, na ECO jsem jel jen jednou, ani jsem nezaznamenal nejakou lepsi spotrebu paliva, tak jsem na nej uz nikdy nejel. E) tak to by me taky zajimalo :-) ja to mam z domu tak blbe, ze prvni 2 kilometry do docela prudkyho kopce, kde se snazim nejet moc pod plynem a v otackach a pak dalsi 2 kilometry z kopce, kde pribruduju a prevodovka jede na trojku asi 3000 otacek. Takze nekdy resim, ze tam klepnu manualne ctyrku a brzdim trochu vic. Mam 140kw TDi 7°DSG a zda se me, ze muj stary superb 125kw 6°DSG brzdil motorem daleko lip. Snad jsem ti alespon trosku pomohl. Za pripadne preklepy se omlouvam, datluju to na mobili :-)
Září 20, 20186 r Autor Děkuji za zkušenosti. Budu teda autoholdu veřit a více používat. Neuvědomil jsem si že bez motoru zatahne ruční brzdu. To je super. Parkovaní jen s "P" mi taky moc nesedělo. Děkuji za vysvětlení. Dobrý nápad při sjezdu z kopce dolů se studeným motorem. A zařazení na vyšší stupeň a brzdit brzdama. Budu to zkoušet. Děkuji
Leden 29, 20205 r před 3 hodinami, M_ike napsal: MR2020 si navoleny sportovni zobrazeni ve VC pamatuje. Tohle chovani prevodovky ze si to pamatovalo "E" v ECO modu mela naposledy moje O3 MR2016, taky uplne nechapu proc si to tu volbu nepamatuje.. Ja nevim co myslíš tim ECO. Ale u MR2020 je ECO mod převodovky i na D. Neustále to vyřazuje na neutrál při jízdě bez plynu (a asi i schcípe motor). Jinak ECO mod (podvozek) po vypnutí zapalování je přepnutý zpět na normal. Ale toto se dá dokodovat. Pro qosh - video natočím
Leden 30, 20205 r před 15 hodinami, honza-marek napsal: Ja nevim co myslíš tim ECO. Ale u MR2020 je ECO mod převodovky i na D. Neustále to vyřazuje na neutrál při jízdě bez plynu (a asi i schcípe motor). Jinak ECO mod (podvozek) po vypnutí zapalování je přepnutý zpět na normal. Ale toto se dá dokodovat. Pro qosh - video natočím ECO je mysleno nastaveni motoru na ECO - vzdy kdyz je motor na ECO je DSG na "E" (pokud samozrejmne manualne DSG pakou neprepnes na "S"port). Jinak moc bych se divil kdyby Superb pri nastaveni rezimu motoru na "normal" = prevodovka "D" vyrazoval pri jizde bez plynu. Nicmene neni to vyloucenou protoze v Superb 3 facelift jsem jeste nejel. Muzes to pripadne nejak zachytit na video?
Leden 30, 20205 r před 35 minutami, gosh napsal: "normal" = prevodovka "D" vyrazoval pri jizde bez plynu. Mam FL s 1.5 TSI a ano vyraduje si to pri jazde bez plynu celkom casto a to nemam ani prepinanie jazdych modov.
Leden 30, 20205 r Před hodinou, Kelso napsal: Mam FL s 1.5 TSI a ano vyraduje si to pri jazde bez plynu celkom casto a to nemam ani prepinanie jazdych modov. Dík ale irelevantní, nastavení u různých motorů je různé a ty máš i vypínání válců, nebo? Zajímá mne jak se chová 2.0 TDI face s Driving Mode Select.
Leden 30, 20205 r Ano je tam aj vypinanie, ale pri pusteni plynu niekedy uplne vyradi rychlost, niekedy prepne na 2 valce
Únor 2, 20205 r V 30. 1. 2020 na 11:28, gosh napsal: ECO je mysleno nastaveni motoru na ECO - vzdy kdyz je motor na ECO je DSG na "E" (pokud samozrejmne manualne DSG pakou neprepnes na "S"port). Jinak moc bych se divil kdyby Superb pri nastaveni rezimu motoru na "normal" = prevodovka "D" vyrazoval pri jizde bez plynu. Nicmene neni to vyloucenou protoze v Superb 3 facelift jsem jeste nejel. Muzes to pripadne nejak zachytit na video? Video se mě za jízdy natáčet nechce ale na režim normal to při každem úplném ubrání plynu vyřazuje na neutrál. Brždění motorem se dočkáš až po krátkém ťuknutí na brzdu. Pak to tam nechá kvalt a brzdí to. Dnes jsem jel cca 200km na EKO a v podstatě jsem nepoznal rozdíl od Normal. Spotřeba stejné, né li horší. Vyřazování na neutrál stejné. Opravdu nevím v čem je to EKO?
Únor 4, 20205 r Autor Tak mě ta dizkuze zaujala že dnes zkoušel jezdit na EKO :-) Mě ta prevodovka = "normal" nevyřazuje na neutral. Pouze když je převodovna na EKO to vyřazuje. EKO s tím svým vyřazovaním je klidně použitelné na klidnou předvídavou jízdu s neobsazeným autem. Ale zdá se mi že má pomalejší reakce a nějak huř reaguje na zrychlení.
Únor 6, 20205 r Zdravím, můj 2.0 TDI 140 kW 4x4 DSG 7 z 06/2018 na neutrál vyřazuje taky jen v Eco módu (nebo v individuálu s nastaveným eko motorem) a jen do 140 km/h dle tachometru. Nad 140 vždy brzdí motorem.
Únor 6, 20205 r V 4. 2. 2020 na 8:51, Pavel CZ napsal: Tak mě ta dizkuze zaujala že dnes zkoušel jezdit na EKO :-) Mě ta prevodovka = "normal" nevyřazuje na neutral. Pouze když je převodovna na EKO to vyřazuje. EKO s tím svým vyřazovaním je klidně použitelné na klidnou předvídavou jízdu s neobsazeným autem. Ale zdá se mi že má pomalejší reakce a nějak huř reaguje na zrychlení. To bude asi tím že máš S3 předfacelift? Po faceliftu už to vyřazuje i na režim normal. Myslím že i na komfort V 4. 2. 2020 na 8:51, Pavel CZ napsal:
Květen 9, 20205 r V 4. 2. 2020 na 8:51, Pavel CZ napsal: Tak mě ta dizkuze zaujala že dnes zkoušel jezdit na EKO :-) Mě ta prevodovka = "normal" nevyřazuje na neutral. Pouze když je převodovna na EKO to vyřazuje. EKO s tím svým vyřazovaním je klidně použitelné na klidnou předvídavou jízdu s neobsazeným autem. Ale zdá se mi že má pomalejší reakce a nějak huř reaguje na zrychlení. Ano, ECO je lenoch. Nejvíce je to poznat na tempomatu, kdy přidává do nastavené rychlosti opravdu velmi zvolna, několikrát jsem si to omylem přepnul a pak jsem nadával, že to nejede. A ASF s bixenony to přepne jen na prosté přepínání dálka/potkávačky a vypne natáčení světel. Proto je pro plachtiče lepší nastavit mod individual a eco jen na pohon a ostatní podle gusta. Já tam mám pak světla normal, takže plná funkce a tempomat na sport, takže nezdržuju. U této kombinace to pak jede svižně i na ECO. Platí pro MR2016. To u TG 2018 je ECO ještě línější, až nepoužitelné. Navíc u něj nefunguje ta fičura s individuálním modem, takže plachtí jen na čisté ECO. S tím se jezdit nedá. Někde jsem tu četl, že to jde nakódovat, aby plachtil na individual nebo D, ale mě to ferda24 nechtěl udělat. Kdyby někdo věděl jak na to, budu rád. Mám origo VCSD i VCP, lze i dálkově. Upraveno Květen 9, 20205 r od signoflife
Květen 9, 20205 r Za mě k DSG: a) Používám Autohold, tím pádem neřeším "ručku", která se tam po zastavení a vyřazení na P hodí sama. b) Při jízdě střídám D/S, protože na D je zrychlování letargické, když to člověk neprošlápne na kickdown. c) Eko režim jsem použil jednou, spotřeba neudělala vůbec nic, zato reakce na jízdu "zrychlování" byly jak v plně naložené Avii bez turba. d) Plachtící mód - auto staré necelé 2 měsíce, ale v režimu D jsem ho zatím nikdy neregistroval. Ale pročetl jsem v návodu, že se uplatní pouze při rychlosti 20-130km/h, takže tady bude možná můj problém. ?
Červenec 15, 20205 r Dobrý večer pánove mám asi 14 dnů nového Superba - SPORT LINE benzín 140 kW a zatím (mám najeto 1200 km) jsem nepostřehl, že by po ubrání plynu a sjezdu z dlouhých kopců probíhalo "plachtění". Dříve musel být nastaven ECO režim. Nyní je v dokumentaci uvedena podmínka, že musí být nastaven režim "D" aby plachtění bylo funkční. Nevíte jestli se tato funkce aktivuje později - po zajetí?
Červenec 16, 20205 r Ziadne zajeti dnes neexistuje a ak neplachti v Dcku,plachtit ani nebude,co bud mozno rad.Moznost dat eco a plachtit tam predsa je.Ale mozno sa ti to iba nepodarilo nasimulovat,lebo cakat plachtenie pri zjazde z dlheho kopca,toho sa asi nedockas nikdy.
Listopad 19, 20204 r Mam letošního superba 2.0 TSI 140KW a plachtí jen na ECO režim. Na ostatní režimy (naštěstí) ne.
Březen 3, 20214 r mohli by alespoň aktualizovat stránky, tam totiž píšou že to dělá jen ECO mod :). Režim Eco (volba jízdního režimu) Jedním z režimů, který nabízí systém volby jízdního režimu, je Eco – režim pro řidiče, kterým záleží na životním prostředí a pro které je ekonomická jízda prioritou. Specifickou funkcí režimu Eco je režim plachtění u vozů s automatickou převodovkou DSG. Režim plachtění se používá tehdy, když jedete bez použití plynového pedálu. https://www.skoda-auto.cz/modely/novy-superb/novy-superb/novy-superb-rozmery
Březen 4, 20214 r Plachtenie na DSG sa chová rovnako na S3 2,0TSI (11/2020) ako aj na O3 1,8TSI (09/2013). V režime NORMAL neplachtí, plachtí len v ECO móde.
Červen 13, 20214 r Myslím, že to tak není. V manuálu je: Jízda na volnoběh Pokud systém vyhodnotí, že při jízdě nemusí být zařazený rychlostní stupeň, automaticky přeřadí na volnoběh. Zobrazí se (ikona ECO) v panelu přístrojů. Podmínky pro jízdu na volnoběh: -Je zvolený režim D. -Není sešlápnutý akcelerační ani brzdový pedál. -Rychlost jízdy je mezi 20-130 km/h. -V zásuvce tažného zařízení není zapojené žádné zařízení. Takže zvolený režim ECO tam jako podmínka uvedený není.
Červen 13, 20214 r Záleží na SW převodovky. Starší plachtí jen na ECO, novější i na D. Taky je rozdíl mezi naftou a benzínem. Manželky Kodiaq TDI vyřazuje, má bývalá octavia TSi nevyřazovala, obojí bylo 11/19. Současný Sup 3/21 TDi vyřazoval pořád, dokud mu to nebylo vysvětleno diagnostikou.
Červen 14, 20214 r S3 11/2020: Keď si nastavím ECO mód, tak na virtual kokpite sa zobrazí E1 (2...). Keď systém vyradí rýchlosť, zostane mi svietiť len E. V Normal móde sa mi zobrazuje vždy D s číslom prevodu, nikdy nie sólo D. Takže predpokladám (možno zle) , že na D neplachtí.
Červen 14, 20214 r Já jsem jízdu na ECO zatím nezkusil, ale na D se při sundání nohy z plynu objeví na displeji krátce "volnoběh" (nebo něco takového) a u D není žádné číslo.
Připojte se k diskuzi
Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.